Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rosenborg - Vålerenga, søndag 16. juni kl. 20:00

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rosenborg - Vålerenga, søndag 16. juni kl. 20:00

På tide å riste av oss det kjedelige tapet mot fugla, og rette blikket fremover mot neste match.

Samme oppgjør endte 3-0 til trønderne i fjor. På Valle vant de mer beskjedne 3-2.

Vi står med 17 poeng på 10 kamper, RBK med 12 poeng på 10 kamper.
    Kjekkere gutter finnes vel ei

Men Deila har for mange klippekort-spillere...

La oss håpe han bruker hue

Comment

Interessant kommentar fra Ingebretsen i Dagsavisen, han mente laget var veldig «tynt» mot Lillestrøm. De eneste ute var vel Sam, Vega og Shala. Greit at vi manglet vinger men dette er vel noe overdrevent. Hvis det stemmer at vi er så sårbare kommer dette til i bli en vanskeligere sesong enn jeg trodde. Alle «lederne» var på banen uten at det hjalp.

Comment

Originally posted by Pete View Post

Han spiller med det laget han mener er best. Eller ihvertfall utfyller hverandre best, mtp at Azemi spiller såpass mye uten en nettkjenning enda.
        Men synes faktisk Azemi har fått til en del bra ting i det siste, så hvem vet, kanskje vi vil få en ketchupeffekt når han for den utløsende scoringa.

Synes ikke noen har klippekort. Finne og Abu bl a, selv om det har vært småskader og karantene. Lekven har vært bra, så helt greit at han spiller.
        Adam, jaaaa.. Enig der ihvertfall! Men isåfall kun han! Synes de andre forsvarer sin plass på laget! Å spille med de to unge keeperne våre er kanskje enda mer risikofylt?

Comment

Tja. Synes han har rullert en del i år. Hvilke spillere er det du tenker på?

Det er travelt program etter pausen, så han bør fortsette å rullere litt:
          16/6 RBK
          19/6 Bærum
          23/6 Sarpsborg 08
          26/6 4. runde i cupen
          30/6 Haugesund

Comment

Interessant kommentar fra Ingebretsen i Dagsavisen, han mente laget var veldig «tynt» mot Lillestrøm. De eneste ute var vel Sam, Vega og Shala. Greit at vi manglet vinger men dette er vel noe overdrevent. Hvis det stemmer at vi er så sårbare kommer dette til i bli en vanskeligere sesong enn jeg trodde. Alle «lederne» var på banen uten at det hjalp.
            Skummelt å være så avhengig av Shala. Han savnet jeg utpå der! Spørs om vi ikke må se oss rundt etter en mega midtbanespiller.
            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Noen som har et fornuftig svar på hvorfor Deila mener Azemi forsvarer en plass i startelleveren uke etter uke? Hva er det han bidrar med som vi ikke ser? Holder det med å bare legge ned god innsats når man er vaksinert mot å score mål? Da kunne vi beholdt Kjelsrud. Det fungerer heller ikke med Matti i 10»ern. Ejuke må spille i 10»ern med Matti på topp som targetspiss. Det blir utrolig treigt og null fremdrift med Azemi på topp og Matti bak.

Comment

Det som skjer når vi spiller med Matti i 10»ern og Azemi på topp er at vi blir trillende med kula uten at vi klarer å trenge gjennom lag som legger seg lavt. Vi blir avhengig av gode kombinasjoner for å spille fri spillere innenfor 16-meteren til motstanderen. Hvor Azemi ender opp med å bomme likevel. Man så hvor mye bedre det ble mot Godset med en gang når man tok ut Azemi, flyttet Matti opp og satt innpå Finne. Rett etter ble det scoring. Det hadde blitt en seier med helt andre siffer om Deila hadde startet med riktig lag. Jeg fatter ikke at han fortsetter å gi Azemi sjansen, det har rett og slett blitt et prestisjeprosjekt for Deila.

Comment

Han har jo rett
                  I det vi ble tvunget til å bytte Dønnum mot Finne, så hadde vi ingen igjen på benken med evnen til å komme inn og endre et kampbilde
                  Ikke misforstå nå: de som satt igjen på benken forsvarer plassen i troppen men de har ikke de ekstra kvalitetene som kreves for å kunne være en "super-innbytter"
                  Med Vega, Shala og Dønnum skadet og Abu i den formen han er for tiden, så blir vi "tynne".
                  Det ville skjedd i alle andre klubber i Norge også; ingen har gode nok erstattere for 4 sånne spillere.
                  Hvis vi legger til Michael også så blir det ikke mye å variere på.

Vi har ikke nok folk enn at flest mulig må være fit for fight alltid....

Comment

Noen som kan tyde?

https://www.dagsavisen.no/sport/skad...8?paywall=true

Comment

Her er det essensielle innholdet:
                      Originally posted by Dagsavisen
                      Samuel Adekugbe, Herolind Shala, Deyvor Vega og Jonatan Tollås Nation har alle vært ute med skader og ingen av dem spilte i 4-1 seieren over HJK Helsinki i treningskamp søndag.

– Vega har en litt komplisert skade som holder ham ute noen uker til, sier Ronny Deila til Dagsavisen.

Det betyr i praksis at spilleren fra Costa Rica, som har scoret et av VIFs flotteste mål i år, er ute til høstsesongen begynner.

Herolind Shala trente igjen i går, men det gjorde ikke Jonatan Tollås Nation.

Han sliter med en slimpose i kneet.

Comment

Originally posted by hp29 View Post
                        Her er det essensielle innholdet:

Synes det er bra at Nakkim får litt spilletid.
                        Synes også at Nation har vært langt fra imponerende i år, så tror det ikke svekker oss med Nakkim inn.

Comment

Noen som vet noe om Lekven. Han spilte heller ikke treningskampen mot HJK. Nakkim virket forøvrig solid i siste kamp, han gir alt i duellene. Er ikke så engstelig på det området. Blir mer spennende fremover i banen og hvem som er skadefrie. 6 kamper på kort tid er en liten utfordring

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                            Jeg har ingen økonomiske eller personlige interesser i Dagsavisen. Er bare en vanlig abonnent som leser fotballstoffet der. Det koster bare 10 kr for 10 uker å abonnere, altså mye av gjenstående sesong for en tier. Grunnen til at jeg gidder å abonnere er at avisa er den eneste i landet som viser en genuin og bred interesse for Oslo-fotballen. Den har også etter min mening den beste fotballjournalisten, Reidar Solli. Han er rå på analyser både før og etter kamper. Og best av alt: sannsynligvis VIF supporter. Kult dessuten med en stor lokalavis for Oslo som også dekker de andre høyere divisjonene her med Skeid, KFUM, Kjelsås, Grorud osv også.
                            Last edited by Brumm; 12.06.2019, 20:25.

Comment

Originally posted by Brumm View Post

Jeg har ingen økonomiske eller personlige interesser i Dagsavisen. Er bare en vanlig abonnent som leser fotballstoffet der. Det koster bare 10 kr for 10 uker å abonnere, altså mye av gjenstående sesong for en tier. Grunnen til at jeg gidder å abonnere er at avisa er den eneste i landet som viser en genuin og bred interesse for Oslo-fotballen. Den har også etter min mening den beste fotballjournalisten, Reidar Solli. Han er rå på analyser både før og etter kamper. Og best av alt: sannsynligvis VIF supporter. Kult dessuten med en stor lokalavis for Oslo som også dekker de andre høyere divisjonene her med Skeid, KFUM, Kjelsås, Grorud osv også.
                              Samme her, jeg abonnerer pga Vålerenga-dekningen.

Comment

Working...
                              X