Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sutre-Kåre i Vålerenga hørtes ut som en dårlig plan..

Comment

• Håper virkelig Deila blir i klubben. Virker som det sitter en dypere ukultur i veggene på Valle enn at en skal gi treneren skylden for resultatene vi ser nå om dagen. Spørsmålet jeg vil stille er: Hvorfor får ikke trenere det til i Vålerenga? Med noen få unntak har vi sesong etter sesong vært en middelfarerklubb. Hvorfor makter vi ikke å etablere oss som en klubb i det øvre sjiktet?
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Madaxe View Post
        Var veldig spent da vi startet dette prosjektet. Deila for faen! Han som gjorde godset til et solid lag og har trent Celtic. Nå, not so much.
        hvilke spillere hadde han da Godset var gode? Må ha vært mange solide spillere. Abu i sitt livs form, stefan johansen som senere spilte premier league. Lista er sikkert stor. Celtic ble han jo en populær mann, for sitt ronnybrøl og sitt vesen. Men han feilet med å kvalle til CL.
        Dessuten er det en del år siden deila leverte. Fotball er ferskvare og man blir målt på det man leverer. Han er ikke rett mann. Håper kåre ingebritsen får hjemlengsel og tar over her.
        Synes Deila-ansettelsen var riktig. Han tok Godset til gull, hadde fin utenlandserfaring i Celtic og var klar for å komme hjem. I tillegg kjent for å utvikle unge spillere. Han var det riktige valget.
        Men av og til lykkes man ikke, og må prøve på nytt. Det gjelder for VIF nå. Deila prøvde og mislyktes.

Ang Kåre I. Hold han langt unna Enga. Ikke god nok i det hele tatt. RBK ble gradvis dårligere under han (med unntak av halvsesongen da han tok over). Han er svært begrenset, og det var Andre Hansen som ordnet gull og Europe for de i fjor.
        - LGRW

Comment

• Originally posted by Stix10 View Post

Synes Deila-ansettelsen var riktig. Han tok Godset til gull, hadde fin utenlandserfaring i Celtic og var klar for å komme hjem. I tillegg kjent for å utvikle unge spillere. Han var det riktige valget.
          Men av og til lykkes man ikke, og må prøve på nytt. Det gjelder for VIF nå. Deila prøvde og mislyktes.

Ang Kåre I. Hold han langt unna Enga. Ikke god nok i det hele tatt. RBK ble gradvis dårligere under han (med unntak av halvsesongen da han tok over). Han er svært begrenset, og det var Andre Hansen som ordnet gull og Europe for de i fjor.
          Ja Deila virket som riktig mann der og da. Men det er lov å stille spm til kvalitetene hans mot tilfeldighetene for at han slo gjennom som trener, blant annet masse kvalitiet i laget som var på sitt beste i sine karrierer.
          Når det gjelder Kåre så må jeg innrømme at det kan være at jeg sympatiserer med han pga måten trønderne kvittet seg med han, jeg kjenner ikke kvalitetene hans godt nok til å ha en kvalifisert mening. Virker som flere ville holdt han unna.
          Skulle vi derimot ansatt han i fremtiden ville jeg ikke vært negativ til det. Få klubber i Norge kan trekke gode trenere, og Deila var på mange måter et kupp. Om han ikke forsvinner i år så håper jeg jo han lykkes neste år liksom, men hvordan? Og hvordan kan en trener vi har råd til vinne noe med oss.
          Rekdal har forsåvidt heller ikke bevist særlig mye etter gullperioden med oss. Han tok pokalen med seg hjem til Ålesund to ganger. Utenom det ble det mye middelmådig. Det er nok mye tilfeldigheter i en liga som dette, i premier league kan en manager rydde en hel stall og plukke spillere som passer sin spillestil mens her i Norge selger vi våre beste hver gang vi begynner å få til noe.
          Løsningen vår må være å bygge en stall med dyktige spillere som ikke er salgsobjekter, slik at vi kan ha en stor stamme over en sesong eller to. Vi vil alltid ha noen juniorer som banker på døra som vi selger.
          Deila må enten finne disse spillerne i neste vindu eller finne seg en ny klubb. De vi har nå spiller ikke bra nok sammen.

Comment

• Er det noen som kjenner treneren i KFUM? Tilsynelatende er han en spennende mann for oss, men det er litt farlig å si det uten nærmere kjennskap

Comment

• https://forum.klanen.no/forum/v%C3%A...211#post559211
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Mener du virkelig at vi skal ha ett 10 års perspektiv på prosjekt Deila?
                Det har nå gått 3 år uten at vi kan se antydninger til progresjon og resultater.
                Prosjekt Deila disponerer ett av de største budsjettene i eliteserien, noe som burde tydeliggjøre seg på det sportslige. Det hentes inn spillere som skal forsterke troppen og de som kommer er enten totalt ute av form eller skadet og sjeldent er bedre en de som sitter allerede på benken.
                En enkel spillerstil filosofi uten alternativer og dermed en fantasiløs fotball. Noe som publikum allerede og sikkert snart sponsorer responderer på.

Jeg er stygt redd for om dette prosjektet forsetter, vil VIF fotball elite være virkelig ute å kjøre.

Comment

• Hva "jeg" mener at "vi" skal ha av perspektiv er ikke så viktig egentlig. Jeg viser til fakta / statistikk som forteller at trenebytter ikke viser seg å ha langsiktige positive effekter.
                  Men, ja, JEG velger å ha et lengre perspektiv på dette med å løfte en klubb opp på et kontinuerlig høyere nivå på lang sikt, da det ikke finnes kjente alternativer sett bort i fra ENORME pengeinnsprøytninger.

Tillegg: I tråden som omhandler klubbstruktur og ledels er det selvsagt intressante alternativer som er relevante for denne diskusjonen, f.eks dette med at langsiktigheten ivaretas av et ledd over hovedtrener. Da er det mindre viktig om man bytter eller beholder en trener selvsagt.
                  Last edited by Spinner; 28.08.2019, 12:44. Reason: Tillegg
                  For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                    Hva "jeg" mener at "vi" skal ha av perspektiv er ikke så viktig egentlig. Jeg viser til fakta / statistikk som forteller at trenebytter ikke viser seg å ha langsiktige positive effekter.
                    Men, ja, JEG velger å ha et lengre perspektiv på dette med å løfte en klubb opp på et kontinuerlig høyere nivå på lang sikt, da det ikke finnes kjente alternativer sett bort i fra ENORME pengeinnsprøytninger.

Tillegg: I tråden som omhandler klubbstruktur og ledels er det selvsagt intressante alternativer som er relevante for denne diskusjonen, f.eks dette med at langsiktigheten ivaretas av et ledd over hovedtrener. Da er det mindre viktig om man bytter eller beholder en trener selvsagt.
                    Hvor mange år og sjanser bør Deila ha før det er nok? 5 år uten suksess? 10? 15?
                    Kontinuitet for kontinuitetens skyld kommer man ingen vei med.
                    - LGRW

Comment

• Jeg slutter meg til synspunktet om at langsiktigheten, og kontinuiteten, bør ivaretas av et ledd høyere enn treneren. Uttrykt veldig godt i den tråden Spinner viser til.

Comment

• Originally posted by Farmor View Post
                        Jeg slutter meg til synspunktet om at langsiktigheten, og kontinuiteten, bør ivaretas av et ledd høyere enn treneren. Uttrykt veldig godt i den tråden Spinner viser til.
                        Støttes 100%
                        Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Stix10 View Post

Hvor mange år og sjanser bør Deila ha før det er nok? 5 år uten suksess? 10? 15?
                          Kontinuitet for kontinuitetens skyld kommer man ingen vei med.
                          Hva defineres som suksess? Stabile topplasseringer?

Hva er det som gjør av vi egentlig kan stille slike krav? Klubbens popularitet (tilskuertall)? Histore? Økonomi? Spillerstall?
                          Eller er det kun at vi er hovedstadsklubben?

Comment

• Hva hvis resultatet på søndag blir 0-10, går han av da...?

Comment

• Originally posted by Keyser View Post

Mener du virkelig at vi skal ha ett 10 års perspektiv på prosjekt Deila?
                              Det har nå gått 3 år uten at vi kan se antydninger til progresjon og resultater.
                              Prosjekt Deila disponerer ett av de største budsjettene i eliteserien, noe som burde tydeliggjøre seg på det sportslige. Det hentes inn spillere som skal forsterke troppen og de som kommer er enten totalt ute av form eller skadet og sjeldent er bedre en de som sitter allerede på benken.
                              En enkel spillerstil filosofi uten alternativer og dermed en fantasiløs fotball. Noe som publikum allerede og sikkert snart sponsorer responderer på.

Jeg er stygt redd for om dette prosjektet forsetter, vil VIF fotball elite være virkelig ute å kjøre.
                              Det som jeg synes er vanskelig å vurdere er tråden i spillerlogistikk og en rød tråd i bygging av et langsiktig prosjekt. Vi har flere talenter i egen spillerstall. 3 av disse har fått mye spilletid i år (Aron, Klaesson og Ivan) og alle har vist god fremgang og tildels vært minst like gode som de som har blitt hentet inn. Grødem fikk ett kort innhopp, Borch har fått to sjanser, Felix har fått ett par sjanser (på feil plass) men felles for dem alle er at disse spillerne trenger spilletid og vil - med nesten 100 sannsynlighet - forbedre seg med tillit. I tillegg har vi en gjeng som ganske snart vil banke på samme døra fra de neste årgangene. Et stort poeng er at INGEN av de yngre spillerne fikk denne sesongen sjansen før det oppstod skader. I stedenfor henter vi inn tildels utrente spillere av eldre årgang som så langt ikke har «blomstret» under Ronny. Hvem og hva styrer denne prosessen? Eldre spillere er normalt dyrere og det bør være et rimelig stort krav om form og ferdigheter slik at de går rett inn og forsterker laget. Hva skjedde egentlig i fjor når Carvallho, Sam J og Amin forsvant? Det gikk rykter om ustemning i garderoben eller var det uenighet om spillestil og form? Skal trener kun hente inn spillere som er enig med han og fjerner alt som kommer av diskusjoner? Er forsåvidt enig at en leder må kunne ta styringen men det bør absolutt være rom for andre meninger. Denne stadig tilbakevendende talen om ledere på banen og i garderoben har tydeligvis ikke gitt resultater tross mange overgangsvinduer.

Skal du lage et prosjekt over tid må vel vitsen være å bygge en fundament som vi skal kunne leve på over tid fremover. Da betinger det yngre spillere som har en fremtid. Dagens stall har liten eller ingen fremtid og de som blir hentet inn er neppe hva jeg ville kalle fremtidsprospekter. Så det skurrer med filosofi og tanker i dette «prosjektet». Jeg savner en åpen dialog om hva og hvor vi vil med en større tydelighet på hvordan vi skal bygge en plattform fremover som gjør at vi kan være et stabilt topp 4 lag istedenfor et stabilt midt på treet lag. Vi må regne med at får vi frem «stjerner» så blir de solgt og det er helt greit. Men vi må bygge så mange at stammen ikke blir borte for det. Her kommer spillerlogistikk og en rød tråd i bygging av dette fundamentet tydelig inn.

Mulig jeg ikke ser alt men klarer ikke å finne den berømmelige røde tråden i et langsiktig prosjekt og da er det betimelig å reise et spørsmål om hvor lenge man skal prøve. Det er ikke nødvendigvis treneren som er utfordringen men klare linjer om hvordan dette skal gjørs fra ledelsen i klubben. _Kommuniser dette klart til både supportere og omverden forøvrig så blir også forventninger og håp justert i tråd med dette. Det vil skape en helt annen holdning og støtte fra alle rundt. Om det er mulig med dagens ledelse og trener og komme tilbake på dette sporet må andre vurdere men vi må få toget igang igjen og på en riktig måte. Det haster.
                              Last edited by Pete; 29.08.2019, 11:02.

Comment

• Ja! Kommuniser gjerne på hjemmesiden. Forklar litt om hvordan klubben tenker fotball.

Comment

Working...
                                X