Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oppegård til PSV.

Vi kommer naturligvis til å følge ham tett i året som kommer. Hvis vi får ham tilbake neste sommer blir vi veldig glade for det, men hvis han blir værende blir vi enda gladere, avslutter Ingebrigtsen.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/oppegard-til-psv

Veldig glad for alle gode spillere som forsvinner denne Ingebrigtsen.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
      Oppegård til PSV.

Ja, maken til entusiasme over å miste gode spillere er det sjelden man ser.

Virker mest som en lokal utgave av Komiske Ali. Komiske Jørgen?
      Last edited by Nils_de-Noia; 02.08.2019, 13:14.

Comment

• Morten Nydal hinter sterkt på Facebook om at 1 spiller kommer til å være signert innen søndag.

Comment

Oppegård til PSV.

Vi kommer naturligvis til å følge ham tett i året som kommer. Hvis vi får ham tilbake neste sommer blir vi veldig glade for det, men hvis han blir værende blir vi enda gladere, avslutter Ingebrigtsen.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/oppegard-til-psv

Helt enig, latterlig!
          Vi er verdens lykkeligste klubb over at Oppegård potensielt er solgt.

Håper at unggutter i fremtiden faktisk har en drøm for å spille i klubben vår.
          Og at vi som klubb har som ambisjon at våre største talenter skal spille for Vålerenga's a-lag før de evt. blir solgt videre.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, maken til entusiasme over å miste gode spillere er det sjelden man ser.

Virker mest som en lokal utgave av Komiske Ali. Komiske Jørgen?
            Nesten så jeg lar meg rive med av entusiasmen til Jørgen ja, som med Ejuke. Johoooo, vi har kvitta oss med enda et talent!!

Sånn seriøst, jeg vil ikke ha en sportssjef som uttaler seg på den måten. Det er noe stakkarslig og uambisiøst over det.

Comment

• Originally posted by crl View Post

Er jo fint om vi selger unge talenter til klubber som PSV!
              1 - umiddelbare penger
              2 - fremtidige penger
              3 - unge spillere vet at i VIF er det gode muligheter for utland, og kommer derfor hit, noe som gjør at vi kan rinse og repeat punkt 1 og 2 og i tillegg kanskje bruke dem noen år på A-laget

Med andre ord veldig sunt for klubben om han blir kjøpt ut
              Men det gir oss jo ingenting når han ikke engang har spilt 1 kamp for A-laget. Hjelper jo ikke noe om talentene kommer hit om de stikker for en slikk og ingenting før de i det hele tatt gjør noe her. For jeg tviler ekstremt sterkt på at det er snakk om mye penger vi får for en ukjent junior som ikke har vært i nærheten av A-laget. I tillegg følger jeg Vålerenga pga fotballen, ikke pga økonomisk gode investeringer vi ikke engang ser på A-laget.

Jeg kan være med på at det kan være litt gøy når en spiller som Carew kommer til oss, herjer her for så å gå videre å spille CL-finale. Men at feks King aldri spilte A-lagsfotball for oss syns jeg er litt synd, da vi ikke fikk nyti det noe før vi mista han.

Jeg skjønner spilleren, men jeg følger VIF, og kommer dermed aldri til å være dritfornøyd når vi mister talenter til andre klubber uten at jeg har sett de spille engang.

Comment

Nesten så jeg lar meg rive med av entusiasmen til Jørgen ja, som med Ejuke. Johoooo, vi har kvitta oss med enda et talent!!

Sånn seriøst, jeg vil ikke ha en sportssjef som uttaler seg på den måten. Det er noe stakkarslig og uambisiøst over det.
                Er vel ingen som vil ha det? Dette er så flaut at det er komisk.

Comment

• Nei det går ikke an å glede seg på spillerens vegne i denne klubben.

Er enige i at det er trist at vi ikke får se disse spillerne på A-laget før de blir kjøpt opp, men er glad for at vi faktisk får noe for dem. Håper vi får noen videresalgs prosenter på unggutten hvis han skulle slå til. Som sagt litt vemodig, men man kan vel ikke gjøre annet enn å ønske dem lykke til videre i karrièren.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                    Nei det går ikke an å glede seg på spillerens vegne i denne klubben.
                    Du tar jo ikke poenget. Det er måten salget av Ejuke og utlånet av Oppegård blir beskrevet av sportssjefen vår. For meg ser det ut som om han tror han er sportssjef for Ranheim, Strømsgodset, TIL eller Mjøndalen. Og at vi har solgt/lånt ut til Real Madrid eller Bayern.

Comment

Du tar jo ikke poenget. Det er måten salget av Ejuke og utlånet av Oppegård blir beskrevet av sportssjefen vår. For meg ser det ut som om han tror han er sportssjef for Ranheim, Strømsgodset, TIL eller Mjøndalen. Og at vi har solgt/lånt ut til Real Madrid eller Bayern.
                      Tror ikke apologetene her inne tar dette poenget.

Comment

Jeg tror han er bevisst på å uttale seg slik for å vise nye potensielle spillere at de blir satsa på i Vålerenga og at de blir gitt sjansen til å dra utenlands når den kommer. Dette er for å tiltrekke seg de største talentene så de ikke går til konkurrentene våre. Jeg synes det er lurt!

Comment

• Nei, skal vi ta dette tilbake til rykter da får apologeter, brønnpissere og konspirasjonsteoretikere flyr i totene på hverandre igjen?

Noen som har fått med seg noe fra Twitter, Facebook, Ryktesidene i NA eller fra vaskedama?

Comment

• Hva skulle han si??
                            Han/klubben har valgt å låne ut et ungt talent, og valgte å selge en kvalitetsspiller i Ejuke. Skulle han da sitte på pressekonferansen og si at det er dritt å selge/låne ut dem? Da snakker han jo ned eget arbeid, ned spillernes ønsker om å prøve noe annet, og han snakker ned klubbene vi har gjort avtaler med. Tror vi da fort blir sett på som en suttreklubb, og det gjør oss ikke attraktive.
                            Hvorfor skulle de låne ut til et bedre lag om det ikke er for å håpe at talentet tar steg eller sikrer klubben penger? Skjønner tanken om at vi bør ønske han tilbake, men han kan ikke sitte og si det på pressekonferanse - da ønsker man jo indirekte at spilleren du låner ut skal floppe. Godt mulig at Ingebrigtsen egentlig innerst inne håper at han kommer tilbake, men det hadde nok ikke vært lurt å si. Vi må huske at spillernes ønsker om hvor de vil spille teller veldig mye.
                            Helt fair å være uenig i overgangspolitikken, men lurer litt på hva som skulle være fordelen med å sitte på pressekonferanse og snakke ned avtalene man har gjort.

Men!
                            Et poeng til de som mener at «vi må selge for å være attraktive»-strategien er feil:
                            Å selge for å bli mer attraktive funker jo kun om vi får nye gode spillere inn, og om det faktisk gjør at vi over tid blir et bedre lag. Vi har vel ikke sett noe som ligner på det så langt.

Comment

• Originally posted by Krolla View Post

Men!
                              Et poeng til de som mener at «vi må selge for å være attraktive»-strategien er feil:
                              Å selge for å bli mer attraktive funker jo kun om vi får nye gode spillere inn, og om det faktisk gjør at vi over tid blir et bedre lag. Vi har vel ikke sett noe som ligner på det så langt.
                              Tja, en viss Thiago Holm valgte oss fremfor hele Norges RBK fordi vi satser på unge spillere. Ser Edvard Tagseth nå går fra Liverpool til RBK, tror han kommer til å angre.

Comment

• Originally posted by Krolla View Post
                                Hva skulle han si??
                                Han/klubben har valgt å låne ut et ungt talent, og valgte å selge en kvalitetsspiller i Ejuke. Skulle han da sitte på pressekonferansen og si at det er dritt å selge/låne ut dem? Da snakker han jo ned eget arbeid, ned spillernes ønsker om å prøve noe annet, og han snakker ned klubbene vi har gjort avtaler med. Tror vi da fort blir sett på som en suttreklubb, og det gjør oss ikke attraktive.
                                Hvorfor skulle de låne ut til et bedre lag om det ikke er for å håpe at talentet tar steg eller sikrer klubben penger? Skjønner tanken om at vi bør ønske han tilbake, men han kan ikke sitte og si det på pressekonferanse - da ønsker man jo indirekte at spilleren du låner ut skal floppe. Godt mulig at Ingebrigtsen egentlig innerst inne håper at han kommer tilbake, men det hadde nok ikke vært lurt å si. Vi må huske at spillernes ønsker om hvor de vil spille teller veldig mye.
                                Helt fair å være uenig i overgangspolitikken, men lurer litt på hva som skulle være fordelen med å sitte på pressekonferanse og snakke ned avtalene man har gjort.

Men!
                                Det er fullt mulig å si "Vi mister nå et stort talent vi så gjerne skulle hatt med oss i mange år, men vi ønsker å lytte til spillers ønske og håper vi møtes igjen".
                                Er faktisk lov å si vi IKKE ønsker å miste en spiller, og samtidig ønske dem velkommen tilbake.
                                Jeg skal ikke kaste bensin på bålet som ved Ejuke, blir bare hakk i plata av sånt.
                                Vi har jo lov å ønske at klubben har ambisjoner utover midten av tabellen. Er jo ikke slik at det kommer langt flere tilskuere når vi selger toppene våre, ei heller sponsorer.
                                Viktig at klubben klarer å balansere dette på en bedre måte, iallefall måten det uttales på bør være mer offensiv.
                                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X