Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg vil ikke ha Deila lengre. Jeg har aldri brydd meg mindre om Vålerenga enn det jeg gjør nå, jeg har ikke troa på trener team eller mesteparten av spillerne vi har.
    Jeg fatter ikke at folk betaler i dyre dommer for å reise å se kamp. Jeg klarer ikke hylle dere, jeg syns bare synd på dere. De burde sette ned pris til 50lappen ut året på billetter.
    Vi er så dårlige, så kjedelige, så ubetydelige at det er trist.
    Blir sikkert medalje neste år etter 5-6 mnd med ermbretting og steinhard jobbing i vinter
    Last edited by Madaxe; 17.09.2019, 14:34.

Comment

• Tja, si det... På meg virker det som han har kjørt seg skikkelig inn i ei blindgate og at han etter Glimt seieren, leter desperat etter en forløsende faktor. Dette er ikke lett og det tapper energi (enkelt å se), og det smitter over på omgivelsene inkl.spillerne. Tror kanskje han må starte med å gi litt slipp på gamle prinsipper og kjepphester, og kanskje søke ekstern hjelp (hallo Rekdal) for brutalt ærlig coaching. Tror apparatet rundt er litt for likt til at han får denne feedbacken internt og det er litt hans egen skyld (har jo hentet sine egne).

Jeg tror ikke det er aktuelt med et bytte, både av økonomiske og organisatoriske årsaker, og dette er derfor en hypotetisk problemstilling. Og hvem er reelle alternativer? Jønsson i STB? Dansken i Godset? Ståle Solbakken? Åge Hareide? Sistnevnte blir jo ledig bare han blir friskemeldt...
      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Sportsbibelen med liste over odds på hvem som trener VIF neste. Deila fremdeles på topp men deler toppen (samme odds) som Jan Jönsson. Begge står i 5.00. Får dessverre ikke kopiert liste. Men det er tydelig at mange nå spekulerer i hva som kan/bør gjøres.

Comment

• Hvis vi absolutt hente en trener fra ES, så er det jönsson jeg har mest tro på ihvertfall, men hva med en fra tysk eller Nederlandsk trener. Ja jeg vet det blir langt unna det vi har nå, men det vi har nå er jo bare rot likevel, så at vi må begynne på noe nytt, det må vi jo nesten uansett tenker jeg.

Comment

• Jeg syns det har vært lite sportslig fremgang, mye gjennomtrekk av spillere, endring av strategi både på overgangsmarkedet og når det gjelder spillere som er på banen. Det er først ungt som skal få sjansen, så er det rutinerte og de unge kastes på benken. Er ingen rød tråd i mine øyne og når det er så lite sportslig utvikling i kamper tenker jeg at det er på tide å prøve noe nytt eller få inn noen som satser på de unge vi allerede har i klubben, siden akademiet vårt er så bra. Da kan vi heller bygge et nytt lag av akademispillere når vi selger de antatt beste. De bommet grovt på å erstatte spillere i sommer, en treg tung danske, og en spiss uten form. Hva med å la de unge få sjansen! Kanskje resultatet hadde blitt det samme i kampene men da får yngre spillere muligheten til å få erfaring.

Comment

• Originally posted by dalagubbe View Post
              Hvis vi absolutt hente en trener fra ES, så er det jönsson jeg har mest tro på ihvertfall, men hva med en fra tysk eller Nederlandsk trener. Ja jeg vet det blir langt unna det vi har nå, men det vi har nå er jo bare rot likevel, så at vi må begynne på noe nytt, det må vi jo nesten uansett tenker jeg.
              Tror du vi har råd til å betale lønna til en internasjonal trener?. Nå tjener vel Deila fort 4-5 mill, men får man en trener i utlandet til den summen, og er Trøim villig til å ansette enda en trener med så høy lønn?

For ikke å nevne, vil en trener fra utlandet ta over en middelhavsfarer de siste 10 årene? Da må det i så fall være fordi han blir trigget over potensialet som Deila ble. Jeg tror uansett vi kan finne mye bra i Norge/Skandinavia som holder i massevis.
              Last edited by tordvif; 21.09.2019, 18:04.

Comment

• Nå er jeg ikke sikker på om det er riktig å kvite seg med Ronny, men bare for å kaste inn noen navn på fast basis, eller vikar ut sesongen:

-David Brocken
                -Kjetil Rekdal
                -Andrea Lomberto
                -Lars Bohinen
                -jan jönsson
                -Morten Tandberg
                -Henning Berg
                -Geir Bakke
                -Mohammed Abdellaoue
                -Johannes Moesgaard
                -ronny johnsen
                -kjetil wæhler

Comment

• Uansett hvem eller når: Før vi får inn en ny trener trenger stillingsbeskrivelsen og arbeidskontrakten en overhaling.

Comment

• Mest av alt så tenker jeg at svaret på spørsmålet i tittelen er "JA". Det er lov å være uenig i det og jeg tror helt sikkert at Deila klarer å vinne nok kamper ut sesongen til at vi sikrer plassen med god margin.

Men jeg kan ikke se at klubben skal klare å bygge opp forventninger til sesongen 2020 uten at det skjer endringer. Et fireårsprosjekt for å få oss tilbake i toppen har gått på trynet og vi trenger ikke sesong fire for å få det endelig bekreftet. Det er bedre å bruke 2020 til å stake ut en ny kurs.

Det trengs en grundig opprydning i klubben, ikke kosmetiske endringer. Bedre å lage et hensiktsmessig organisasjonskart og fylle opp det med navn, enn å se på hvilke navn man kan dytte inn hvor.

Et eksempel er at klubben må ansette en trener som blir målt av andre på resultater i år. Vi kan ikke ha en trener som blir målt av seg selv på resultater som først skal komme om noen år.

Tre år er lenge i en trenerrolle, det er vel bare 5-6 av trenerne i Eliteserien som har sittet lenger. Og uten noe synlig fremgang så er det vel sånn at nok er nok nå.

Sats heller på egne krefter i stedet for å bare plukke folk som tilfeldigvis har en jobb i en klubb som har hatt en god sesong. Eller finn noen utenlandske med erfaring fra en fotballkultur der det stilles resultatkrav, der en trenerrolle ikke bare er en lederrolle i et lite konkret prosjekt som bare skal vare og vare.

Comment

• Vurderer ikke Trøim Deila utifra resultatene, økonomi osv?

Comment

• Enig i at det blir vanskelig å mobilisere det store engasjementet uten store endringer foran neste sesong. Det mest innlysende er da å signere store profiler eller bytte trener. Jeg er redd vi ikke har råd til noen av delene.

Man kan si at man ikke har råd til å la være men det er veldig dyrt å være fattig. Er ikke pengene der så er det umulig uten velvilje fra vår gavmilde eier til et nytt prosjekt. Og i slutten av den setningen kommer de to tingene jeg er redd kan være våre største utfordringer; hvor lenge gidder Trøim dette her? Når skal vi innse at det å ha en hovedtrener ikke er et prosjekt?

Jeg har ingen innside på at Trøim vil ut, men samarbeidsavtalen går ut etter sesongen og er ikke blitt fornyet. Det var også tydelig på overgangsmarkedet i sommer at det var lite disponible midler til tross for mulig medaljekamp og millioner inn i kassa etter Ejuke. Forøvrig ikke ment som en utakknemlig kommentar i retning Trøim, men mer en spekulasjon i retning «nytt prosjekt».

Og dette med prosjekt tar oss til kjernen av problemet. Å fjerne en mellomleder i en bedrift har sjelden ført til de store endringene på lang sikt. Signaleffekten ved å bytte trener kan ha en kortsiktig effekt på entusiasme og engasjement. Problemet med et prosjekt er at ny trener skal bruke 2 år på å bytte ut hele stallen - dyrt og tidkrevende. Klubben bør ha en offisiell plan på hvordan vi skal spille fotball og hvilke spillertyper vi trenger. Herfra kan man hente trenere som passer inn i _vårt_ system og som kan ta over stallen slik den er.

Klubben fikk et dokument inn i vedtektene sine en gang under Martin Andresens tid for å sikre denne røde tråden, men hva skjedde når Rekdal tok over igjen aner jeg ikke.

Summa summarum har vi ikke råd til å fortsette i sporet vi er i nå og vi har sannsynligvis ikke råd til å gjøre noe med det uten innsprøytning av fersk kapital. Sats på unggutta ut sesongen, det kan umulig gå så mye dårligere enn nå.

Comment

• Nei, jeg tror Deila fortsatt kan ta gull med VIF, hvis han har motivasjon og ork vel og merke.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                            Enig i at det blir vanskelig å mobilisere det store engasjementet uten store endringer foran neste sesong. Det mest innlysende er da å signere store profiler eller bytte trener. Jeg er redd vi ikke har råd til noen av delene.

Man kan si at man ikke har råd til å la være men det er veldig dyrt å være fattig. Er ikke pengene der så er det umulig uten velvilje fra vår gavmilde eier til et nytt prosjekt. Og i slutten av den setningen kommer de to tingene jeg er redd kan være våre største utfordringer; hvor lenge gidder Trøim dette her? Når skal vi innse at det å ha en hovedtrener ikke er et prosjekt?

Jeg har ingen innside på at Trøim vil ut, men samarbeidsavtalen går ut etter sesongen og er ikke blitt fornyet. Det var også tydelig på overgangsmarkedet i sommer at det var lite disponible midler til tross for mulig medaljekamp og millioner inn i kassa etter Ejuke. Forøvrig ikke ment som en utakknemlig kommentar i retning Trøim, men mer en spekulasjon i retning «nytt prosjekt».

Og dette med prosjekt tar oss til kjernen av problemet. Å fjerne en mellomleder i en bedrift har sjelden ført til de store endringene på lang sikt. Signaleffekten ved å bytte trener kan ha en kortsiktig effekt på entusiasme og engasjement. Problemet med et prosjekt er at ny trener skal bruke 2 år på å bytte ut hele stallen - dyrt og tidkrevende. Klubben bør ha en offisiell plan på hvordan vi skal spille fotball og hvilke spillertyper vi trenger. Herfra kan man hente trenere som passer inn i _vårt_ system og som kan ta over stallen slik den er.

Klubben fikk et dokument inn i vedtektene sine en gang under Martin Andresens tid for å sikre denne røde tråden, men hva skjedde når Rekdal tok over igjen aner jeg ikke.

Summa summarum har vi ikke råd til å fortsette i sporet vi er i nå og vi har sannsynligvis ikke råd til å gjøre noe med det uten innsprøytning av fersk kapital. Sats på unggutta ut sesongen, det kan umulig gå så mye dårligere enn nå.
                            Jeg har også tenkt det du skriver om Trøim. Kanskje han ikke gidder mer og kanskje er ikke det det dummeste som kan skje. Han er en snill eier og han er en generøs eier. Spørsmålet er om det gjør han til en god eier. Naturlig å tenke at ønsket om å eie en så stor klubb som Vålerenga er at det gir oppmerksomhet. Men Trøim er jo veldig anonym. Det trengs ambisjoner helt fra toppen og når egentlig det eneste som blir sagt er at han på sikt ønsker å bidra mindre økonomisk så er jo ikke det så inspirerende det heller kanskje...

Håper han fortsetter, men tror ikke det er verdens undergang om han trekker seg ut. Skulle han likevel gjøre det så er jeg sikker på at det er andre som kanskje ønsker å gå inn. Og skulle det ikke være det heller så er det ikke vanskeligere enn å la være å bruke penger vi ikke har.

Men jeg vet ikke helt om jeg er enig i det du snakker om tilgjengelige midler i sommer. Vi hentet det som nok er en direkte erstatter for Ejuke. Vi fikk Nouri tilbake etter lån og vi har Fridjon, Carvalho og Michael ute på lån. Dumt å kjøpe spillere på lange kontrakter i de posisjonene når vi ikke vet hva som skjer med dem etter sesongen. Er vel ikke usannsynlig at Berge drar i vinter og da kommer det enda noen kroner på konto.

Men vedtekter aner jeg ingen ting om. Det er jo Vålerenga Fotball Elite nå, så det er jo deres vedtekter som gjelder.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Tror du vi har råd til å betale lønna til en internasjonal trener?. Nå tjener vel Deila fort 4-5 mill, men får man en trener i utlandet til den summen, og er Trøim villig til å ansette enda en trener med så høy lønn?

For ikke å nevne, vil en trener fra utlandet ta over en middelhavsfarer de siste 10 årene? Da må det i så fall være fordi han blir trigget over potensialet som Deila ble. Jeg tror uansett vi kan finne mye bra i Norge/Skandinavia som holder i massevis.
                              Det må da vel finnes mange unge og sultne gode trenere i fks Tyskland eller Nederland? Noen meriterte navn får vi jo ikke, og det er sikkert like greit

Comment

• Uten tvil..
                                Nok er nok, grensen er nådd.
                                Fyren er en større flopp enn hva Martin Andresen var.

Kjære Ronny, kom deg til helvete vekk fra klubben min
                                You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Working...
                                X