Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Når det gjelder tilskuere i europakamper, tror jeg det lave oppmøtet skyldes at det er langt frem til de interessamte kampene, og at man møter lag kanpt noe levende menneske har hørt om.
    Det blir rett og slett kamper mot uinteressant motstand for å nå et mål man ikke tror man kan nå.
    Implementeringem av europa league, og det at norske klubber har hatt brukbar suksess i å kvale, tror jeg er en faktor som gjør at publikumsinteressen vil være større nå enn sist vi deltok.
    jeg er iallefall sykt klar for å gi EL et forsøk.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Nå er vel folk såppass tørste etter Europa at det bør bli litt trøkk, men litt rart at Europa kampene i Norge er dårlig besøkt. Samme med NM. Uansett kommer vi til å ha det gøy med Europa kvelder på Valle vi som møter opp .
      Jeg har ingen tru på at kamper mot Shamrock Rovers, Sturm Graz eller Cuckarici blir godt besøkt. Denne lengselen etter europacup-ball er mest noe vi som er litt over snittet interessert vil glede oss til. Så får heller massene komme om vi møter PSV eller lignende. Vi supportere har en tendens til å hause opp europacup-kampene veldig.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Jeg har ingen tru på at kamper mot Shamrock Rovers, Sturm Graz eller Cuckarici blir godt besøkt. Denne lengselen etter europacup-ball er mest noe vi som er litt over snittet interessert vil glede oss til. Så får heller massene komme om vi møter PSV eller lignende. Vi supportere har en tendens til å hause opp europacup-kampene veldig.
        Jaja, men sånn er det jo på vanlige Eliteseriekamper mot KBK og Ranheim også på Intility som heller ikke er spesielt godt besøkt. Det er et par kamper i året som er godt besøkt, resten av kampene kommer det rundt 8k.. Blir jo veldig OT i denne tråden da, men kanskje ikke så farlig

Ser jo hvor lista ligger på EL kval her når det kommer til motstandere, mye ymse ja: http://www.altomfotball.no/element.d...eFullUrl=false

Jeg tror nok dere har rett i at på de første rundene i EL kvaliken ville det blitt glissent hos oss, og trolig enda litt dårligere besøkt enn en standard Eliteserie-kamp. Har jo sett Brann og RBK sine oppmøter og det er relativt glissent. Uansett er Europa bra for klubben da, siden vi får penger. Mener jeg leste at hvis man slår seg inn i et gruppespill er man sikret 30(!) millioner.
        Last edited by tordvif; 01.08.2019, 12:42.

Comment

• Det er vell neste år Europa League 2 beggyner? Denne turneringen gir vel enda mindre penger, og det er vel her dem norske lagene havner.

Nå sporer jeg veldig av tråden her.

Comment

• Originally posted by enga View Post
            Det er vell neste år Europa League 2 beggyner? Denne turneringen gir vel enda mindre penger, og det er vel her dem norske lagene havner.

Nå sporer jeg veldig av tråden her.
            Året etterpå, 2021 - 2022-sesongen. Så blir vel klart hvordan kvaliksystemet blir osv. i løpet av neste år. Årets ES-sesong kvalifiserer til Champions League/Europa League som tidligere år.

Comment

• Trenger en nyhet snart om signering !!! IKKE lese om tilskuerantall hvis om atte dersom atte !

Comment

• Noen som vet hva som skjer med Amin Nouri? Var ikke i troppen mot S08 og står ikke på overganger tilbake etter lån på Eurosport sin oversikt (uten at det siste nødvendigvis betyr så mye).

Ellers enig at det er greit med noe konkret nå. Mange klubber hvor det har skjedd mye men totalt virker det som alle håper på å skyte «gullfuglen» med å handle/låne skadde spillere eller spillere med terminerte kontrakter. Det sier vel det meste om hvilke nivåer norsk eliteserie har anledning til å handle på.

Ingen har råd til å handle kvalitet. Alle håper mer enn de tror. Tror det blir viktigere enn noen gang å bygge «egne» talenter. Det vil snart være eneste økonomiske mulige vei for å få yngre gode spillere.

Comment

• Prata et par ord med Nouri før Sarpsborg-matchen i serien. Da sa han at han var klar men at han måtte vente til registreringsvinduet åpna før han kunne spille (så klart). Han virka veldig gira og sa at han skulle rett inn igjen på laget, selvfølgelig med et jovialt glimt i øyet.
                  Han var også på KBK - United, så han er her i byen og virker å være innstilt på å spille her. Ikke at 3 setninger før en match og at jeg er kvikk i blikket på et fullsatt Ullevål sier så mye, men det er da noe.

Comment

• Men hvorfor spilte han ikke treningsmatchen? Der kunne jo hvem som helst her inne vært spilleberettiga

Comment

• Vanskelig å si. Finnes sikkert en grunn.

Comment

• http://www.vif-fotball.no/nyheter/oppegard-til-psv

Oppegård lånes ut(!) i ett år til PSV inkludert opsjon på kjøp. Hjemmesiden har et merkelig intervju der vi blir gladere om han blir solgt enn om han kommer tilbake.

Var det han som nektet å signere kontrakt?

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Ingen har råd til å handle kvalitet. Alle håper mer enn de tror. Tror det blir viktigere enn noen gang å bygge «egne» talenter. Det vil snart være eneste økonomiske mulige vei for å få yngre gode spillere.
                          Jeg tror trenden blir at vi heller ikke får lov til å beholde våre største talenter frem til A-lagsalder. Vi har sett det med spillere som King, Bobb, Kjølø og nå Oppegård, men jeg er redd trenden blir sterkere fremover.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                            http://www.vif-fotball.no/nyheter/oppegard-til-psv

Oppegård lånes ut(!) i ett år til PSV inkludert opsjon på kjøp. Hjemmesiden har et merkelig intervju der vi blir gladere om han blir solgt enn om han kommer tilbake.

Var det han som nektet å signere kontrakt?
                            Er jo fint om vi selger unge talenter til klubber som PSV!
                            1 - umiddelbare penger
                            2 - fremtidige penger
                            3 - unge spillere vet at i VIF er det gode muligheter for utland, og kommer derfor hit, noe som gjør at vi kan rinse og repeat punkt 1 og 2 og i tillegg kanskje bruke dem noen år på A-laget

Med andre ord veldig sunt for klubben om han blir kjøpt ut

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Jeg tror trenden blir at vi heller ikke får lov til å beholde våre største talenter frem til A-lagsalder. Vi har sett det med spillere som King, Bobb, Kjølø og nå Oppegård, men jeg er redd trenden blir sterkere fremover.
                              Bobb skulle vel aldri være VIF-spiller. Han var her kun for å omgå UEFA's regelverk, og overgangen har vært planlagt hele veien

Comment

• Originally posted by crl View Post

Bobb skulle vel aldri være VIF-spiller. Han var her kun for å omgå UEFA's regelverk, og overgangen har vært planlagt hele veien
                                Jeg føler ikke dette gjør noe forskjell for poenget jeg forsøkte å frem

Comment

Working...
                                X