Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tipsbladet.dk melder at Mayron Georg er nære å signere for en ny klubb, og at kun små detaljer gjenstår før overgangen blir bekreftet. Ville vært rart å trene med oss, om han er såpass nære å signere for en annen klubb, så tipper det er oss det er snakk om her.

Mistenker at mange av dere som sjekker spillere ser utelukkende på antal kamper spilleren står oppført med, og ikke hvor mange minutter de faktisk har spilt de kampene.

Burke er 27 år, og det er kun snakk om ett lån på 15 kamper. Totalt antall minutter han har spilt i MLS tilsvarer 21 kamper, og 12 mål. Han spilte sin siste tellende kamp 20.04 (over 3 måneder siden) og var heller ikke med i Jamaica til Gold Cup.

Georg er 25 år, relativt ung til å være spiss. Kan med hell kjøpes og selges videre om noen år med god fortjeneste. Med totalt antall minutter har han spilt 46 kamper og scoret 22 mål. Så målforskjellen er ikke så stor som mange av dere skal ha det til. Vil rangere superligaen ett godt stykke over Eliteserien og ett målsnitt på 0,57 der bør være mere en nok til å score noen mål i eliteserien.
    Georg spilte også 3/4 kamper i Gold Cup for Costa Rica nå i sommer, ett lag som røyk ut på straffekonk mot Mexico, som endte opp med å vinne hele turneringen. Han har spilt flere år i Danmark og kjenner den nordiske kulturen, vi har også lagkameraten Vega til å hjelpe han å finne seg tilrette.

I lengden er det vanskelig å se hvem som ville vært det beste valget, men i og med det kun var snakk om ett lån for Burke ser jeg på Georg som den soleklart beste valget på en kortsiktig løsning. Da Georg mest sannsynlig i bedre form og vil kreve mye mindre tid til å tilpasse seg.

Personlig tror vi har har sjekket ut begge. Prøvd å få til ett lån med opsjon på Burke, og avtalen har strandet når vi ikke klarte dette. Dermed har vi flyttet all interessen over på Georg, der fremtiden hans i Midtjylland ikke ser særlig lovende ut. Mitt ønske: Georg går på lån til oss ut sesongen, med en overkommelig utkjøpsklausul.

ses på søndag!
    Last edited by MCMXIII; 03.08.2019, 15:01.

Comment

• Litt om Georg.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ort-potentiale

Comment

• Georg er klar.
        På lån ut sesongen
        www.tsbudbil.no

Comment

• Ingen opsjon altså? Synes jeg ingenting om.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Ingen opsjon altså? Synes jeg ingenting om.
            Han har kontrakt i Danmark til 2022
            En opsjon ville vært høy, gir ingen mening på dette nivået.

Hvis han lykkes OG trives blir sikkert klubbene enig.
            Får ikke spille noe i Danmark.
            Så å nekte et salg og få en suuuuur spiller tilbake ikke lurt for noen.
            www.tsbudbil.no

Comment

• Tror vi har hentet en god spiller, men det er noe med dette og ikke kunne beholde han, hvis han slår til. Men som nevnt over, kan jo være vi får hentet han uten opsjon. Herning vs Oslo er jo bygd mot by. Finere stadion har vi også.

Comment

• Noen mål fra George.

https://youtu.be/NQOk1C90oxc

Comment

• Tenker sånn....hvis han er bedre enn noen av oss tror og putter inn mål på mål og med laget får oss til europacup spill, så ,og misforstå meg rett , driter jeg i om han må tilbake til Midtjylland , for da har vi oppnådd et ønskelig mål....Europa !! ....men kommer vi oss ditt så kan det vel hende han VIL være hos oss og klubbene ordner en grei seal the deal .....men får vi se han noen minutter i morgen tro??? Eller for tidlig

Comment

• Kampen i morgen er syyyyyykt viktig å vinne for å henge med på topp 3-4 ....ikke minst mentalt

Comment

• Av hva jeg ser av video av George blir jeg litt glad for endelig ser det ut til at vi får en hurtig bakromsspiss, for av de vi har på topp er det ikke myyyye fart, også får vi skikkelig muskler i boksen og en som har spenst, for der har vi ingen. Nei, sorry, matti har null spenst i forhold. Tapt det meste av hodedueller i år...... gleder meg mer jeg nå ☀️☀️

Comment

• Faen han blir ikke spilleklar til i morgen. Tror vi hadde trengt han i morgen i denne viktige kampen

Comment

• Lån virker fornuftig så lenge vi ikke vet om Tromsø kjøper Azemi.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                            Lån virker fornuftig så lenge vi ikke vet om Tromsø kjøper Azemi.
                            Eller hvis han er en ny Azemi. Da er det kjipt at han har lang kontrakt.

Folk blir aldri fornøyd i VIF. Alt blir galt og burde blitt gjort annerledes uansett hva som gjøres..

Comment

• Alt er vel ikke bare galt,personlig blir jeg skremt av at vi henter spillere på lån.Tydelig at vi har en anstrengt økonomi.

Comment

• Originally posted by Ingar View Post
                                Alt er vel ikke bare galt,personlig blir jeg skremt av at vi henter spillere på lån.Tydelig at vi har en anstrengt økonomi.
                                Det gjelder vel stort sett hele Eliteserien og ikke bare oss. Ser du noen lag som har kjøpefest?. De beste spillerene forsvinner mens spillere kommer inn på lån. Prisen på spillerene som blir solgt ligger på rundt 20 mill, og det har den gjort i 10 år. Unntaket er som alltid RBK.

Til og med når vi selger en spiller for 20 mill som vi hentet gratis så var jo det også feil.

Enten sier klubben for mye, eller så sier de for lite. Uansett så er det de sier feil og burde blitt sagt på en annen måte.

Er sikker på at om vi hadde kjøpt Georg så hadde det også blitt feil fordi det hadde blitt dyrt og er en risiko.

Comment

Working...
                                X