Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mental trening foregår i stor grad også for lag men med individuelle tilpasninger. B/G har gjort dette fra sesongslutt i fjor og holder på ennå.

Forøvrig kan man lese i VG i dag at styreleder freder Deila, de vil ta evalueringen etter sesongen - som vanlig. Dette er vel normalt svar når noe endelig ikke er bestemt men ingenting tyder på at klubben vurderer å gjøre endringer på noe plan utover det Deila selv måtte iverksette. Så får vi se om han er mann nok til å gjøre noen endringer i det hele tatt eller bare håper på «at nå løsner det i neste kamp» for alle klippekortene.

Comment

• Originally posted by Sutrekoppen View Post
      Men så fint da. Vi sparker treneren. Får inn Reka, Bohinen eller en eller annen, og vips: alt ordner seg. Eller blir det da kanskje årevis med "jeg tok over en dårlig stall", "må bygge et lag", "vi er i prosess". Ser faktisk ingen realistiske gode erstattere for Deila per nå.

Er det noen som bør sparkes så er det oss supportere. Makan til sutregjeng. Jeg ønsker meg tilbake til det glade 90 tallet da vi var superhappy med å ikke rykke ned og feira hver seier som om vi vant serien. Tap ble taklet med herlig ironi. Det er det man savner på stadion i dag, ikke henrivende prestasjoner. Virker som vi etter år med gode resultater rundt 2005 tok det for gitt at vi skulle være en toppklubb. En slags gudegitt rett pga vår beliggenhet i norges største by

Og interessant nok, ser man på de årene vi hadde suksess, så tror jeg største grunnen heter Siem ikke Rekdal. Hva han klarte å lande av kontrakter var helt avgjørende

Så nei, jeg har ikke trua på å bytte trener. Vi må tenkte langsiktig og så må vi supportere lære å takle et liv på midten av tabellen bedre. Det er faktisk ikke verdens undergang
      Den dagen vi ikke har råd til å beholde Intility og vi er tilbake på Bislet som en jojo mellom divisjonene, den dagen gleder du deg til tenker jeg.
      Nytter ikke å holde seg fast i gammal grums fra 80-tallet (ja jeg var også på Store Stå og koste meg i mange sesonger uansett divisjon og plassering). Vi som var med da er i fåtall, og ønsker du deg dithen, foreslår jeg breddeklubben Vålenga, Møt opp og støtt de unge lovende eller 2.laget. Lite folk, god stemning.
      Vi andre, som faktisk ønsker klubben det beste, vi som ønsker å vinne kamper og komme oss et steg videre, vi er drittlei av Deila og steinhard jobbing. Du må se mellom resultatene også, for det er langt mer enn det som skurrer.
      Alle kjøp og salg av spillere er jo helt ute av kontroll. Vi kjøper/leier gammalt og dårlig, spillere uten framtid i klubben. Deila rullerer spillere som en full sjømann, og dytter dem rundt på banen i forskjellige posisjoner. Hvordan faan skal man skape relasjoner av det? Det sies at han er flink til å jobbe med talenter ..... det tipper jeg talentene i klubben er fullstendig uenig i - med få unntak.

Som sagt, jeg savner ikke Bislet og kokkosligaen, jeg ønsket et samlende og sterk Vålenga - det får vi aldri med Deila.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Den dagen vi ikke har råd til å beholde Intility og vi er tilbake på Bislet som en jojo mellom divisjonene, den dagen gleder du deg til tenker jeg.
        Nytter ikke å holde seg fast i gammal grums fra 80-tallet (ja jeg var også på Store Stå og koste meg i mange sesonger uansett divisjon og plassering). Vi som var med da er i fåtall, og ønsker du deg dithen, foreslår jeg breddeklubben Vålenga, Møt opp og støtt de unge lovende eller 2.laget. Lite folk, god stemning.
        Vi andre, som faktisk ønsker klubben det beste, vi som ønsker å vinne kamper og komme oss et steg videre, vi er drittlei av Deila og steinhard jobbing. Du må se mellom resultatene også, for det er langt mer enn det som skurrer.
        Alle kjøp og salg av spillere er jo helt ute av kontroll. Vi kjøper/leier gammalt og dårlig, spillere uten framtid i klubben. Deila rullerer spillere som en full sjømann, og dytter dem rundt på banen i forskjellige posisjoner. Hvordan faan skal man skape relasjoner av det? Det sies at han er flink til å jobbe med talenter ..... det tipper jeg talentene i klubben er fullstendig uenig i - med få unntak.

Som sagt, jeg savner ikke Bislet og kokkosligaen, jeg ønsket et samlende og sterk Vålenga - det får vi aldri med Deila.
        Det var noen ganske interessante kommentarer fra JJ på Eurosport i går. Han mente at de fleste spillerne vi hadde hentet var gode spillere og han/de skjønte ikke helt hvorfor de ikke presterte bedre enn det de gjør. Dette er i mine øyne et stort faresignal og kan selvfølgelig veldig godt komme av den rotasjon som foregår i posisjoner og rundt på laget. Da får vi aldri det beste ut av de spillerne vi henter, spesielt ikke eldre spillere som nok er mindre fleksible enn yngre til å teste ut nye posisjoner (om de ikke allerede er kjent med den). Matti i 10ern er jo et skrekk eksempel på et sted han ikke skal brukes. Aron er ikke en 10er men kant men han er ung nok til at han kanskje kan omskoleres. Er imidlertid i tvil siden hans beste egenskaper neppe er å se andres posisjon og kunne løse opp med gode pasninger. Han er pt best på kant hvor han kan dra av en mann eller to og fyre av et skudd - i mine øyne. Shala er et annet eksempel. I Start var han uten tvil best på kant og gjorde sine saker best der. Sjekket ut med Tandberg og han var ganske klar på det og de hadde også forsøkt han i andre roller. Hos oss skal han spille midt (fordi vi mangler alternativer) eller 10er med samme begrunnelse. Spillerne blir jo mest forvirret.

Ellers enig med det at nok mange av talentene i klubben hadde sett frem til en Ronny Deila som tenkte utvikling. Så langt har han feilet stort på dette området og kun brukt unge spillere når skader eller kort har tvunget det frem. Det merkelig er at vi skryter av Norges beste akademi og kan lese, nesten etter hver runde, om unge spillere som kommer frem på de fleste lag. Men hos oss må vi ha erfarne eldre ledere. Det ligger dessverre ingen fremtid i det.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Greit nok, jeg ser jeg kankje uttalte meg på en måte som kan misforstås. Selvsagt ønsker jeg ikke at vi skal være en jojoklubb alla 90 tallets "glade dager". Jeg også ønsker gull og grønne skoger for Enga, men jeg ser bare ikke at ny trener er svaret. Hvem skulle i såfall det være? Håper ingen nevner Reka hvertfall. Det surtrynet klarer jeg ikke i en periode til. Jeg synes hvertfall første halvdel av sesongen i år viste noe av potensialet i filisofien til Deila. Med litt mer tur på skadefronten og beholdt Ejuke ut sesongen tror jeg det ville sett helt annerledes ut

Men greit nok, kast treneren, jeg kommer på kampene da også. Ser bare ikke hvem gode alternativer hylekoret på forumet skal ha

Comment

• Originally posted by Sutrekoppen View Post

Greit nok, jeg ser jeg kankje uttalte meg på en måte som kan misforstås. Selvsagt ønsker jeg ikke at vi skal være en jojoklubb alla 90 tallets "glade dager". Jeg også ønsker gull og grønne skoger for Enga, men jeg ser bare ikke at ny trener er svaret. Hvem skulle i såfall det være? Håper ingen nevner Reka hvertfall. Det surtrynet klarer jeg ikke i en periode til. Jeg synes hvertfall første halvdel av sesongen i år viste noe av potensialet i filisofien til Deila. Med litt mer tur på skadefronten og beholdt Ejuke ut sesongen tror jeg det ville sett helt annerledes ut

Men greit nok, kast treneren, jeg kommer på kampene da også. Ser bare ikke hvem gode alternativer hylekoret på forumet skal ha
            Det er litt dumt, Deila har kvaliteter som Vålerenga kunne trenge. Jeg tror problemene hans er på et begrenset område som går an å løse.

Hvis vi virkelig går for å snu hver stein kan klanen og alle vi fans gå inn for å være anstendige og gode mennesker og spille på lag med høyere makter!

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Det var noen ganske interessante kommentarer fra JJ på Eurosport i går. Han mente at de fleste spillerne vi hadde hentet var gode spillere og han/de skjønte ikke helt hvorfor de ikke presterte bedre enn det de gjør. Dette er i mine øyne et stort faresignal og kan selvfølgelig veldig godt komme av den rotasjon som foregår i posisjoner og rundt på laget. Da får vi aldri det beste ut av de spillerne vi henter, spesielt ikke eldre spillere som nok er mindre fleksible enn yngre til å teste ut nye posisjoner (om de ikke allerede er kjent med den). Matti i 10ern er jo et skrekk eksempel på et sted han ikke skal brukes. Aron er ikke en 10er men kant men han er ung nok til at han kanskje kan omskoleres. Er imidlertid i tvil siden hans beste egenskaper neppe er å se andres posisjon og kunne løse opp med gode pasninger. Han er pt best på kant hvor han kan dra av en mann eller to og fyre av et skudd - i mine øyne. Shala er et annet eksempel. I Start var han uten tvil best på kant og gjorde sine saker best der. Sjekket ut med Tandberg og han var ganske klar på det og de hadde også forsøkt han i andre roller. Hos oss skal han spille midt (fordi vi mangler alternativer) eller 10er med samme begrunnelse. Spillerne blir jo mest forvirret.
              Enig i det du skriver, men vil bare gjøre deg oppmerksom på at Aron spiller 10er på U21 så vidt jeg vet, og Shala spiller anker / defensiv midtbane på landslaget sitt
              Men som du vet er jeg enig i at rotasjonen Ronny har holdt på med i hele høst er skremmende, og bare tegn på en som famler i blinde.
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Enig i det du skriver, men vil bare gjøre deg oppmerksom på at Aron spiller 10er på U21 så vidt jeg vet, og Shala spiller anker / defensiv midtbane på landslaget sitt
                Men som du vet er jeg enig i at rotasjonen Ronny har holdt på med i hele høst er skremmende, og bare tegn på en som famler i blinde.
                Jeg er klar over at Aron har spilt 1 kamp for U21 i 10ern og at Shala spiller - også - def midt på landslaget. Jeg har registrert at det hender at spillere har andre roller på landslag enn i sine respektive klubber. Det henger kanskje sammen med andre formasjoner og tilgang på andre type spillere (?).

Jeg mener at i dagens VIF så trenger vi Shala høyere i banen, en def midt slik vi spiller i vårt 4-2-3-1 gir han ikke de målpoeng vi trenger. Nå kan vi sikkert diskutere dette men Shala er egentlig veldig skapende i sitt spill, Når Ejuke forsvant så burde vi utnytte de ferdighetene maksimalt. Han er også ganske god i boks og scorer flere mål på returer (følger tett på/ skudd og muligheter i boks). I mine øyne så skaper Abu og Lekven for lite fra sin posisjon og det blir for omstendelig i oppbyggingsfasen. Vi så hva en god Abu kunne utrette i fjor men dessverre er han ikke i form (eller gidder ikke?) å prestere på samme nivå. Da vil jeg heller bruke Felix i den posisjonen, faktisk helst sammen med Abu (tross alt). Mange mener Lekven er solid men han er også traust til et sånt nivå at han bremser mye kreativitet. Jeg har også tatt meg tid til å se kampene i reprise og sjekket endel rundt midtbanen. Litt for ofte virker det som de er låst til et mønster og velger det trygge fremfor fart i lengderetningen. Om det skyldes direktiver fra trener eller om de er mest komfortable med en slik setting vet jeg jo ikke men bare konstanterer at det litt for ofte stopper opp der med støttepasninger og kort pasninger fremover som kommer tilbake. Spesielt mot lag som parkerer bussen må vi bruke enhver anledning til mer fart i lengderetningen.

Men som sagt, la nå spillere få ro i «sine» posisjoner og slutt med å bytte rundt overalt. Bare det tror jeg vil hjelpe mye. Jeg tror rotasjonen er like mye et ønske om å bruke de samme spillerne (mener han de andre er for dårlige?) slik at han ikke setter dem på benk og slipper til andre. Det er også et svakhetstegn etter så mange overgangsvinduer.
                Last edited by Pete; 24.09.2019, 20:24.

Comment

Jeg mener at i dagens VIF så trenger vi Shala høyere i banen, en def midt slik vi spiller i vårt 4-2-3-1 gir han ikke de målpoeng vi trenger. Nå kan vi sikkert diskutere dette men Shala er egentlig veldig skapende i sitt spill, Når Ejuke forsvant så burde vi utnytte de ferdighetene maksimalt. Han er også ganske god i boks og scorer flere mål på returer (følger tett på/ skudd og muligheter i boks).
                  Jeg er veldig enig i dette altså.

Jo mer jeg gjør research bakover, og ser kamper om igjen, både fra denne og forrige sesong, ja, så blir jeg bare mer og mer skeptisk til Ronny. Rotasjonen på spillere, endringer i formasjon ++ ser helt merkelig ut de siste to årene ihvertfall. Vinner to på rad med 4-3-3 med Matti som spiss, så legger han om plutselig til en 4-4-2 og går på et tap. Prøver 4-2-3-1 med Matti som 10er og Azemi som spiss, taper igjen, går tilbake til 4-3-3 og vinner, prøver så en 3-5-2 som taper..Nei..jeg skjønner ikke hva han driver med i det hele tatt, det henger ikke på greip.

Både Abu og Lekven kommer mer til sin rett i en 4-3-3, da får de litt mindre rom som skal dekkes begge to, og ble tilsynelatende mer med i det offensive spillet. Vi har en Felix også som jeg trodde spillte seg inn ordentlig i fjorsesongen, og da har vi kanskje de 3 vi trenger på midten. Det kunne frigjøre en Shala på kant f.eks, eller at han tar plassen sentralt på midten med offensivt fokus, så kan Abu og Lekven ha sitt defensive fokus om det trengs.
                  Nei, jeg vet ikke hva fasiten er jeg, men det gjør ihvertfall ikke Ronny heller. Det ser nesten ut som om han er sjef overalt, bortsett fra der det virkelig gjelder å ha en sjef...

For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

Jeg mener at i dagens VIF så trenger vi Shala høyere i banen, en def midt slik vi spiller i vårt 4-2-3-1 gir han ikke de målpoeng vi trenger. Nå kan vi sikkert diskutere dette men Shala er egentlig veldig skapende i sitt spill, Når Ejuke forsvant så burde vi utnytte de ferdighetene maksimalt. Han er også ganske god i boks og scorer flere mål på returer (følger tett på/ skudd og muligheter i boks). I mine øyne så skaper Abu og Lekven for lite fra sin posisjon og det blir for omstendelig i oppbyggingsfasen.
                    Enig. Vi har egentlig for få målscorere på banen.

Comment

• Spot on Bengt Eriksen, prosjekt Deila står på stedet hvil. https://www.vg.no/sport/fotball/i/xP..._content=row-2

Comment

• Jeg har hatt sansen for Ronny og jeg var fan av Rekdal men det beste er nok om Ronny forsvinner etter sesongen. Ser ingen bedre alternativer ut sesongen og jeg tror det er en god idé med en gruppe av de gamle spillerne som sitter seg ned for å finne en kandidat.
                        "Tøffe gutter trenger også hudpleieprodukter"

Comment

• Nå må man ta rykter for det det er, nemlig rykter, men likevel er det ikke bra når det iløpet av en sesong ryktes om at Ronny har blitt observert på pub(er), Espeseth oppleves ikke som en bra person i følge artikkelen "Nå er det bekmørkt" som ligger ute på klanen.no. I tillegg så har det vært kluss med lagoppstillingen til 2 laget nå senest hvis sotahjørnet har rett og oppå dette som ikke er rykter, så er resultatene til A-laget elendige om dagen så hva er det som tilsier at denne gjengen kan fortsette å rive ned klubben vår? Hvis det er noe som kan tilsi at vi er på rett vei med denne gjengen så kom gjerne med det men jeg har ikke evnen til å se det. Jeg ser heller at pila peker den gale veien.

Comment

• Kong Hovi som adm dir
                            Freddy som sportssjef
                            Kongen av Tøyen som trener.
                            Det hadde vært noe det

men neida. Uansett hvor lei jeg er av Deila, tror jeg ikke det hjelper å sparke han nå. Topp 4 er long gone uansett hvem som trener oss.
                            Håper bare evalueringen går raskt og at vi får ny trener til nyttår, for jeg klarer ikke se hva mer Ronny kan bidra med.
                            For dessverre må vi tenke: Ronny har 1 år igjen. Vil vi ha en kar på utgående kontrakt til å trene oss? Enten må man forlenge eller så må man avslutte, nå som resultatene er som de er. Jeg håper for Guds skyld vi avslutter.

Comment

• Originally posted by Vader View Post
                              Nå må man ta rykter for det det er, nemlig rykter, men likevel er det ikke bra når det iløpet av en sesong ryktes om at Ronny har blitt observert på pub(er),
                              Men allikevel tar man det en gjeng anonyme fjes på Twitter lirer av seg som litt sant allikevel? Høres jo ut som KrFU på tensingleir.

Comment

• Originally posted by hp29 View Post

Men allikevel tar man det en gjeng anonyme fjes på Twitter lirer av seg som litt sant allikevel? Høres jo ut som KrFU på tensingleir.
                                Det finnes vel bildebevis.

altså, jeg gir f i om trenern og spillerne tar seg et vors i blant. Men det går inn på helhetsinntrykket. Den unge, sultne trenern som Deila var for 6-7 år siden har blitt erstattet av en likegyldig fyr. Det er ikke en god kombo når man er en middelmådig taktiker.

Comment

Working...
                                X