Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Flem View Post

Greit å ta med linken til Vålenga slik at de får klikk også
    Nok en spiller på lån, og jeg lurer jammen på hva som skjer? Vi trenger en forsvarsspiller, hvorfor ikke signere en på lengre kontrakt?
    Når skal samhandling og relasjoner bety noe?
    Lån?
    Er vel gratisspiller som først får prøve seg på 6mnd-kontrakt. Bra det!

Comment

• Fint at vi får inn en midtstopper. Kampen i går viste med pinlig tydelighet hvor sårt vi trenger mer kvalitet i forsvar. Håper han er en mann som kan forsterke oss umiddelbart.
      Kontrakt ut denne sesongen? Javel..? Hva er grunnen til det egentlig? Får neppe noe svar, men skulle likt å høre litt om tankene bak disse kortsiktige signeringene våre.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
        Fint at vi får inn en midtstopper. Kampen i går viste med pinlig tydelighet hvor sårt vi trenger mer kvalitet i forsvar. Håper han er en mann som kan forsterke oss umiddelbart.
        Kontrakt ut denne sesongen? Javel..? Hva er grunnen til det egentlig? Får neppe noe svar, men skulle likt å høre litt om tankene bak disse kortsiktige signeringene våre.
        Dette er jo en bra ting! Vi får prøve spilleren og har muligheter til å forlenge om han faktisk leverer. Samtidig kan han gå til jul dersom han ikke leverer.
        Greit nok, KAN jo bli mer konkurranse om han leverer men sjansen er da stor for at han velger å bli der han allerede er i gang med å etablere seg. Kanskje det til og med foreligger noen muntlig avtaler... hvem vet?

Alt i alt smart når det gjelder uprøvde spillere

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
          Fint at vi får inn en midtstopper. Kampen i går viste med pinlig tydelighet hvor sårt vi trenger mer kvalitet i forsvar. Håper han er en mann som kan forsterke oss umiddelbart.
          Handler vel om det totale bildet i stallen.

P.T. har vi 3 friske midtstoppere. Nakkim er en herlig fyr som jeg digger å se på banen, men han er ikke helt der oppe for å være god nok, enda. Da må det komme en til inn.

Samtidig er det 2 stoppere til som allerede er under kontrakt. Tollås er skadet, kanskje han kommer tilbake, kanskje han må legge opp, det er det ingen som vet.
          Kanskje kommer Carvalho tilbake, kanskje blir han i Uruguay.

Med en ny midtstopper inn nå vil vi ha 6 midstoppere knyttet til klubben ved utgangen av året. Det kan alle se at er for mye.
          Jeg tror 6 måneders kontrakt er fornuftig. Dersom han spiller godt for klubben og hever nivået, er det sikkert gode muligheter for å signere en ny, lenger kontrakt. Da vet man også mer sikkert om Tollås, Carvalho og Nakkim er en del av planene for 2020.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post

P.T. har vi 3 friske midtstoppere. Nakkim er en herlig fyr som jeg digger å se på banen, men han er ikke helt der oppe for å være god nok, enda. Da må det komme en til inn.

Samtidig er det 2 stoppere til som allerede er under kontrakt. Tollås er skadet, kanskje han kommer tilbake, kanskje han må legge opp, det er det ingen som vet.

Med en ny midtstopper inn nå vil vi ha 6 midstoppere knyttet til klubben ved utgangen av året. Det kan alle se at er for mye.
            Jeg tror 6 måneders kontrakt er fornuftig. Dersom han spiller godt for klubben og hever nivået, er det sikkert gode muligheter for å signere en ny, lenger kontrakt. Da vet man også mer sikkert om Tollås, Carvalho og Nakkim er en del av planene for 2020.
            Jeg forstår jeg såpass. Men Boof er jo så vidt jeg har forstått ferdig i klubben. Man har jo nermest slengt dritt om ham i offentlige kanaler. Ikke noen hemmelighet at han var en av de man tenkte på om da man snakket om "spillere som setter seg selv først" osv..
            Vet ikke om Amin og SamJ også falt i denne kategorien. Kan jo nesten virke sånn, ettersom Nouri ikke engang har vært i troppen. Dette til tross for at Juarez på sitt beste er middelmådig, og Borch ikke ser ut til å være en reell utfordrer. I tillegg er Nouri to-beint, og ville kunne dekket opp for mangelen på ekstra venstreback.
            Dessuten finnes det aldri noen garantier. Abu kom inn på korttidskontrakt. Storspilte. Fikk en lengre og sikkert ikke billig kontrakt. Nå er han ute av laget.
            Boof kom inn på kort kontrakt. Ble raskt en favoritt. Fikk lang kontrakt, men så shippa avgårde

I det store og hele syns jeg vi, med et par hederilige unntak, har vært vinlgende og svært lite treffsikre på overgangsmarkedet. Det virker som om vi panisk famler i blinde til tider. Samtidig er det liten eller ingen fregang å spore. Resultatene forblir omtrent som de alltid blir. Spillet har vørt drepende kjedelig, med unntak av Ejuke og Dønnum som virkelig har underholdt.
            Jeg har ikke mistet troen på prosjekt Deila per se, jeg har mer mistet troen på hele jævla klubben.
            Nå MÅ vi snart få satt sammen et lag som evner og tør å vinne matcher. 10.000 tomme seter vitner om at det er i ferd med å bli kritisk.

Comment

• Skandale....

Comment

Nå måtte jeg logge på kun for å gi deg en like.

Kan dette svaret postes i alle mulige kanaler? Fælt til grining og klaging

Comment

Fin analyse. Takk.

Du har rett, 6 midtstoppere til jul 2020. Korttidskontrakt er nok eneste riktige.

Bare håper de lander kabalen nå, lenge siden vi har hatt en stabil bakre firer.
                  Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• [QUOTE=g-maZta;n557823]

Nouri ikke engang har vært i troppen.

Nouri spiller for VIF2 i dag. Kanskje han må matches? Kanskje han ikke har vært det beste alternativet på trening ?

Comment

Jeg er delvis enig med deg Mikkell, men jeg kan ikke med beste velvilje se at Nakkim blir god nok dessverre.
                      Boof kommer aldri tilbake, det er jeg rimelig sikker på.
                      Nasberg er i beste fall en habil midtstopper, ikke mer. Han er god som backup.
                      Hvis da Tollås ikke kommer tilbake, og om han gjør det, hvilken form og kvalitet?
                      Da sitter vi igjen 1 stopper som er god nok.

Greit å låne grunnet skadeproblemer, der forstår jeg deg og klubben - men å gi lange kontrakter til spillere som ikke er gode nok, hva er det basert på? Lojalitet?
                      Det er jo disse som må lånes ut og få matchtrening.

Når vi da ser all lånevirksomheten rundt vår klubb om dagen, forteller det meg iallefall en ting, vi har ingen kontroll over markedet. Hva er det egentlig Tjærnås driver med? Er ikke dette hans jobb, å finne gode talenter og/eller etablerte spillere som enten kan gå rett inn på laget eller er framtidige prosjekt? Alt i henhold til behovet.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Du har tydeligvis ikke forstått det heller.
                        Salg av spillere er kortsiktig gevinst.
                        Beholde spillere hvor det ligger en plan bak, er langsiktig gevinst.
                        En ting er hva klubben ønsker, men det må også tenkes på hva spilleren selv vil. Utfordringa med fotballspillere er at de har en såkalt "egen vilje". Det er en vederstyggelighet. Hva om klubben stod på sitt og sa "nei, dette gidder vi ikke". Plutselig spiller Ejuke dårlig fordi han ikke er motivert, så er han såpass dårlig på trening at han ikke er i start-elleveren engang.

Jeg sier ikke det at det er sånn det ville blitt, men ser vi på internasjonal fotball så skjer dette oftere og oftere.

Han kunne også ha blitt skadet. Det er en gambling å takke ja eller nei til et tilbud uansett. Jeg syns ikke vi burde solgt Ejuke, men jeg skjønner rasjonale bak det. Det kan også tenkes at klubben faktisk trengte den kortsiktige gevinsten. Det er dyrt å være fattig.

Originally posted by Flem View Post
                        * Dårligere sportslige ambisjoner gjenspeiler seg i sponsorpoolen (som nevnt, kjenner jeg en aktør som ville inn med betydelig kapital, men har gått vekk fra det nå etter siste salg - grunnen er "mismatch" i sportslige ambisjoner).
                        Dette har du nevnt før, men det er litt teit av deg å si. Om de syns det var så dårlig med salget av Ejuke så virker de ikke for meg så veldig interessert i det hele tatt.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                          En ting er hva klubben ønsker, men det må også tenkes på hva spilleren selv vil. Utfordringa med fotballspillere er at de har en såkalt "egen vilje". Det er en vederstyggelighet. Hva om klubben stod på sitt og sa "nei, dette gidder vi ikke". Plutselig spiller Ejuke dårlig fordi han ikke er motivert, så er han såpass dårlig på trening at han ikke er i start-elleveren engang.

Jeg sier ikke det at det er sånn det ville blitt, men ser vi på internasjonal fotball så skjer dette oftere og oftere.

Han kunne også ha blitt skadet. Det er en gambling å takke ja eller nei til et tilbud uansett. Jeg syns ikke vi burde solgt Ejuke, men jeg skjønner rasjonale bak det. Det kan også tenkes at klubben faktisk trengte den kortsiktige gevinsten. Det er dyrt å være fattig.

Dette har du nevnt før, men det er litt teit av deg å si. Om de syns det var så dårlig med salget av Ejuke så virker de ikke for meg så veldig interessert i det hele tatt.
                          Det var ikke Ejuke alene, men det var toppen av isfjellet. Vålenga virka å ha noe på gang, og det skaper interesse. Dessverre virker det ikke som om de snakker samme språk, og det må man akseptere.
                          Litt det samme som Deila sa i intervjuet etter kampen, vi må nullstille oss og komme oss gjennom denne perioden (husker ikke ordrett hva han sa). Men dette er ting Deila snakker om flere ganger ila samme sesong. Hvor ujevne går det an å bli?
                          Jeg føler vi har møtt veggen med dette prosjektet, og det gjelder dessverre de siste 10 åra. Tidligere var vi jo en jojo-klubb, men da var ikke ambisjonene større heller og vi levde godt med det selvom det var surt. Vi skal være topp 3, men vi klarer ikke det slik det jobbes nå dessverre.
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

• Ifølge FIFA 19 blir Kastrup vår beste spiller

Comment

Du har tydeligvis ikke forstått det heller.
                              Salg av spillere er kortsiktig gevinst.
                              Beholde spillere hvor det ligger en plan bak, er langsiktig gevinst.

Om alle tenkte som deg, ville det ikke vært mange grundere der ute gitt. For å vinne, må man tørre. Man er nødt til å ha litt is i magan og se alternative løsninger, ikke kortsiktig gevinst.
                              Salget av Ejuke vil mest sannsynlig gjøre at vi taper penger på sikt - med mindre vi plutselig, helt ut i det blå, skal få en plan over spillet vårt og vinne mange kamper.
                              Jeg nevnte i forrige tråd at jeg ikke gadd diskutere dette mer, men når du drar det opp igjen, blir jeg nødt til å kommentere det.
                              Det er ingen tvil om at vi er dårligere sportslig uten ES beste offensive spiller, det er du enig i, eller hva? Dette kan komme til å bli effekten av det:
                              * Dårligere plassering i ES, mindre penger fra NFF
                              * Dårligere resultater, mindre publikum på stadion (det er helt innlysende)
                              * Dårligere sportslige ambisjoner gjenspeiler seg i sponsorpoolen (som nevnt, kjenner jeg en aktør som ville inn med betydelig kapital, men har gått vekk fra det nå etter siste salg - grunnen er "mismatch" i sportslige ambisjoner).

Kanskje kunne vi nådd europacup med Ejuke, kanskje når vi det nå - hvem vet?
                              Men det er ingen tvil om at sjansen var større med Ejuke, er du ikke enig?

Håper du da klarer å se bildet enkelte her inne forsøker å tegne og fortelle.
                              Kortsiktig gevinst er som å pisse i stillehavet. Det er godt der og da, men betyr ingenting i det store bildet.
                              Du, jeg er fullstendig klar over det at det er lov å tenke langsiktig. Men DU vet ikke hva vår velgjører tenker om å dekke våre årlige underskudd! Det vi vet er at han vil at vi skal være en bærekraftig klubb.
                              Overgangsvinduet er fortsatt oppe for oss, og jeg tror ikke vi er ferdig med å hente spillere enda.
                              Uten Trøim hadde vi antageligvis spilt langt nede i divisjonssystemet nå.
                              ​​​​

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Du, jeg er fullstendig klar over det at det er lov å tenke langsiktig. Men DU vet ikke hva vår velgjører tenker om å dekke våre årlige underskudd! Det vi vet er at han vil at vi skal være en bærekraftig klubb.
                                Overgangsvinduet er fortsatt oppe for oss, og jeg tror ikke vi er ferdig med å hente spillere enda.
                                Uten Trøim hadde vi antageligvis spilt langt nede i divisjonssystemet nå.
                                ​​​​
                                Uten Trøim tror jeg vi hadde vært lenger ned i systemet ja, han har redda oss gang på gang - der er vi enige. Hvis vi taper så mye penger, er jo budsjettet helt galt. Vi skal i år ligge topp 4, og det er budsjettert med et visst antall publikummere og sponsorer. Disse er avhengig av sportslige resultater, og her feiler det.
                                Det må være mer åpenhet rundt hvor, hva og hvorfor. Vi som supportere, må få vite hvor lista ligger, slik at vi slipper å sippe over resultater mot våre mål.
                                Sier ikke at klubben skal være åpen som en bok, men en del forutsetninger er greit å dele.

Comment

Working...
                                X