Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rosenborg - Vålerenga, søndag 16. juni kl. 20:00

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "VIF har punktert". Veldig skuffa Dagsavisen setter Deila og laget på plass i god oppsummering av kampen.
    https://www.dagsavisen.no/debatt/kom...tert-1.1539833

Comment

• Riktig startoppstilling er: Klaesson juarez näsberg bjørdal adegkube shala Lekven ejuke bak spiss, finne og Dønnum

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
        Hvorfor har Finne blitt fryst ut?
        Vet ikke om fryst ut er riktig. Men han har i alle fall blitt satt ut av laget. Det er vanskelig å skjønne hvorfor.

Comment

• Shala pluss lekven/abu avhengig av form er best på midten.
          finne på venstrekant, matti på topp, ejuke i 10'ern og dønnum/vega på høyre. Finne har i tillegg en av ligaens vasseste langskudd. Det skal ikke undervurderes.
          ejuke er mye bedre i en friere rolle når ham kan skape kaos både på venstre, høyre og sentralt.

shala har vært meget god de matchene han har spilt sentralt på midten. Abu er ute av form og bør vile for lekven som har gjort langt færre feil i år.
          vega foran dønnum i køen når begge er fit, mener jeg. Dønnum er et farlig våpen mot slitne bein. Man kan også her variere etter form.

Comment

• Vi spiller da en OK kamp mot RBK, selvom tallene er stygge. Problemet vårt er at vi ikke klarer å skape en dritt når vi møter lag som er godt organisert bakover. Da sliter vi med å komme til målsjanser, det mønsteret har vi sett så altfor mange ganger. I tillegg skal det lite til for å skåre på oss, enten så er det personlige feil, eller tilfeldigheter, men når det skjer gang på gang, så er det ikke tilfeldig heller. Matti virker helt ute av det, syns rett og slett han ser umotivert ut, er aldri på riktig plass. Finne burde starte på topp

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
              Vi spiller da en OK kamp mot RBK, selvom tallene er stygge. Problemet vårt er at vi ikke klarer å skape en dritt når vi møter lag som er godt organisert bakover.
              Og da mener jeg det er grunn til å spørre om vi i det hele tatt spiller en OK kamp. Ja, vi har en del ball. Men på meg virker det rett og slett ut som om RBK er mye bedre forberedt enn oss. De nuller ut de fasene i spillet vi er bedre enn dem med å ligge kompakt. Og så er det kjapt kontra som vi tillater, mens de nekter oss å kontre på dem. Vi prøver å styre kampen, som kanskje er litt vel naivt på bortebane i Trondheim. Om det blir sånn av seg selv eller om det er en plan bak er vanskelig å si, men jeg så i alle fall en motstander som tillot oss å trille ball og heller fokuserte på å ha mye folk foran mål i boksen og liten avstand mellom lagdelene. Da har vi ikke noe våpen vi kan bruke for å trenge gjennom, noe jeg tror de visste. Vi er ikke så gode mot etablert forsvar.

Sånn alt i alt så synes jeg RBK spiller bra fordi vi tillater dem det. Som vi gjør fordi vi har en naiv tilnærming.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Azemi har bøtta inn mål og vært en stor trussel og vel? Du liker vel at vi har ballen 60-70% og taper kamper også?
                Hjelper ikke å vinne hodedueller når sluttpakka ikke eksisterer.
                Nei har ikke scoret noe enda, men sjansen er nå ihvertfall større å få et mål, skape trøbbel, når man angriper inn i boksen som han ofte gjør, og ikke blir stående å se på som de andre gjorde nå under RBK kampen..og da skjønner jeg at Deila savnet han på topp. Det var poenget. Azemi trenger et par mål for å få selvtillit tilbake som spiss, og da kan det løsne for han. At vi har mye ball er positivt men det trengs mer samtidige bevegelser mot etablert forsvar og det manglet mot RBK . Mot godset hjemme hadde vi det, og da fikk vi se hva gutta kan. Det største problemet er ar vi mangler en bauta av en midtstopper

Comment

• Originally posted by Ed1913 View Post

Det er åtte poeng til førsteplass, ni poeng til kvalik, og ti poeng til nedrykk, altså er vi godt plassert midt på tabellen. Men det er ikke tabellsituasjonen per i dag som bekymrer meg, den er som du sier ganske uinteressant, og håpet om topp fire lever enn så lenge. Det som bekymrer meg er at det Vålerenga jeg ser i år er det samme Vålerenga jeg har sett de siste sesongene, og vi viser ingen tegn til ha å kommet noe nærmere å være et stabilt topplag enn vi var i fjor. Vi mangler totalt stabilitet, og ingen vet hvordan vi skal få det.

Det er lite ambisiøst å blindt være fornøyd med positiv tabellprogresjon år for år. Eliteserien er så jevn at noen plasser fra eller til skyldes mer tilfeldigheter enn noe annet, og gir ikke noe godt mål på utvikling. Hadde vi tapt siste serierunde i fjor hadde vi havna på niendeplass, noe som høres mye dårligere ut enn sjetteplass. Faktum er at sesongen hadde vært mer eller mindre like god eller dårlig, uavhengig av hva som skjedde i siste runde. Så lenge vi er utenfor topp fire så driter jeg i hvor vi havner.

Azemi-diskusjonen prøver jeg å holde meg litt unna, da jeg ikke liker når enkeltspillere under kontrakt med klubbe får så ensidig gjennomgå i diverse Vålerenga-fora på nett. Men jeg kan si så mye som at jeg føler meg 95% sikker på at Azemi på banen ikke hadde endret noen ting på resultatet i dag.
                  Hvorfor jeg vil være fornøyd med progresjon på tabellen er veldig enkelt. ...penger inn, råd til å handle spillere på litt mer øvre hylle , europaspill og enda mer penger inn osv. Hva gjelder progresjon av spill så mener jeg vi har hevet toppnivået men ikke bunnivået og det er det største problemet. Tippa 4-5 plass i år og en knallsesong neste år, så får vi se .

Comment

• Men både skjønner og ikke skjønner maset om at Finne burde starta osv. Det kan jo være grunner til det som vi ikke vet...være seg at han ikke har følt seg bra osv, MEN synes ikke han akkurat har vært så jævlig bra i år heller, men sikkert fordi han ble en liten helt ifjor. Hvis jeg ikke tar feil, har han scoret 1 av 17 mål vi har gjort, og hatt 2 assist.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                      Det største problemet er ar vi mangler en bauta av en midtstopper
                      Helt korrekt. Det første målet blir Nakkim rett og slett for lett. Mangel på fart og spilleforståelse. Han burde tatt ut dybde når han så hva som var iferd med å skje. Det kan selvfølgelig være at Ivan burde ha fortsatt løpet bak egen rekke, så ut som om han stoppet opp litt, men er i allefall for ubesluttsomt av dem begge. Det 2 målet er jo en helt håpløs passning fra Nakkim og man kommer i total ubalanse. Det tredje, ja det skuddet MÅ blokkeres av Nakkim. Ikke sånn halvveis forsøk som han gjorde.

Når det er sagt, var vi ganske så tamme fremover også. Jada, vi kan spille ball, men hva hjelper det når det står 0-0.

Vi trenger SÅRT en midtstopper av kaliber, og en god spiss, som passer i systemet. Vi kan slutte å slå høye innlegg, da disse ALLTID ramler ned bak 16 meteren. (Helt utrolig at det går an å bli så dårlig på det ommrådet)
                      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by nico70 View Post

Nei har ikke scoret noe enda, men sjansen er nå ihvertfall større å få et mål, skape trøbbel, når man angriper inn i boksen som han ofte gjør, og ikke blir stående å se på som de andre gjorde nå under RBK kampen..og da skjønner jeg at Deila savnet han på topp. Det var poenget. Azemi trenger et par mål for å få selvtillit tilbake som spiss, og da kan det løsne for han. At vi har mye ball er positivt men det trengs mer samtidige bevegelser mot etablert forsvar og det manglet mot RBK . Mot godset hjemme hadde vi det, og da fikk vi se hva gutta kan. Det største problemet er ar vi mangler en bauta av en midtstopper
                        Sist Azemi scorte et seriemål(uavhengig av klubb) var i november 2016. Han har kun scoret for VIF 2 og mot lavere motstand i cupen siden da. På sine 81 Eliteseriekamper og 8 kamper i Israelsk toppdivisjon har han totalt 15 mål. Han har en sesong med Glimt med 11 mål på 29 kamper i 2016, som er ganske bra for et nedrykklag, men thats it. Året før hadde han 4 mål på 30 kamper.

Jeg prøver ikke å slenge dritt om egne spillere eller å slakte Azemi, men tallene hans kan tyde på at han var en spiss som hadde en supersesong og kjempeflyt i 2016, men ikke en notorisk målscorer som bare har en liten formdupp for tida. Godt mulig han kan ende opp med å score noen mål for oss i løpet av sesongen, men jeg vil bli veldig overraska om han noen gang kommer opp i 7-15 mål i sesongen for oss.

Ps. Har kun nevnt kamper i toppdivisjoner, og ikke sesongene hans i første og andre divisjon.

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                          Vi spiller da en OK kamp mot RBK, selvom tallene er stygge. Problemet vårt er at vi ikke klarer å skape en dritt når vi møter lag som er godt organisert bakover. Da sliter vi med å komme til målsjanser, det mønsteret har vi sett så altfor mange ganger. I tillegg skal det lite til for å skåre på oss, enten så er det personlige feil, eller tilfeldigheter, men når det skjer gang på gang, så er det ikke tilfeldig heller. Matti virker helt ute av det, syns rett og slett han ser umotivert ut, er aldri på riktig plass. Finne burde starte på topp
                          Det handler jo om å sette sammen laget på riktig måte.
                          Hvis man har en kant som satser på innlegg, så er Matti rett mann i boksen. Men når man setter opp en driblefant (som ALLTID bør spille i 10'ern) på kanten som dribler seg innover i banen, da skal man bruke Finne på topp.

Denne kampen viser desverre på en tydelig måte hvor "blind" Ronny har blitt. Fortsetter å bruke Abu når Shala spillte glimrende i den posisjonen HVER GANG han har fått den, setter opp Ivan og Nakkim på samme side av banen, og setter ut Ejuke på kant samtidig som han bruker Matti i boksen.
                          For de som kan styre sitt eget lag:
                          vif.managerleague.com

Comment

• Frem til RBK skåra synes jeg det så OK ut, med 2-3 gode sjanser og bra spill, men som ofte før - sjansene må settes i mål. Ejuke og Lærdal hadde 2 opplagte sjanser.
                            Jeg har i mange år savnet i Enga (med unntak av noen spillere) at flere angrepsspillere er sultne på å ta ballen, jakter ball og prøver å få den i mål. Shala er en slik spiller. Moa var det på sitt beste (Høiland (gud forby å nevne hans navn her, men...) er en slik). 2 personlige feil bak av Nakkim ga 2 mål. Kombinert med personlige feil i angrep, for eksempel da Näsberg i praksis er alene med keeper og velger å slå ballen inn i et RBK-overbefolket felt - uten adresse er en feil, flere slumsefeil av Abu som ga brudd i mot, i stedet for angrep for oss, osv. Deler bekymringen mange har her rundt manglende evne til å spille mot etablert forsvar. SKulle gjerne sett at Deila omdirigerte spillerne til mer direkte spillestil med flere skudd fra langt hold, når det må være tydelig for alle (?) at spilling på tvers og bakover ikke fører frem til mål. Med flere skudd fra langt hold kan en spiss som er hissig på grøten fange opp nedfallsfrukt, det kan bli straffe, ballen kan skifte retning og ende i nota eller man kan få et drømmetreff. Hvem husker for eksempel ikke Nouris første mål?

Comment

Working...
                            X