Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Haugesund - Vålerenga, søn 30. juni kl. 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• g-maZta
    replied
    Originally posted by Vader View Post

Når ble Bodø/Glimt ett nyopprykket lag i denne sesongen? Blir litt feil å kalle dem det mener jeg ettersom det var Viking og Mjøndalen som rykka opp i fjor og som har etter mitt syn tittelen nyopprykkede lag. Ellers er jeg helt enig i at vi bør vinne denne kampen hvis vi skal henge med.
    Jeg tilgir ham tabben, da jeg trodde det samme selv. Har vel fortrengt fjoråret.

Leave a comment:

• Vader
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post

Bodø har vært utrolig gode i år og ære være dem for det, men på vår hjemmebane skal nyopprykka lag tape, så enkelt er det bare.
    Når ble Bodø/Glimt ett nyopprykket lag i denne sesongen? Blir litt feil å kalle dem det mener jeg ettersom det var Viking og Mjøndalen som rykka opp i fjor og som har etter mitt syn tittelen nyopprykkede lag. Ellers er jeg helt enig i at vi bør vinne denne kampen hvis vi skal henge med.

Leave a comment:

• g-maZta
    replied
    Når det gjelder den sinnsyke redninga fra Klaesson -for det var det den var, sinnsyk - det krever at man er modig som f og helt pønsj i huet for å gå inn sånn!
    Det er vakkert å se når hele laget samles rundt ham og feirer som om vi skulle ha scora. Det var helt tydelig at han vokste enormt på den. Han ble jo nesten bokstavlig 20 cm høyere. Etterpå så man at han kjefta og pekte, ropte og dirigerte. Helt herlig!
    Det blir ikke sånn hver kamp, men han trengte den opplevelsen i debuten. Det var også lett å se i postmach-intervjuet at han var kry som en hane. Veldig, veldig gøy!

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Bohemen14 View Post
    Ahhh det er så deilig, knekt rygg og tøff bortekamp - VI ER ENGA. Skål fra syden
    Haha, jepp, var deilig, fulgte kampen fra Spania selv, kult at Eurosport Player funker fint fra utlandet også nå tydeligvis, både på mobil og PC

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Enga slutter ikke å overraske og når det er positivt er det himmelsk.

Masse positivt å ta med seg fra i går.
    Finne har en super kamp særlig i første med to mål og en assist. Måten han tar skuddfinte på før sitt siste var det boyan klasse over.
    Ejuke slutter aldri å imponere meg i sin deffensive jobbing, synes også han var bedre på å slippe kula tidlig. Han er ikke alltid like heldig med skuddene, men i går satt den!
    Utrolig digg å ha Sam tilbake nå er det fart i venstre sida vår og for et løp før assisten til Bård der, herlig!
    Klasson var bunnsolid etter en litt shaky utrusing tidlig, jeg elsker hvordan han styrer returene vekk fra mål. Helt greit å gi en ekstra retur i blant bare man ikke slipper den rett ut foran mål.
    Dønnum jobber herlig og målet hans er en meget god prestasjn og ligge nede der og få den via stang og inn er sterkt. Den var ikke ferdig scora.
    Jeg synes midtbanen fungerte godt og at vi var deilig offensive i huet hver gang vi vant ballen, det er lov å være effektive og det er vi til gangs men det handler jo og om gode mønster. Matti Ejuke Matti på en touch før Finne bruker to på første, nydelig mål. Full fart på de to neste målene. Synd at Matti kun traff stanga i andre der synes han og jobber hardt selv om han ikke alltid får så godt betalt for innsatsen.

Først og fremst var dette en god lag innsats og det er herlig å se alle komme og gratulere Klasson etter monster redningen hans.

Jeg er enig i at haugesund har vært bedre før, men vi gjør dem også dårlige. Tar vi ferie med tre poeng til i sekken er det bare å glede seg til høsten.

Bodø har vært utrolig gode i år og ære være dem for det, men på vår hjemmebane skal nyopprykka lag tape, så enkelt er det bare. Vinner vi fredag er vi to poeng bak bodø (de har en mindre spilt) vi er ett poeng bak odd (en kamp mindre spilt enn oss før/etter fredag) vi er fem poeng bak molde (en kamp mer spilt enn oss før/etter fredag) molde og odd møtes samtidig så de tar til sammen to eller tre poeng.

Leave a comment:

• Trasskuken
    replied
    Kan vi please være positive bare bittelitt? Nå har vi bitcha og klaga på alt og alle i ukesvis, med rette. Men 4-1 på bortebane er sterkt uansett motstander i eliteserien. Kan vi ikke bare glede oss over den i stede for å lage faen i hælvete hvis vi taper på fredag!

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Robban65 View Post

Jepp, og en har fokus på Lekven (som jeg fulgte nøye i kveld og som spilte bunnsolid) Samme fyr mente vi kom til å bli kriget i senk uten Abu og Israelsson.
    Ok, vi fikk et pusterom denne uka. Men VIF har ikke blitt et topplag bare fordi de ga Haugesund en hårføner.

Ikke for å være negativ, men nedturen blir brå og vond hvis vi ikke innser at VIF vil ryke på noen leie smeller fremover. Det er når motstanderne trykker på våre svakheter det skjer. F eks når laget står høyt og motstanderne setter fart i rom. Når motstanderne kommer med både fart og duellkraft får vi store problemer.

Vi kan slappe av litt denne uka, men problemene er jo ikke over. Et tap i neste og laget er så vidt over midten

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Det var godt med en seier og solid gjennomføring. Morsomt med Klaesson og Finne. Får håpe vi er med fra start til Fredag. Da ser det lyst ut igjen.

Leave a comment:

• Doktor I
    replied
    Fikk ikke sett kampen i går - og så høgdepunktene først nå. Det er jo noen kremangrep på rad og rekke. Kontringa på 0-3, der både Ejuke og Finne har overblikk og ro. Finnes ro med ballen før alle skåringene. Dette er jo strålende Deila-fotball, folkens. Skulle tror vi var i ferd med å rykke ned, at vi spiller med blåsvarte, rødehvite eller gule drakter, når man leser mange av innleggene her.

Synd at Matti ikke nettet. Virker som at alle var påskrudd i dag. Det er vel noe som har manglet mot lsk, rbk og bærum - fokus og påskruddhet.
    Håper dette laget starter til helga og at alle møter til kamp når den starter. Det gjelder jo alle her inne og

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Hadde dessverre ikke muligheten til å se kampen i dag, men har sett sammendraget og det var mye vakkert spill på de scoringene!. Varmer et Vålerenga-hjertet å se sånt.. Denne seieren trengte vi!. Nydelig levert av gutta. Det var heller ingen keepertabbe av Klaesson på målet som jeg har sett noen skriver. Han ble kanskje litt liten akkurat der, mangler litt på posisjonering og rekkevidde noe som er helt naturlig, den der hadde uansett vært vanskelig å ta. Ellers så jeg at han var frempå med et par redninger også. Moro!

Leave a comment:

• g-maZta
    replied
    Sam Adekubge har virkelig funnet seg til rette på venstresida vår, og det er tydelig at vi har savna ham mer enn vi ante mens han var skada.

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Nydelig kamp. Herlig debut av 18 åringen i mål som har vært i klubben siden han var 11 år. Sånne som Klaesson og Näsberg gjør meg stolt av å være VIF supporter.

Bare å suge på karamellen gutta, den varer bare til neste tap

Leave a comment:

• StenzEnga
    replied
    Deilig match i dag. Adekugbe viser at han er en av de beste bankene i ES. Nydelig angrepsspill, ikke minst effektivt. Og chiddi som dunker inn en ekstra null på overgangsummen. Livet smiler

Leave a comment:

• Farmor
    replied
    Dagens karamell å sutte på, kommentator ved pause: «Vålerenga har vært dødelig effektive». Smak på den! Når hørte vi sist noe sånt? Ellers: Det finnes noen keepere i verden som fortjener kapteinsrollen (hei Buffon!). Men i Enga er Lekven, eller enda bedre kanskje Tollås Nation, en bedre løsning.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by bengt View Post

Nei, du tok ikke poenget.
    Tydeligvis ikke :-). Tolket det som at Deila kommer til å drite seg ut i neste kamp og at vi kommer til å tape.

Leave a comment:

Working...
X