Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Plaum View Post

Jeg tror han er bevisst på å uttale seg slik for å vise nye potensielle spillere at de blir satsa på i Vålerenga og at de blir gitt sjansen til å dra utenlands når den kommer. Dette er for å tiltrekke seg de største talentene så de ikke går til konkurrentene våre. Jeg synes det er lurt!
    Er det en bevisst strategi, er han lurere enn jeg tror. Jeg kan gjerne gi avkall på et par store talenter, hvis klubben Vålerenga beholder selvrespekten, og ikke ser ut som lille Gunnar i storkiosken, for å handle smågodt.

Comment

• Originally posted by Krolla View Post

Men!
      Et poeng til de som mener at «vi må selge for å være attraktive»-strategien er feil:
      Å selge for å bli mer attraktive funker jo kun om vi får nye gode spillere inn, og om det faktisk gjør at vi over tid blir et bedre lag. Vi har vel ikke sett noe som ligner på det så langt.
      Jeg tror nok mange mener at vi blir mer attraktive for spillere som skulle ønske seg til oss, Presterer de spillerne som selges fra klubben godt i utlandet er dette også ett kvalitetstempel for de spillerne som produseres i klubben. Når det er sagt så gjør toppplasseringer og Europa cup spillerne våres ganske mye mer attraktive også. Mye handler vel om å finne en realistisk balanse mellom sportslig satsing og salg av spiller, samtidig er det viktig at de spillerne som er i klubben føler at vi vil deres beste.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Tror ikke apologetene her inne tar dette poenget.

Tror dette poenget har kommet veldig godt frem.

Har forstått at dere er frustrerte over kommunikasjonstrategien internt i klubben.
        Ja, de går ut og sier de er fornøyde med å selge talenter videre til klubber som er mye større enn oss selv.

Du (med flere) vil heller at klubben skulle gått ut og sagt: Synd at vi mistet han, vi ønsket å beholde han videre, men det lot seg dessverre ikke gjøre.
        Dette er en elendig strategi. Talenter som senere vurderer å dra til oss senere vil tenke at Vålerenga forsøker å tviholde på spillere selv om de får et godt tilbud fra en klubb som PSV.

Jeg må nok en gang presisere at det er umulig å drive bærekraftig i Norge uten å være en "utviklingsklubb". Jeg vet godt at du ikke ønsker at vi skal være et springbrett videre for talenter som har ambisjoner, men sånn er det blitt og uansett hvor mye du kritiserer denne modellen så kommer nok ikke dette til å forandre seg med det første.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
          Morten Nydal hinter sterkt på Facebook om at 1 spiller kommer til å være signert innen søndag.
          For oss uten Facebook. Hva sier han?

Comment

• Originally posted by Krolla View Post
            Hva skulle han si??
            Han/klubben har valgt å låne ut et ungt talent, og valgte å selge en kvalitetsspiller i Ejuke. Skulle han da sitte på pressekonferansen og si at det er dritt å selge/låne ut dem? Da snakker han jo ned eget arbeid, ned spillernes ønsker om å prøve noe annet, og han snakker ned klubbene vi har gjort avtaler med. Tror vi da fort blir sett på som en suttreklubb, og det gjør oss ikke attraktive.
            Hvorfor skulle de låne ut til et bedre lag om det ikke er for å håpe at talentet tar steg eller sikrer klubben penger? Skjønner tanken om at vi bør ønske han tilbake, men han kan ikke sitte og si det på pressekonferanse - da ønsker man jo indirekte at spilleren du låner ut skal floppe. Godt mulig at Ingebrigtsen egentlig innerst inne håper at han kommer tilbake, men det hadde nok ikke vært lurt å si. Vi må huske at spillernes ønsker om hvor de vil spille teller veldig mye.
            Helt fair å være uenig i overgangspolitikken, men lurer litt på hva som skulle være fordelen med å sitte på pressekonferanse og snakke ned avtalene man har gjort.

Men!
            Et poeng til de som mener at «vi må selge for å være attraktive»-strategien er feil:
            Å selge for å bli mer attraktive funker jo kun om vi får nye gode spillere inn, og om det faktisk gjør at vi over tid blir et bedre lag. Vi har vel ikke sett noe som ligner på det så langt.
            Har vi hatt pressekonferanse? Dette er vel bare noe han uttaler til klubbens egen sider i forbindelse med at en 16 år gammle spiller går til en annen klubb. Trenger vel ikke si noe som helst.

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post

Tror dette poenget har kommet veldig godt frem.

Har forstått at dere er frustrerte over kommunikasjonstrategien internt i klubben.
              Ja, de går ut og sier de er fornøyde med å selge talenter videre til klubber som er mye større enn oss selv.
              Det er riktig at jeg er misfornøyd med kommunikasjonsstrategien.

Originally posted by EngaForAlltid View Post
              Du (med flere) vil heller at klubben skulle gått ut og sagt: Synd at vi mistet han, vi ønsket å beholde han videre, men det lot seg dessverre ikke gjøre.
              Dette er en elendig strategi. Talenter som senere vurderer å dra til oss senere vil tenke at Vålerenga forsøker å tviholde på spillere selv om de får et godt tilbud fra en klubb som PSV. .
              Det er en god strategi, fordi man ikke snakker til alle på en gang. Jeg tviler på at talenter orienterer seg etter hva slags retorikk sportssjefen velger utad ved er spillersalg. Supportere, media og sponsorer gjør det.

Originally posted by EngaForAlltid View Post
              Jeg må nok en gang presisere at det er umulig å drive bærekraftig i Norge uten å være en "utviklingsklubb". Jeg vet godt at du ikke ønsker at vi skal være et springbrett videre for talenter som har ambisjoner, men sånn er det blitt og uansett hvor mye du kritiserer denne modellen så kommer nok ikke dette til å forandre seg med det første.
              Det er ikke riktig. Alle klubber selger spillere oppover i næringskjeden. Det gjør vi også og det skal vi fortsette med.

Men vi må enten få bedre betalt for spillerne våre, og noen ganger må vi tørre å si nei, holde på spilleren 6-12 måneder lenger for å oppnå noe sportslig.

Bærekraft handler om å tjene penger og vi tjener penger primært på publikum, sponsorer og medieavtalen. Av og til på spillersalg også. Men kjernevirksomheten her er ikke å utvikle spillere, det er å prestere sportslig. Vi utvikler spillere for å prestere sportslig. At vi av og til utvikler spillere son kan selges er vel og bra, men det er ikke derfor vi utvikler dem. Det er en hyggelig bi-effekt.

Så det jeg mener er ikke så radikalt som du skal ha det til.

Ha noen spillere litt lenger, ikke velg penga hver gang og ved første mulighet, ikke fremstil klubben utad som en breddeklubb, bruk heller ord som målgruppa forventer. Det er virkelig ikke mer komplisert.
              Last edited by Nils_de-Noia; 02.08.2019, 20:21.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post

For oss uten Facebook. Hva sier han?
                Han skrev følgende:
                "ENDELIG ER DET VÅL'ENGA-KAMP IGJEN!
                Kristiansund svever etter å ha holdt nullen i 90 min mot Manchester United. På søndag kveld buklander de i Oslo!
                Ejuke har reist, Vega og Rets Grødem er tilbake, og kjemper om plassene foran med Finne, Matti, Dønnum, Erik, Shala og de andre.
                Og så lurer jeg jaggu på om vi ikke kan få oss en ny kamerat på søndag også?
                Spennende blir det! Sees ⚽️"

Comment

• Landslagsspiller trente med Vålerenga:
                  https://www.eurosport.no/fotball/eli...29/story.shtml

Mayron George fra Costa Rica.

Jørgen sier også at Amin er klar.

Comment

• Må innrømme jeg synes Burke virket mer spennende enn han her fra costa rica. Var ikke mye å skryte av sånn målmessig

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                      Må innrømme jeg synes Burke virket mer spennende enn han her fra costa rica. Var ikke mye å skryte av sånn målmessig
                      Det lukter ikke akkurat tosifret av han fra Costa Rica nei..

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Det lukter ikke akkurat tosifret av han fra Costa Rica nei..
                        Syns du det lukta to-sifra av Kjartansson?

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Ja det var jo en flott sammenligning. Kjartansson hadde kun spilt på den "store balløya" og ble hentet relativt ukjent inn til oss.
                          Ingen visste hvordan han ville prestere i en bedre liga.
                          Costa Rica fyren har spilt i Danmark i flere klubber, og det er en liga vi kan sammenligne oss med, eller hva?
                          Her har han scoret 19 mål på 4 sesonger - ikke akkurat fryktinngytende.
                          Bevares, kan hende han passer inn i vår måte å spille på, så det er lov å håpe om han signerer.
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Det er jo alltid vanskelig å vurdere en spiller på bakgrunn av "skrytevideoer". Men hvis man allikevel skal prøve så ser Mayron George ut til å være en rask kar med god fysikk.
                            Han satte f.eks. klubbrekord i sprint- og springtest i Randers FC i 2017. Virker som en fighter. Her er noen linker for de som er interessert.

Skills & Goals: https://www.youtube.com/watch?v=beonuN5rwZM
                            Sprint og springtest: https://www.youtube.com/watch?v=jtoz5WA-VCw
                            Goles 2012-2014: https://www.youtube.com/watch?v=a3uQ6E7uCdI

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Nå baserte jeg meg kun på statistikk, som er det eneste jeg vet om Mayron George, og hvis vi sammenligner statistikken til George og Burke, så kommer George dårligere ut.
                              MEN jeg tok en ny titt på den detaljerte statistikken hans nå, og den var bedre enn jeg trodde.
                              17/18-sesongen, så har han 7 mål på 18 kamper i Superligaen, 15/16-sesongen har han 9 mål på 23 kamper, og det er selvfølgelig godt innafor, faktisk bedre enn Burke.I fjorårssesongen hadde han et mye dårligere snitt, men det kan jo skyldes andre ting.
                              Kjartansson hadde scoret bra med mål i Island, og scora hattrick for oss i en kamp, selv om motstanden i den treningskampen var svak. Men jeg hadde ikke forventet at Kjartansson skulle score 25 mål! :-D

Comment

• Vil ha han fra Malmø jeg. Og stopperen til start.

Comment

Working...
                                X