Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Vader View Post

Når hadde vi ett så lavt tilskuertall sist egentlig? Nå må vi tilbake til 80 eller 90 tallet tror jeg.
    Vi hadde like få eller færre tilskuere på kamp under både Martin Andresen og Kjetil Rekdal. Dette ble tildels skjult ved at solgte billetter ble blåst opp gjennom sponsoravtaler. Etter hva jeg har skjønt har klubben blitt strengere siden den gang med hva som defineres som solgte billetter. At interessen for Vålerenga går veldig opp og ned må man ikke tilbake til 80-tallet for å finne eksempler på.

Comment

• Hvis sportslig styret bryr seg om denne klubben så sparker de Deila i pausen. Mulig det er det økonomiske som holder de igjen, men for meg virker det som de har alt for stor respekt for Deila. Jeg var optimistisk når han kom, men jeg har blitt urolig skuffet. For meg er han en oppskrytt trener som lever på navnet og ettermælet etter seriegullet med Godset og tiden i Celtic.

At han aldri klarer å sette et lag over tid som presterer er frustrerende. Til og med når ting fungerer så begynner han å endre å finne på masse rart.

Det vi er frustrert over har vel blitt nevnt nok ganger, så trenger ikke å bli et langt innlegg, men det er nok nå..

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post

Vi hadde like få eller færre tilskuere på kamp under både Martin Andresen og Kjetil Rekdal. Dette ble tildels skjult ved at solgte billetter ble blåst opp gjennom sponsoravtaler. Etter hva jeg har skjønt har klubben blitt strengere siden den gang med hva som defineres som solgte billetter. At interessen for Vålerenga går veldig opp og ned må man ikke tilbake til 80-tallet for å finne eksempler på.
        Jeg ser du skriver det, men jeg tillater meg å tvile på at vi (utenom enkelte cupkamper) har vært færre innafor portene under Andresen og Rekdal. Jeg kan i så fall ikke huske hvilke kamper det skulle vært. Jeg kan ta feil, men tviler. I går var det grellt lite folk.
        Vi er Vål'enga!!

Comment

• Vålerenga - Odd og Vålerenga - Haugesund 2013
          Vålerenga - Tromsø i 2012 (eller 2011)

Bare for å nevne tre kamper med folketomme tribuner som jeg kommer på i farta.

Comment

• Originally posted by maestro View Post

Jeg ser du skriver det, men jeg tillater meg å tvile på at vi (utenom enkelte cupkamper) har vært færre innafor portene under Andresen og Rekdal. Jeg kan i så fall ikke huske hvilke kamper det skulle vært. Jeg kan ta feil, men tviler. I går var det grellt lite folk.
            Mener jeg så en på Twitter som hadde undersøkt dette i går. Tror vi måtte tilbake til 2002 for lignende tilskuertall i en seriekamp, og på den tiden var det faktisk antall innafor portene som ble oppgitt. Så sannsynligvis enda lenger. (Gitt at jeg husker rett, og at han som skrev det hadde gjort researchen sin).

Comment

• Uansett, skal det tas en sportslig vurdering er det ikke bare Deila som bør under lupen. Ikke bare Team drammen heller. Hele strukturen over hvordan vi legger opp det sportslige må vurderes. Tomme tribuner og sjuendeplasser er ikke noe nytt under Deila og det kommer IKKE til å bli løst kun ved å ansette en eller annen profilert trener ala Hareide.

når publikumssvikten pågår for tolvte+ år på rad bør det ringe noen bjeller

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Janne Jönsson er et godt forslag tror jeg , han har trent RBK, som jo er en klubb med trøkk og forventninger.
                Deila har trent Celtic. Det er vel også en klubb som har litt trøkk og forventninger.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Deila har trent Celtic. Det er vel også en klubb som har litt trøkk og forventninger.
                  Godt poeng det, nå synes jeg Stabæk har hevet seg etter at Janne tok over, han har også litt meritter å vise til i norsk fotball fra før, men er ikke sikkert han er rett mann for oss av den grunn..

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Deila fikk resultater under forventning i Celtic. Det er derfor han er her nå.

Comment

• Originally posted by Zach View Post

Deila fikk resultater under forventning i Celtic. Det er derfor han er her nå.
                      Det var heller ikke poenget mitt.

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                        Uansett, skal det tas en sportslig vurdering er det ikke bare Deila som bør under lupen. Ikke bare Team drammen heller. Hele strukturen over hvordan vi legger opp det sportslige må vurderes. Tomme tribuner og sjuendeplasser er ikke noe nytt under Deila og det kommer IKKE til å bli løst kun ved å ansette en eller annen profilert trener ala Hareide.

når publikumssvikten pågår for tolvte+ år på rad bør det ringe noen bjeller
                        Dette har vært kjernen i problemstillingen over mange år og må få fokus i forbindelse med de grundige evalueringene som vissnok skal gjøres når sesongen er over. Men nå er det 3.hele sesongen (17,18 og 19) under gjeldende regime og planperiode uten noen som helst utvikling av de sportslige resultatene for A-laget og det er nok det som gjør at tålmodigheten er i ferd med å ta slutt for de aller fleste. Men du er inne på noe veldig sentralt i forhold til langtidsperspektivet, samt organisering av det sportslige. P.t virker det som om Deila & co føyer seg inn i rekken som ikke har lykkes med ambisjonene og det er kanskje det viktigste spørsmålet i en evalueringsprosess - HVORFOR lykkes så få med å oppnå sportslig utvikling for A-laget?

Synkende publikumstall handler jo til syvende og sist om sluttproduktet spesielt i Oslo med mange andre kulturelle tilbud, og med et interessant sluttprodukt, kommer også økte inntekter gjennom spill i Europa som jo er den hellige gralen (ref. Rbk og MFK).

Trøsten er at damelaget gjør det godt, at 2.laget er i ferd med å rykke opp igjen og at vi er best i Norge på talentutvikling (uten synlig effekt for A-laget enda), men hovedproduktet er og blir herrer elite/A-lag herrer.
                        Last edited by Kroken6; 30.09.2019, 15:04.
                        \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Tror løsningen er å han en langsiktig sportslig plan med en sportslig leder som er sjefen til trenerne. Å ha en serie med trenere som alle krever tid til sitt prosjekt er uheldig.

Trenere skal komme og gå uten at klubben verken blir snudd på hodet eller det er rykk tilbake til start hver gang de skiftes ut.

Det må være en rød tråd i spillerlogistikk i forhold til spillestil og nye trenere må stå for den samme spillestilen mer eller mindre. Vi har ikke råd til å kjøpe et nytt lag hver fang vi får en ny trener.

Og treneren må skape resultater med en gang og bli målt på dem. Ikke tro de ikke trenger å levere resultater før om 3-4 år.

Får vi til det så trenger vi ikke ha høyprofilerte trenere. Vi kan flytte opp trenere fra egen yngre avdeling. Fordele. Med det er at de kjenner stilen, kulturen og forhåpentligvis mange av spillerne også.

Comment

• Bla bla bla

Edit: jeg ønsker ikke helle bensin på bålet, og lar heller dette ligge i ro. Sletter derfor teksten ovenfor.
                            Last edited by Flem; 30.09.2019, 17:06.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Og du gjør det enda verre med å spre ryktene.

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post
                                til syvende og sist
                                Pa-dum-pssht!
                                "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Working...
                                X