Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Kristiansund, søndag 4. august kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hadde vi hatt kbk uka etter Glimt kampen så hadde vi vunnet, men den forbanna serien er så oppstykket og tragisk at det er helt utrolig, kudos til nøff, godt jobba

Comment

• Må rose deila for justeringen som ble tatt under 1 omg hvor vi presterte altfor dårlig framover og han flyttet Horn bak med Lekven , finne ut på kant og shala i mer 10’r rolle, da tok vi grep over kampen siste 10-15 min. At Finne lå an til å bli banens beste fatter jeg absolutt ingen ting av, for han presterte null og niks fram til siste 15-20 min av kampen hvor vi presset på. Synes Sam var meget bra igjen i dag og Dønnum jobber på. Ellers tydelig ferierustne og gleder meg nå til den nye spissen blir kampklar. Det tror jeg kan bli bra framover. Matti med glimrende nikk på målet men utover det er han tragisk i hodedueller framover på banen. Han prøver jo ikke å hoppe! .....ellers er azemi i gang med å putte oppi nord .

Comment

• Vi var litt uvenn med ball. Og det ble mye nesten. Men mål preger kamper og de scorer etter 8 min så hjelper det ikke. Vi har ballen i 64 prosent og 8-1 i cornere. Så skulle gjerne sett vi skapte litt mer. Men er ok med poeng på en middels dag.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
          Vega for Lekven. Lurer litt på taktikken i dag.
          Synes det deila gjorde var smart nå jeg da. Vega inn og flyttet shala ned igjen hvor han også har herjet. Deila sørget for at vi hadde teknikere der framme på kant hele tiden. Skjønner ikke at det kan bli noe å kritisere. Abu syntes jeg gjorde et av sine bedre innhopp i år hvor han slo flere glimrende crossere og også begynte å dirigere utpå der

Comment

• Klaesson er meeeeget god. Grødem hadde null selvtillit dessverre...

Comment

• Forferdelig 1.omgang og vi sover seff på første dødball i mot. Og dermed blir det spil mot buss og fokus på å unngå kontringer i mot. Det er laga med taktikk som KBK som gjør at ES har et dårlig rykte.
              Dette er også en grunn til at under 7 tusen løste billett i dag. For vi suger jo mot lag som har sånn taktikk.

2.omgang mye bedre og vi kunne vunnet lett med litt mer marginer. Dog; hadde det laget fra et sted jeg ikke klarer å plassere på kartet hatt en orntli spiss på den sjansen de fikk på slutten så hadde de rana med seg alt.
              La merke til hvor misfornøyde bønda var med dommerne etter kampslutt. Det hadde de faen ingen grunn til. Hansen var som vanlig rævva begge veier og kjører en linje ingen forstår. Han kunne like gjerne trilla terning for hver avgjørelse. Og dette skal lissom være Norges beste dommer; herre....

Comment

• Skuffende med bare et poeng mot anti-fotballen. Hadde det blitt bedre med færre lag i Eliteserien så vi kunne slippe disse middelmådighetene? Men slik kampen utartet seg kunne det vært verre. Som Loffen sier er det ikke lett å få tilskuere med slike motstandere.

Og Hansen er på nivå med Edvartsen, er han en av Norges dårligste dommere eller bare hater han Vålerenga?

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                  Klaesson er meeeeget god. Grødem hadde null selvtillit dessverre...
                  Skjønner faktisk ikke at Grødem slipper utpå. Har sett en del treninger i sommer og han har ikke vært særlig god. I rekruttkampen mot Lyn var han helt usynlig og ble bytta ut. Men vi har vel ikke bredere stall...

Vi er Vål'enga!!

Comment

• Abu var glimrende etter at han kom inn. Åpnende pasninger gang på gang. Forhåpentligvis tilbake i gammelt slag! Der er hva vi trenger mot et Kristiansund med 1-0 i bagasjen. Burde ha kommer inn etter 30 minutter! At Horn Myhre startet på kant skjønner jeg lite av... nesten dårlig gjort når han først får starte en kamp.. så svært ukomfortabel ut før han ble flyttet inn..

Mot Godset bør Abu og Lekven spille sentralt med Shala i 10’ern!

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
                      Forferdelig 1.omgang og vi sover seff på første dødball i mot. Og dermed blir det spil mot buss og fokus på å unngå kontringer i mot. Det er laga med taktikk som KBK som gjør at ES har et dårlig rykte.
                      Dette er også en grunn til at under 7 tusen løste billett i dag. For vi suger jo mot lag som har sånn taktikk.

2.omgang mye bedre og vi kunne vunnet lett med litt mer marginer. Dog; hadde det laget fra et sted jeg ikke klarer å plassere på kartet hatt en orntli spiss på den sjansen de fikk på slutten så hadde de rana med seg alt.
                      La merke til hvor misfornøyde bønda var med dommerne etter kampslutt. Det hadde de faen ingen grunn til. Hansen var som vanlig rævva begge veier og kjører en linje ingen forstår. Han kunne like gjerne trilla terning for hver avgjørelse. Og dette skal lissom være Norges beste dommer; herre....
                      Den overgangen dommer blåste av kampen på, så skjønner jeg frustrasjonen, men jeg mener det er meget bra gjort av dommer, å kompensere der for den elendige innstatsen han gjorde mot oss resten av kampen. Generelt sett så er nivået på norske dommere begredelig. Det blåses på rene dueller og skulder mot skulder, men verst av alt er at de slår ned på alt av destruktivt spill med gult kort by default (sikkert fordi det er lett å forsvare i ettertid), mens det er hipps om happs når det gjelder å dele ut kort når det kommer taklinger som kan være "karriereødeleggende". Er litt morsomt at i en gampeliga som eliteserien, så skal vi dømme som om det var småjenter som spilte

Comment

• Originally posted by nico70 View Post

Synes det deila gjorde var smart nå jeg da. Vega inn og flyttet shala ned igjen hvor han også har herjet. Deila sørget for at vi hadde teknikere der framme på kant hele tiden. Skjønner ikke at det kan bli noe å kritisere. Abu syntes jeg gjorde et av sine bedre innhopp i år hvor han slo flere glimrende crossere og også begynte å dirigere utpå der
                        Hvordan kan du si det? Det var jo en kjempeblemme å starte med Horn Myhre på "ving", han er sentral midt. Når man selger Ejuke og leier ut Azemi, må Deila sørge for at han har folk friske i den rolla, eller endre spillestil. Ingen har kommet langt i fotballen ved å dytte folk rundt på banen de ikke hører hjemme.
                        I tillegg Grødem utpå, hvorfor det? Vi hadde fått kampen inn i vår bane og Grødem er dessverre langt unna eliteserien. Vi kan da ikke bytte for å bytte?
                        Så kampen i reprise, iallefall deler av den. Det kommenteres at det ikke kan være enkelt for spillere som flyttes rundt flere ganger ila en kamp. Deila ble spurt om dette etter kampen, og han innrømmer selvfølgelig ikke blemma si, ved å starte feil med Horn Myhre, men forsøker å være vittig å si at "fungerer det ikke, må jeg gjøre grep eller bli igjen i garderroben".
                        Vi alle så før start at det var nok en taktisk bommert, det tok Deila 30 minutter å se det.
                        Greit med Shala fram når han har krampe og vi ikke har flere bytter, men ellers svakt av Deila.

Synes forøvrig Abu var ok når han kom inn på. Den store forskjellen på han og de andre på midten, er at han ofte søker pasning i neste ledd for å flytte ballen fram, istedenfor å hente den bak midtstopperne og spille langt.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• En helt annen ting: det så ut som at flere på bortetribunen satt. Har vi virkelig brukt tid på å løse ut flere rader på en orntlig bortetribune? Det er helt vilt..
                          Det håper jeg klubben fakturer for, i så fall.
                          Eller så jeg feil?

Comment

• Enig med folk angående Grødem. Det var et elendig innhopp, og heller ikke vanskelig å se.

Comment

• Det ble en merkelig kamp på mange måter. Felix er ikke noen kant-spiller og Matti fungerer egentlig ikke så godt i 10ern. Alt ble faktisk bedre når Deila i første omgang flytter rundt på 4 spillere internt på laget uten å gjøre bytter, Shala frem i 10ern, Matti på topp, Bård på kant og Felix i 6ern. Utfordringen vi har i 6ern er faktisk at Lekven og Abu er for like som spillere, de to sammen er ikke noe godt par. Enten får han bruke Shala/Abu, Felix/Abu eller Lekven/Felix eller Lekven/Shala. Shala er også en svært god kantspiller og når vi mangler folk til å fylle den rollen burde dette vært vurdert helt annerledes. Jeg kunne egentlig tenkt meg å se Abu/Felix i 6ern, Shala på kant eller 10er og Matti som spiss fra start. Når vi så den umiddelbare effekten av en rotasjon på spillere så viser jo det at start 11 var feil. Må si jeg er spent på uttak og 11er til neste kamp. Vega er god men virket rusten. Han trenger også tid å for å komme tilbake. Tror vi er for store optimister om vi skal forvente 90 min fra han også i neste kamp. Nå kommer 3 kamper på 8 dager og kommer sikkert rotasjoner på laget. Men troppen virker tynn. Grødem er dessverre langt unna nivå om dagen og vi har vel egentlig ikke så mange foran lenger. Når Bård er bedre som spiss enn kant så blir det også vanskelig.

Men igjen klarer vi å sovne på et frispark mot - attpåtil det første... Skal vi vinne kamper så må sånt slurv unngås.

Men i alt så skal vi ikke glemme at KBK - uansett hvor lite vi har sansen for dem - faktisk kom høyere enn oss på tabellen i fjor og ligger helt greit til i år også. Kanskje på tide å ta dem mer alvorlig og ikke regne med 3 enkle poeng.

Har lest meg opp på vår nye spiss og han er meget vanskelig å spille mot - men også nokså krevende å spille med. Ikke 100% at han spiller fra start neste runde. Får håpe de har tenkt godt på hvordan relasjoner skal bygges rundt og med han.

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
                                En helt annen ting: det så ut som at flere på bortetribunen satt. Har vi virkelig brukt tid på å løse ut flere rader på en orntlig bortetribune? Det er helt vilt..
                                Det håper jeg klubben fakturer for, i så fall.
                                Eller så jeg feil?
                                Er det noe å henge seg opp i?
                                Hvor lang tid tar det å løse ut de setene? En time?

Comment

Working...
                                X