Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kjellett
    replied
    Originally posted by Ingar View Post

Nei,hvor er Pål Enger nå,som vi trenger han som mest....
    Du finner ham som regel på Kampen Pub :-)

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied

Stjernepoeng der! Stort smilefjes og tommel opp!

Leave a comment:

• Ingar
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Lite som tyder på at vi har 15 mill og svi av på noe som helst gitt, men mulig jeg tar feil..

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Synd vi ikke var på banen å prøvde oss,men nå har vi Mayron George da...
    Lite som tyder på at vi har 15 mill og svi av på noe som helst gitt, men mulig jeg tar feil..

Leave a comment:

• Ingar
    replied
    Synd vi ikke var på banen å prøvde oss,men nå har vi Mayron George da...
    Last edited by Ingar; 17.09.2019, 14:13.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Ed1913 View Post

Hvis det stemmer, så har B/G fått absolutt maks ut av overgangsvinduet. De får beholde begge sine beste spillere (Evjen og Layouni) ut sesongen, og kan cruise inn til en topp fire-plassering og mulig Europa-kvalik neste år. I tillegg bli Evjen etter alt å dømme solgt til AZ for over 20 mill. (de takket nei til et bud på 20 mill. for Evjen i sommervinduet), og de får 15 mill. for Layouni.

Altså tjener de nærmere 40 millioner kun på spillersalg, pluss inntektene en anstendig plassering i Eliteserien og eventuelle kamper i Europa måtte gi. Da har de godt utgangspunkt for å bygge opp igjen troppen før neste sesong. I deres tilfelle ser det ut som om det lønte seg å ha litt is i magen.

Edit: Mulig Layouni drar med en gang, ser at the egyptiske overgangsvinduet er åpent til 1. oktober.
    Virker som Layouni forsvinner med en gang ja: https://www.eurosport.no/fotball/eli...33/story.shtml

Der mister B/G mye. Kan være nok til å selge seg ut av medaljekampen.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Ed1913 View Post

Hvis det stemmer, så har B/G fått absolutt maks ut av overgangsvinduet. De får beholde begge sine beste spillere (Evjen og Layouni) ut sesongen, og kan cruise inn til en topp fire-plassering og mulig Europa-kvalik neste år. I tillegg bli Evjen etter alt å dømme solgt til AZ for over 20 mill. (de takket nei til et bud på 20 mill. for Evjen i sommervinduet), og de får 15 mill. for Layouni.

Altså tjener de nærmere 40 millioner kun på spillersalg, pluss inntektene en anstendig plassering i Eliteserien og eventuelle kamper i Europa måtte gi. Da har de godt utgangspunkt for å bygge opp igjen troppen før neste sesong. I deres tilfelle ser det ut som om det lønte seg å ha litt is i magen.

Edit: Mulig Layouni drar med en gang, ser at the egyptiske overgangsvinduet er åpent til 1. oktober.
    Ja,..... TAKK SKAL DU FAEN MEG HA JØRGEN INGEBRIGTSEN

Leave a comment:

• Ed1913
    replied
    Layouni som er nevnt før her skal nærme seg egyptisk fotball.Overgangen ligger på 15 millioner.

Last edited by Ed1913; 17.09.2019, 10:49.

Leave a comment:

• Ingar
    replied
    Layouni som er nevnt før her skal nærme seg egyptisk fotball.Overgangen ligger på 15 millioner.

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Originally posted by _Christian_ View Post
    det er fortsatt tre-fire måneder igjen av året. Nok tid for styret til å bygge et team som skal ta fatt på 2020-sesongen. Og å ta tilbake sportslig kontroll over klubben. Legge langsiktige sportslige føringer, gjerne med en sportsdirektør-ansettelse før neste hovedtrener ansettes.
    Må tas noen grep allerede nå ja.
    Såvidt jeg kan skjønne er det ingen i A-troppen, unntatt lånespillerne og Fellah på halvtårskontrakt, som har utgående kontrakt i år.
    Hos transfermarkt står Israelsson med kontrakt til sommeren 20.
    Larsen, Klaesson, Nation, Shala og Finne står med utløp 31.12.20.

For de med utløp 2020 ønsker jeg meg penn og papir på Klaesson og Shala ASAP.
    Ble litt overraska over at Shala kun er på ut 2020. Frykter en gentlemans-avtale om å få gå ved et godt tilbud. Det tilbudet er vel bare å glemme nå siden han er skada.
    Nation har ikke vært like stabil de to siste årene som tidligere, men det er vanskelig å finne bra nok midtstoppere så tar gjerne forlengelse der også.

Israelsson virker å være langt unna første-11; antar derfor at han tusler ut i vinter.
    Jeg antar at Larsen ikke gidder å være 2.keeper og jeg foretrekker keeperen til Norge U21 over strengt tatt hvem som helst, så der har jeg ingen behov for nyheter om ny kontrakt.
    Finne sliter jeg med å bestemme meg for. God i fjor, variert mye i år (men det har jo resten av laget også).

Håper/antar at speider-teamet har følgende oppgaver:
    Ny midtstopper på høyt ES-nivå
    Offensiv midtbanespiller
    Kantspiller
    Spiss som fungerer i den formasjonen vi skal spille

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    det er fortsatt tre-fire måneder igjen av året. Nok tid for styret til å bygge et team som skal ta fatt på 2020-sesongen. Og å ta tilbake sportslig kontroll over klubben. Legge langsiktige sportslige føringer, gjerne med en sportsdirektør-ansettelse før neste hovedtrener ansettes.
    Last edited by _Christian_; 16.09.2019, 21:20.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by nyegymsko View Post

Jeg vil heller ha en sportsjef som er flink på kontoret enn på TV.
    I forhold til Beng Eriksen som jeg ser mange maser om, så har i det minste Ingebrigtsen en idretsfaglig utdannelse. Han har en Doktorgrad i human fysologi. Bengt har vel gjordt det ræva i Follo og ræva i Skeid og utover det så har han jobbet i media. Ser ikke helt hvordan det skal gjøre han bedre kvalifisert sånn på papiret selv om han har en grad som diplomøkonom.
    Teoretisk bakgrunn betyr ikke en dritt om du ikke kan få teori ut i praksis.
    Det er en grunn til at flere og flere arbeidsgivere idag ønsker å ta inn folk med erfaring istedenfor folk med ryggen full av diplomer og sertifiseringer.
    Sportslig ledelse pr idag har ikke bestått prøven og bør byttes ut. Det må være slutt på å være en forsøksklubb.

Leave a comment:

• Stix10
    replied
    Bengt bør selvsagt ikke være aktuell. At han sitter på tv og maser kan ikke kvalifisere han, uansett hvor stort Enga-hjerte han har. Samtidig er det flott med doktorgrad i human fusiologi, men hva hjelper det for å avgjøre om en spiller er god nok eller ikke, forhandle kontrakter og overganger, og trekke de store sportslige linjene? Oppi det hele er han også god kompis av treneren som han må rapportere til.

Leave a comment:

• nyegymsko
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Vi trenger noen som kan snakke for seg på TV og som ikke er redd for å stikke seg fram. Men viktig at en sportssjef heller ikke stjeler all oppmerksomheten.

Det er litt vanskelig å finne en person med erfaring fra en sånn rolle. Det er personlig egnethet og bakgrunn fra fotball som teller. Hvis en sånn sportslig leder skal stå for kontinuiteten i det sportslige er det også viktig at det er en som har en tydelig link til Vålerenga. I alle fall ikke en veldig sterk link til en annen klubb, for eksempel en i Buskerud.

Har ikke noe særlig tro på at de som er der i dag ser verdien av en sportssjef. Og tror det er helt umulig for noen å komme inn og ta den rollen nå.
    Jeg vil heller ha en sportsjef som er flink på kontoret enn på TV.
    I forhold til Beng Eriksen som jeg ser mange maser om, så har i det minste Ingebrigtsen en idretsfaglig utdannelse. Han har en Doktorgrad i human fysologi. Bengt har vel gjordt det ræva i Follo og ræva i Skeid og utover det så har han jobbet i media. Ser ikke helt hvordan det skal gjøre han bedre kvalifisert sånn på papiret selv om han har en grad som diplomøkonom.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by nyegymsko View Post

Vi kan spekulere alt vi vil i hvilke grunner han måtte ha hatt, men han takket fortsatt nei.
    Han har heller ikke noen relevant erfaring i denne relativt krevende jobben. Trener jonn i Follo og Skeid er ikke akkurat tyngden vi trenger.
    At han er flink til å snakke for seg på TV forandrer ikke det faktumet.
    Vi trenger noen som kan snakke for seg på TV og som ikke er redd for å stikke seg fram. Men viktig at en sportssjef heller ikke stjeler all oppmerksomheten.

Det er litt vanskelig å finne en person med erfaring fra en sånn rolle. Det er personlig egnethet og bakgrunn fra fotball som teller. Hvis en sånn sportslig leder skal stå for kontinuiteten i det sportslige er det også viktig at det er en som har en tydelig link til Vålerenga. I alle fall ikke en veldig sterk link til en annen klubb, for eksempel en i Buskerud.

Har ikke noe særlig tro på at de som er der i dag ser verdien av en sportssjef. Og tror det er helt umulig for noen å komme inn og ta den rollen nå.

Leave a comment:

Working...
X