Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Strømsgodset, torsdag 16. mai kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Strømsgodset, torsdag 16. mai kl. 20:00

Endelig klart for det som kanskje er årets høydepunkt, sett bort fra cupfinalen som vi skal spille - men det er fremdeles noen måneder til.

Godset kommer på besøk 16. mai, og nå er det ingen grunn til å bli hjemme. Drammenserne står med kun 5 poeng på 6 kamper før kampen mot Viking i kveld. Vi må dog helt tilbake til første serierunde i 2015 for å finne forrige seier mot SIF (3-1). I fjor vant de hele 4-1 på Valle, i returoppgjøret ble vi slått 2-0 på Marienlyst.

I år har vi en fantastisk hjemmestatistikk å opprettholde, og skal vi fortsette å henge med helt der oppe kreves det helst full pott mot Godset og fugla. Yr melder strålende vær og 18 grader!

Her er det ingen grunn til å ikke dra på kamp, og du bør nok ikke vente lenge med å kjøpe billetter. Her blir det trangt om plassene.

Billetter finner du ved å klikke her!
    Last edited by vifboy93; 13.05.2019, 08:59.
    Kjekkere gutter finnes vel ei

Her bør det bli over 10000! Få med alt som kan krype og gå!

Comment

Viktig å bygge videre på sesongen med en ny hjemmeseier. Med sviktene form på RBK, Sarpsborg 08 og Brann så er det medalje i år ikke så urealistisk. Men det krever at vi vinner de kampene vi skal vinne. Hjemme mot Godset er en sånn kamp. Den SKAL vinnes.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        Her bør det bli over 10000! Få med alt som kan krype og gå!
        Bør bli godt over 10k, ja. Denne, samt kampene mot LSK, Brann og Rosenborg bør være nærmere 15 enn 10.. 11k mot Stabæk 16. mai i fjor, det bør vi klare å slå nå etter de opplevelsene vi har hatt på Valle i år!
        Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

Om vi stiller med:

Adam

Juarez Bjørdal Tollås Näsberg/Sam

Shala Lekven

Dønnum Ejuke Vega

Matti

Så tror jeg at godset skal få det fryktelig tøft.

Jeg var veldig imponert over måten Shala tok ny posisjon på i går (vet den ikke er ny for han på landslag, men det er ikke der vi har brukt han mest) Vega var en åpenbaring etter å ha vært mest på benk. Dønnum meget god (igjen) når han kom inn, og Ejuke var fantastisk selv om han er enda bedre i midten. Tror fort det kan bli et mareritt for godset forsvaret med den gjengen der.

Forhåpentligvis våkner Abu om vi har to gode kamper uten han, han var blant eliteseriens beste i fjor, men har vært en skygge av seg selv i år. Finne kommer garantert inn og scorer om det er oppstillinga.

Comment

Fikk ikke sett kampen igår,men etter å ha sett innleggene her å Abu sine kamper iår,så har vel han godt av en tur på benken? Noen som vet status på skaden til Vega? Synd vis han er ute nå som han har funnet formen...

Comment

Her er det, som andre har påpekt, bare å dundre på slik vi har gjort hjemme hittil.
              I fjor fikk vi bank av dette laget, men de to første vi slapp inn da var etter horribelt forsvarsspill.

Godset har hittil sluppet inn 3 både mot Mjøndalen og Kristiansund, så de er ikke veldig trygge bakover.
              Dog kommer de garantert med en buss fra 30 meter og inn så det handler om å ha trygghet og ikke slippe til unødvendige kontringer.
              Vi har resultatene fra i fjor å hevne og det klarer vi om vi spiller sånn som vi kan.

Enig i at Abu gjerne kan få et opphold til på benken.

Vedr tilskuere: våren har meldt retur med ålreite temperaturer for å se fotball.
              Allikevel deler jeg ikke helt optimismen om mange tilskuere. Kort om hvorfor: seint starttidspunkt, 16.mai er strengt tatt bare tradisjon i Bergen og Trondheim og vi møter Godset som ikke er en publikumsmagnet..
              Men jeg blir gjerne motbevist av folket...

Comment

Jeg skal ihvertfall prøve å øke tilskuertallet.Jobber med en serber som er Røde Stjerne-fan,han skal være med på match ikledd min Zajic-drakt! Hans første tippeliga-match!

Comment

Godset-Viking er akkurat ferdig. Tror vi møter Godset på et gunstig tidspunkt. De virker å være i ubalanse. Keita kommer inn og burde hatt to gule. Flere hodeløse taklinger på slutten. Forsvaret deres virker også å slite. Her blir det mye rom for Ejuke, Dønnum, Matti, Bård og Vega. Etter mange dårlige kamper har tilhengerne deres surnet også...

Dette skal vi vinne!! Men vi er Enga. Og man vet aldri hva man får... Når sola skinner, vi går med løfta hode på jobb på mandag og smiler bredt til han fyren nerri gangen som skarrer... Da går vi som regel på en drittkamp og tap. Redd det skjer på torsdag. Men nå må alle komme på kamp, ta med unger, koner, naboer og venner, ikle dem den kongeblå drakta og synge høyt!

Comment

Gi meg disse fra start på Torsdag :

Adam
                    Nakkim - Bjørdal - Nation - Ivan
                    Shala - Abu
                    Vega - Ejuke - Dønnum
                    Azemi

Comment

Vi har ikke tapt på lenge nå og har heng på toppen. Godset sliter og har ikke vunnet på lenge...
                      Typisk oss å gå på en smell her. Håper gutta viser at det er nye tider, og at de går ut der, spiller magisk fotball og tar 3 poeng!

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                        Vi har ikke tapt på lenge nå og har heng på toppen. Godset sliter og har ikke vunnet på lenge...
                        Typisk oss å gå på en smell her. Håper gutta viser at det er nye tider, og at de går ut der, spiller magisk fotball og tar 3 poeng!
                        Det er nå laget skal motbevise pessimisten i meg. Tar vi to strake seire til nå så mener jeg laget har tatt noen steg videre selv om det er lenge igjen av sesongen. Jeg tror også at det kommer en skuffelse nå men jeg vil ta feil.

Comment

Originally posted by Vader View Post

Det er nå laget skal motbevise pessimisten i meg. Tar vi to strake seire til nå så mener jeg laget har tatt noen steg videre selv om det er lenge igjen av sesongen. Jeg tror også at det kommer en skuffelse nå men jeg vil ta feil.
                          Har egentlig en god følelse inn mot denne kampen. Vi har en mye større bredde i troppen som faktisk kan byttes om hverandre uten at det nødvendig gjør noe negativt. Det er mulig og faktisk tilpasse laget litt til motstander. Hjemme har vi vært gode og med støtte fra tribunen er vi vonde å ha med å gjøre. Det er større trygghet i laget enn i fjor. Godset sliter og det er ingen grunn til at vi skal hjelpe dem å snu den trenden. Nå er det sikkert sånn at alle lag gjerne vil slå VIF men la oss skuffe dem. En ting skal Godset ha, de legger seg tvilsomt bakpå med den forventende 11er. Det åpner muligheter for oss. Er mer spent på valg av spillere og posisjoner. Er «litt redd» for at Deila går tilbake til Abu/Lekven i 6er rollen. Synes egentlig at Abu skal få hvile en kamp til og bruke Shala/Lekven som sist. Må innrømme at jeg også håper han tør å bruke Dønnum fra start. Han er i form og fortjener en sjanse. Nei, tror på kjempestemning og 3 nye poeng. Så kan Deila hvile noen nøkkelspillere i cup kampen til uka og stille med et toppet lag mot stasjonsbyen....

Comment

Husker kampen fra i fjor, kjørte nær hundre mil for å se den live på den herlige stadionene vår, jeg var ikke akkurat i perlehumør når jeg dro derifra, og måtte kjøre 50 mil for å komme meg hjem, var forresten ikke gøy for testen av familien heller, far var sur. Håper på seier her nå da.

Comment

Vi har vunnet alle hjemmekampene i år, vi vant 5-1 borte, det er 16. mai og det kommer til å komme en god del på stadion (til oss å være) så da er det garantert at så snart det kommer et snev av entusiasme blant publikum - så går vi på en kjempeskrell. Tipper 0-3 i sekken og 1-10 i målsjanser.

Comment

Working...
                              X