Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nico 8 View Post

Men hvis prisen blir dyrere så betyr det jo at klubben gjør det bedre, og at inntektene stiger, og da er det jo verdt den dyrere prisen. Hvis vi sier til Start at de får 5 mill nå, og 10 til om vi kvalifiserer oss til gruppespillet i CL, så er jo det en pris vi lett kan betale som "summen blir betydlig høyere".

Angående 10'er, så viser vel kampen igår at vi ikke har gode nok spillere til å dekke både 10er og ving, når Horn Myhre og Grødem blir brukt der. Det viser også at Israelsson ikke er en spiller vi kan regne med heller, da han er bak de to nevnte i køen. I tillegg hjelper det ikke at vi har spillere som KAN spille der, når det svekker oss å bruke dem der fordi de enten ikke er like gode der som de er i sin naturlige posisjon (Matti) eller at det er større behov for dem i en annen posisjon (Shala). Vi må bruke spillerne der de er best, for å få det beste ut av dem. Hvis du går igjennom hele stallen vår og sier hvilken ene posisjon hver enkelt er best i, så vil ingen av de være 10'er. Hvis vi da skal spille 4231 istedenfor 433, så er det en fordel å ha en spiller som er best i den posisjonen, og ikke bare mange som kan gjøre en jobb der, for det har vi en hel haug av.
    Shala, Dønnum, Vega og Matti er spillere jeg mener kan spille i 10èrn. Grødem er en annen, men han er tydeligvis helt ute av det og det samme med Israelsson som virker å være langt bak i køen. Matti trives helt klart best som spiss og det er det han burde spille. Jeg er enig med deg at vi må bruke spillere der de er best, men om vi skal følge den logikken er vel Christensen best som sentral midtbane og ikke 10èrn?

Jeg er ikke uenig i at vi kunne trengt en ny spiller i 10èrn, men poenget mitt var at jeg synes det er større behov for en midtstopper om det er sånn at Nation er ute lenge. Jeg sier gjerne ja takk til begge deler da

Comment

• Hvem har vi blitt lenket til i sommer?
      Damion Lowe er jo meget spennende på stopperplass.

Er det andre rykter der ute da?
      Antar at Cory Burke ikke er aktuell når vi har fått inn Mayron George.

Inn: Amin Nouir, Mayron George.
      Ut: Chidera Ejuke, Fitim Azemi.
      Så har vi også latt noen unggutter gå på utlån.

Troppen er nå på 24 spillere inkludert 3 keepere med 8 spillere på utenlandskvoten.
      Overgangsvinduet er åpent i enda 25 dager, så antar det vil skje en del framover.
      Last edited by Oslo-ess; 06.08.2019, 12:19.
      EVIG VIF

Comment

• hvordan ser egentlig Borch ut om dagen?

Hadde veldig stor tro på ham før sesongen, men har jo blitt Juarez all the way på høyreback. Nå er visst også Nouri tilbake og da har vi 3(!) høyrebacker!
        Kan Borch spille høyere i banen? Evt. i en indreløper-liknende rolle?
        Er noen på vei ut?

Lenger frem i banen:
        I kampen mot KBK så vi et stort savn etter Ejuke, men dette kan gå seg til. Hadde vi hatt 2 stk Dønnum hadde jo mye vært løst. Med andre ord: Jeg ønsker meg enda en driblende ving med fart!

Comment

• Nouri tapte seg veldig hos meg i det han valgte å dra fra fast plass i Vålerenga for å spille for et belgisk bunnlag. Veldig spesiell overgang, som neppe var et steg opp sportslig. Forståelig at han ville prøve lykken i utlandet når han fikk muligheten i voksen alder, men det er ingen automatikk i at han får tilbake plassen på laget nå som han har returnert etter å ha funnet ut at han ikke ville spille i Belgia likevel.

I mine øyne er Juarez en minst like god spiller som Nouri, og det ville vært å sende et merkelig signal hvis man lot Nouri komme rett inn på laget et halvt år etter at han valgte oss bort. Greit at Nouri er Enga, men synes det er helt fint å satse på Juarez og Borchgrevink fremover. Ja til å prioritere spillere som har lyst til å spille for klubben!

Comment

• Originally posted by Ed1913 View Post
            Nouri tapte seg veldig hos meg i det han valgte å dra fra fast plass i Vålerenga for å spille for et belgisk bunnlag. Veldig spesiell overgang, som neppe var et steg opp sportslig. Forståelig at han ville prøve lykken i utlandet når han fikk muligheten i voksen alder, men det er ingen automatikk i at han får tilbake plassen på laget nå som han har returnert etter å ha funnet ut at han ikke ville spille i Belgia likevel.

I mine øyne er Juarez en minst like god spiller som Nouri, og det ville vært å sende et merkelig signal hvis man lot Nouri komme rett inn på laget et halvt år etter at han valgte oss bort. Greit at Nouri er Enga, men synes det er helt fint å satse på Juarez og Borchgrevink fremover. Ja til å prioritere spillere som har lyst til å spille for klubben!
            Juarez har en bedre fot enn Nouri, men Nouri har bedre tempo. Juarez kan fort bli litt seig og treig.

Comment

• Synes Juarez er veldig god i posisjonsspillet, men inleggene hans er ikke all verden. Hadde vært deilig å se enten borch eller Nouri en match eller to spør du meg

Comment

• Originally posted by SideLinjeKjeksen View Post
                Synes Juarez er veldig god i posisjonsspillet, men inleggene hans er ikke all verden. Hadde vært deilig å se enten borch eller Nouri en match eller to spør du meg
                Han er alt for treg og blir hengende for ofte etter, derfor blir det en del "grisetaklinger" som vi gjerne kaller "å ta en for laget".
                Juarez er ingen to-veis spiller, og må enten være defensiv eller offensiv. Han er langt bedre offensivt, men mangler mye der og.
                Nouri er langt bedre synes nå jeg.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Ser også at Juarez er for treig både offensivt og defensivt. Det hadde ikke gjort noe å se Nouri et par kamper. Det at han valgte å ta et halvår i Belgia bryr jeg meg ikke noe særlig om merker jeg. Det burde ikke stå i veien for at han skal få spille.

Comment

• Viktig å også huske på at Nouri var den enkeltspilleren som var skyld i flest baklengsmål i fjor. Deila er ikke særlig fan for å si det sånn.

Comment

• Juarez er da MYE bedre defensivt enn Nouri. Ikke er Nouri noe særlig raskere heller eller bedre offensivt, med mindre Nouri fortsetter å score mål. De to målene hans ifjor var fine, men tror det var litt flaks.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                        Juarez er da MYE bedre defensivt enn Nouri. Ikke er Nouri noe særlig raskere heller eller bedre offensivt, med mindre Nouri fortsetter å score mål. De to målene hans ifjor var fine, men tror det var litt flaks.
                        Det er nettopp det. Juarez er bedre defensivt, mens Nouri er litt raskere og blir en litt større trussel offensivt. Om du følger med på Juarez en kamp så ser du hvor seigt det går med han oppover kanten der, men for all del, han gjør en bra jobb han altså. Helt ok og intet mer eller mindre. 3 assist er ikke så verst. Det er bare det at man ser hvor god kontroll backene har på han offensivt, det nytter ikke å spille han igjennom hvor han må konkurrere på fart. Akkurat det er jo litt viktig når Deila ønsker backer som skal komme rundt for å slå inn.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Det er nettopp det. Juarez er bedre defensivt, mens Nouri er litt raskere og blir en litt større trussel offensivt. Om du følger med på Juarez en kamp så ser du hvor seigt det går med han oppover kanten der, men for all del, han gjør en bra jobb han altså. Helt ok og intet mer eller mindre. 3 assist er ikke så verst. Det er bare det at man ser hvor god kontroll backene har på han offensivt, det nytter ikke å spille han igjennom hvor han må konkurrere på fart. Akkurat det er jo litt viktig når Deila ønsker backer som skal komme rundt for å slå inn.
                          Hvis man ser på en del av baklengsmåla vi har hatt i år, er Juarez direkte skyld i flere. Han er elendig til å holde sin posisjon, og meget dårlig en mot en i lufta.
                          I tillegg er han en "ballwatcher", noe man klart ser på en rekke dødballer.
                          For all del, vi ser ting forskjellig, og det må vi leve med. Men jeg mener han ikke er god nok dessverre :/
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Synes det gikk litt treigere med Juarez på søndag enn det har gjort før. Ferien er nok grunnen! Men ja, vi er enige. Vi mister litt defensiv trygghet,og får litt mer trussel fremover med Nouri. Deila har nok hatt et lite, eller har et lite dilemma. Vi har et luksusproblem, og en unggutt som ikke kommer noe nærmere med to så rutinerte karer foran i køen.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Hvis man ser på en del av baklengsmåla vi har hatt i år, er Juarez direkte skyld i flere. Han er elendig til å holde sin posisjon, og meget dårlig en mot en i lufta.
                              I tillegg er han en "ballwatcher", noe man klart ser på en rekke dødballer.
                              For all del, vi ser ting forskjellig, og det må vi leve med. Men jeg mener han ikke er god nok dessverre :/
                              Hvis man går gjennom alle målene vi har sluppet inn i år kan man definitivt si at alle de fire bak har vært direkte skylt i flere mål.

Synes Definitivt at Juarez har en av sine styrker defensivt, samtidig som han er trygg og fin med ball i beina. Han er ikke spesielt rask, men synes heller ikke han er dårlig en mot en. Offensivt synes jeg han kan være litt treig, stor forskjell mellom vår venstre side med adgekugbe og Juarez. Synes Borchgrevink er mye mer spennende offensivt enn Juarez, men samtidig mye svakere defensivt. Men på ett eller annet tidspunkt bør han få sjansen. Synes vi bør selge Amin og beholde Borch som backup. Kanskje han til og med klarer og rive til seg en plass i troppen.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post

Hvis man går gjennom alle målene vi har sluppet inn i år kan man definitivt si at alle de fire bak har vært direkte skylt i flere mål.

Synes Definitivt at Juarez har en av sine styrker defensivt, samtidig som han er trygg og fin med ball i beina. Han er ikke spesielt rask, men synes heller ikke han er dårlig en mot en. Offensivt synes jeg han kan være litt treig, stor forskjell mellom vår venstre side med adgekugbe og Juarez. Synes Borchgrevink er mye mer spennende offensivt enn Juarez, men samtidig mye svakere defensivt. Men på ett eller annet tidspunkt bør han få sjansen. Synes vi bør selge Amin og beholde Borch som backup. Kanskje han til og med klarer og rive til seg en plass i troppen.
                                Enig i mye av det du skriver her. Men angående Borchgrevink. Han har jo fått sjansen et par ganger i cupen osv, men synes aldri han har overbevist på det øverste nivået. Mulig det er andre som har fulgt han tettere som kan si mer, men er han virkelig så lovende som man skal ha det til?. Er jo spennende at han er på landslaget selvsagt. Er han bedre som vingback kanskje?

Comment

Working...
                                X