Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Er det greit at spillere drikker i sesongen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

En pils gjør kanskje ikke så mye skade. Fylla derimot og mange enheter er noe annet. Ellers så mener jeg jo at vi er ganske flinke til å drikke alkohol i Norge . I hvert fall mine jevnaldrende (24 år). Dette er nok også individuelt fra land til land vil jeg tro, tror du for eksempel Liverpool spillerne som vant Champions League driver å drikker øl eller trening?

I Norge er det sikkert helt greit, det er lavt nivå. Men om det egentlig er lurt for å prestere på så høyt mulig nivå som mulig er noe annet.

På absolutt høyeste nivå er det nok nulltoleranse i sesong i moderne tid. Før drakk de godt i England også, var vel et par av spillerne som røyket sigaretter også. Time is changed. Nivået er mye høyere.
    Ikke nulltoleranse i Bundesliga, men hvis noen drar strikken for langt, blir dem nok kaller inn på teppet hvis det merkes på trening og i kamp.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post

Kjenner ganske mange, bla. Bundesliga spillere, spillte selv på ca. 1-2 div. (Norsk nivå) i Hamburg. Der var det normalt med EN pils etter trening, av og til kom oppmannen inn med en kasse i garderoben. Norge er et rart sted når det gjelder alkohol.
    En pils gjør kanskje ikke så mye skade. Fylla derimot og mange enheter er noe annet. Ellers så mener jeg jo at vi er ganske flinke til å drikke alkohol i Norge . I hvert fall mine jevnaldrende (24 år). Dette er nok også individuelt fra land til land vil jeg tro, tror du for eksempel Liverpool spillerne som vant Champions League driver å drikker øl eller trening?

I Norge er det sikkert helt greit, det er lavt nivå. Men om det egentlig er lurt for å prestere på så høyt mulig nivå som mulig er noe annet.

På absolutt høyeste nivå er det nok nulltoleranse i sesong i moderne tid. Før drakk de godt i England også, var vel et par av spillerne som røyket sigaretter også. Time is changed. Nivået er mye høyere.
    Last edited by tordvif; 02.06.2019, 20:10.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

Jeg vet jo ikke hvor gammel du er! :-)
    Grunnen til at jeg spør er fordi det var mer vanlig før, trodde jeg.
    Men tyskere har jo et spesielt forhold til øl. I gamle dager i Tyskland, så var jo øl nesten det tryggeste du kunne drikke.
    Det er fortsatt det ;-)

Leave a comment:

• ziggy75
    replied

Ja..... (ti tegn) ... fuck ti tegn. Tror folk jeg finner på ting her?
    Jeg vet jo ikke hvor gammel du er! :-)
    Grunnen til at jeg spør er fordi det var mer vanlig før, trodde jeg.
    Men tyskere har jo et spesielt forhold til øl. I gamle dager i Tyskland, så var jo øl nesten det tryggeste du kunne drikke.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied

Dette i moderne tid?
    I Tyskland drar de jo også på puben i arbeidstida.
    Ja..... (ti tegn) ... fuck ti tegn. Tror folk jeg finner på ting her?

Leave a comment:

• ziggy75
    replied

Kjenner ganske mange, bla. Bundesliga spillere, spillte selv på ca. 1-2 div. (Norsk nivå) i Hamburg. Der var det normalt med EN pils etter trening, av og til kom oppmannen inn med en kasse i garderoben. Norge er et rart sted når det gjelder alkohol.
    Dette i moderne tid?
    I Tyskland drar de jo også på puben i arbeidstida.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied

Det tror jeg rett og slett ikke på, med mindre du kjenner noen som spiller på et høyt nivå i utlandet. Jeg tror du undervurderer effekten alkohol har på toppidrettsutøvere.

Leave a comment:

• tordvif
    replied

Kan også hende at en sånn sosial tur en sjelden gang, langt unna kamp og trening, kan ha en positiv effekt på det mentale.
    Det kan jeg være enig i, så lenge man holder det til en sjelden gang og gjerne utenfor sesong Det trenger heller ikke å være alkohol involvert på sosiale turer.Har jo ofte sett at spillerne har dratt på go-kart eller andre ting relatert til team-building.

Klart spillerne må få lov til å blåse ut en sjelden gang de også med en bytur, men da kan man vel vente til sesongen er ferdig og ta en utblåsning rett etterpå

Leave a comment:

• ziggy75
    replied

Det tror jeg rett og slett ikke på, med mindre du kjenner noen som spiller på et høyt nivå i utlandet. Jeg tror du undervurderer effekten alkohol har på toppidrettsutøvere.
    Kan også hende at en sånn sosial tur en sjelden gang, langt unna kamp og trening, kan ha en positiv effekt på det mentale.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Å dra på fylla når det kanskje er 3 dager til neste trening er ikke noe problem. Men at dem skal oppføre seg, ja der gjelder regelen for alle som jobber, er med på så viktige institusjoner som Vålerenga er. Å ta seg en pils etter trening er noe man, nesten bare i Norge, er imot. Rart med det, at nesten alle ligaer i Europa er bedre enn den norske, men der tar de seg et glass vin til maten.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Å dra på fylla når det kanskje er 3 dager til neste trening er ikke noe problem. Men at dem skal oppføre seg, ja der gjelder regelen for alle som jobber, er med på så viktige institusjoner som Vålerenga er. Å ta seg en pils etter trening er noe man, nesten bare i Norge, er imot. Rart med det, at nesten alle ligaer i Europa er bedre enn den norske, men der tar de seg et glass vin til maten.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Jeg mener nei. Profesjonelle fotballspillere skal ikke drive å drikke alkohol. Å ta seg et glass et par ganger i året er kanskje greit, men de skal ikke drive å dra på fylla. Det skal gå fint å ha et sosialt liv utenom jobb uten å drikke også. Nå er det sånn at alkohol er svært utbredt blant spillere i Eliteserien, og det er ikke profesjonelt i det hele tatt, selv om det burde vært det.

Molde spillerene dro på russetreff, Marcus Pedersen ravet rundt på fyllefest under 5-mila i Kollen. Det er vanlig i Eliteserien, men det gjenspeiler også kanskje nivået på ligaen. Det er ikke profesjonelt.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Så lenge det ikke går utover prestasjonene.

Leave a comment:

• enga
    replied
    Originally posted by EngaForAlltid View Post
    Jeg trenger en utblåsning i hvert fall annenhver helg, og jeg opplever nok ikke halvparten så mye stress som profesjonelle fotballspillere.

Det å drikke sammen styrker samholdet og gir spillerne muligheten til å bli kjent utenfor fotballbanen. Det skal de selvfølgelig få fortsette med
    Men jeg regner med at du ikke driver med noe toppidrett? Jeg sier ikke at gutta ikke skal få lov å drikke, men om det stemmer at dem drikker samme kveld etter en kamp så er ikke det så veldig smart.
    Mye handler om restutisjon, alkohol etter trening eller kamp forlenger denne tiden ganske så mye. Men jeg rengner med at folkene på valle har kontroll på dette.

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied
    Jeg trenger en utblåsning i hvert fall annenhver helg, og jeg opplever nok ikke halvparten så mye stress som profesjonelle fotballspillere.

Det å drikke sammen styrker samholdet og gir spillerne muligheten til å bli kjent utenfor fotballbanen. Det skal de selvfølgelig få fortsette med

Leave a comment:

Working...
X