Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Qo...content=row-22

​​​​​​Marcus Pedersen har bare 6mnd igjen av kontrakten med Godset. Han gjorde det brukbart sist han var her, og han er, etter min mening, nøyaktig den type spiss vi trenger.
    Det skjer vel neppe. Av flere årsaker. VG snakker om Kina, og hvem kan vel si nei til en haug med millioner når man nermer seg den siste perioden av karrieren?
    Drammen hadde vel revna fullstendig, noe som hadde gjort det verdt penga i seg selv, men av samme grunn har han vel ikke lyst til å komme hit. At kapteinen vår etter sigende kjenner mora hans godt, er vel heller ingen fordel.
    Men vi trenger en sånn spiller.

Comment

Marcus Pedersen er en type som hadde passet i Enga.
      Men - og det er et stort men - historien hans (inkl de sidene han ikke er skyld i) utelukker han nok fra å være aktuell.

Comment

Originally posted by hp29 View Post
        Marcus Pedersen er en type som hadde passet i Enga.
        Men - og det er et stort men - historien hans (inkl de sidene han ikke er skyld i) utelukker han nok fra å være aktuell.
        Ja, det blir litt mye. Flyr litt for mye på byen, sies det. Jeg er enig i Ronnys tanke om å ha seriøse, lagspillere i stallen. Og sånn sett kanskje han ikke passer? Men helt klart en som ville forsterket oss på banen. Og Pedersen må vel bli voksen en gamg han også? 29 nå. Bør kunne oppføre seg da.

Gitt at ketchupeffekten uteblir for Azemis vedkommende, mener jeg vi behøver en spiss til.

Comment

Kan ikke tenke meg at Pedersen kommer hit så lenge Adam er i klubben

Comment

Hva med Gilbert Koomson? Han skal ha havnet i konflikt med LAN nå, og er ikke med i troppen til kampen mot Sogndal. Ikke den posisjonen vi har størst behov for å forsterke kanskje, men jeg føler ofte at vi blir litt for lette. En sterk og hurtig ving hadde jeg liksom ikke sagt nei til. I tillegg til at han nå har blitt vraket, så liker LAN veldig ofte å bruke Rolantsson som egentlig er en back på kanten i stedet for Koomson.

Lenke til saken om at han er vraket her: https://www.tv2.no/sport/10677709/

Vel, vel. Nå tror jeg ikke at dette er noe særlig sannsynlig, men det er uansett så dødt på rykte-fronten at jeg slang inn et forslag.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
              https://www.vg.no/sport/fotball/i/Qo...content=row-22

​​​​​​Marcus Pedersen har bare 6mnd igjen av kontrakten med Godset. Han gjorde det brukbart sist han var her, og han er, etter min mening, nøyaktig den type spiss vi trenger.
              Det skjer vel neppe. Av flere årsaker. VG snakker om Kina, og hvem kan vel si nei til en haug med millioner når man nermer seg den siste perioden av karrieren?
              Drammen hadde vel revna fullstendig, noe som hadde gjort det verdt penga i seg selv, men av samme grunn har han vel ikke lyst til å komme hit. At kapteinen vår etter sigende kjenner mora hans godt, er vel heller ingen fordel.
              Men vi trenger en sånn spiller.
              Enig med deg i at han er akkurat en sånn type vi trenger. Jeg trodde kanskje Vilhjalmsson kunne være en sånn type, men Vilhjalmsson er ikke en målscorer på samme måte som Pedersen. Vilhjalmsson er nok god for rundt 10 mål på en god sesong hvor han spiller spiss hver kamp og blir foret på innlegg. Pedersen er nok god for det dobbelte, altså rundt 20 mål på en god sesong. Han hadde vel 17 i fjor mener jeg å huske.

Uansett som du sier så er det ikke sannsynlig at han kommer. Han var vel ganske tydelig på at han ville komme seg i form og dra til utlandet. Tipper han ender i Kina eller USA. Den artikkelen til VG snakket om at han i fjor fikk tilbud om 10 millioner i årslønn netto i Kina..

Comment

Originally posted by Calven View Post

Synd at han ikke ville skrive proffkontrakt med oss.
                Det samme gjelder for Fredrik Oppegård, vi mister sannsynligvis de to største talentene og blir sittende igjen med skjegget i postkassa (Hjesus )
                Vel vel ...
                Oppegård er vel så god at han kan signere proffkontrakt med en storklubb i Europa. Synd, men sånn er det.

Comment

En uting det at klubber kan snappe unge spillere gratis.
                  Dette er noe NFF, eller UEFA burde se på.
                  For klubber i land som Norge, er det enorm forskjell på å få 2-3 millioner(eller i noen tilfeller mye mer), eller ingenting. For en klubb som f.eks city, er dette knapt nok veklsepenger.
                  i Sør-Amerika har de vel en regel som sier at spillere under fylte 18 ikke kan gå til utlandet. Eller er dette kanskje UEFA eller EU som bestemmer?
                  I englang er det vel en regel om at spillere under en viss alder (21 eller 23,24) ikke kan gå vederlagsfritt før kontrakten faktisk er ute. Jeg tror det er sånn at de ikke kan forhandle 6mnd i forveien. Mulig jeg tar feil.
                  Men alle disse reglene rundt unge spillere i europa, hjelper lite dersom storklubber kan snakke unggutter fra å signere med en klubb, slik at de kan gå gratis når de er gamle nok.
                  Det er så mye penger i omløp i de største ligaene, så det et bare rett og rimelig at disse betaler for seg.
                  Dette gjelder selvfølgelig også vår klubb når vi henter talenter.
                  Jeg er sikker på at mer penger til småklubbene på sikt gavner fotballen, da utviklingsvilkårene blir bedre i de mindre ligaene.

Comment

Jadda. Ingen rykter.

Vi skal ha ny keeper i sommer. Basta. Adam er katastrofalt ræva. Jeg har pendlet mellom "camp ræva" og "team god nok."
                    Det trenger jeg ikke lenger. Ut me'n.
                    Han er en vandrende keepertabbe.
                    Det er kanskje 2-3 ganger ganger i året han faktisk har matchvinner-redninger. Stort sett så tar han knapt nok minimum av det man burde forvente av en middels ES-keeper.

Kanskje bare satse på Klaesson og Haug? De kan UMULIG være dårligere. Det nekter jeg å tro. Det et knapt nok mulig.

Abu bør finne tilbake formen asap. Balltap og feilpasninger florerer. Han gjør mye bra også, heldigvis, men det store antallet personlige feil ødelegger.
                    Juarez... vet ikke. Er glad Nouri kommer tilbake. Han viste tidvis prov på at han kunne hvis han ville.
                    Konkurranse skader ikke.

Midtforsvaret vårt er gjennomrottent. Ut med Nation og Bjørdal. Få inn noen som ikke driter seg ut flere ganger pr match.

Tragisk, men Lekven er i øyeblikket nest bestemann på sentral midt. Shala best.

Ejuke, Dønnum, Finne er verdt å beholde.
                    Usikker på Matti. Azemi er et kapittel for seg.
                    Vega har vi knapt sett snurten av. Har vel spilt 2 minutter og scora 20 mål. Brukbart. Synd han aldri er frisk.

Summa summarum. Ronny har en velkomponert stall, med spillere som kan spille der han trenger dem. Leit at halvparten av dem ikke holder postnord nivå engang.

Konklusjon, brenn hele driten. Bruk forsikringspenga på øl, fitte og hornmusikk.

Comment

Hva ønsker vi oss hvor?

Målvakt: Vi har Klaesson og han må få en sjanse snart - veldig snart. Adam vil neppe akseptere å være andrevalg og må enten skjerpe seg radikalt eller så forsvinner han av seg selv. Muligens en ny keeper inn? Haug er vel allerede tilbake i Sogndal.
                      Venstre back: Sam A er god nok med rette personer ved siden av. Ivan ok som back-up. Ikke prioritert område
                      Høyre back: Juarez har vel aldri slått helt an. Er Nouri motivert for å komme tilbake nå? Borchgrevink må utvikles. Usikkert område for meg. Kanskje en ny back må på plass.
                      Midtstoppere: Tollås ok, Bjørdal ok - sammen. Når Ivan eller Nakkim har spilt sammen med en av dem har det ikke gått så bra. Ny stopper er ønsket - med stor fart.
                      Midtbane: Abu, fjorårets førstevalg er dessverre nr 4 hos meg i dag. Shala er god, Lekven ok. Horn Myhre er neppe dårligere enn Lekven med tillit og har fremtiden foran seg. Israelsson blir stall-fyll på denne plassen. Abu må skjerpe seg eller selges. Ikke prioritert område for meg.
                      Kanter: Finne god men virker litt ute i kulda? Det er vanskelig å komme inn å prege kamper når det er 20 min igjen. Dønnum god og vil utvikle seg, Vega god når frisk :-), Chiddy god men bør brukes i 10ern. Han får i mine øyne litt mye skryt uten å levere for mye målpoeng. Morsom å se på men det betyr mindre hvis det ikke blir resultater av det. Shala kan fort være en god kant om nødvendig. Grødem er ikke god nok og jeg tviler dessverre på at han blir det. Trodde vi hadde mange gode alternativer her men kanskje nødvendig å prioritere området?
                      Spiss: Matti ok men vi trenger alternativer for å kunne variere. Azemi bør selges. Prioritert område, ny spiss tas i mot med takk.

Hva har vi i egne rekker av yngre rekker som med tillit kan ta steget opp? Det er flere offensive spillere som har levert bra for 2.laget. Det er nok lettere å ta steget opp i de offensive lagdelene enn i de bakre rekker hvor det kreves mer erfaring og fysisk tyngde. Men med endret filosofi om bruk av yngre spillere er vel det et spørsmål om muligheter.

Vi satset tungt på en eldre stall med gode ledere foran sesongen Dette har ikke helt endret bildet av høyt toppnivå og et elendig bunnnivå. I tillegg er det flere som er er skadeutsatt. Har derfor liten tro på at den linjen bør forlenges. Gi egne unge tillit eller kjøp yngre. Rutine er for oss et overdrevent kriterie siden vi ikke har anledning til å hente eldre god nok spillere med rutine.

Ønsker i prioritert rekkefølge:
                      Ny spiss
                      Ny midtstopper
                      Ny høyre-back
                      Ny kant

Selger vi Chiddy så skulle jeg gjerne hatt en ny 10er også... Blir dyrt dette her men lov å lage ønskeliste

Comment

Bjørn Maars Johnsen har fått lov av AZ å finne seg ny klubb, veit ikke om vi har råd til å betale lønna hans jeg, men her synes jeg vi bør være på ballen. Eneste minuset er vel at Lagerback ikke liker spillere fra Eliteserien så mulig sjansene hans på landslaget minsker om han drar hit?

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                          Bjørn Maars Johnsen har fått lov av AZ å finne seg ny klubb, veit ikke om vi har råd til å betale lønna hans jeg, men her synes jeg vi bør være på ballen. Eneste minuset er vel at Lagerback ikke liker spillere fra Eliteserien så mulig sjansene hans på landslaget minsker om han drar hit?
                          Så det, og tenkte det samme. Men jeg tviler på at han vil til eliteserien. Ikke kan vi betale ham nok heller.
                          Men, det skader jo ikke å spørre.

Comment

Så det, og tenkte det samme. Men jeg tviler på at han vil til eliteserien. Ikke kan vi betale ham nok heller.
                            Er skeptisk jeg også, men han sier her at han ikke utelukker spill i Norge: https://www.tv2.no/sport/10682018/

Comment

Tviler på han får noe særlig bra lønn i neste klubb. Fra benken/tribunen i Holland, er det ikke langt til eliteserien. Men trenger vi sånn en spiss? Vi kan jo faen ikke crosse ballen ordentlig. Vi er helt håpløse på innlegg.....
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Selg matti,behold Fitim.
                                hent en god midtstopper i 27-åra
                                få ut finne, grødem og bruk pengene på en ny spiss

Comment

Working...
                                X