Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Flem View Post

Uten Trøim tror jeg vi hadde vært lenger ned i systemet ja, han har redda oss gang på gang - der er vi enige. Hvis vi taper så mye penger, er jo budsjettet helt galt. Vi skal i år ligge topp 4, og det er budsjettert med et visst antall publikummere og sponsorer. Disse er avhengig av sportslige resultater, og her feiler det.
    Det må være mer åpenhet rundt hvor, hva og hvorfor. Vi som supportere, må få vite hvor lista ligger, slik at vi slipper å sippe over resultater mot våre mål.
    Sier ikke at klubben skal være åpen som en bok, men en del forutsetninger er greit å dele.
    Forhåpentligvis når vinduet stenger, så er vi et sterkere lag enn når Ejuke forsvant.
    Jeg tror og håper det, men håper en ny kantspiller kommer snart. Tror ikke Thiago Holm er klar til å starte enda, og vi trenger mer backup til Vega og Dønnum enn Felix. Felix er en kjempebra og ikke minst en intelligent spiller, og på sikt så kan han sikkert bekle kantrollen godt. Jeg har ikke anledning til å se treningene på dagtid, men utifra hva en kompis av meg fortalte, så har faktisk dette fungert bra på trening.

Jeg tror også klubben og Trøim har en viss dialog når det gjelder overganger! Men jeg bare spekulerer selvfølgelig. :-)

Comment

• Horn-Myhre er sikkert en god kantspiller på trening, men ut i fra rapportene var vel Azemi en god spiss på trening også. Stor forskjell på trening og hva man presterer i kamp.

Comment

• Forøvrig merkelig at vi ikke var etter Moses Mawa fra KFUM. Han herjet mot oss i går for Godset, mens vi fortsatt venter på papirarbeidet for vår nye spiss. Mawa var hurtig og bra i duellene, akkurat en sånn spiss vi var ute etter. Klassisk KålEnga.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
          Horn-Myhre er sikkert en god kantspiller på trening, men ut i fra rapportene var vel Azemi en god spiss på trening også. Stor forskjell på trening og hva man presterer i kamp.
          Jeg argumenterer ikke for å fortsette å bruke Felix på kant heller, vil helst se han sentralt for der er han god.
          Når det gjelder Azemi, så er det nok en mulighet for at det satt mellom øra. Får nå se hvordan det går i TIL.
          ​​

Comment

• Rykter om at vi skal hente angrepsspilleren Ousmane Camara fra Eskilstuna. Virker som han er ving og spiller både på høyre og venstre kant.

Comment

• Litt om han her https://www.transfermarkt.com/ousman...spieler/402134

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                Snakker vi en ny Sidoine Oussou?. Kult å hente prospekter, men akkurat nå trenger vi ferdig produkter som kan skyte oss til medalje.. Får håpe han er god fra dag 1 da om han kommer. Ikke en Ejuke som vi får nytte av 3 år senere. Sier ikke at vi ikke skal hente sånne heller, men prioriteringer akkurat nå.. Så er det dette med papirarbeid også som virker å ta tid om man ikke har oppholdstilatelse/arbeidstilatelse fra før og kommer fra et land utenfor EU/EØS.
                Last edited by tordvif; 12.08.2019, 16:36.

Comment

Snakker vi en ny Sidoine Oussou?. Kult å hente prospekter, men akkurat nå trenger vi ferdig produkter som kan skyte oss til medalje.. Får håpe han er god fra dag 1 da om han kommer. Ikke en Ejuke som vi får nytte av 3 år senere. Sier ikke at vi ikke skal hente sånne heller, men prioriteringer akkurat nå.. Så er det dette med papirarbeid også som virker å ta tid om man ikke har oppholdstilatelse/arbeidstilatelse fra før og kommer fra et land utenfor EU/EØS.
                  Eventuelt en ny Ejuke? Skal vi ha spillere på Ejukes nivå må vi hente de som uferdige og utvikle selv.

Vi må alltid forsøke å styrke stallen både kortsiktig og langsiktig og det regner jeg med du også er enig i. At vi trenger en angrepsspiller nå betyr ikke at vi skal slutte å hente talenter.

... uten at jeg vet noe om han eventuelt hentes for kort eller lang sikt.

Comment

Synes det er bra jeg. Vi trenger ferdige spillere, men vi trenger talenter også. Det ene utelukker ikke det andre.

Comment

• Tja, en 20-åring (blir 21 i år) som har startet halvparten av kampene for Eskiltuna i Allsvenskan. Offensiv spiller med to mål og én assist på 15 opptredener. 1.67m høy. Han må ha noen ganske ekstreme ferdigheter for å kompensere for manglende fysikk. Kjenner jeg er negativ til denne, håper på så mye mer.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Eventuelt en ny Ejuke? Skal vi ha spillere på Ejukes nivå må vi hente de som uferdige og utvikle selv.

Vi må alltid forsøke å styrke stallen både kortsiktig og langsiktig og det regner jeg med du også er enig i. At vi trenger en angrepsspiller nå betyr ikke at vi skal slutte å hente talenter.

... uten at jeg vet noe om han eventuelt hentes for kort eller lang sikt.
                        Joda, jeg er enig i det. I tillegg spennende med rykter..

Comment

• Originally posted by Ed1913 View Post
                          Tja, en 20-åring (blir 21 i år) som har startet halvparten av kampene for Eskiltuna i Allsvenskan. Offensiv spiller med to mål og én assist på 15 opptredener. 1.67m høy. Han må ha noen ganske ekstreme ferdigheter for å kompensere for manglende fysikk. Kjenner jeg er negativ til denne, håper på så mye mer.
                          Hopper ikke akkurat i taket av denne nei. Men om vi klarer å hente litt smart og billig nå, samt klare en Europa- plass, så kan det bli bedre tider på Valle. Vi har i tillegg utrolig mange spillere på kontrakt nå, så det må taes en opprydding i sommer. Jeg er faktisk glad for at vi henter spillere gratis og på korte kontrakter nå. Om det ikke skulle klaffe og vi har hentet feil, så kan vi enkelt kvitte oss med de, i stedet for at de blir sittende på lange dyre kontrakter. Det er det som er døden. Bomkjøp på lange kontrakter. Om spillerne skulle slå til, som for eksempel han nye midtstopperen, kan man kanskje signere han etter sesongen er ferdig..

Etter sesongen vet vi også hvordan sesongen endte og hvordan ståa er. Da er det nok lettere med tyngre investeringer. Når man vet om man skal handle for Europa eller ikke. For alt vi vet kan det jo hende at det kommer noen svære fisker i dette vinduet også, men har mine tvil sånn som trenden har vært hittil og hva vi har blitt linket til. Uansett, vi bør absolutt prøve å hente smart og billig. Vi er ikke i posisjon til noe annet.

Comment

• Mitt håp er at han er dritrask, i det minste.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                              Mitt håp er at han er dritrask, i det minste.
                              Husker Ejuke når han kom. Han var drit rask, men veldig uskolert ellers. Eneste han fikk til var å løpe raskt rett frem med ball. Uansett, raske offensive spillere har vi bruk for. Så enig med deg der.

Comment

• Hvor mye skulle Bodø hatt for Evjen eller Layouni?

Comment

Working...
                                X