Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

N sportsjef skal trekke de lange linjene og han er vanligvis den overordnede sjefen for all sportslig aktivitet. Men bare ikke i Vålerenga, der bestemmer Deila ALT.

Comment

Det er jo det samme hvem som trener denne klubben. Det er samme leksa uansett

Comment

Kanskje vi kan prøve å skaffe en utenlandsk trener som kan jobben sin, og vet hva fotball handler om. Norske trenere suger noe så inni i h.......

Comment

Svaret på spørsmålet tråden reisen er ganske enkelt; nei, vi har ikke råd. Og det er heller ikke riktig, men det blir mer subjektivt enn kostnadsspørsmålet.

Å bytte trener vil resultere i at flere i administrasjonen blir fjernet - stor direkte kostnad til etterbetaling av lønn

Ny trener må inn - denne treneren vil bruke 2 år på å bytte ut rubbel og bit av spillere med «sine egne». Dette er det som regel skjer i de fleste klubber. Ekstremt kostbart og sannsynligvis mye mer tidkrevende å få resultater enn vi vil få med nåværende rigg.

Og så vidt meg bekjent har ikke Trøim signert noen ny avtale. Er Deila den siste storsatsningen til Trøim før han ikke gidder å kaste bort mer tid og penger?

Sitter med en følelse av at den enorme motstanden mot Deila bunner i at han tidligere har trent Godset og satser mest på «sine folk». Nå er vel omsider hele stallen «hans folk» og vi må nesten stole på at trenerteamet i fellesskap velger de som de til enhver tid mener gir størst sjanse for seier? Hvis ikke kan dere være helt sikre på at spillere hadde sutret i media.

Husk at det kun er tre kamper siden alt var rosenrødt.. det snur fort.

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
            Kanskje vi kan prøve å skaffe en utenlandsk trener som kan jobben sin, og vet hva fotball handler om. Norske trenere suger noe så inni i h.......

Til info: Det er i år 26 år siden Vidar Davidsen ble ansatt etter Olle Nordin og vi snakker om året 1993. Vi har ikke hatt en utenlandsk trener på 27 år.

Her er lista. Korriger meg hvis det er noe feil her. Tror alle årstall er riktige men månedene på avgangene kan variere da jeg ikke har klisterhjerne på alt dette.

Vidar Davidsen 1993-1997
            Lars Tjernås 1998-1999 (forsvant i mai/juni 1999)
            Drillo 1998-1999 (forsvant i mai/juni 1999)
            Knut Arild Løberg 1999 (fra juni 1999 og ut sesongen)
            Tom Nordlie 2000
            Kjetil Rekdal 2001-2006 (forsvant august 2006)
            Petter Myhre 2006-2007 (fra august 2006 og forsvant august 2007)
            Harald Aabrekk 2007 (fra august og ut sesongen 2007)
            Martin Andresen 2008-2012
            Kjetil Rekdal2 2013-2016
            Ronny Deila 2017>

Comment

Originally posted by Daniel View Post
              Svaret på spørsmålet tråden reisen er ganske enkelt; nei, vi har ikke råd. Og det er heller ikke riktig, men det blir mer subjektivt enn kostnadsspørsmålet.

Å bytte trener vil resultere i at flere i administrasjonen blir fjernet - stor direkte kostnad til etterbetaling av lønn

Ny trener må inn - denne treneren vil bruke 2 år på å bytte ut rubbel og bit av spillere med «sine egne». Dette er det som regel skjer i de fleste klubber. Ekstremt kostbart og sannsynligvis mye mer tidkrevende å få resultater enn vi vil få med nåværende rigg.

Og så vidt meg bekjent har ikke Trøim signert noen ny avtale. Er Deila den siste storsatsningen til Trøim før han ikke gidder å kaste bort mer tid og penger?

Sitter med en følelse av at den enorme motstanden mot Deila bunner i at han tidligere har trent Godset og satser mest på «sine folk». Nå er vel omsider hele stallen «hans folk» og vi må nesten stole på at trenerteamet i fellesskap velger de som de til enhver tid mener gir størst sjanse for seier? Hvis ikke kan dere være helt sikre på at spillere hadde sutret i media.

Husk at det kun er tre kamper siden alt var rosenrødt.. det snur fort.
              Jeg vil snu litt på det og spørre om vi har råd til og forsette med Deila og hans disipler. Levere på det nivået som er prestert de 3 siste årene gjør ikke interessen større blant publikum eller sponsorer.

Vi hadde vår tids sjanse når vi tok i bruk Intility med og skape en ny æra rundt klubben og med budsjetter og fasiliteter som de fleste klubbene i eliteserien bare kan se langt etter, så må det sportslige også være på ett langt høyere nivå.
              Deila har i mine øyne fått lang nok tid på sine visjoner, uten at klubben har tatt ett steg sportslig fremover.

Så nok er nok.

Comment

Originally posted by Keyser View Post

Jeg vil snu litt på det og spørre om vi har råd til og forsette med Deila og hans disipler. Levere på det nivået som er prestert de 3 siste årene gjør ikke interessen større blant publikum eller sponsorer.

Vi hadde vår tids sjanse når vi tok i bruk Intility med og skape en ny æra rundt klubben og med budsjetter og fasiliteter som de fleste klubbene i eliteserien bare kan se langt etter, så må det sportslige også være på ett langt høyere nivå.
                Deila har i mine øyne fått lang nok tid på sine visjoner, uten at klubben har tatt ett steg sportslig fremover.

Så nok er nok.
                Her treffer du spikern på hodet. Vi har ikke råd til å ha det slik det er idag. Publikum rømmer og det er snart ikke mer enn 4-5000 trofaste igjen.
                Deila klarer aldri i verden å få opp tallet med hans måte å satse på. Jeg nevner i fleng:
                Abu og Larsen - de er ikke gode nok.
                Feilbruken av Ejuke, han skal spille bak spissen med det systemet vi har idag
                "Utfrysing" av Finne, som har et ekstremt godt frispark og skudd
                Azemi som ikke har putta mål siden Ålesund brant, brukes jo jevnlig
                Matti er i villrede fordi han ikke får de rette ballene eller åpningene, som Ejuke kan gi han
                Å bruke 2 "unggutter" på en side mot RBK er helt katastrofe, hva var tanken bak det?

Taktisk har jo Deila også feilet totalt. Hva var det han tenkte i cupen ved å ta ut Adekugbe og rokkere om på laget nok en gang.
                Det er helt idioti å tro at en god spiss kan erstatte en stopper (satt på spissen). Det er ikke football manager detta.

Bare det å se hans "uinteresserte" blikk fra benken, hvor han sitter limt fast, og ikke glem hans "jobbe knallhardt"-terminologi før og etter kampa. Det er så jeg får flass av hele fyren, og dessverre er det mange som har samme tanker rundt dette prosjektet nå, og det er det verste.

Legg til at vi har minimal profilering i media, og gjengen fra Drammen ikke klarer å levere noen verdens ting verbalt eller interessant.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  For de som husker hvordan det fungerte med Rekdal og Siem så ville Siem nå alt vært ute og uttalt seg om et eller annet for å få bort det negative fokuset på treneren. Deila har ingen sånn person som kan fungere som lynavleder.
                  Sett i lys av det; Hvor er Espeseth i media? Hvor er han når det blåser? Eller når det går bra for den sak skyld. Finner to linjer fra Espeseth i Dagbladet om flaggplantinga til LSK. Før det er det noen artikler om underskudd fra 2. februar. Ellers helt fraværende.. Mulig han gjør en god jobb klubben, men hadde forventa langt mer profilering fra han når han ble ansatt.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Her treffer du spikern på hodet. Vi har ikke råd til å ha det slik det er idag. Publikum rømmer og det er snart ikke mer enn 4-5000 trofaste igjen.
                    Deila klarer aldri i verden å få opp tallet med hans måte å satse på.
                    Egentlig enig i det meste du skriver. Men det er ikke noe vits i å sparke Deila før det er noen erstatter klar og noen tanker om hvordan klubben skal gjenreises.

Deila er en del av problemet, men han er ikke hele problemet. Det største problemet er at han har all sportslig makt. Så de bør egentlig lage en plan for hvilke roller de trenger i det sportslige og så begynne å se hvem som bør ha de ulike rollene.

Å bare bytte ut Deila med neste trener på lista og satse på at ting løser seg av seg selv har jeg ikke tro på. Ansett folk som vet hva de vil og som skjønner hva som trengs, ikke bare finn folk som har lykkes i andre klubber og tro at resten går av seg selv.

Comment

Egentlig enig i det meste du skriver. Men det er ikke noe vits i å sparke Deila før det er noen erstatter klar og noen tanker om hvordan klubben skal gjenreises.

Deila er en del av problemet, men han er ikke hele problemet. Det største problemet er at han har all sportslig makt. Så de bør egentlig lage en plan for hvilke roller de trenger i det sportslige og så begynne å se hvem som bør ha de ulike rollene.

Å bare bytte ut Deila med neste trener på lista og satse på at ting løser seg av seg selv har jeg ikke tro på. Ansett folk som vet hva de vil og som skjønner hva som trengs, ikke bare finn folk som har lykkes i andre klubber og tro at resten går av seg selv.
                      Jeg tror du treffer ganske godt her med å stille spørsmålet om organiseringen av klubben - som flere har påpekt tidligere. Deila har satt seg i en sentral posisjon uten at det egentlig er noen som kan stille for mange og tøffe spørsmål rundt hva som foregår. Øverste leder er en «gammel venn» og resten rapporterer til han. Mulig Deila er en flink fyr men dette blir vanskelig. I en vanlig bedrift ville dette neppe blitt godkjent. Kanskje blir det for mye «menighet» og for lite forretning i organisasjon? Nå er det kanskje ikke enklere å løse opp i akkurat nå men når dette skal evalueres bør det i hvertfall opp. Dette er ikke Deilas feil men det kan bli et problem for han at det kun er media og nettet som stiller vanskelig spørsmål. Begge deler kan langt på vei holdes på armlengdes avstand

Om denne tankegangen også gjenspeiles nedover i spillergruppen så blir det ekstra problematisk. De såkalte eldre som skal være ledere og som er «venner» av det gode selskap kanskje splitter mer enn det samler sånn totalt sett. «Klippekort-spillere» blir ikke nødvendigvis gode ledere innad i gruppa eller gode forbilder. Når det samtidig tydelig signaliseres at det er plukket ut en 11er og kanskje ett par til så gjør det også sitt med den totale gruppa. De som skal stille på trening og som vet at det ikke kommer spilletid før noen får karantene eller skade blir ikke spesielt motivert og det kan også senke konkurransen om plassene. Flere av spillerne presterer eller har prestert dårligere enn hva jeg hadde trodd og forventet. En eller to vil det skje med men litt for mange? Og uttak til 11er blir ganske forutsigbart, tross langt under middels prestasjoner.

Så kan man lure på hva som skjer i enkelte pauser og pauseprat. Fra Bærums kampen hvor man dominerer og har god kontroll i første omgang for deretter å levere års verste i den andre? Hvor er da de samme lederne? Alle kan ha en dårlig dag på jobben men dette er nesten kollektiv svikt. Hvorfor skjer dette? Er det kanskje ikke rette ledere allikevel? Dette er et trener ansvar å få med seg hele gruppen, ikke bare «meningheten».

Jeg tror neppe det løser vår utfordring å skifte trener midt I sesong. Men når det skal endres bør vi heller se etter en som kan stå for ønsket spillestil, ikke nødvendigvis en som akkurat har lykkes i en klubb. Vi ser at det er vanskelig å gjenskape suksess i neste klubb. Så når de siste kamper er ett par timer ekstra fortrengt tror jeg at jeg også mener til at vi bør avvente ut sesongen med denne diskusjonen om trener-skifte, både av sportslige og økonomiske årsaker. Men jeg liker ikke utviklingen.

Comment

Tenker det er lurt hvis styret finner noen som kan gjøre en evaluering jeg. Og kanskje også lage en anbefaling på hvordan det sportslige bør drives. Og hvordan klubben bør kommunisere med omverdenen. Den bør ikke gjøres av de som er der i dag. Finn noen uavhengige.

Comment

Tenker det er lurt hvis styret finner noen som kan gjøre en evaluering jeg. Og kanskje også lage en anbefaling på hvordan det sportslige bør drives. Og hvordan klubben bør kommunisere med omverdenen. Den bør ikke gjøres av de som er der i dag. Finn noen uavhengige.
                          Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvor bra dette styret er også jeg, og hvor involvert de faktisk er. Og hvem er de?

Comment

Målsettingen bør fortsatt være den samme i ligaen og mål om europa-cup. Han har resten av sesongen til å klare det, men da må vi snarest komme opp på det nivået vi var på før LSK-kampen, helst bedre.

Comment

Tåpelig å legge ut en sånn her poll i affeksjon rett etter tapet mot Bærum.
                              Det påvirker selvsagt også hva folk svarer.

Deila er en av norges beste trenere. Om ikke han får styr på skuta veit jeg ikke hvem andre som kan det.
                              Skal man bytte trener Må man ha en erstatter som er beviselig bedre.

Han har tillit i spillergruppa og spillerne tror på systemet. Og tidvis mestrer det. Kanskje det trengs noen nye spillere. Stallen er faktisk ganske tynn. Det er delvis grunnen til at det har gått dårlig nå. Nøkkelspillere ute med skade, og resten av laget mister kvalitet.

Noen nye spillere i sommer så kan det bli bra.

Comment

Vålerenga har, og har alltid hatt, dypere problemer enn de som kan løses med å erstatte treneren. Eller sportssjefen. Eller spillerne. Eller stadion.
                                Vålerenga har, med eksepsjonelt få unntak, klart å holde seg i samme segment på tabellen uavhengig av budsjett, spillere, lønninger, stadion og alt annet, de siste 20 åra.
                                Om budsjettet er 50 eller 120 millioner har, historisk sett, lite å si. Om vi spiller på Ullevål, Bislett eller Valle har, åpenbart, lite å si.
                                For å sette det på spissen spiller det også liten rolle om a-lag herrer trenes av Deila, Rekdal, Solskjær, Guardiola, Klopp eller meg. Om treneren er merittert på ypperste nivå, eller trener 12-åringer rett utafor bygrensa, hadde det ikke overraska meg om man fortsatt endte opp med en 7-6 plass.
                                Om Vålerenga hadde et budsjett på 5-ganger dagens ville man, garantert, endt opp tilnærma likt på tabellen, og man ville fortsatt driti seg ut i cupen med jevne mellomrom.
                                Det er dette Vålerenga må finne ut av. Vi har i løpet av de siste åra bytta ut trenerapparatet, administrasjonen, masse masse spillere, og ikke minst stadion. Likevel sitter vi i dritten igjen.
                                Å sparke treneren vil være det samme som å stusse noen centimeter av toppen på en tujahekk som allerede er 5 meter for høy.
                                Bruk heller ressurser på å røske skikkelig opp i klubben, fra bunn til topp, og finn ut av hvor problemene ligger, framfor å gå for en kortsiktig løsning.

Og forresten, hvem kunne Vålerenga klart å få inn som erstatter?

Øystein
                                Med trenererfaring fra 6 div og G12. Burde klart en sjuendeplass med Vålerenga si.
                                ----------------
                                Pilsner og slagsmål.
                                Ille tilredte agronomer.

Comment

Working...
                                X