Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Bodø/Glimt, Fre 5. juli kl. 19

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Robban65 View Post

Blant annet dette:
    "Glimt har rett og slett fått frem en rekke gode spillere. Se spesielt opp for denne gjengen:

Lode og Bjørkan setter veldig fart helt nede fra forsvaret og skaper masse krøll. Evjen og Layoni stormer nedover venstresiden og sentralt. Det er lett å bli fraløpt av dem! Saltnes er en duellsterk midtbane med gode pasninger. Zink er besluttsom og målfarlig

Om VIF slår disse får jeg litt hakeslepp, da forstår jeg fint lite. Jeg forutsetter da at Deila stiller med samme mannskap som sist. VIF må oppover banen på hjemmebane og siden midtbanen mangler løpskraft og forsvaret mangler fart så kan de ikke håndtere hurtigheten til Glimt"
    Den hurtigheten han skryter sånn av hjalp fint lite...

Comment

Originally posted by Robban65 View Post

Helt uenig med deg her. Fyren har 32 innlegg her på forumet og alle er kritikk av Deila og Lekven og det laget vi stiller i de 2 siste kampene. Hvis du mener han ikke fortjener tyn, så deg om det....
      Jeg prøvde bare å være litt kul på en som denne

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Stemmer for kronerulling at du holder deg nede i Italia resten av sesongen. Det slår aldri feil..
        Oppfordres til dette omtrent hver sesong. Så jeg foreslår at mannen aldri kommer hjem

Comment

Deilig å være på stadion i dag. Alltid fristende å se oppover på tabellen etter 6p og 10-1 på de 2 siste... Men jeg lar meg ikke friste.

Ejuke!! For en spiller. Aron er akkurat passe arrogant. Jeg blir glad langt inn i sjelen. Shala og Lekven står meget godt sammen. Synes Lekven særlig var god i dag. Han prater og står frem slik en kaptein skal. Sam er rett og slett dritgod når han får de riktige ballene å løpe på.

Ronny har alltid likt både Abu og Adam, helt siden tida i Godset. At han nå har satt ut Abu må være vondt. Håper han har guts nok til å gjøre det samme med Adam når vi møtes igjen i august.. desverre er jeg redd for at det ikke skjer.

Og så blei ikke humøret dårligere av at LSK tapte der oppe på Nordmøre...

Comment

Aron Dønnum: Riktig arrogant på banen, flott ydmyk i intervju. Det videoklippet med Aron på Vif-fotball.no gjør det lett å like fyren!

Comment

Originally posted by The Mayor View Post
              Selv om vi ikke kjører kontringer med hele laget, behøver det ikke bli Drillofotball av det. Jeg synes lurt å variere spillet og ta hensyn til motstander selv om det er på hjemmebane. Seier er viktigst men dette blir kanskje en kamp hvor vi skal være fornøyde med ett poeng. Det vil vise seg.
              Vi skal være fornøyde med ett poeng! Neida. Jeg legger meg snart flat i timesvis. Jeg synes likevel vi tok hensyn til motstanderen og knebla farta deres for så å sette fart selv. Men vi blottla oss aldri. Fy faen så bra vi er i alle lagdeler. Så samspilte. Og for en deng det er i slegga til Klaesson. Tilbakespill til keeper gir direkte målsjanser. Vanskelig å sove nå. Jeg er så høyt oppe!

Comment

Utrolig morsomt å være på stadion i går, og for en utrolig bra stemning. Vi har selvtillit, vi jobber steinhard, og vi setter sjanser. Det jeg er mest imponert over er laginnsats. Når feks Dønnum hjelper backen i forsvar, at vi gjør trygge smarte valg, og selfølgelig hvordan vi backer hverandre opp, og tar fighten sammen! Denne kampen er et eksempel på hvilket potensial dette laget har og hvordan Vålerenga vil fremstå. Tusen takk Gutter!

Comment

Men hva tenker folk om at vi skal ha fire ukers pause før neste kamp? Er det en fordel med masse hvile før høstsesongen? Eller kan vi miste kamptrening, relasjoner, og flyt?
                  De andre lagene har noen kamper igjen, så tror vi belastningen på de blir større, eller at lagene blir met jevne i prestasjonen?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                    Målløs, helt fantastisk. Der tror jeg Deila kjøpte seg 4 måneder med ubestridt tillit.

Så digg før sommeren med 10-1 i målforskjell på 2 kamper. Helt villt hlyt toppnivå.

Selv store Deila kritikere sliter nok nå med å finne gode argumenter til utbytting av trener
                    Ettersom jeg starta tråden om Deila bør forlate Vålerenga skal jeg kommentere denne.

Da den tråden ble laget stod vi foran 3 kamper hvor jeg levnet laget lten sjans. Ett sarpsborg lag vi har slitt mot i flere år, ett Haugesund lag på bortebane hvor vi taper nesten hvert år og ett B/G lag i form og med seriens beste poengsnitt så var det lite som tyda på at vi skulle få til voldsomt mye da vi hadde 3 strake tap i sekken og 11 baklengs i kampene før denne perioden.

Fasiten har vi nå. 7 av 9 mulige poeng er VELDIG BRA. Godkjent med 2 streker under men også helt nødvendig for at jeg ikke skulle miste det lille håpet som var igjen, for mitt beger var så og si fullt. Nå er begeret litt lettere, noe jeg er veldig glad for. Jeg har sagt det før. Tar vi medalje, evt topp 4 så skal jeg være den første til å beklage ovenfor Deila i tråden om han bør forlate jobben i Vålerenga. Det står jeg for, og jeg håper så inderlig at jeg faktisk skal få gjøre det, så Deila har vunnet tilbake ikke all, men litt av min tillitt nå, men det endelige svaret får vi da etter endt sesong. Jeg håper begeret mitt er tomt når vi er i november for å si det slik.

Jeg ønsker rett og slett ikke å kommentere mer vedrørende sparking, ikke sparking osv nå da. Vi gjorde en fantastisk bra kamp i går og den skal nytes og det er der fokuset bør være. Det Deila bør gjøre nå er å satse på de samme spillerne som spiller nå, men også få Abu tilbake i godt gammelt slag så han kan komme innpå hvis vi sliter og være den bokseåpneren vi kan komme til å trenge, for vi kommer til å kunne trenge spillere som kan komme fra benken og kan snu kampene. Keepersituasjonen sier seg selv. Så lenge Klaesson står som han gjør ser jeg ingen grunn til å bytte på dette nå.

Ser vi bort i fra det grusomme 0-3 tapet mot Lillestrøm og til dels 1-1 mot S08 så er det som gleder meg ekstremt mye denne sesongen at vi er vanvittig gode på vår nye hjemmebane. Og så har vi gjort unna en del vriene bortekamper som RBK, Molde, Viking og Brann. Det kan bli viktig at vi har igjen noen av disse på hjemmebane når det drar seg til.

Ellers ønsker jeg alle i og rundt Vålerenga god sommer og god ferie og tusen takk for en fantastisk bra kamp i går.

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                      Men hva tenker folk om at vi skal ha fire ukers pause før neste kamp? Er det en fordel med masse hvile før høstsesongen? Eller kan vi miste kamptrening, relasjoner, og flyt?
                      De andre lagene har noen kamper igjen, så tror vi belastningen på de blir større, eller at lagene blir met jevne i prestasjonen?
                      Tror ikke det har noe å si faktisk, men hvis det skal ha noe å si heller jeg mot at vi har en fordel.
                      Det som er forbanna irriterende med dette er at vi har ett forbund som gjør alt de kan for å ødelegge produktet norsk fotball med dette. 3 ukers pause fra slutten av mai til st. hans, så 3 kamper og så 3 og 4 ukers ferie igjen. Så også en haug med amputerte runder og en haltende tabell helt fra andre runde som ikke er komplett før vi er uti neste måned kanskje. Dette er løst på en helt håpløs måte. Og så sier dem at sesongen må gå fra mars til desember. Bare tull. Svenskene greier dette bedre og de har til og med ett landslag som er med i mesterskap rett som det er også.

Comment

Utrolig morsomt i går, lenge siden jeg har kost meg på kamp så mye!
                        Alle gutta gjorde en kjempeinnsats, jobber for hverandre og ikke minst byr på seg selv.
                        Høydepunkter for min del.
                        - Adekube parkerer BG back og legger et perfekt innlegg, han har blitt god på det der!
                        - Klaesson sparker 60meters lisse-passninger
                        -Matti scorer og tar en "Dønnum-feiring" med rulle
                        - Shala er supermann
                        - Edjuke kjører tunell på en BG-spiller rett forran langsiden, makan til dårlig gjort når de ligger under 5-0
                        - Dønnum blir tatt av og får årets største hyllest

Synd det er pause nå, men håper dette motiverer gutta til hvile, spise sundt, trene og levere en helvetes god høst sesong. PLEASE!

God sommer folkens

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                          Personlig er jeg ikke noe glad for det. Jeg syns pausene i eliteserien er for mange og lange. Det ødelegger flyten, det dreper spenning og engasjement. Det er litt som å måtte sette en film på pause hver gang det blir spennende. Det er for mitt vedkommende en ting jeg syns veldig lite om.

I tillegg føler jeg, med den selektive supporter-gullfisk-hukommelsen min, at vi sjelden gjør det bra etter pauser. Det føles også som at pausene ofte (ikke alltid) kommer når vi endelig har funnet formen.
                          Nå skulle jeg gjerne sett at kampene kom tett som hagl.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post

Personlig er jeg ikke noe glad for det. Jeg syns pausene i eliteserien er for mange og lange. Det ødelegger flyten, det dreper spenning og engasjement. Det er litt som å måtte sette en film på pause hver gang det blir spennende. Det er for mitt vedkommende en ting jeg syns veldig lite om.

I tillegg føler jeg, med den selektive supporter-gullfisk-hukommelsen min, at vi sjelden gjør det bra etter pauser. Det føles også som at pausene ofte (ikke alltid) kommer når vi endelig har funnet formen.
                            Helt enig med deg. At det nå kommer 1 måned pause i den flyten vi er i er ikke gunstig i det hele tatt. Vi mister rytmen og må starte litt på scratch igjen. Synd.

På den positive siden har vi hjemmekamp etter pause, så satser på at Deila starter med samme lag og at vi feier KBK av banen. Null skader er også en viktig faktor.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                              Har vært litt slik tidligere, men den siste pausa, slo jo positivt ut. Er personlig mindre bekymra for dette nå, enn tidligere og bedre inngang til pausa, kunne vi jo ikke fått.

Ellers enig med de som sier at det er viktig med spillere på benk, som kan komme inn og bidra til å snu kamper - det har vært mangelvare så langt. Etter min oppfatning er evnen til «motspill», noe som må forbedres da vi ofte sliter med motstandere som får kampen inn i sitt spor (eks mot bitte lille) - virker som om vi fortsatt er litt låst på dette området. Og så er vi veldig avhengig av Adegkugbe på venstre siden offensivt - han linket veldig bra med Finne tidlig i sesongen og vi mistet veldig mye offensiv kraft, da han ble skada. Meksikaner’n søker alt for ofte støtte og går sjeldent på offensive løp. Dobbel dekning av offensive backer, er en nøkkel ift skader og veldig viktig ift hvordan Deila vil at vi skal angripe.
                              \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Det er like deilig i dag!!! Fy faen dette laget kan spille fotball. Alle gutta leverer på skyhøyt nivå, har ikke lyst til å trekke fram noen når alle er så jævlig gode. Elsker hele gjengen utpå der.

For de som sjekker sånt, og for alle oss andre:
                                • Klaesson fikk sin andre 7er på VG-børsen på to kamper.
                                • Vi har også en grei angrepsrekke: Shala 7, Lekven 8, Aron 8, Matti 7, Chiddy 8, Bård 8.
                                • Ekstra fett er det også at Ivan fikk en velfortjent 7er som bunnsolid stopper i en 6-0 kamp.
                                • Fem(!) av våre spillere på rundens lag. Kan bli vant til dette

Comment

Working...
                                X