Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by EngaForAlltid View Post
    Tåpelig å legge ut en sånn her poll i affeksjon rett etter tapet mot Bærum.
    Det påvirker selvsagt også hva folk svarer.

Deila er en av norges beste trenere. Om ikke han får styr på skuta veit jeg ikke hvem andre som kan det.
    Skal man bytte trener Må man ha en erstatter som er beviselig bedre.

Han har tillit i spillergruppa og spillerne tror på systemet. Og tidvis mestrer det. Kanskje det trengs noen nye spillere. Stallen er faktisk ganske tynn. Det er delvis grunnen til at det har gått dårlig nå. Nøkkelspillere ute med skade, og resten av laget mister kvalitet.

Noen nye spillere i sommer så kan det bli bra.
    Dette er ikke for å hovere men jeg håper du har ett annet syn på saken nå. Eneste grunnen til at litt av tilliten min kom litt tilbake var 7 av 9 poeng på de 3 siste før ferien men selv om jeg ikke er overraska over at vi kom til å tryne etter ferien så trodde selv ikke jeg at vi skulle spille 8 kamper uten å vinne og da også tape mot to bånnlag attpåtil. Dess lenger dette fortsetter setter vi nye publikumsrekorder for hver hjemmekamp, i negativt fortegn og klubben har ikke råd til å kaste bort mer tid på dette skandaløse prosjektet.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
      Tror vi må leve med Deila til han selv sier stopp og har en ny jobb å gå til. Klubben har neppe råd til å sparke han - selv om det kommer til å koste oss mer om han får fortsette om vi rykker ned/nesten rykker ned og mister 5000 + per kamp på Intility. Så det er neppe realistisk å forvente noen endring med det første. Det er bare sånn at noen ganger håper man at man tar feil...
      Det er noe som heter å pisse i buksa for å holde varmen. For de fleste oppegående mennesker så skjønner man at dette ikke er særlig lurt.

PS: Dette var ikke ment som ett angrep på deg. Jeg bare illustrerer nettopp det du skriver på en annen måte bare.

Comment

• Originally posted by Vader View Post

Helt enig MEN vi må ha inn en ny en som kan lede laget ut sesongen. Nevnte Nordlie her for cirka en mnd siden og står på det eller en hvem som helst annen som kan få utløst ny giv til laget så begynner man alt nå med å legge kabalen for 2020. Man venter ikke med dette til sesongen er ferdig.

Men når det begynner å komme odds på ny trener for 2020 så er ikke det tilfeldig. Det er noe som skjer bak i kulissene nå vil jeg tro.
        Nitrist bunnpunkt som gjør at det må stilles spørsmål ved om Deila og sportslig ledelse er den rette, og om de i det hele har tillitt blant spillerne videre nå, men måtte gud forby kortsiktige løsninger a la Nordlie. Helt kriseforslag spør du meg..

Til tross for at vi ser ut som et synkende skip for øyeblikket så er realiteten den at vi kun trenger et fåtalls poeng på de siste kampene for å klare oss, og kanskje ikke engang noen.. En sparking etter dagens match vil derfor ikke være nødvendig, og jeg hadde minst avventet Ranheim-kampen før dette blir en vurdering. En trepoenger der og plassen er i praksis sikret,og man kan gjøre en fullgod evaluering når sesongen er gjort. Og, en bytting av trener er jo på ingen måte heller noen garanti for mer poeng..

Slik også andre har pekt på så er det andre som må være med å ta ansvaret for en rekke av magre år nå, og Deila er bare på enden av en lang nedadgående trend (hva gjelder sportslig situasjon for A-laget). Og som pekt på før i denne tråden og andre, ikke alt er beskvart, jf. blant annet utviklingsarbeidet hvor vi topper listen.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
          Tror vi må leve med Deila til han selv sier stopp og har en ny jobb å gå til. Klubben har neppe råd til å sparke han - selv om det kommer til å koste oss mer om han får fortsette om vi rykker ned/nesten rykker ned og mister 5000 + per kamp på Intility. Så det er neppe realistisk å forvente noen endring med det første. Det er bare sånn at noen ganger håper man at man tar feil...
          Det er billigere å sparke Deila enn å miste 5000 tilskuere. Han har bevist at han verken klarer å hente gode spillere, trene et lag eller lede en hamp. Det er absolutt null verdi der.

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Og som pekt på før i denne tråden og andre, ikke alt er beskvart, jf. blant annet utviklingsarbeidet hvor vi topper listen.
            Nå får jeg sikkert mange på nakken her, men det skal jeg stå i.
            Hvor mange poeng ekstra sanker Vålerenga A-herrer pga dette utviklingsarbeidet og engaland som det skrytes så hemningsløst av i 2019?
            Hvor mange ekstra tilskuere kommer på kampene våre på grunn av dette?
            Hva er viktigst for de som kommer på kampene? Talentutvikling og grasrotarbeid eller A-lagets prestasjoner her og nå?

Svaret på det første er: 0 poeng.
            Svaret på det andre er: Ett veldig lite antall som drukner i den store mengden, kan fort være faktisk 0 her uten at jeg vet dette helt sikkert, men med så lave tilskuertall som det er nå så kan det neppe være mange. Om det er noen ekstra så mister vi derimot mange flere så det hjelper liksom ikke noe.
            Svaret på det tredje er: A-lagets prestasjoner her og nå.

Fotball er ferskvare og det er 2019 prestasjonene til A-laget som opptar mest for de aller aller fleste av oss. Det andre er en ekstra bonus.

Men det betyr ikke at jeg ikke synes vi skal drive med dette og at jeg ikke bryr meg noe som helst om dette da det er mange som står på og gir jernet og som får kanskje alt for lite cred for jobben de legger ned, men jeg vil dra fram at dette har liten betydning for hvordan ståa til A-laget er og det er det som virkelig betyr noe, hvertfall for meg.

Derfor blir jeg litt oppgitt når det snakkes i så store ord om dette samtidig som A-laget blør og er virkelig nede for telling.
            Hadde vi innfridd sportslig på A-nivået så hadde jeg aldri sagt noe om dette. Da kan man skryte uhemmet, men det fremstår ikke så bra synes jeg når Espeseth i intervju med Eurosport vrir om på dette med suksess og henviser til dette.

Og hvis noen føler seg støtt av dette. Sorry, det er ikke meningen i det hele tatt. Jeg prøver bare å være saklig her.

Comment

Hvor mange poeng ekstra sanker Vålerenga A-herrer pga dette utviklingsarbeidet og engaland som det skrytes så hemningsløst av i 2019?
              Hva er viktigst for de som kommer på kampene? Talentutvikling og grasrotarbeid eller A-lagets prestasjoner her og nå?

Svaret på det andre er: Ett veldig lite antall som drukner i den store mengden, kan fort være faktisk 0 her uten at jeg vet dette helt sikkert, men med så lave tilskuertall som det er nå så kan det neppe være mange. Om det er noen ekstra så mister vi derimot mange flere så det hjelper liksom ikke noe.

Fotball er ferskvare og det er 2019 prestasjonene til A-laget som opptar mest for de aller aller fleste av oss. Det andre er en ekstra bonus.

Men det betyr ikke at jeg ikke synes vi skal drive med dette og at jeg ikke bryr meg noe som helst om dette da det er mange som står på og gir jernet og som får kanskje alt for lite cred for jobben de legger ned, men jeg vil dra fram at dette har liten betydning for hvordan ståa til A-laget er og det er det som virkelig betyr noe, hvertfall for meg.

Derfor blir jeg litt oppgitt når det snakkes i så store ord om dette samtidig som A-laget blør og er virkelig nede for telling.
              Hadde vi innfridd sportslig på A-nivået så hadde jeg aldri sagt noe om dette. Da kan man skryte uhemmet, men det fremstår ikke så bra synes jeg når Espeseth i intervju med Eurosport vrir om på dette med suksess og henviser til dette.

Og hvis noen føler seg støtt av dette. Sorry, det er ikke meningen i det hele tatt. Jeg prøver bare å være saklig her.
              Neida, det er faktisk helt riktig. Når vi ikke evner å bruke de beste talentene i Norge men kjører på med eldre, skada middelmådige spillere så har det egentlig ingen ting å si. Deila med ungdomslinje er bare tull. Vi har snart ligaens eldste lag og de yngre kommer til å forsvinne. Da teller det ikke om vi får frem mange talenter.

Comment

• Sannheten er vel muligens at alle andre i team deila gjør jobben sin bra. Tror ikke deila har så mye med talentutvikling å gjøre med unntak av at han kanskje har noen innspill å komme med mtp struktur. Hva hjelper det at vi har blandt de bedre akademiene i landet når ingen får spille?!?!! Det deila gjorde i Strømsgodset var jo å hente en talenter i 17-22års alder å utvikle de. Var jo derfor jeg liksom har vært litt positiv til deila selvom resultatene ikke har vært tilstede. Av de som har fått tilllitt under deila er det vel kun klaesson som ikke har trente med a-laget under rekdal? Hvorfor skla deila få 3-4 år om han skal hente spillere på 30+? Kan faktisk ikke fatte at deila ikke har fått mer ut av horn Myhre. Kan heller ikke forstå hvorfor spillere som werni osv ikke har fått muligheten.

hvor dyrt kan det være å sparke deila nå? Han har vel kontrakt på 3 mnd igjen? Klubben har vel ikke gitt hele apparatet hans mulighet til å forlate klubben om deila forsvinner?

Inn med rekdal ut sesongen. Troppen er fantastisk mye bedre nå enn sist han var her.

Comment

• Står på det jeg har sagt før. La Deila sitte ut sesongen, og jobb med å finne en erstatter i mellomtiden. Ikke noe vits i å hente inn en erstatter på kort kontrakt nå, for så å bytte ham ut etter sesongen. Gjør heller grundig research, legg en plan for omstrukturering av hele sjappa, og gjennomfør ved sesongslutt. Da får ny trener hele pre-season og et vindu på seg før neste sesong. To trenere til i år skaper bare rot og uro. Eller (Gud forby) en midlertidig trener som får forlenget kontrakten etter gode resultater de siste fem rundene.

Sesongen 2019 har allerede gått i dass, men jeg står på at vi ikke kommer til å være innblandet i direkte nedrykksstrid. Det er så mange dårlige lag bak oss, og vi trenger i realiteten bare fem-seks poeng til for å klare oss. Det får vi lett. Vi har hatt ekstrem motgang siden ferien, men vi kommer til å vinn flere kamper. Alle lag vinner en gang i blant, også dårlige lag i motgang. På de siste åtte kampene møter vi fem lag som per nå er bak oss på tabellen. Vi klarer å få med oss fem av femten poeng fra de kampene, bare vent og se.

Comment

• Interessant intervju med Deila i Dagsavisen etter kampen. Han hevder å ha full tillit hos de på øverste plan i tillegg til spillertropp og god jevnlig dialog med Trøim. Så Deila sitter nok trygt ut denne sesongen og det er sikkert like greit. Om vi ikke rykker ned tror jeg faktisk han sitter der ut neste år også... Uansett hva vi måtte mene og skrive her inne.

Comment

Du treffer et veldig bra punkt her. Det var vel 1.januar 2015 at Vålerenga Elite ble stiftet for å skille seg ut fra breddedelen av klubben og hvis jeg ikke husker feil så krevde vår eier at elite delen skulle stå utenfor bredde. En av årsaken til at han ønsket dette var at han ikke var like interessert i å betale for en del av dette du nevner her. Han ønsket mer rettet fokus på elitedelen og resultater der. Jeg er helt enig med deg at vi skal ha fokus på rekruttering, men jeg er noe mer uenig i alle disse andre samfunnsoppgavene som Vålerenga som klubb tar på seg. La oss først sørge for å bli en stabil toppklubb, så kan vi eventuelt fokusere på andre samfunnsoppgaver om det passer seg. Jeg må innrømme at jeg er lei av å høre om at alt annet en sport går bra i denne klubben, er ikke det som skal være fokus for Vålerenga Elite.

Comment

• Men så fint da. Vi sparker treneren. Får inn Reka, Bohinen eller en eller annen, og vips: alt ordner seg. Eller blir det da kanskje årevis med "jeg tok over en dårlig stall", "må bygge et lag", "vi er i prosess". Ser faktisk ingen realistiske gode erstattere for Deila per nå.

Er det noen som bør sparkes så er det oss supportere. Makan til sutregjeng. Jeg ønsker meg tilbake til det glade 90 tallet da vi var superhappy med å ikke rykke ned og feira hver seier som om vi vant serien. Tap ble taklet med herlig ironi. Det er det man savner på stadion i dag, ikke henrivende prestasjoner. Virker som vi etter år med gode resultater rundt 2005 tok det for gitt at vi skulle være en toppklubb. En slags gudegitt rett pga vår beliggenhet i norges største by

Og interessant nok, ser man på de årene vi hadde suksess, så tror jeg største grunnen heter Siem ikke Rekdal. Hva han klarte å lande av kontrakter var helt avgjørende

Så nei, jeg har ikke trua på å bytte trener. Vi må tenkte langsiktig og så må vi supportere lære å takle et liv på midten av tabellen bedre. Det er faktisk ikke verdens undergang

Comment

• Originally posted by Sutrekoppen View Post
                          Men så fint da. Vi sparker treneren. Får inn Reka, Bohinen eller en eller annen, og vips: alt ordner seg. Eller blir det da kanskje årevis med "jeg tok over en dårlig stall", "må bygge et lag", "vi er i prosess". Ser faktisk ingen realistiske gode erstattere for Deila per nå.

Er det noen som bør sparkes så er det oss supportere. Makan til sutregjeng. Jeg ønsker meg tilbake til det glade 90 tallet da vi var superhappy med å ikke rykke ned og feira hver seier som om vi vant serien. Tap ble taklet med herlig ironi. Det er det man savner på stadion i dag, ikke henrivende prestasjoner. Virker som vi etter år med gode resultater rundt 2005 tok det for gitt at vi skulle være en toppklubb. En slags gudegitt rett pga vår beliggenhet i norges største by

Og interessant nok, ser man på de årene vi hadde suksess, så tror jeg største grunnen heter Siem ikke Rekdal. Hva han klarte å lande av kontrakter var helt avgjørende

Så nei, jeg har ikke trua på å bytte trener. Vi må tenkte langsiktig og så må vi supportere lære å takle et liv på midten av tabellen bedre. Det er faktisk ikke verdens undergang
                          Det er ingen som har sagt at alt ordner seg bare vi bytter trener, men det er ganske mange som mener at det å bytte trener er en del av løsningen på problemene våre.

At supporterne stiller krav er naturlig. Alle som følger Vålerenga vet at det ikke er gudegitt at Vålerenga skal være et topplag bare fordi vi er fra Oslo. Men alle som har vært med siden 2004/2005 vet hvilket potensiale som ligger i byen, og hvor jævlig gøy det var da Vålerenga var gode. Potensialet er der fortsatt, men vi er per nå veldig langt unna å engasjere massene. Den eneste måten å gjøre det på er ved å oppnå gode resultater, og da må noe skje.

En viktig forskjell på nittitallet og nå er forutsetningene vi har for å gjøre det bra. Vi har hatt to virkelige økonomiske storsatsninger i perioden etter forrige seriegull (Martin og Ronny), og vi har fått egen stadion. Objektivt sett ligger alt til rette for suksess, og da er det lov å be om mer enn det rælet som blir presentert år etter år. Å være topp tre må alltid være målet. Det tar ikke flere år å bygge et lag som kan hevde seg i norsk eliteserie, det er bare tull.

Og det at det skal være så "herlig vålerengsk" å ha masse galgenhumor når det går rævva har jeg aldri skjønt. Én ting er å tape 0-3 borte mot Chelsea, det er greit. En helt annen ting er å tape 0-4 mot Viking og Bodø/Glimt. Gøy å synge "Det kunne vært verre, vi kunne vært Lyn" og "Vi knuser dere i hockey" mens vi får bank av det ene drittlaget etter det andre? Jeg synes ikke det. Å lengte tilbake til en tid hvor vi var dårlige og fornøyde med det, er for meg helt fjernt. Mulig jeg er for ung til å skjønne.

Og til slutt: Å tenke langsiktig med en trener som allerede har fått tre år på seg og utrettet null, og venne oss til et liv midt på tabellen? Unnskyld uttrykket, men drit og dra. Da kan vi heller legge ned hele sjappa. Det er ikke noe vits i å spytte inn titalls millioner i et prosjekt hvis man ikke har ambisjoner om å være gode. Da kan vi heller stille med 50% egenproduserte spillere, spare millioner, og gjøre det like bra. Men stadion kommer til å være like tom.

Comment

• Originally posted by Sutrekoppen View Post

Hvor står du? I går var det jo kjempestemning på supportertribunen, og galgenhumor og glede til langt over øra, spesielt etter 4 - 0 i sekken. Ingen tegn til sutring, men mer en resignert "ja ja sånn er det, la oss kose oss med å være på tribuna i alle fall".

Comment

• Tror fortsatt Ronny har noe å komme med, men kan virke som om psyken i laget er helt ræva. De har bevist gang på gang at de kan, men den siste tiden har ting gått i dass. Hvordan er status med mental coaching i klubben?
                              "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                                Tror fortsatt Ronny har noe å komme med, men kan virke som om psyken i laget er helt ræva. De har bevist gang på gang at de kan, men den siste tiden har ting gått i dass. Hvordan er status med mental coaching i klubben?
                                Tror ikke vi har noen med mental coaching som arbeidsområde nå. Men vi har vel hatt det i et par omganger, uten at vi utenfra merket store endringer. Nå uttaler jeg meg om ting jeg egentlig ikke har mye greie på, men jeg oppfatter at mental coaching (eller tankefeltterapi eller hva slags navn det nå går under) er individorientert. Et fotballag er imidlertid et kollektiv, så om det trengs terapi burde man kanskje heller hyre inn en organisasjonspsykolog eller noen med internkommunikasjon som fagfelt.

Comment

Working...
                                X