Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lord Of The Dusk View Post
    Vålerenga har, og har alltid hatt, dypere problemer enn de som kan løses med å erstatte treneren. Eller sportssjefen. Eller spillerne. Eller stadion.
    Vålerenga har, med eksepsjonelt få unntak, klart å holde seg i samme segment på tabellen uavhengig av budsjett, spillere, lønninger, stadion og alt annet, de siste 20 åra.
    Om budsjettet er 50 eller 120 millioner har, historisk sett, lite å si. Om vi spiller på Ullevål, Bislett eller Valle har, åpenbart, lite å si.
    For å sette det på spissen spiller det også liten rolle om a-lag herrer trenes av Deila, Rekdal, Solskjær, Guardiola, Klopp eller meg. Om treneren er merittert på ypperste nivå, eller trener 12-åringer rett utafor bygrensa, hadde det ikke overraska meg om man fortsatt endte opp med en 7-6 plass.
    Om Vålerenga hadde et budsjett på 5-ganger dagens ville man, garantert, endt opp tilnærma likt på tabellen, og man ville fortsatt driti seg ut i cupen med jevne mellomrom.
    Det er dette Vålerenga må finne ut av. Vi har i løpet av de siste åra bytta ut trenerapparatet, administrasjonen, masse masse spillere, og ikke minst stadion. Likevel sitter vi i dritten igjen.
    Å sparke treneren vil være det samme som å stusse noen centimeter av toppen på en tujahekk som allerede er 5 meter for høy.
    Bruk heller ressurser på å røske skikkelig opp i klubben, fra bunn til topp, og finn ut av hvor problemene ligger, framfor å gå for en kortsiktig løsning.

Og forresten, hvem kunne Vålerenga klart å få inn som erstatter?

Øystein
    Med trenererfaring fra 6 div og G12. Burde klart en sjuendeplass med Vålerenga si.
    Og bruke ressurser på å røske opp fra bunn til topp , blir vel helt feil. Vi er en foregangsklubb i breddefotballen, så det er ikke der problemet ligger. Og vi skal og og bør også være en toppklubb på elite nivå.
    Det er skremmende og se hva vi får ut resultatmessig av de kronene eliten disponerer. Så det er her bør røskes skikkelig opp.

Vi har kommet i en situasjon hvor det er "gutteklubben" som regjerer og ingen som kan ta de upopulære beslutningene.

Og kalle Deila en av norges beste trenere blir helt skivebom, han setter kontinuitet foran " kvalitet " i lag uttakene, lite kreativ i taktikken og ser ut til og ikke kunne skape noe som helst tennings nivå i spillergruppa.

Aktuelle erstattere finnes det sikkert rundt omkring i den store fotballverden, uten at jeg skal nevne navn, men det er sikkert en Cifuentes eller tilsvarende rundt omkring som kunne gjort en bedre jobb til en rimeligere pris.

Eller kan vi være fornøyde med og være en middelmådighet og stikke hue i sanda når problemene oppstår og resultatene uteblir.

Comment

Tar tid å lage diamant av kull... tror mange her har alt for høye tanker om VIF, realiteten er at vi er en «midt på tabellen» klubb. Det å tro at dette snur på noen år med Deila er å forvente for mye. Har selv troen på at kontinuitet fører til kvalitet. Det å skifte trener er en kortsiktig fiks, fører bare til at vi havner i samme situasjon neste år eller året etter. Endring tar tid!
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
        Tar tid å lage diamant av kull... tror mange her har alt for høye tanker om VIF, realiteten er at vi er en «midt på tabellen» klubb. Det å tro at dette snur på noen år med Deila er å forvente for mye. Har selv troen på at kontinuitet fører til kvalitet. Det å skifte trener er en kortsiktig fiks, fører bare til at vi havner i samme situasjon neste år eller året etter. Endring tar tid!
        OK. Da vil jeg minne deg på at Martin Andresen var hos oss i fem sesonger. Ett cupgull og en sølvmedalje i 2010 som var en veldig bra sesong. Ellers svarte natta. Fem sesonger er kontinuitet i fotballverden. Reka2 fikk fire sesonger og fikk ikke til stort men her får økonomi ta deler av skylda men ikke alt. Nå er vi på sesong 3 med Deila og det er lite fremgang å spore så da er spørsmålet mitt. Hvor lang tid mener du Deila bør få før man kan forvente noe? Og jeg minner også på at for ett år siden var Ronny ute i VG og lovte medalje i 19. Spør du meg så er det ikke da urimelig å forvente at man ikke går på type bananskall som 0-2 mot KBK og 0-3 hjemme mot Lillestrøm. Det er slike tap som nettopp gjør at vi havner uttafor år etter år etter år og tegnene er tydelige i år også.

Jeg er enig med deg at kontinuitet er bra men vi er vel kanskje uenige på hvor lang tid vi definerer at kontinuitet er/bør være.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
          Tåpelig å legge ut en sånn her poll i affeksjon rett etter tapet mot Bærum.
          Det påvirker selvsagt også hva folk svarer.

Deila er en av norges beste trenere. Om ikke han får styr på skuta veit jeg ikke hvem andre som kan det.
          Skal man bytte trener Må man ha en erstatter som er beviselig bedre.

Han har tillit i spillergruppa og spillerne tror på systemet. Og tidvis mestrer det. Kanskje det trengs noen nye spillere. Stallen er faktisk ganske tynn. Det er delvis grunnen til at det har gått dårlig nå. Nøkkelspillere ute med skade, og resten av laget mister kvalitet.

Noen nye spillere i sommer så kan det bli bra.
          En av Norges beste trenere? Hva legger du i det? Og på hvilke grunnlag?
          Du er klar over at Celtic ikke har konkurranse i hjemlig serie så lenge Rangers har kava rundt i divisjonene? Rangers er fortsatt ikke det de var.
          At han tok Godset til gull tror jeg handler om langt mer enn kompetent trener. Vi kan jo nevne en rekke trenere som har vunnet ligaen uten å vise at de er "Norges beste trener", eller er det hva som må til i din bok?
          At du ikke klarer å se alle taktiske bommerter han har gjort, alle gale laguttak og spillerutvalg, får stå for egen regning.

Enkelte er fornøyd uansett posisjon og spill, det står det respekt av, men statistikk og fakta kan allikevel ikke bortforklares.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Deila får kritikk både for ikke å være breial i media og samtidig kritikk for å melde medalje «neste år».
            Klart man skal kunne forvente fremgang og vi hadde også fremgang i år frem til LSK-kampen. Også har vi hatt to elendige kamper etter det. Ingen hadde forventet poeng på Lerkendal og cupen er som kjent for bønder.

Ambisjonen i år er topp 4 og det er enda mulig. Vi vil raskere få suksess med dagens rigg enn med en ny trener som skal bruke to år på å bytte ut alle mann.

Det er selvsagt lov å være kritisk, men nå som det snart er kamp er det mange som bør stille seg selv spørsmålet; hvordan snur vi dette sammen? Er det ved å møte på kamp og støtte laget eller er det å snakke klubben ned og spre dritt på hele internett?

Snur vi det allerede nå kan dette bli en veldig bra sesong!

Comment

Originally posted by Daniel View Post
              Deila får kritikk både for ikke å være breial i media og samtidig kritikk for å melde medalje «neste år».
              Klart man skal kunne forvente fremgang og vi hadde også fremgang i år frem til LSK-kampen. Også har vi hatt to elendige kamper etter det. Ingen hadde forventet poeng på Lerkendal og cupen er som kjent for bønder.

Ambisjonen i år er topp 4 og det er enda mulig. Vi vil raskere få suksess med dagens rigg enn med en ny trener som skal bruke to år på å bytte ut alle mann.

Det er selvsagt lov å være kritisk, men nå som det snart er kamp er det mange som bør stille seg selv spørsmålet; hvordan snur vi dette sammen? Er det ved å møte på kamp og støtte laget eller er det å snakke klubben ned og spre dritt på hele internett?

Snur vi det allerede nå kan dette bli en veldig bra sesong!
              Jeg kritiserer ikke Deila for å være breial nødvendigvis men jeg vet og det håper jeg du gjør også, at blir det mange nok slike opplevelser som de mot KBK og Lillestrøm så kan vi se langt etter medalje og da har man skapt en forventning man ender opp med å være langt unna og det må det være rom for å kritisere for da er man litt vel langt unna. Han gikk vel neppe ut og sa dette bare for å være breial. Da har jeg mer sansen for Keita som var breial og vedda på at han skulle score fler mål enn Helland. Slik breialhet er kult.

Skulle vi være ett snaut poeng eller to unna medalje til slutt med en sterk sum så er det en ting men er vi 6-7 poeng unna så er det for dårlig.

Jeg håper jeg tar feil av Deila siden jeg så og si har mistet troen nå og at dette snur voldsomt og at vi står igjen med medalje etter sesongen. Da skal jeg være den første i denne tråden til å si: Jeg tok feil. Beklager Ronny Deila. Det lover jeg.
              Last edited by Vader; 21.06.2019, 13:04.

Comment

Deila er ikke altfor breial, ei heller ikke altfor nøktern, men jeg synes han er litt kjedelig, litt grå mus. Minner meg om en yngre versjon av Nils Johan Semb i måten han analyserer ting på samtidig synes jeg han viser et snevert følelses register. Dette bidrar igjen ikke til å skape noe blest rundt klubben, og jeg tror også det er vanskelig å engasjere spillere både i den ene og den andre retningen. Er nesten litt sånn tap og vinn med samme sinn over klubben for tida, noe som er helt totalt uakseptabelt, merker det selv og, litt care når vi ryker i cupen, og litt care når vi vinner.

Jeg aner ikke hvordan spillermøtene er eller hvordan Deila prater med folka, men vi spiller jo ikke akkurat med hjerte utenpå drakta for tida, og det syns jeg man skal når man er i Vålenga, og det synes jeg treneren også skal vise, når han trener Vålerenga. Uansett hvem man møter, så kan man i det minste være det laget som VIL vinne den kampen mest. Det bør være et minste kriterium

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=OpEKWgAqKh4

Ståle er ubrukelig fyr, men i gardeoben kunne vi trengt ham.

LD.
                  Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                    https://www.youtube.com/watch?v=OpEKWgAqKh4

Ståle er ubrukelig fyr, men i gardeoben kunne vi trengt ham.

LD.
                    Ikke det at jeg tror Solbakken blir trener i VIF, men det kunne vært interessant og hørt din begrunnelse for hvorfor du mener Solbakken er en ubrukelig fyr? Jeg antar du mener at han er ubrukelig som trener, men han har jo gjort det brukbart i FCK.

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Ikke det at jeg tror Solbakken blir trener i VIF, men det kunne vært interessant og hørt din begrunnelse for hvorfor du mener Solbakken er en ubrukelig fyr? Jeg antar du mener at han er ubrukelig som trener, men han har jo gjort det brukbart i FCK.
                      Ståle er gul..

Comment

Hei, bare tester

Comment

Hei, jeg har ikke skrevet på dette forumet før.

Min store kampsak er duellkraft, og jeg mener at det er her VIF svikter så fundamentalt. Når det ikke er skikkelig krigerevner i laget så blir bunnivået dypt. Når det butter litt imot så blir laget fullstendig kriget i senk og ydmyket.

Lagspill og teknikk må kombineres med duellkraft, og da tenker jeg på alle typer dueller, inne i boksene og utenfor boksene, fysiske dueller og løpsdueller.

Det går ikke an å vedta duellkraft, altså bare bestemme seg for å ta krigen. Man må også ha egenskapene og ferdighetene. Det som kan være vesentlig i forskjellige typer dueller er : teknikk, intensitet, sprinthurtighet, nærhurtighet, styrke og vekt. Har man ikke noe av dette så holder man ikke es-nivå

Jeg tror Deila gjør mye bra som trener, selv om han åpenbart sliter med duellspillet. Men det er noe som liksom sitter i klubben. Det nytter lite å sparke treneren hvis de samme problemene består. Så det beste var om Deila fikk opp øya litt

Akkurat nå tror jeg det største problemet til Enga er Lekven på midtbanen. For meg ser det ut som om han faller helt igjennom på tempo, fart og styrke. Han kommer ikke opp i press og blir parkert når motstanderne setter fart. Finne på kant er også for svak i duellspillet, det blir defensive problemer. Han bør være spiss eller benk

Problemet er at ALLE seriekamper har Lekven sentralt og eller Finne på kanten. Når resten av spillerne er ca middels i duellspillet blir totalen for svak. VIF blir kriget i senk. Så kommer klagingen på at spillerne mangler innsats. Men dette handler ikke om innsats, men at de taper for mange dueller

Spill med Abu og Israelsson eller Abu og Shala sentralt og jeg er brennsikker på at vi får se et VIF med et helt annet trøkk

Comment

Ser at Eliteserieklubbene i stor grad bruker headhunting til stillinger i sportslig apparat.
                            https://www.vg.no/sport/fotball/i/zG..._content=row-3

Problemet med dette er jo, som artikkelen også sier, at det stort sett er resirkulering av folk. En person som har lykkes i en klubb hentes videre til den neste. Og jeg tipper at det ikke er så mye hva den personen har gjort og ikke gjort, mer det hvordan den klubben han er i akkurat i øyeblikket gjør det sportslig.

På trenersiden er jo dette ganske synlig, der trenere genierklæres etter en god sesong og får sparken halvveis ut i den neste.

Det norske fotballmiljøet er en liten andedam. Og det er ingen ting som tyder på at norske fotballtrenere og ledere er mer kompetente heller, sammenliknet med utenlandske. Norge markerer seg ikke akkurat så veldig positivt internasjonalt. Man skal helst passe inn i miljøet og kunne stammespråket norske fotballtrenere og fotballedere bruker.

Den dagen Deila forsvinner, uansett når det er, så håper jeg vi ikke bare erstatter han med en annen fra en tilfeldig klubb som sloss over egen vektklasse i øyeblikket. Det er bare å se til RBK hvordan det kan fungere.

I stedet håper jeg at vi ser til land som Nederland, Belgia, etc som gang etter gang beviser at man ikke trenger minst 50 millioner innbyggere for å hevde seg i verdenstoppen. Jeg tror både vi som klubb og norsk fotball trenger noen nye impulser utenfra. Vi trenger noen som kan bygge en vinnerkultur her, som kan vare over tid. Og som er vant til presset fra omgivelsene i større klubber og som vet at det ikke tar årevis med "prosjektarbeid" for å gjøre en stor fotballklubb med middels resultater om til en stor fotballklubb med gode resultater.

Last edited by Nils_de-Noia; 27.06.2019, 12:40.

Comment

Trener fra Belgia eller Nederland kunne vært spennende

Men en lovende trener fra Norge kan også gå an. Det spørs hva han står for. Hvis han snakker om gjenvinninger og om å gjøre riktige valg ute på banen så er det godnatt, ingenting å hente.

Etter min mening er det to ting som må kreves av en trener:
                              1. At han har visjoner og ambisjoner om spill med ballen i eget lag. Dette er ikke enkelt så han må ha talent her
                              2. At han tar duellspill på alvor. Et topplag må være rustet til å ta en krig ute på banen. Det betyr at laget og stallen må ha tilstrekkelig med hurtighet, høyde, vekt og muskler. Alle på laget må være spesielt gode på et eller annet utenom det å være rutinert og smart.

Comment

Originally posted by zeta View Post
                                Trener fra Belgia eller Nederland kunne vært spennende

Men en lovende trener fra Norge kan også gå an. Det spørs hva han står for. Hvis han snakker om gjenvinninger og om å gjøre riktige valg ute på banen så er det godnatt, ingenting å hente.

Etter min mening er det to ting som må kreves av en trener:
                                1. At han har visjoner og ambisjoner om spill med ballen i eget lag. Dette er ikke enkelt så han må ha talent her
                                2. At han tar duellspill på alvor. Et topplag må være rustet til å ta en krig ute på banen. Det betyr at laget og stallen må ha tilstrekkelig med hurtighet, høyde, vekt og muskler. Alle på laget må være spesielt gode på et eller annet utenom det å være rutinert og smart.
                                Enig i at det er viktige ting. Men selv jeg kan ha visjoner og ambisjoner om eget spill og duellspill, uten at jeg burde ta over for Deila av den grunn.

Vel så viktig er det at den som kommer inn klarer å få spillerne til å forstå det systemet og til å tro på det og gjennomføre det i praksis. I tillegg må omgivelsene tro på det. Og uansett så må det komme resultater umiddelbart.

Det er ikke bare å hente en trener som fikk til dette i Vindbjart eller Djerv. Treneren må være en tydelig leder og i stand til å lede og motivere toppspillere. Såpass anerkjent at vi vinner kampen om spillere også andre klubber er interessert i. Karismatisk og med medietekke og en god del andre ting også. Som å levere resultater og håndtere presset det er å være i en stor klubb.

Vi kan ikke enda en gang hente inn en trener som sier at målet er å levere en medalje, men først om fire år.

Comment

Working...
                                X