Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Ronny Deila forlate jobben i Vålerenga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Enig i at det ikke holder å ha riktige visjoner, man må ha trenertalent også. Men ofte så ryker det allerede på visjonene.

Helt enig i at det må kreves ganske raske resultater. Når det gjelder Deila sin tid her så burde alarmbjellene ringt kraftig allerede etter bortekampene mot Sandefjord og Sogndal. Når laget klarte å levere så gjennomført elendig etter et år med Deila så var det tydelig at noe var alvorlig galt. Sånne ting kan ikke forklares med psykologiske faktorer. Det er elitespillere det er snakk om her, ikke pasienter på mental rehabilitering

Mot RBK sist så jeg Lekven skulle passe på Søderlund på corner i mot. Noe så merkelig! Det er rart med Deila. Jeg tror han har talent på relasjoner og lagspill, men han virker sveiseblind på enkelte ting, som egne spilleres svakheter. Ofte så har spillerne på ingen måte de tekniske og fysiske forutsetningene som trengs for de rollene de får. Deila må kunne skjerpe seg her og ikke være sta som et esel.

Still med noenlunde riktig lag så tror jeg VIF straks vil bli mye bedre. Jeg ønsker at Israelsson skal få en sjanse sammen med Abu. Shala og Ejuke kan veksle på tieren og kant. kanskje t o m Finne kan vurderes i tieren

Comment

Originally posted by zeta View Post
      Jeg ønsker at Israelsson skal få en sjanse sammen med Abu. Shala og Ejuke kan veksle på tieren og kant. kanskje t o m Finne kan vurderes i tieren
      Israelsson er alt for treg og har ingenting på en midtbane å gjøre.
      Lekven går utenpå han i den rollen mener nå jeg. Enig at vi trenger en med pondus på midten forøvrig.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Tror Deila signerer ny bedre kontrakt i sommer. Virker som klubben er godt fornøyd med jobben som gjøres.
        Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Calven View Post
          Tror Deila signerer ny bedre kontrakt i sommer. Virker som klubben er godt fornøyd med jobben som gjøres.
          Det tror du vel. Gudsjelov har du svært sjelden rett i noe du skriver.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Israelsson er alt for treg og har ingenting på en midtbane å gjøre.
            Lekven går utenpå han i den rollen mener nå jeg. Enig at vi trenger en med pondus på midten forøvrig.
            Israelsson har bedre tempo enn Lekven! Pluss mye bedre duellkraft. Israelsson sammen med Lekven blir altfor tregt, men sammen med Abu blir noe annet. Israelsson får ingen skikkelige sjanser, sammen med Lekven får alle problemer.

Israelsson sammen med Myhre blir også for tregt, det er viktig å tenke komplementært her. Abu må spille for å få opp tempoet

Comment

Israelsson får ingen skikkelige sjanser, sammen med Lekven får alle problemer.
              Uhm? Han spilte jo alle kampene etter at han kom forrige sesong og produserte ingen verdens ting. Han har fått alle sjansers mor til å overbevise.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Lekven har jo vært en av våre beste denne sesongen, men kan stemme at vi blir litt for omstendelige. Generelt så synes jeg at det blir for lite bevegelse foran midtbanen i store perioder.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                  Lekven har jo vært en av våre beste denne sesongen,.
                  Dette. At så mange i og rundt VIF er så begeistret for Lekven mener jeg er forklaringen på klubbens problemer. En spillertype som Lekven har jo ingen kvaliteter på dette nivået. Jeg går med på at han er smart og rutinert, men det holder jo ikke bare med det når VIF vil opp i toppen og ut i Europa. Spillerne må være gode på et eller annet i tillegg. Særlig de lette og litt trege spillerne må være meget gode på noe for å kompensere. Ellers får hele laget problemer. Tapte dueller og situasjoner brer seg utover og gjør laget engstelige.

Lekven slår kjapt støtte for han tåler dårlig press. Han vender bakover for å slippe unna. En spiller i VIF må kunne sette fart fremover selv om det er tett og tøft. Man kan ikke være redd for å få en motstander innpå seg.

Jeg ønsker nærmest desperat at Deila kan teste ut noen oppstillinger uten Lekven og helst uten Finne. Vi ser fort om det fungerer!

Det haster nå, for hvis Deila kjører videre med det samme laget blir VIF kriget i senk mot FKH og Glimt og sesongen er ødelagt.

Hvor mange år skal egentlig Lekven spille fast uten at midtbanen eller laget fungerer?

Comment

Dette. At så mange i og rundt VIF er så begeistret for Lekven mener jeg er forklaringen på klubbens problemer. En spillertype som Lekven har jo ingen kvaliteter på dette nivået. Jeg går med på at han er smart og rutinert, men det holder jo ikke bare med det når VIF vil opp i toppen og ut i Europa. Spillerne må være gode på et eller annet i tillegg. Særlig de lette og litt trege spillerne må være meget gode på noe for å kompensere. Ellers får hele laget problemer. Tapte dueller og situasjoner brer seg utover og gjør laget engstelige.

Lekven slår kjapt støtte for han tåler dårlig press. Han vender bakover for å slippe unna. En spiller i VIF må kunne sette fart fremover selv om det er tett og tøft. Man kan ikke være redd for å få en motstander innpå seg.

Jeg ønsker nærmest desperat at Deila kan teste ut noen oppstillinger uten Lekven og helst uten Finne. Vi ser fort om det fungerer!

Det haster nå, for hvis Deila kjører videre med det samme laget blir VIF kriget i senk mot FKH og Glimt og sesongen er ødelagt.

Hvor mange år skal egentlig Lekven spille fast uten at midtbanen eller laget fungerer?
                    Vi har vel sett i år hvordan det går når midtbanen med både Abu og Lekven får press på seg. Vår andre treningskamp i år viste/var et skrekkens eksempel på dette og det har gjentatt seg i alle kamper med press på midten. Abu i normal form takler dette men han har ikke vært helt der ennå i år. Lekven er best uten press, han har vel så og si aldri dratt av et ledd og skapt noe på egenhånd? Er forsåvidt ikke enig at han er så treg men han spiller på det sikre og det er greit når vi dominerer kampen og vi slipper press på ballfører. Egentlig kunne jeg tenkt meg Shala og Felix på midten men tror vi trenger Shala fremover for å skape noe. Så da er alternativet Abu og Felix - selv om jeg er enig at Lekven har vært vår beste spiller på midten så langt. Problemet er bare at det ikke er godt nok, også tatt i betraktning av alle sjanser og muligheter som han nå har fått.

Comment

Ingen kvaliteter på dette nivået? Han var kaptein i en Superliga-klubb, som er en liga som er rangert langt over Eliteserien.
                      Lekven har nå hatt en historie der han gjør det motsatte av det du sier, at han blir litt nonchalant iblant og spiller på oss brudd, men Abu har vært langt mer arrogant hittils i sesongen.
                      Blir litt teit å hevde at vi er så begeistra for han, fordi vi tar han i forsvar. Han er en bra spiller i den rollen han har, men kanskje du har rett i at vi trenger en annen type på midtbanen, men akkurat nå føler jeg meg ikke trygg nok på Abu. Han virker nesten helt ute av det. Faktisk synes jeg Lekven og Shala fungerte veldig bra før Shala ble skada.

Comment

Ingen kvaliteter på dette nivået? Han var kaptein i en Superliga-klubb,
                        Han kan ha vært kaptein på romskipet i Star-Trek for min del. Jeg ser på det han gjør utpå banen. Lekven gjør ingenting som truer motstanderne. Skaper ikke noe fremover, følger ikke ballfører på lange løp hvor han river og sliter, ingen sugende taklinger, ingen fysikk til å bidra i boksene. Lekven gjør massevis av ingenting på en litt elegant måte. Men det er fremdeles ingenting

Fotball er delvis spill og delvis krig. Spillere i VIF må mestre begge deler. Og klubben må ikke lure seg selv. Det er veldig lett å tro at egne spillere er bedre enn de er. Man må kunne peke på det og det og si at det er han god på, og veie svakheter mot styrker

Comment

Han kan ha vært kaptein på romskipet i Star-Trek for min del. Jeg ser på det han gjør utpå banen. Lekven gjør ingenting som truer motstanderne. Skaper ikke noe fremover, følger ikke ballfører på lange løp hvor han river og sliter, ingen sugende taklinger, ingen fysikk til å bidra i boksene. Lekven gjør massevis av ingenting på en litt elegant måte. Men det er fremdeles ingenting
                          Har du noen statistikk å backe dette opp med? Altså, Lekven takler, vinner andreballer, og vinner overraskende mange hodedueller til å være ca 170, som er en grunn til at han er 5-valg på midtstopperplassen. Mot S08 avklarte han bl a flere cornere! Du kan være god defensivt på flere måter enn å være helt Terry Butcher. Hvor god er han på å dekke mye rom? Til å lese spillet?
                          Han har en nærteknikk som holder bra nivå, han balanserer spillet vårt og er ganske ballsikker,men
                          offensivt så er det litt stusselig. Han er god på små flater og bidrar til at vi er et av ligaens mest ballsikre lag, men han produserer for lite målpoeng, det er det ingen tvil om.
                          Har vært vår beste på midtbanen hittils, men Shala har jo vært god der etter at han ble flytta ned.

​​​​​Hiver vi inn Felix nå, som jeg ihvertfall ikke har noe imot se spille, så kan han fort bli litt syndebukk her på forumet, hvis resultatene bikker litt imot. Men Felix og Shala kan bli bra det, men Lekven er nok bedre defensivt på mange områder enn de to, så tror vi totalt sett blir litt dårligere defensivt på midtbanen. Litt risky er det kanskje, men feigt hvis ikke Felix får starte snart. Han pleier ikke å gjøre seg bort, tvert imot.

Comment

Har du noen statistikk å backe dette opp med? Altså, Lekven takler, vinner andreballer, og vinner overraskende mange hodedueller til å være ca 170, som er en grunn til at han er 5-valg på midtstopperplassen. Mot S08 avklarte han bl a flere cornere! Du kan være god defensivt på flere måter enn å være helt Terry Butcher. Hvor god er han på å dekke mye rom? Til å lese spillet?
                            Han har en nærteknikk som holder bra nivå, han balanserer spillet vårt og er ganske ballsikker,men
                            offensivt så er det litt stusselig. Han er god på små flater og bidrar til at vi er et av ligaens mest ballsikre lag, men han produserer for lite målpoeng, det er det ingen tvil om.
                            Har vært vår beste på midtbanen hittils, men Shala har jo vært god der etter at han ble flytta ned.

​​​​​Hiver vi inn Felix nå, som jeg ihvertfall ikke har noe imot se spille, så kan han fort bli litt syndebukk her på forumet, hvis resultatene bikker litt imot. Men Felix og Shala kan bli bra det, men Lekven er nok bedre defensivt på mange områder enn de to, så tror vi totalt sett blir litt dårligere defensivt på midtbanen. Litt risky er det kanskje, men feigt hvis ikke Felix får starte snart. Han pleier ikke å gjøre seg bort, tvert imot.
                            Som sagt, Lekven er nok smart og kan lese spillet og sånn. Men løpskraften virker svak og er for treg til å dekke rom. Dette er helt krise. Lekven virker ekstremt puslete i spillet.

I fjor høst var Lekven skadet en liten periode. Borte mot FKH ble det 0-1 tap, men midtbanen var mye mer solid enn vanlig og FKH skapte nesten ikke noe. Så fulgte tre strake seire, med null baklengs! Så kom Lekven tilbake igjen og alt gikk i vasken. Han hever jo ikke laget! Laget blir ikke mer solid defensivt!

På midtbanen kan jeg godt se spillere som Abu, Shala, Myhre, Grødem. Som sagt vil jeg gi Israelsson en sjanse sammen med Abu. Da kan han fungere. Hvis ikke må han jo vekk så fort som mulig

Comment

Denne Zeta har alltid noe imot 1-2 spillere i Enga. Forrige sesong klaget han ekstremt på DFH, uansett hva han gjorde. Også Finne. I år er det Lekven som er det store synderen, og igjen litt Finne.

Lekven er ikke supergod, men nå har vi ikke noe bedre enn han. Abu er helt ute av det og vært kanskje en av våres svakeste spillere i år.

Comment

Originally posted by enga View Post
                                Denne Zeta har alltid noe imot 1-2 spillere i Enga. Forrige sesong klaget han ekstremt på DFH, uansett hva han gjorde. Også Finne. I år er det Lekven som er det store synderen, og igjen litt Finne.

Lekven er ikke supergod, men nå har vi ikke noe bedre enn han. Abu er helt ute av det og vært kanskje en av våres svakeste spillere i år.
                                Altså, i fjor prøvde jeg å forstå hva som egentlig er problemet til laget. En stund på våren trodde jeg at det var at DFH som var ny på midtbaneplass og at det derfor gikk så galt. Etter hvert skjønte jeg at det ikke var sakens kjerne. Problemet med DFH var at han ikke kunne løpe fremover med ballen. Han kunne drible, men bare på stedet. Men DFH var en bra defensiv spiller, sterk i kroppen og rimelig rask uten ball, god nærteknikk. Han kunne rydde godt på dødball i mot

Som sagt så er problemet til VIF duellspillet. Det er dueller og en mot en situasjoner over hele banen. VIF taper for mange av disse, da kan de ikke bli et topplag. De svakeste på laget når det gjelder kombinasjonen hurtighet, styrke, intensitet, teknikk er Lekven og Finne. Derfor er det helt nødvendig at disse benkes i et forsøk på å få kontroll på denne situasjonen. Hvis det ikke hjelper, noe jeg slett ikke kan tenke meg, så må jeg revurdere fullstendig.

Comment

Working...
                                X