Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Jeg synes det er på tide å stille dette spørsmålet nå. Jeg har forsvart dette prosjektet lenge og hatt tro på at i år ville det løsne men nå etter fadesen mot Bærum med 5 baklengs har jeg mistet trua. Det er ikke nødvendigvis tapet mot Bærum som gjør dette, men jeg synes ikke det ser ut som at han selv har noe tro på dette, og spillerne virker uinteresserte og det er ingen som tar i ett skikkelig tak utpå banen. I de to siste kampene i serien har vi heller ikke skapt noe foran mål heller og da er det vanskelig å vinne kamper . Om det skyldes Ronny Deila eller noe annet vet ikke jeg, men det er nesten så man kan lure på om han har mista garderoben. Nå sier jeg ikke at det har skjedd, men lurer.

Så hva mener man her? Skuta må uansett snu i løpet av 1-2 kamper skal det være noe håp.
    Og hvem skulle i så fall tatt over? Det er vel der jeg sliter. Jeg klarer ikke helt å finne kandidater som jeg tror kunne gjort det bedre og som er realistisk å kunne fått hit.
    80
    JA
    25.00%
    20
    NEI
    23.75%
    19
    Vent 1-2 kamper til
    16.25%
    13
    La han sitte ut sesongen før man bestemmer seg
    35.00%
    28

Lars Bohinen kunne kanskje vært et alternativ?
    Ett lag i Oslo.

Comment

Helt klart. Få dem mannen vekk fra klubben nå. Lei av å høre om å jobbe steinhardt, trøkk og god treningsuke. Samme piss pratet hele året. Hatt greit med tid, fått masse spillere, velge trenere, men det er samme problemene hele veien. Virker som han ikke når frem til spillerene eller evner å få til ett sluttprodukt. Etter tap mot LSK hjemme forventet jeg en reaksjon/ møte på øst eller noe annet. Ingenting skjedde. I dag også løp dem inn i garderoben som noen pingler og har skydd supportere etterpå. Klubben har blitt enda mere lukket under hans tid. Jeg liker ikke utviklingen. Nok er nok. Takk for innsatsen, Ronny.

Comment

Cifuentes i Sandefjord hadde vært en drøm, så kunne han gjerne tatt med seg Rufo.

Bohinen er også god kandidat.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
          Lars Bohinen kunne kanskje vært et alternativ?
          Har tenkt akkurat den samme tanken. Han har levert i både Sandefjord og AaFK. Står for en attraktiv fotball med sine 3-5-2- og 3-4-3 -formasjoner, og jeg synes han fremstår med pondus i media. Gikk ikke så verst sist han var i klubben her heller.

Comment

Originally posted by Ed1913 View Post

Har tenkt akkurat den samme tanken. Han har levert i både Sandefjord og AaFK. Står for en attraktiv fotball med sine 3-5-2- og 3-4-3 -formasjoner, og jeg synes han fremstår med pondus i media. Gikk ikke så verst sist han var i klubben her heller.
            Det er dette jeg synes er vanvittig vrient. En del av meg heller mot dette du sier men noe heller i mot. Ja det er ett kjent ansikt, har vært i klubben før og kjenner til klubben.
            Men hvor lett er det å få han hit siden han er i Aalesund? Det er litt blanda med resultatene hans føler jeg. Første sesongen hans i Sandefjord var elendig og endte i nedrykk. Så rykket han opp oppskrifsmessig og den tredje sesongen hans gjorde han det vanvittig bra med Sandefjord og holdt klubben mot alle odds i Eliteserien med god margin.

Så bar det til Aalesund som hadde rykket ned. Det var vel forventa at de skulle rett opp, men de snubla skikkelig på slutten og så tapte de kvalifiseringen også. Men sesong 2 ser det ut til å gå veldig bra, så det kan se ut som at han trenger tid på seg, så jeg klarer ikke å si nå om jeg ville hatt Bohinen eller ikke. For noen år siden var jeg veldig klar på å få han hit, men vet rett og slett ikke nå.

Personlig likte jeg forslaget med Cifuentes. Det hadde kanskje vært spennende å prøvd noe annet enn en norsk trener. En annen som også er ledig er jo Åge Hareide. Dette er jo også en mann med veldig blanda suksess. Vanvittig bra resultater i Sverige, ikke fullt så bra i Norge (tenker da spesielt på landslaget), men han fikk Danmark til VM og var nær ved å slå ut finalist Kroatia. Men jeg tviler på at han vil til oss uansett og har han mer å gi nå?

Det beste hadde vært synes jeg om vi kunne trylla fram en mer ukjent utenlandsk trener som fikk suksess umiddelbart, men det er vel å håpe for mye.

Men Deila forsvinner neppe i morgen, så det blir vel bare en diskusjon her inne sånn i første omgang. Men saken for min del er veldig klar. Det må snu styggfort nå og han skal ha veldig gode unnskyldninger/forklaringer å komme med dersom han sitter ut sesongen og det til slutt ender med 6-7-8 plass og langt unna topp 4 som er målet i år.

Comment

Mener det er helt feil tidspunkt å sparke Ronny.
              Hadde virkelig håp mht. cupen i år... Vel, vel.

Vil dog ikke at Deila skal gå før evt. ETTER sesongslutt.
              Elendig periode akkurat nå - men det vil snu.

Comment

Deila har helt klart mye å forklare og svare for, men jeg holder fortsatt en knapp på at det ikke vil føre noe godt med seg å sparke treneren nå. Som O.S.L.O. også skriver er jeg også overraska over at det ikke har kommet en reaksjon fra klubben etter den begredelige innsatsen mot LSK. Hverken på Øst eller noen annen plattform.

Aperopet har i kveld skrevet en god tekst om bl.a Deila og sparking. Anbefalt lesning for alle: http://www.aperopet.no/?p=10513

Comment

Bør legge til et alternativ:
                  Få ut sesongen på å overbevise.

Ser ikke at det ville gjort så mye fra eller til å kaste ham ut nå. Blir resten av sesongen drit, så må han gå. Mener jeg da. Snur vi dette og spiller bra fremover, bør vi fortsette med Ronny, men det brenner på dass nå, det gjør det.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                    Bør legge til et alternativ:
                    Få ut sesongen på å overbevise.

Ser ikke at det ville gjort så mye fra eller til å kaste ham ut nå. Blir resten av sesongen drit, så må han gå. Mener jeg da. Snur vi dette og spiller bra fremover, bør vi fortsette med Ronny, men det brenner på dass nå, det gjør det.
                    Da har jeg lagt til "ut sesongen" som ett svaralternativ også.

Comment

Artikkel i Aperopet er grei nok, men det er en banal selvfølgelighet at hyppige trenerskifter er negativt. Som regel er jo det en hovedindikasjon på at noe ikke fungerer.

Jeg er heller ikke glad for utviklingen med stadig utvidet spillermakt som følge av deres økende økonomiske makt, men vi må for f... forstå at det er fotballens realitet i våre dager. Synes i tillegg at Deila vil ha lite å klage over dersom han har mistet garderoben. Han har selv valgt denne troppen og formet den gjennom å velge sine favoritter. At disse nå avslører seg som svært middelmådige fotballspillere kan bare være overraskende for «SIF anno 2010-gjengen» som styrer på Valle.

Dette er en tropp full av talentfulle balltrillere. Når vi på solskinnsdager hjemme på Intilty møter lag som forsøker å spille fotball er vi i stand til å herje. God plass, godt underlag, godt humør = drømmeforhold for gode små teknikere. Når vi møter et hvilket som helst lag som har en trener med mer enn B-kurs sliter vi umiddelbart. Hvorfor? Jo, fordi Deila fullstendig mangler alternative spilleplaner. Da blir det krig og pannerynken til Deila vokser med flere cm. Han blir helt paralysert og evner ikke å endre kampbilder. I tillegg bør han jo ha forbud mot å oppholde seg i garderoben i pauser. Må være tidenes dårligste motivator.

Troppen er fullstendig uten dominante lederskikkelser og Deila har valgt en inkompetent klovn til kaptein. I tillegg mangler spisskompetanse som fart (i alle ledd), duellkraft på midtbanen, taktisk kynisme, avslutteregenskaper hos spissene m.m.

Mange her inne og på andre VIF-fora utropte oss som en slags vinner på overgangsmarkedet før sesongstart. Alle som påpekte den ekstremt like profilen på flere av signeringene fikk passet påskrevet som negative. Den ene signeringen (Viljalmsson) som brøt med «reglen» om å skulle være 1,70 høy og 65 kg har med unntak av serieåpningen blitt like feildisponert som Sam Johnson ble i fjor (dog på forskjellig måte). Hvem har ansvaret for alt dette? Vet at Tjernås driver litt med spillerlogistikk når han ikke er i TV-studio og blir godt betalt for å lire av seg selvfølgeligheter, men dette er uansett Deilas ansvar. Han har hatt tre år! På de tre årene har bare Sander Berge (og han var vel Rekas oppdagelse?) og Ejuke vært virkelige funn. Vi snakker om en trener som mener at Azemi var savnet mot Lillestrøm...!

Hvis Trøim vil gi oss en ting til så la det være sluttpakken Deila sikkert har «krav» på. Deila burde naturligvis bare få tyn og hånord på veien ut av Valle, men vi vet jo at han kun forsvinner dersom det legges nok penger på bordet. Når man ikke har noe selvrespekt er det selvsagt enkelt å møte logrende Eurosport-kjerringer til intervju etter hver blemme. Man må bare tenke på millionene på bankkontoen og så greier man alltids å lire av seg noe piss om at «gutta har trent bra hele uka», «nå skal det jobbes steinhardt» og gjerne noen setninger hvor han «subtilt» skyver ansvaret for fadesen over på alt og alle andre enn seg selv. Flink til å fremstå jovial, men dette er så grunt og innholdsløst at bare media unngår å gjennomskue det.

Dette er en mann som feilet i verdens enkleste trenerjobb i en liga hvor de deler ut the Double før august er slutt. Hvorfor tro han skulle lykkes i VIF hvor bedre personer har feilet?

Deila må forøvrig gjerne ta med seg Tjernås på veien ut.

Enkleste avstemningen jeg noensinne har deltatt i.

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                        Mener det er helt feil tidspunkt å sparke Ronny.
                        Hadde virkelig håp mht. cupen i år... Vel, vel.

Vil dog ikke at Deila skal gå før evt. ETTER sesongslutt.
                        Elendig periode akkurat nå - men det vil snu.
                        Enig med deg her. Tror han snur det. Men det MÅ spillere inn i sommer vinduet. Hent Strandberg!
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Det er 1 poeng opp til 4.plass.
                          Glimt og Kristiansund kommer til å tape noen poeng utover sommeren og høsten. Brann har 1 kamp mer spilt enn oss.
                          Dersom vi skjerper oss, og begynner å plukke poeng jevnt og trutt, er 4.plass veldig innenfor rekkevidde.
                          Jeg tror ikke vi kan få inn noen nå som øker sjansene for at det skjer. Tror et bytte ville ført til mer av det samme.

Det jeg syns er mest skremmende, er at vi har de samme problemene på banen nå som vi har hatt i mange år.
                          -Vi går oss fast i angrep, selv i kamper hvor vi er overlegne i banespillet.
                          -Vi evner ikke å kombinere innlegg og bevegelser. Vi slår mange fine innlegg, sånn egentlig, men det er ingen som gjør de rette bevegelsene. Minimumskravet ved et innlegg bør jo være én mann på første, én på bakre og én i midten.
                          -Offensive dødballer (med unntak av direkte skudd) er løskrutt.
                          - Vi takler ikke gode perioder. Vi klapper fullstendig sammen med en gang vi har lós på noe bra.
                          - Vi har et bunnivå som er skremmende lavt. Kamper hvor hele laget spiller laaaangt under pari.
                          - Vi trenger ALTFOR mange sjanser for å score.
                          - motstander trenger ofte langt færre muligheter enn oss.
                          - defensiv dødball er livsfarlig.
                          - tellefeil, markeringsglipp, posisjoneringsfeil, slappe dueller, osv florerer i og rundt egen boks.
                          - vi har hatt for mange keepere som gjør for mange store tabber for ofte.
                          - vanskelig for å sette sammen en rekke av gode resultater. Når de kommer etterfølges de ofte av ditto ræva perioder.
                          - etter kanskje 10 år klarer vi fremdeles ikke finne ut hvordan vi skal forhindre og forsvare oss mot kontringer. Dette til tross for at det er hovedvåpenet til 8 av 10 lag vi møter.
                          - vi har ikke klart å organisere et skikkelig forsvar siden panzer/wæhler/johnsen.
                          - vi slipper for ofte inn det første målet, ofte tidlig i kampen. Dette gir motstanderne våre svært gode arbeidsvilkår, da de får matchen i sitt spor ig vi må stange hodet i bussen.
                          - for mange farlige balltap som fører til kontringer.

Det er sikkert masse mer å sette fingeren på, men dette er det jeg har lagt mest merke til. Ingenting av dette er nytt av året, eller nytt under Ronny. De fleste av punktene har vedvart i mange sesonger, under flere trenere og spillerstaller.
                          Både under Reka2 og nå Ronny, så skaper vi for lite og slipper til for mye. Det er rett og slett beskrivelsen av et dårlig lag. Vi er ikke gode nok i de fasene av spillet som teller.
                          Når alt klaffer, spiller vi fantastisk fotball. Men det klaffer altfor sjeldent.

At vi skal finne en trener som kan rette opp alt dette på kort tid, tror jeg er utopisk.
                          Vi kan liksågodt stå ved de som er her nå, selv om det er jævla vanskelig.

Comment

Vi har en trener som i fjor uttalte at vi skal sloss om medalje.
                            Målsetningen i år er Europa, nå er vi allerede ute av den ene kampen om Europaplass.

Før kampen mot lsk uttalte Ronny at nå har vi fått inn riktige ledertyper som snur jevne kamper til vår fordel.
                            Jeg lurer på hvor faen er de ledertypene? Vi har en kaptein som har zalo i hanskene, han er dessverre helt verdiløs.
                            Vi tapte mot et elendig lsk lag, vi ble utkjempet på alle mulige måter. Vi taper så det synger mot rbk, det så også ut som om de ville det mest.
                            Vi taper fortjent mot et 2. divisjonslag med neste toppa lag, hvordan er det mulig? Jeg hadde skjønt bananskallet i går hvis det hadde gått bedre mot rbk og lsk, men at gutta ikke har lyst til å revansjere 2 elendige kamper er for meg en stor gåte.

Deila bør få lov til å fortsette ut sesongen. Men, jeg forventer å se handlinger.

1. Adam må fratas kapteinsbindet, og han bør bli erstattet av en ung Klaesson som ikke kan gjøre en verre jobb enn det Adam har gjort.
                            2. Abu må ut av laget, klippkortet er utbrukt for lenge siden.
                            3. Hoder må rulle, og hodene må erstattes med spillere som er bedre, og som faktisk gjør dritt jobben. Vi vinner ikke kamper uten å gå i dueller og kjempe om andreballer, samt at vi må faktisk løpe minst like mye som motstanderen med den spillestilen vi har.
                            3. Vi trenger desperat en midtbanespiller som er mye bedre enn de vi har.
                            4. Håper vi ikke ser en eneste kamp til hvor Ejuke ikke spiller i 10er rollen.

Det er fortsatt håp.
                            Men deila må vise at han er tøff nok til å ta noen tøffe nødvendige tak.

Comment

Originally posted by Hermansen View Post
                              Artikkel i Aperopet er grei nok, men det er en banal selvfølgelighet at hyppige trenerskifter er negativt. Som regel er jo det en hovedindikasjon på at noe ikke fungerer.
                              Det er vel ikke akkurat hyppige trenerskifter vi er kjent for heller. Bortsett fra sesongen med Petter Myhre, så er det jo bare Ronny, Rekdal og Martin som har trent oss de siste 20 årene.

Men jeg stemte for at han kan sitte ut sesongen. Det er ikke noe vits i å bytte uten å ha en erstatter klar. Dessuten kommer ikke Deila til å få sparken uansett. Hvem skal i så fall gjøre det? Espeseth?

Bohinen er mitt førstevalg i Norge. Og kanskje også eneste. Ellers håper jeg på en trener fra utenfor Skandinavia. F.eks. noen med erfaring fra Ajax og nederlandsk fotball.

Comment

Working...
                              X