Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Fiesta View Post
    Det er jo alltid vanskelig å vurdere en spiller på bakgrunn av "skrytevideoer". Men hvis man allikevel skal prøve så ser Mayron George ut til å være en rask kar med god fysikk.
    Han satte f.eks. klubbrekord i sprint- og springtest i Randers FC i 2017. Virker som en fighter. Her er noen linker for de som er interessert.

Skills & Goals: https://www.youtube.com/watch?v=beonuN5rwZM
    Sprint og springtest: https://www.youtube.com/watch?v=jtoz5WA-VCw
    Goles 2012-2014: https://www.youtube.com/watch?v=a3uQ6E7uCdI
    Det jeg liker fra Skills & Goals-klippet er at han virker og være ganske god med begge bein, noe som jeg mener er ekstremt viktig for en spiss.

Comment

• Tobias Christensen går til molde. Da kan man slutte å drømme om ham.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
        Tobias Christensen går til molde. Da kan man slutte å drømme om ham.
        For fire millioner. Det burde vi kunne matche etter å ha solgt Ejuke. Tipper han ville foretrukket å gå til en klubb som selger sine spillere videre. Og vi trenger er 10'er.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

For fire millioner. Det burde vi kunne matche etter å ha solgt Ejuke. Tipper han ville foretrukket å gå til en klubb som selger sine spillere videre. Og vi trenger er 10'er.
          Som det står i artikelen "Opplysninger Eurosport.no sitter på tilsier at Start vil selge for 3-4 millioner kroner. I tillegg kan beløpet stige med ytterligere millioner dersom sportslige resultater innfris i Molde.

Dermed kan summen bli betydelig høyere enn fire-fem millioner."

Molde selger sine spillere de også Nils, de solgte for eksempel Haaland videre nå nylig og har solgt for betydelige mer enn oss siste årene. Uten at de har reinvestert alt for mye av dette i nye spillersalg i forhold til hva de har solgt for. Det at du hele tiden skal snike inn små Ejuke stikk som det der inn i hvert eneste innlegg i denne tråden er på grensen til barnslig.. Men for all del bare å kjøre på.

Det hadde vært gøy med Christensen, men hvor stort behov har vi egentlig for en 10"er?. Flere i dagens stall som kan spille der. Da synes jeg at en midtstopper er langt mer prekært.
          Last edited by tordvif; 05.08.2019, 13:29.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Som det står i artikelen "Opplysninger Eurosport.no sitter på tilsier at Start vil selge for 3-4 millioner kroner. I tillegg kan beløpet stige med ytterligere millioner dersom sportslige resultater innfris i Molde.

Molde selger sine spillere de også Nils, de solgte for eksempel Haaland videre nå nylig og har solgt for betydelige mer enn oss siste årene. Uten at de har reinvestert alt for mye av dette i nye spillersalg i forhold til hva de har solgt for. Det at du hele tiden skal snike inn små Ejuke stikk som det der inn i hvert eneste innlegg i denne tråden er på grensen til barnslig.. Men for all del bare å kjøre på.

Det hadde vært gøy med Christensen, men hvor stort behov har vi egentlig for en 10"er?. Flere i dagens stall som kan spille der. Da synes jeg at en midtstopper er langt mer prekært.
            Men hvis prisen blir dyrere så betyr det jo at klubben gjør det bedre, og at inntektene stiger, og da er det jo verdt den dyrere prisen. Hvis vi sier til Start at de får 5 mill nå, og 10 til om vi kvalifiserer oss til gruppespillet i CL, så er jo det en pris vi lett kan betale som "summen blir betydlig høyere".

Angående 10'er, så viser vel kampen igår at vi ikke har gode nok spillere til å dekke både 10er og ving, når Horn Myhre og Grødem blir brukt der. Det viser også at Israelsson ikke er en spiller vi kan regne med heller, da han er bak de to nevnte i køen. I tillegg hjelper det ikke at vi har spillere som KAN spille der, når det svekker oss å bruke dem der fordi de enten ikke er like gode der som de er i sin naturlige posisjon (Matti) eller at det er større behov for dem i en annen posisjon (Shala). Vi må bruke spillerne der de er best, for å få det beste ut av dem. Hvis du går igjennom hele stallen vår og sier hvilken ene posisjon hver enkelt er best i, så vil ingen av de være 10'er. Hvis vi da skal spille 4231 istedenfor 433, så er det en fordel å ha en spiller som er best i den posisjonen, og ikke bare mange som kan gjøre en jobb der, for det har vi en hel haug av.

Comment

• Skal vi gå inn i en priskrig med Molde, så blir det ihvertfall dyrt. Bra for Start og oss ihvertfall, siden det blir dyrere for Molde. Tror ikke vi har sjans til å matche økonomien til Molde.

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post

Men hvis prisen blir dyrere så betyr det jo at klubben gjør det bedre, og at inntektene stiger, og da er det jo verdt den dyrere prisen. Hvis vi sier til Start at de får 5 mill nå, og 10 til om vi kvalifiserer oss til gruppespillet i CL, så er jo det en pris vi lett kan betale som "summen blir betydlig høyere".

Angående 10'er, så viser vel kampen igår at vi ikke har gode nok spillere til å dekke både 10er og ving, når Horn Myhre og Grødem blir brukt der. Det viser også at Israelsson ikke er en spiller vi kan regne med heller, da han er bak de to nevnte i køen. I tillegg hjelper det ikke at vi har spillere som KAN spille der, når det svekker oss å bruke dem der fordi de enten ikke er like gode der som de er i sin naturlige posisjon (Matti) eller at det er større behov for dem i en annen posisjon (Shala). Vi må bruke spillerne der de er best, for å få det beste ut av dem. Hvis du går igjennom hele stallen vår og sier hvilken ene posisjon hver enkelt er best i, så vil ingen av de være 10'er. Hvis vi da skal spille 4231 istedenfor 433, så er det en fordel å ha en spiller som er best i den posisjonen, og ikke bare mange som kan gjøre en jobb der, for det har vi en hel haug av.
                Horn Myhre er betraktelig bedre som 10er kontra kant og Grødem kan spille begge deler men holder ikke pt nivået. Shala er i mine øyne best som 10er men vi har en utfordring med å finne plass til både Lekven og Abu som 6er siden er egentlig er for like spillere. Som jeg skrev i et annet innlegg skulle jeg gjerne sett en trio på midten med Horn Myhre og Abu i 6ern og Shala i 10ern. Da har laget både fleksibilitet i leddene og forskjellige typer spillere.

Ellers enig at vi heller bør prioritere en stopper med fart enn 10er som er nr 3 på min ønskeliste. Vi trenger en kjapp kant spiller. Det er total mangelvare.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Haha, ja jeg må bare snike det inn siden det var mange som argumenterte med hvor viktig det var. Det var skrevet med et glimt i øyet. Du må ikke tolke alt i verste mening.

Men som du sier, Molde selger spillere de også, så jeg tror ikke det egentlig har så mye å si at vi også gjør det. De fleste talenter vet at alle norske klubber selger sine spillere hvis de får inn greie bud. Kanskje med unntak av RBK.

Men om vi faktisk SKAL ha spillersalg som inntektskilde så er det også viktig at vi reinvesterer i spillere når vi faktisk selger noen. Noen av de pengene vi fikk nå må gå til spillere vi kan selge neste år og året etter. Det spillerhjulet som Martin Andresen snakket om. Da må vi sette det i system og hele tiden sørge for at vi har en 2,3,4 spillere som er aktuelle for overganger. Noen av dem kan komme fra eget juniorarbeid, som f.eks. Sander Berge. Andre må komme utenfra, som Ejuke gjorde.

Tipper fire millioner for Christensen vil være en god investering hvis det er en spiller vi skal tjene penger på vi er på jakt etter.

Comment

• Noen som fikk med seg intervjuet eurosport hadde med Jørgen Ingebrigtsen før kampen igår? Makan til fornøyd han var.

Vi er fornøyd med å selge Ejuke, vi ser etter spillere får vi dem så er vi fornøyde, får vi ikke noen av dem så er vi fornøyde med dem vi har.

Comment

• Originally posted by enga View Post
                      Noen som fikk med seg intervjuet eurosport hadde med Jørgen Ingebrigtsen før kampen igår? Makan til fornøyd han var.

Vi er fornøyd med å selge Ejuke, vi ser etter spillere får vi dem så er vi fornøyde, får vi ikke noen av dem så er vi fornøyde med dem vi har.
                      Hva ville du at han skulle si?
                      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by enga View Post
                        Noen som fikk med seg intervjuet eurosport hadde med Jørgen Ingebrigtsen før kampen igår? Makan til fornøyd han var.

Hadde vel vært bedre å si at hvis vi ikke får de spillerne så vil vi slite da de vi har mangler visse kvaliteter?

Comment

• Originally posted by Loke View Post

Det med Ejuke er blitt tatt opp før, ikke noe poeng å ta det igjen. Men synes det nå holdningen er litt merkerlig. Alt er da ikke så bra at vi skal være så fornøyd med alt.
                          Nå går jeg å kjøper meg en kebab, da blir jeg fornøyd, men har dem ikke det så er jeg fortsatt fornøyd.

Comment

• Noen som har oversikt over den dyreste overgangen vår noensinne? Tenker da kun overgangssum! Kristofer Hæstad på rundt 10 mill?

Comment

• Originally posted by Loke View Post

Comment

• Originally posted by eirik|vif View Post
                                Noen som har oversikt over den dyreste overgangen vår noensinne? Tenker da kun overgangssum! Kristofer Hæstad på rundt 10 mill?
                                Jepp. Om du ikke tenker salg da.
                                https://www.aftenposten.no/sport/fot...yreste-i-Norge

Comment

Working...
                                X