Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Strømsgodset - Vålerenga, søndag 11. august kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post

Hvilken kultur da?. Det er jo et helt nytt sportslig apparat i klubben med helt andre tanker enn de som var her tidligere. Deila og hans apparat er i sin fulle rett til å gjøre som de vil. De er ikke forpliktet til å følge noen form for kultur, selv om jeg ikke skjønner hva slags kultur du snakker om.
    Det er mange folk i og rundt en klubb som VIF som sender signaler om hvordan ting bør gjøres, bl a på sosiale medier.

F eks er det en Lars Tjærnås i klubben, har vært her før også. Han sier noe sånt som at 40m sprint ikke har noe med fotball å gjøre. Vel, nå ser vi resultatet av en slik tankegang, alle spillerne på laget er trege på 40m

Det er helt i orden at spillere ikke er så sprintsterke, men ikke alle samtidig! Jeg synes det bør være en rask mann i hver lagdel

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Det er mange folk i og rundt en klubb som VIF som sender signaler om hvordan ting bør gjøres, bl a på sosiale medier.

F eks er det en Lars Tjærnås i klubben, har vært her før også. Han sier noe sånt som at 40m sprint ikke har noe med fotball å gjøre. Vel, nå ser vi resultatet av en slik tankegang, alle spillerne på laget er trege på 40m

Det er helt i orden at spillere ikke er så sprintsterke, men ikke alle samtidig! Jeg synes det bør være en rask mann i hver lagdel
      Og igjen: Hva som skrives på sosiale medier har ingen innvirkning på hvordan Deila disponerer laget eller hvilke spillere som signeres. Om du tror det, så lurer jeg på hvilken verden du lever du i. Har du noen link til at Tjernås har sagt dette om 40m sprint?. Eller bruker du det bare som unnskyldning så du kan spamme ned div forumer med samme gnålet?

Comment

• Har hørt det om 60m og 100m, men ikke 40 m.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
          Har hørt det om 60m og 100m, men ikke 40 m.
          De kjører tester på 10m og 40m. Aldri lenger. Veldig forskjellig hvem som er best på de to distansene og ulike egenskaper. Tror hastighet på 10m faktisk blir prioritert.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

De kjører tester på 10m og 40m. Aldri lenger. Veldig forskjellig hvem som er best på de to distansene og ulike egenskaper. Tror hastighet på 10m faktisk blir prioritert.
            Ja, til og med 40 meters sprinter skjer ikke så ofte i løpet av en kamp.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Og igjen: Hva som skrives på sosiale medier har ingen innvirkning på hvordan Deila disponerer laget eller hvilke spillere som signeres. Om du tror det, så lurer jeg på hvilken verden du lever du i. Har du noen link til at Tjernås har sagt dette om 40m sprint?. Eller bruker du det bare som unnskyldning så du kan spamme ned div forumer med samme gnålet?
              Det var noen som la ut en slik link tidligere i år på vgd. Tjærnås uttrykte seg klart i denne retning.

Saken er at 40 eller 60m sprint sier mye om spillernes fart og eksplosivitet. Man må passe på at dette ikke faller for langt ned samlet sett i laget.

I utlandet driver man mye med sprint og eksplosivitetstrening. Dette er svært viktig. Samtidig har mange sine begrensninger her. Typer er viktige. Men fysiske egenskaper er nedprioritert i Enga, til fordel for relasjoner, lese spillet, reaksjonshurtighet osv

Sånn som klubben sliter er det kanskje nærliggende å tenke at det ligger noen problemer i fotballkulturen? Det er i hvert fall viktig at man tar en debatt om dette slik at ikke problemene videreføres fra trener til trener

Comment

• Vel, hvis vi skal prioritere fysikk fremfor relasjoner, spilleforståelse, osv. så blir vi jo helt lsk. Det er ikke akkurat dit jeg vil...

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                  Vel, hvis vi skal prioritere fysikk fremfor relasjoner, spilleforståelse, osv. så blir vi jo helt lsk. Det er ikke akkurat dit jeg vil...
                  Post det på Twitter eller VGD, da vil Lars Tjernås fange det opp og endre i forhold til dine ønsker. Kanskje "zeta" har et eller annet treningstips å tillegge også? Virker jo som om han følger alle treningene og vet hva som feiler.
                  To fluer i et smekk dette, og vips vinner vi resten av kampa
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                    Vel, hvis vi skal prioritere fysikk fremfor relasjoner, spilleforståelse, osv. så blir vi jo helt lsk. Det er ikke akkurat dit jeg vil...
                    Godset med 6 nye spillere slo Enga. Så mye for relasjoner.

Men det jeg vil frem til er en helhetlig tilnærming. Mye av det Deila driver med på trening tror jeg er bra. Men man må ikke prioritere vekk sprint og duellkraft slik VIF har gjort. Man må ha et fokus både på relasjoner og forståelse og teknikk og fysiske kvaliteter. Alt dette er viktig

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Post det på Twitter eller VGD, da vil Lars Tjernås fange det opp og endre i forhold til dine ønsker. Kanskje "zeta" har et eller annet treningstips å tillegge også? Virker jo som om han følger alle treningene og vet hva som feiler.
                      To fluer i et smekk dette, og vips vinner vi resten av kampa
                      Jeg tror treningene stort sett er bra med Deila. Det er spillertypene som mangler

Men hvis jeg skulle foreslå noe på treningene så måtte det være Eggens treningsmetoder som Kåre I gjeninnførte i 2015. Snus opp hva disse går ut på

Comment

Working...
                      X