Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Flem View Post

Alt er bedre enn det vi har idag. De fleste klubber får en kortsiktig gevinst ved å ansette ny trenger. Det er faktisk alt vi trenger for å sikre plassen i årets liga.
    Få ut Deila og ansett en ut året, bare gjør en endring og få det klart fram at vi leter etter en trener som passer Vålenga sin profil anno 2020.
    Så rydder man opp i styret og det sportslige apparatet, får inn rett kompetanse (dette prioriteres fra og med imorra slik at ny trener kan hentes inn basert på de som kommer inn og blir ansatt).
    For hver dag som går, ramler vi nærmere katastrofe, og dagens publikum er svaret fra fansen, vi gidder ikke stille opp på dette lenger!
    Da er det vel bare å gi Moesgaard eller Berntsen ansvaret ut året. Dessuten holdt vi på å rykke ned med Reka før Deila tok over.

Vi rykker ikke ned!

Comment

• Deila gjør så godt han kan. Det er bare ikke godt nok. Hvem her hadde sagt opp jobben med flere millioner i fallskjerm? Man må jo være gal for å gjøre noe sånt... Dessverre har vi ett styre fullt av idioter som ikke ser realiteten i hva som foregår. Dem er så jævlig feige der de sitter og foretar seg nada. I dag var det under 2800 faktiske som møtte opp. Om de siste 2800 finner på noe annet Lørdag kl 20.30 mot Stabæk i kulden så blir det tomt. Det kan fort skje ettersom vi har ett sølv jagende Odd i skien til Lørdag.

Comment

• Originally posted by Vader View Post

Jeg kritiserer ikke Deila for å være breial nødvendigvis men jeg vet og det håper jeg du gjør også, at blir det mange nok slike opplevelser som de mot KBK og Lillestrøm så kan vi se langt etter medalje og da har man skapt en forventning man ender opp med å være langt unna og det må det være rom for å kritisere for da er man litt vel langt unna. Han gikk vel neppe ut og sa dette bare for å være breial. Da har jeg mer sansen for Keita som var breial og vedda på at han skulle score fler mål enn Helland. Slik breialhet er kult.

Skulle vi være ett snaut poeng eller to unna medalje til slutt med en sterk sum så er det en ting men er vi 6-7 poeng unna så er det for dårlig.

Jeg håper jeg tar feil av Deila siden jeg så og si har mistet troen nå og at dette snur voldsomt og at vi står igjen med medalje etter sesongen. Da skal jeg være den første i denne tråden til å si: Jeg tok feil. Beklager Ronny Deila. Det lover jeg.
        Da konkluderer jeg med at jeg dessverre får jeg si for denne gang, ikke må stå skolerett på forumet og erkjenne mine synder ovenfor Deila og resten her.

Landslagspausen nå kan bare brukes på en ting. Få inn en midlertidig en som leder laget ut sesongen. Samma f... hvem det nå enn er, bare få inn noe annet, vær så snill.
        Jeg tenkte inni meg at vi kom til å sette negativ rekord med tanke på tilskuertall i dag, men at det skulle bli så jævli hadde ikke selv jeg trodd, men dette er folkets dom over de som sitter der. Tar dem ikke dette til seg heller er det null håp.

Når hadde vi ett så lavt tilskuertall sist egentlig? Nå må vi tilbake til 80 eller 90 tallet tror jeg.

Hvis dette regimet skal redde noe som helst av ære så forlat oss nå, vær så snill.
        Dette har ikke vært tatt opp før, men jeg advarer allerede nå mot dette. Ja jeg tror nok at vi klarer oss i 2019 da vi sanket mye poeng i første halvdel, MEN neste sesong, i 2020 så starter vi på null poeng igjen. Sitter den samme gjengen og styrer da også, så er sjansen stor for at vi drar elendigheten med oss inn i neste sesong også, og da går vi rett ned. Du hørte det her først. Sann mine ord.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
          Er det noen som kan/vil/tør sette seg ned å regne på hva det koster å beholde Deila ut denne (og minst neste) sesong? Nå er ikke Ranheim verdens mest spennende motstander men kampen i seg selv ble faktisk viktig. De som møtte opp fra Klanen lagde en god stemning og støtte til gjengen på banen. Men 5.000 solgte billetter og kanskje 3.000 faktisk oppmøte er krise. Så lenge Deila er trener tror jeg faktisk ikke det vil komme så veldig mange flere utover høsten.

Vi skryter av Norges beste akademi med kanskje landets mest lovende spillere. Ingen får sjansen selv når de eldre etablerte sliter big time. Har sjekket med flere agenter for noen av disse spillerene jevnlig og det virker som deres tiltro til Deila er lik 0. Dette innebærer at vi får frem de beste yngre spillerne men de får ingen sjanse hos oss. Vi lager (noen) topp spillere for alle andre klubber. Hvordan er økonomien i det? Dersom de ikke får spille for oss får vi heller ikke betalt for dem - om de gidder å tegne kontrakt. Det er nemlig en diskusjon om dagen, skal vi tegne kontrakt med VIF - eller forlenge? Svaret akkurat nå er entydig nei. Så vi må regne med at de gode yngre spillerne forsvinner uten at vi får betalt annet enn småpenger. Det går jo ikke opp. I tillegg henter vi relativt sett dårlig eldre spillere ute av form som helt sikkert får en god lønn (og mye bedre enn vi må betale egne yngre).

Jeg klarer rett og slett ikke å se verken poenget med å bygge lag for fremtiden eller den gode økonomien i dette prosjektet lenger.

Så mitt spørsmål er enkelt - og jeg håper noen ansvarlige i klubben gjør dette regnestykket skikkelig. Hva koster det oss å beholde Deila ut denne - og neste sesong? Tror vi at han er mannen som faktisk klarer å snu denne trenden?

Selv om mange synes det var nostalgisk og sikkert hyggelig å se Fellah tilbake på banen i VIF drakt så er det samtidig en ren spillemessig katastrofe. Mannen ble for 2-3 uker sagt at neppe var klar før neste sesong - kanskje. Han har ikke spilt ett minutt for VIF2 og har ikke vist form på flere år!. Han så sliten ut etter to spurter. Hvilke signaler sender dette? Du skal synes det er utrolig moro å se gamle navn som ble vraket av Sandefjord og som Bærum takket nei til kontrakt som Deila skal spille i form og gi sjanser til fordel for de yngre? Felix satt på benken, Sandemoen var ikke engang i troppen.

Beklager men jeg tror dette Deila regnestykket blir fryktelig dyrt for VIF uansett beslutning. Men skal vi se fremover og tenke fremtid så burde det poenget også veies inn i beslutningen. Ingen tvil om at det haster.
          Det du beskriver i forhold til yngre spillere er selvsagt helt for jævlig, har selv kommentert dette, det hjelper lite å skryte av 5 stjerner når ingen av dem får spilletid på A-laget.
          Sannheten er vel at et svakt sportslig styre ikke har noe valg pga. økonomi.Team Drammen har spunnet nettet sitt og bekler nesten samtlige posisjoner i klubben. De velger nok å forholde seg til velbetalte kontrakter fremfor anstendighet, slik som vi er vant med fra østkanten. Rekk opp hånda og si sorry dette gikk ikke! (Det betyr at dere tar hatten deres og går vederlagsfritt!, 3 mnd lønn i oppsigelseperioden) La noen andre overta, nesten hvem som helst... Fellah - historieløst.....

In Trøim and I I trust
          Last edited by ForesttGump; 30.09.2019, 02:22.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
            Rekdal? Er det et seriøst forslag??
            Cifuentes eller Bohinen da?
            Tenkte ut sesongen jeg. Tror ikke han er en langsiktig løsning. Spørs litt hva utfordringene neste år vil bli.

Comment

• Da fikk jeg endelig logget inn igjen etter surr med passord i går. Lagde en innlegg i går før kampen som jeg poster:

Liste over trenere med billigere lønn enn Deila:

Bohinen ligger rundt på 860.000 kroner

Geir Bakke: 1,7 mill.

Kjetil Knutsen(Bodø Glimt): 545.000 kroner.

Få inn en av de, ingen ny storsatsing. Forsett som nå med mål om at klubben skal klare seg på egenhånd uten hjelp fra investorer. Sats på unge spillere med ca en rutinert i hvert ledd til å dra lasset.

Om vi gjør dette skal jeg godta middelmådige plasseringer og til og med et nedrykk. Det er ikke like lett å akseptere når treneren tjener 5 millioner. Jeg tror vi på sikt vil tjene på det om man ser det over et lengre perspektiv og gir unggutta sjansen til å blomstre i fred. Når vi etterhvert får solgt noen av de får vi også inn penger og kan bygge oss opp på den måten. Tilslutt får vi kanskje opp en gylden generasjon hvor vi faktisk tar medalje, vinner serien eller cupen. Vi vinner jo uansett noe bare hvert tiår så hvorfor ikke gjøre det med egne talenter..

Vi har ingen mulighet til å konkurrere med pengebruken til Molde og RBK, så hvorfor ikke utnytte det vi i det minste har mye av, og det er unge lovende spillere..

Minner om at Stabæk ligger 3p bak oss , og de kjører vel omtrent den stilen. Hvorfor skal vi da ha en dyr trener og spillere på dyrere kontrakter når det uansett ikke resulterer i noe bra.

Comment

• Bohinen tror jeg ville vært et godt valg.
                Kanskje Landro fra Nest Sotra som lager gull av Gråstein bokstavelig talt, kanskje det er det vi trenger?
                Med han får man også en trener som kunne skapet litt blest og trykk igjen.

Comment

• Bohinen eller Janne Jönsson kunne vært spennende.
                  men som poengtert av flere tidligere, så kan ikke én mann komme inn og løfte hele klubben.
                  vi må omstrukturere hele linja.
                  En trener skal passe inn i vår tankegang, ikke revolusjonere hele klubben hver gang.

personlig skulle jeg likt å se noem som har erfaring med å lede 'store" klubber der trøkket og forventningene er tøft. En som vet hvordan man organiserer og setter sammen et lag som kan prestere jevnt og trutt fra dag én.
                  det er selvfølgelig ønsketenkning, og jeg har null ideer om hvem det skulle være. Jeg trodde forsåvidt deila var en sånn, men det ser jaggu ikke sånn ut per nå.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                    Bohinen eller Janne Jönsson kunne vært spennende.
                    men som poengtert av flere tidligere, så kan ikke én mann komme inn og løfte hele klubben.
                    En trener skal passe inn i vår tankegang, ikke revolusjonere hele klubben hver gang.

personlig skulle jeg likt å se noem som har erfaring med å lede 'store" klubber der trøkket og forventningene er tøft. En som vet hvordan man organiserer og setter sammen et lag som kan prestere jevnt og trutt fra dag én.
                    det er selvfølgelig ønsketenkning, og jeg har null ideer om hvem det skulle være. Jeg trodde forsåvidt deila var en sånn, men det ser jaggu ikke sånn ut per nå.
                    Janne Jönsson er et godt forslag tror jeg , han har trent RBK, som jo er en klubb med trøkk og forventninger.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                      Bohinen eller Janne Jönsson kunne vært spennende.

Problemet er at vi ikke er en stor klubb lenger.
                      Vi er en middelhavsfarer med under 3000 mennesker innenfor stadion om dagen.
                      Vi trenger en sportslig ledelse som er mye bedre på overgangsmarkedet enn det som hat blitt vist de siste 3 årene.

Og vi trenger en hovedtrener som faktisk satser på unge sultne spillere fremfor en avdanket meksikaner som ble funnet på et kjøpesenter.
                      Det har skjedd så mye rart fra Deila i år at man lurer på om han vil at klubben skal gå til helvete.

Kanskje viktigere enn en trener med et "navn" er en trener som viser en sult etter å ta over en klubb som er i økonomisk krise, men som har potensial.
                      Jeg tror Bohinen eller Landro kan være "typer" som kan ha den sulten. Som Deila sier, det må jobbes steinhardt i fremtiden for å snu en trend som har gått nedover hvert år siden han kom.

Comment

• Originally posted by Ingar View Post
                        Jeg vil ha Rekdal tilbake!
                        Nei takk..

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Merkelig hvor mye du gnåler på dette, også etter dagens kamp. Spinner kan sikkert utdype med friske tall, men for meg så det ut som om Abu hadde klart mest feilpasninger.
                          Men når han spiller pass til motspiller er det fordi det ikke er noen bevegelse, right? Og når Lekven gjør samme feil (som faktisk er sjelden), er det Lekven som er udugelig, right?
                          #VGD
                          Enig, du har fullstendig hakk i plata her, Zeta.. Synes Lekven var en av våre bedre spillere i går. Satte knapt en fot feil, strødde pasninger og bidro med noen helt avgjørende gjenvinninger etter balltap av andre hos oss. En viktig del av defensiven som gjorde at vi knapt hadde farligheter imot i går.

Ikke uerstattelig, men etter mitt syn langt bedre spiller enn alt peset han får her inne skulle tilsi.

Comment

• Bohinen og Janne Jønsson nevnes, men sverger ikke Bohinen til 352 og Janne til 442? Isåfall så kræsjer det med vår "røde tråd", og høres dermed ut som et nytt prosjekt.
                            Cifuentes synes jeg virker bra, og spanjolene har også en bra filosofi på bruk og utvikling av unge spillere, samt at de har bred erfaring med ballbesittelse.

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Enig, du har fullstendig hakk i plata her, Zeta.. Synes Lekven var en av våre bedre spillere i går. Satte knapt en fot feil, strødde pasninger og bidro med noen helt avgjørende gjenvinninger etter balltap av andre hos oss. En viktig del av defensiven som gjorde at vi knapt hadde farligheter imot i går.

Ikke uerstattelig, men etter mitt syn langt bedre spiller enn alt peset han får her inne skulle tilsi.
                              Helt enig Lekven gjør en grei kamp, men han og Abu blir for like. De mangler offensive ferdigheter begge to, noe som gjør at fremdriften blir lik null.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Tenkte ut sesongen jeg. Tror ikke han er en langsiktig løsning. Spørs litt hva utfordringene neste år vil bli.
                                Så hvorfor ikke da bruke noen av de vi allerede har i klubben?

Comment

Working...
                                X