Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deila har vel ett år igjen av kontrakten og har altfor høy lønn til at vi kan sparke han. Samtidig er det vanskelig å se at han noen fremtid i Vålerenga etter denne høsten, Det ble aldri ordentlig bra noen gang med ham som trener, men bare noen takter her og der. Når vi da skulle ta en skritt oppover på tabellen i år, så har det jo gått rett vest. Samtidig, hvis Deila har noen ambisjoner om å fortsette i treneryrket overhodet så bør han helst gjøre det en god jobb med oss neste år, Jeg regner med at uansett ha som skjer neste sesong så blir ikke kontrakten hans forlenget. Så lenge vi holder plassen i år, ser jeg egentlig ikke noe kortsiktig gevinst med å sparke Deila, og få inn en hvilken-som-helst som erstatter. Det er mulig det jobbes med noe i kulissene, men jeg tviler på det.

Om Lars Bohinen klarer å overbevise med Ålesund på øverste nivå neste år burde han være en aktuell neste hovedtrener hos oss. Han har vært her tidligere som ung. lovende spiller som havnet på kant med alt og alle, som gammel erfaren spiller på slutten av karrieren og som sportssjef i Rekdals første periode.

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post

Ydmyk sånn som Rekdal eller Fagermo eller Horneland?
      Rekdal valgte å gå når han skjønte det ikke gikk. Horneland og Fagermo ligger vel ikke på nedre halvdel og har ingenting å forsvare vel?
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Når du får beskjed om at du skal få leke med de store, så gleder man seg så veldig til det.

Så kommer beskjeden om at du ikke får lov likevel, det er for lang og for dyrt å kjøre dit de store leker.

Deila under rette forutsetninger hadde knivet med Molde om serieledelsen. Men når han må hente spillere som kommer med rekvedet i fjæra, så er han jo sjanseløs.

Treneren er god, han.

Men akkurat som Reka, så kan han ikke lage vin av vann i en klubb som er nærmest konkurs.

Jeg var den første som krevde Rekdals hode på et fat. Om Ronny tenker jeg annerledes, her må tid til og han man få mulighet til å ikke bare hente free transfers, låneobjekter og spillere som har passert 30 og har en dodgy CV.

Resultatene er selvsagt katastrofe. Men hvem hadde ikke mistet motet når du kommer på jobb og ikke vet om stolen du skal sitte på er solgt for å dekke underskuddet i bedriften du jobber i.

Ronny har ikke et lag som kan kjempe i toppen. Da kan vi ikke forvente at de ikke kommer unna bunnstriden heller.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post
          Deila har vel ett år igjen av kontrakten og har altfor høy lønn til at vi kan sparke han. Samtidig er det vanskelig å se at han noen fremtid i Vålerenga etter denne høsten, Det ble aldri ordentlig bra noen gang med ham som trener, men bare noen takter her og der. Når vi da skulle ta en skritt oppover på tabellen i år, så har det jo gått rett vest. Samtidig, hvis Deila har noen ambisjoner om å fortsette i treneryrket overhodet så bør han helst gjøre det en god jobb med oss neste år, Jeg regner med at uansett ha som skjer neste sesong så blir ikke kontrakten hans forlenget. Så lenge vi holder plassen i år, ser jeg egentlig ikke noe kortsiktig gevinst med å sparke Deila, og få inn en hvilken-som-helst som erstatter. Det er mulig det jobbes med noe i kulissene, men jeg tviler på det.

Om Lars Bohinen klarer å overbevise med Ålesund på øverste nivå neste år burde han være en aktuell neste hovedtrener hos oss. Han har vært her tidligere som ung. lovende spiller som havnet på kant med alt og alle, som gammel erfaren spiller på slutten av karrieren og som sportssjef i Rekdals første periode.
          Det sjokkerende med Deila er at han velger ikke å gjøre noe med midtbanen. Han resirkulerer heller gamle unnskyldninger 100 ganger.

det skulle være opplagt at laget trenger mer ferdigheter på midtbanen, de må absolutt gjøre mer med ballen. Den devalueringen av midtbanen som Deila driver med er umulig å forstå. Ingen målgivende pasninger, ingen forseringer, ingen gode løp, ingen farlige skudd. Tenker han seg at de bare skal roe ned og liksom stabilisere laget mens de andre må gjøre alt offensivt?

Når de analyserer kamper må de også granske duellene med lupe. Når de ser at blå spillere, blir dyttet bort som ingenting, når de spretter unna i sammenstøt, når de blir parkert i vendinger og på sprint, når de blir knust i lufta, når de er sist på baller de burde være først på, da må Deila GJØRE noe!

En av de mest irriterende øyeblikkene under Deilas tid var etter evalueringen av fjoråret da de sa at de vurderte midtbanen som god. Da hadde altså VIF nylig spilt borte mot Godset, der det nesten røyk noen sikringer i Deila, etterfulgt av hjemme mot Sarp som var en av de seigeste kampene i manns minne.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Rekdal valgte å gå når han skjønte det ikke gikk. Horneland og Fagermo ligger vel ikke på nedre halvdel og har ingenting å forsvare vel?
            At Rekdal valgte å gå har vel ingenting med å være ydmyk, kun bitterhet som man ser i ettertid. Horneland sin kommentar etter Akintola sin brutale nedslaging av Sam er innafor siden de ikke er på nedre halvdel, i motsetning til Lars Arne Nilsen sin umiddelbare kommentar etter tilsvarende hendelse fra Bamba? Fagermo sin arrogante og lite ydmyke måte å være på er helt uavhengig av tabellplassering, den er like kvalm uansett.
            Last edited by Robban65; 29.09.2019, 00:55.

Comment

• Originally posted by LameDuck View Post
              Når du får beskjed om at du skal få leke med de store, så gleder man seg så veldig til det.

Så kommer beskjeden om at du ikke får lov likevel, det er for lang og for dyrt å kjøre dit de store leker.

Deila under rette forutsetninger hadde knivet med Molde om serieledelsen. Men når han må hente spillere som kommer med rekvedet i fjæra, så er han jo sjanseløs.

Treneren er god, han.

Men akkurat som Reka, så kan han ikke lage vin av vann i en klubb som er nærmest konkurs.

Jeg var den første som krevde Rekdals hode på et fat. Om Ronny tenker jeg annerledes, her må tid til og han man få mulighet til å ikke bare hente free transfers, låneobjekter og spillere som har passert 30 og har en dodgy CV.

Resultatene er selvsagt katastrofe. Men hvem hadde ikke mistet motet når du kommer på jobb og ikke vet om stolen du skal sitte på er solgt for å dekke underskuddet i bedriften du jobber i.

Ronny har ikke et lag som kan kjempe i toppen. Da kan vi ikke forvente at de ikke kommer unna bunnstriden heller.

LD.
              Synd ikke flere ser det.
              WordDuck!

Comment

Når du får beskjed om at du skal få leke med de store, så gleder man seg så veldig til det.

Treneren er god, han.

LD.
                Helt enig! Jeg tror ikke et trenerskifte vil løse noe. Jeg mener Ronny er rett mann. Han må få den tiden han trenger.

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post

Ydmyk sånn som Rekdal eller Fagermo eller Horneland?
                  Fagermo har i det minste gode resultater å vise til både denne sesongen og de siste årene, og da er det lettere å akseptere at han også er litt høy på pæra. Skjønner ikke helt hvorfor du tok med Horneland i det selskapet der. Han virker da som en ganske ydmyk type som ikke liker seg foran kameraene.

Er ikke dette ydmykhet så vet ikke jeg: https://www.vg.no/sport/fotball/i/GG...en-i-rosenborg

Deila har muligens litt å lære. Virkelig dårlig er han til å ta til seg kritikk også. Både Bengt Eriksen, Rekdal og Vidar Davidsen har vært ganske spot on i kritikken om dagen.
                  Last edited by tordvif; 29.09.2019, 01:31.

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post
                    Deila har vel ett år igjen av kontrakten og har altfor høy lønn til at vi kan sparke han.
                    Det eneste vi behøver å gjøre er vel å betale lønna neste år også. Kan fort bli dyrere å beholde noe som ikke funker

Comment

• Det er åpenbart at meningene spriker i alle retninger om hva som er forklaringen på manglende resultater nå, og om Ronny er rett mann, men går det an å få be om litt j***a anstendighet i omtalen av han og de som leder klubben? Eller for den saks skyld spillerne?

Synes det er et giftig klima blant (for) mange av våre egne nå, og kan ikke helt fatte hvordan det skal bidra til noe som helst konstruktivt.. Det er en fair greie og mene at vi trenger forandring, og også peke på sjefen selv som problemet, men må man rakke ned på ham i sjikanerende vendinger av den grunn? Idiotforklare en mann som har vunnet serien med Godset og trent Celtic?? Så langt jeg kan vurdere er RD en ærgjerrig og hardtarbeidende mann, som jobber som besatt for å snu trenden og bidra til klubbens utvikling, og om han mislykkes med det så er det kjedelig for oss, og kjedelig for han. Men å hetse mannen for det? Utrolig lavpannet og ganske så smålig..

Og jeg orker ikke engang å starte om piping og drittslenging til ham og egne spillere fra tribunen.. I korthet, bli da hjemme og rop til tv'en.

Synes mange løper motstandernes ærend nå, og bare forsterker trøkket mot klubb, ledelse og spillere på totalt unødvendig vis. Og hvem er tjent med at vi selv skal svekke identitet og produkt med å gjenta og klappe inn påstanden om manglende sjel, Team Drammen osv.?? Så ut som at de fleste med hjertet i Enga tolererte helt fint at vi var Team Romsdalen en stund..

​​​​​

​​​​

Comment

• Originally posted by jocke View Post
                        Det er åpenbart at meningene spriker i alle retninger om hva som er forklaringen på manglende resultater nå, og om Ronny er rett mann, men går det an å få be om litt j***a anstendighet i omtalen av han og de som leder klubben? Eller for den saks skyld spillerne?

Synes det er et giftig klima blant (for) mange av våre egne nå, og kan ikke helt fatte hvordan det skal bidra til noe som helst konstruktivt.. Det er en fair greie og mene at vi trenger forandring, og også peke på sjefen selv som problemet, men må man rakke ned på ham i sjikanerende vendinger av den grunn? Idiotforklare en mann som har vunnet serien med Godset og trent Celtic?? Så langt jeg kan vurdere er RD en ærgjerrig og hardtarbeidende mann, som jobber som besatt for å snu trenden og bidra til klubbens utvikling, og om han mislykkes med det så er det kjedelig for oss, og kjedelig for han. Men å hetse mannen for det? Utrolig lavpannet og ganske så smålig..

Og jeg orker ikke engang å starte om piping og drittslenging til ham og egne spillere fra tribunen.. I korthet, bli da hjemme og rop til tv'en.

Synes mange løper motstandernes ærend nå, og bare forsterker trøkket mot klubb, ledelse og spillere på totalt unødvendig vis. Og hvem er tjent med at vi selv skal svekke identitet og produkt med å gjenta og klappe inn påstanden om manglende sjel, Team Drammen osv.?? Så ut som at de fleste med hjertet i Enga tolererte helt fint at vi var Team Romsdalen en stund..

​​​​​

​​​​
                        Så utrolig enig med deg!

Comment

Treneren er god, han.

LD.
                          Her er du inne på mye jeg er enig i. Deila er en kompetent trener, men når problemene hoper seg opp slik de har gjort nå er ofte konsekvensen å bytte trener. Det ser man i alle klubber.

Jeg ser dog ingen som er villig til å ta over som kan heve oss og samtidig ikke koster for mye.
                          Svært få klarer å lage gull av gråstein, i hvert fall over tid.

Comment

Treneren er god, han.

LD.
                            vi er uenig i en del ting men la gå.

Hva tenker du om kontrakten hans da? 1 år igjen. Bør den forlenges? Slik du skriver over tolker jeg deg dithen at situasjonen ikke vil endres mye på et år, altså «her må han få tid og han må få mulighet til å ikke bare hente free transfers, låneobjekter og spillere som har passert 30». Det er jo ikke sånn at vi vil vasse i penger i januar, så dermed så er du pro forlengelse. Men nå legger jeg ord i munnen på deg basert på fri tolkning..

Og, han lånte jo flust av spillere i Godset, så det virker til å være noe av mantraet hans. Og at han henter avdanka spillere over 30 når han rår over en av Norges beste junioravdelinger er jo noe han styrer selv, eller?
                            Økonomien har vel ikke bedret/forverret seg mye på er år, og det er han selv som sier at vi skal kjempe om topp-4. Da må vi jo måle han mot det.

Jeg synes Ronny skal få lose skuta i havn resten av sesongen men så er det planken i det vi når havn.
                            Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                            -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Er det så mye hets av Ronny ute og går da? Det eneste ufine "ryktet" jeg har sett om Ronny er at han har vært mye på byen i sommer, og det er vel mer eller mindre dokumenterte påstander, heller enn rykter. Spillere og trenere skal få leve sine liv uten at supportere blander seg inn i privatlivene deres, men de har et ansvar for hvilke signaler de sender ut. Å vise seg ute på diverse utesteder rundt Youngstorget i en periode vi sliter virker i beste fall useriøst, og da mener jeg det er greit at supportere rynker litt på nesa. Og med "rynker på nesa" mener jeg ikke at jeg at det er greit at supportere skjeller ut eller provoserer spillere eller trenere på byen. Vise misnøye på stadion synes jeg er greit, men ikke la det gå ut over enkeltspillere. Ting tyder på at psyken til laget har fått seg en knekk, og det er ikke vår oppgave å bryte dem ned ytterligere. Synes det var fint å lese om støtten Ivan fikk etter matchen mot Viking, han fortjener det. Bra mann.

Å argumentere med at Deila ikke har fått midler til å hente spillere fra riktig hylle er bare surr. Deila har hentet en haug med gode spillere etter norsk standard, som garantert har fått gode lønninger. I farta kommer jeg på Adam Larsen, Sam Johnson, Carvalho, Azemi, Vega, Vilhjalmsson, Lædre Bjørdal, Shala, Juarez. Kun Shala, og til dels Johnson har blitt suksesser av disse. I tillegg har det vært en haug med andre og yngre spillere inn og ut. Problemet er at spillelogistikken til Deila er helt planløs, og at den tilsynelatende endres fra år til år. Å klage på at han mangler ledere (eller noe annet) i troppen når han har ledet klubben i tre fulle sesonger blir for dumt. Spillertroppen er ene og alene hans ansvar sånn som denne klubben driftes i dag, og de økonomiske rammene har vært på plass for å få til noe i løpet av de mange vinduene han har hatt til rådighet.

Jeg synes forresten at å bruke Horneland som et eksempel på en trener som mangler ydmykhet er en skivebom. Han sto rakrygget og tok fullt ansvar for Rosenborg sine dårlige prestasjoner i sesongåpningen. Å putte ham i bås med Fagermo er helt urimelig, selv om han bomma grovt med uttalelsene etter kampen mot oss. At noen tror at dette blir bedre bare Ronny får mer tid er utenfor min fatteevne. Det er ingenting som tyder på at ting går riktig vei under hans ledelse, så jeg sier som Einstein: "Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.". I likhet med andre så tror ikke jeg heller at vi klarer å kvitte oss med Deila, så jeg gruer meg til neste år med en trener på utgående kontrakt.

Comment

• Originally posted by Ed1913 View Post

Jeg synes forresten at å bruke Horneland som et eksempel på en trener som mangler ydmykhet er en skivebom. Han sto rakrygget og tok fullt ansvar for Rosenborg sine dårlige prestasjoner i sesongåpningen. Å putte ham i bås med Fagermo er helt urimelig, selv om han bomma grovt med uttalelsene etter kampen mot oss. At noen tror at dette blir bedre bare Ronny får mer tid er utenfor min fatteevne. Det er ingenting som tyder på at ting går riktig vei under hans ledelse, så jeg sier som Einstein: "Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.". I likhet med andre så tror ikke jeg heller at vi klarer å kvitte oss med Deila, så jeg gruer meg til neste år med en trener på utgående kontrakt.
                                Jeg dro frem Horneland med den episoden mot oss. Det var ikke akkurat en ydmyk mann som sto der og forsvarte Akintola. Utover det har jeg ingen formening om hvor ydmyk han er.

Comment

Working...
                                X