Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by bohem33 View Post
    Det virker som lån har blitt vår nye default istedenfor kjøp og salg. Vi har forsøkt og fått til flere lån inn og ut flere den siste tida. Det er mulig at lange kontrakter som ikke går så bra har skremt oss fra å signere for tidlig. Azemi er vel siste eksempelet som har tilgode å leve opp til forventingene og der vi har en lang kontrakt. Jeg er usikker på hvor lur låne taktikken er, men de har vel en plan.
    Kan være vi ikke har økonomien til å hente særlig med spillere nå, på tross av Ejuke-salget.
    Kan være vi har en offensiv spiller på kroken som er ledig først til 2020.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

• Var først veldig skeptisk til å hente en som ikke får spille i Malmø, men etter å ha lest meg opp litt blir jeg mer og mer positiv.

- Toppskårer i CONCACAF U-20 2014/2015. Delt med Hirving Lozano for de som kjenner til han.
      - 9 mål på 24 kamper i Nyköpings
      - 9 mål på 37 kamper i GIF Sundsvall
      - 7 mål på 12 kamper i Malmø første sesong
      - 4 målpoeng på 7 kamper i Malmø i år
      - Debuterte på USAs A-landslag november 2018

Får vi med en utkjøpsklausul kan vi ha gjort et varp, men er redd han blir dyr. 24 år og fremdeles et rimelig bra videresalgspotensiale.

Comment

• Nå vet jeg dette med at man ikke skal bedømme spillere etter Youtube videor osv, men jeg pleier å søke opp alle spillere vi blir linket til for å sjekke ut disse skrytevideoene.

Har funnet to stk om Romain Gall:

2018: https://www.youtube.com/watch?v=MVK-BLftguk&t=87s

2019:https://www.youtube.com/watch?v=MHNuhdeb-W4

En del av de samme scoringene på begge, så ikke nødvendig å se begge. Musikken på 2018 er irriterende, mens musikken på 2019 er ganske nice.

Enjoy

Comment

• Har en veldig god følelse på han, men tviler på opsjon. 3.5 år igjen av kontrakten.

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Kan være vi ikke har økonomien til å hente særlig med spillere nå, på tross av Ejuke-salget.
            Kan være vi har en offensiv spiller på kroken som er ledig først til 2020.
            Det er fullt mulig ja, og det kan være at de vi har mulighet til å hente ikke er på hans nivå. De har nok en plan. For Deila er denne sesongen litt bære eller briste. Faller vi ned på sjette plass eller under så rusler han nok stille ut dørene, blir vi topp fire så snakker vi fort ny kontrakt og da kan det hende Trøim eller til og med andre sponsorer er klar for å spytte i litt mer igjen. Å gå vintern i møte vel vitende om at vi har europa kvalifisering i vente kan være det som skal til for at alle er enig om at Deila har noe på gang og at vi henter et par spillere igjen.
            Dessuten er det jo spennende om Semb Berge blir solgt for en rekord sum, om Carvalho kommer tilbake, om Azemi kommer tilbake og om noen av de andre vi har leid ut forsvinner. Og hvordan er Godly Michael når han får litt trening i beina?

Enig med flere her i at Romain Gall ser lovende ut, det samme tenker jeg at Emir Kujović. gjør som vi og har vært lenket til. Det er i hvert fall betryggende å se at det virker som vi henter inn en spiss og en stopper i dette vinduet.

Comment

• Joachim Jønsson har jo gått fra å være kritisk til alt vi gjør til og plutselig være positiv til alt. Vet ikke om vi skal ta det positivt eller negativt. Jeg synes i hvert fall vi er linket til flere spennende prospekter om dagen, og det virker som Tjernås & co jobber godt.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                Joachim Jønsson har jo gått fra å være kritisk til alt vi gjør til og plutselig være positiv til alt. Vet ikke om vi skal ta det positivt eller negativt. Jeg synes i hvert fall vi er linket til flere spennende prospekter om dagen, og det virker som Tjernås & co jobber godt.
                Han er en fjompenisse som, nesten utelukkende, er etterpå klok. Husker dere han skulle lede ett odds magasin på TV'n? Tror ikke han traff hele sommeren
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Han er en fjompenisse som, nesten utelukkende, er etterpå klok. Husker dere han skulle lede ett odds magasin på TV'n? Tror ikke han traff hele sommeren
                  Stort sett alle eksperter er etterpåkloke. De lever av å mene ting i hytt og gevær om alt mulig.

Comment

• Hehe, jeg er nok i kraftig mindretall her inne, men jeg må komme med følgende brannfakkel:

Jeg har stor sans for både JJ og Gauseth. Man må ta dem for det de er, nemlig ca. like deler underholdning og ekspertise. Føler ikke at de prøver å utgi seg for å være noe mer enn det heller. Begge har uten tvil peiling på fotball og en innsikt i norske fotball få av oss har, men snakker til tider i overskrifter for å skape litt røre i andedammen. Synes de er noe av det bedre i underholdningsdelen av norsk fotballmedia, og da tenker jeg spesielt på podcastene til Eurosport ("Indre bane" og "Spillerrådet"). Jeg oppfatter dem som både smarte og sympatiske personer med glimt i øye, og da slipper du unna med mye hos meg. Klarer ikke hisse meg opp over at det av og til kommer sleivspark i vår retning.

Vil man ha dyptpløyende og kritisk fotballjournalistikk, les Josimar. Vil man ha fotballfaglige analyser av kampsituasjoner, følg Kai Bardal på Twitter.

Tilbake til tråden: I likhet med de fleste, så stiller jeg meg nærmest kategorisk utelukkende negativ til å hente spillere på lån uten kjøpsopsjon. Unntaket er hvis det er en spiller som er så god at vi aldri hadde hatt en sjanse til å hente ham permanent, og som med overhengende sannsynlighet kommer til å heve laget på egenhånd denne høstsesongen. Det kan godt hende at jamaicaneren er en sånn, i og med at han først og fremst drar på utlån p.g.a. visumkluss(?) i USA, men jeg vet for lite om ham til å si om det stemmer. En sulten Gall fra Malmö virker utifra det jeg leser også veldig spennende, men jeg ønsker meg egentlig mest en ren goalgetter.

Lowe hadde vært rått og nødvendig på stopperplass hvis det stemmer at JTN er ute en stund. Håper vi strekker oss langt. Christensen er først og fremst en fet bonus og smart investering, men det er ikke på offensiv midtbane skoen trykker mest om dagen. Urealistisk at vi signerer både Christensen og Gall i samme vindu.

PS: Ser på AIK-Maribor hvor AIK ser ut til å videre etter ekstraomganger. Deilig trøkk, drømmer meg bort til Europa-kamper på Valle 2020...

Edit: AIK tapte på bortemålsregelen etter å ha sluppet inn mål i andre ekstraomgang. Den regelen må bort!
                    Last edited by Ed1913; 31.07.2019, 21:50.

Comment

• Originally posted by Ed1913 View Post
                      Hehe, jeg er nok i kraftig mindretall her inne, men jeg må komme med følgende brannfakkel:

Jeg har stor sans for både JJ og Gauseth. Man må ta dem for det de er
                      Bare bra og sunt å ha forskjellige meninger!

Lenge siden vi har hørt noe fra Sander Berge. Noen som har noe innside? Er det Kjøle som er agent?
                      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Helt ærlig så syns jeg han er litt kul, sier det han mener selv om det ikke er alt han treffer på.
                        God TV/Pod det der

Comment

PS: Ser på AIK-Maribor hvor AIK ser ut til å videre etter ekstraomganger. Deilig trøkk, drømmer meg bort til Europa-kamper på Valle 2020...
                          Våre Europa-kamper var jo helt katastrofe med tanke på tilskuertall (med unntak av PL klubbene vi møtte da). De trakk jo mindre folk enn TL-kampene med færrest tilskuere.

Comment

Edit: AIK tapte på bortemålsregelen etter å ha sluppet inn mål i andre ekstraomgang. Den regelen må bort!
                            Det er den sykeste regelen jeg noensinne har sett.
                            Når fortsatte bortemålsregelen i ekstra omganger? Håper at bortemålsregelen blir borte for godt, men at bortemålsregelen fortsetter i ektraomganger må bort med det samme.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                              Våre Europa-kamper var jo helt katastrofe med tanke på tilskuertall (med unntak av PL klubbene vi møtte da). De trakk jo mindre folk enn TL-kampene med færrest tilskuere.
                              Nå er vel folk såppass tørste etter Europa at det bør bli litt trøkk, men litt rart at Europa kampene i Norge er dårlig besøkt. Samme med NM. Uansett kommer vi til å ha det gøy med Europa kvelder på Valle vi som møter opp .

Comment

• Da er vinduet offisielt åpent fra og med i dag tom. 31 august. Satser på noen saftige rykter og signeringer. Let the games begin!

Comment

Working...
                                X