Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Strømsgodset - Vålerenga, søndag 11. august kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zeta
    replied
    Originally posted by lokalhelt View Post
    Skrives mye høyt og lavt om trener, det er forståelig etter en skuffende match.

Men i utgangspunktet må jeg si at selv i fravær av Ejuke så bør vi ha nok slagkraft fremover på banen, vi scora 2 mål og slapp inn 3.
    1. Greier vi å score 2 mål per kamp er det store sjanser å vinne
    2. Kan vi unngå latterlige baklengsmål så er det enda større sjanser for å vinne.

Synes ikke midtbanen og angrep er det største problemet. Det er de 4 bakerste det murrer. Kanskje spesielt midtstopperne.

Synes vålerenga må ta en beslutning på noen åpenbare greier snart.
    • Nakkim - Gi han 100 tillit eller slipp han fri. Vi lot han ikke sluttføre låneoppholdet sitt fordi vi trengte han, men tillit og spilletid fikk han ikke. bare kansellert låneopphold.
    • Näsberg - Er han back eller midtstopper. Ung vålerenga mann vi alle ønsker skal lykkes, ikke talent bare vanvittig ståpåvilje. Midtstopper er så fryktelig langt unna back. Han er udyrket innen begge roller og bekler begge dårlig. La han lykkes på EN rolle før man roterer han enda en gang
    • Ny midtstopper i Pierre Kanstrup kommer som fri transfer for 1 år. Tung senior. Når hans kontrakt er omme må de gutta på valle få til en permanent løsning som fungerer.
    Per idag er forsvaret elendig og ustabilt. Det er ikke gutta på gølvet sin skyld, trener apparatet som roterer som villmenn må ta sin del av skylden der. Stor Deila fan, men her er det mye rart.
    Denne kommentaren her kommer også hvert år. I fjor var det Carvalho som fikk skylda. Nytt forsvar settes hvert år. Det er klart at jo bedre stoppere vi kan få, jo bedre, men problemet er at det mangler presspill og duellkraft over hele banen! Og hvor treg er egentlig Lekven? Jeg skulle gjerne sett disse 40m tidene

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Hermansen View Post
    Hørte kun kampen på radio så ikke all verdens utgangspunkt for å vurdere, men ut fra kommentering hørtes resultat riktig ut (mulig det kun er en Drammenspatriot som kommenterer). Uansett, klassisk VIF å sørge for at ræva lag får en opptur når de møter oss.

Nok er nok. Nå må noen i klubbledelsen våkne og forstå at «prosjekt Deila» er over. Gi mannen et ordentlig tupp i ræva på veien ut med takk for ingenting annet enn store, tomme fraser og bortforklaringer. Ja, jeg forstår at vi uansett ikke får noen permanent erstatter inn før til vinteren, og at det kommer til å koste. Klubben må imidlertid også vurdere den negative signaleffekten det har å la en slik underyter fortsette i jobben uten noen synlige tegn på varig progresjon. Er det greit å la spillerne, sponsorene og supporterne tenke at nok en syvendeplass er ok? Finnes det ikke lenger prestasjonskrav i klubben?
    Joda, men alle i og rundt klubben bør ta en grundig kikk på seg sjøl. Når Finne er ute så kommer mikrofonene opp i nesa på Deila med Hvor er Finne? og på blogger med hvorfor spiller ikke Finne? osv. Og jeg har knapt sett en eneste kritikk av Lekven. Lekven er selve krumtappen i laget, fasteste spiller under Deila. Men det absolutt INGEN krav til Lekven. Gjør han aldri målpoeng er det helt ok, er han helt usynlig er det helt ålreit. Saken er at Lekven er vaksinert mot målpoeng, men han er treg, og har ikke fysikk til å være en defensiv midtbanespiller. Han har heller ikke spesielt gode pasninger. Lekven er prinsipielt feil spillertype

Det er liksom ikke grunn til å sparke Deila uten at klubben har noen formening om hva som er galt

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Gluecoma View Post

Den retten skal du få ha, jeg er enig med deg, vi bør slå tabelljumboen.jeg påpeker også at det er enten noe feil med holdningene, eller så er det noe feil med at vi ikke har noen klar spillestil eller filosofi, kanskje det er en kombinasjon. Men godset er ikke et så dårlig lag som tabellsituasjonen tilsier, er flere som kommer til å slite mot de på bortebane utover sesongen. At vi da velger å spille den samme trauste fotballen som vi gjør i brorparten av kampene våre er trist, men ikke overraskende. Vi er en middelhavsfarer som av og til glimter til med godt spill.
    Hvert år så kommer det mange runder om holdninger og innsats. Men klubben blir ikke bedre av dette! Saken er at det er ikke holdningene, men krigerevnene som er problemet. Laget har mange lette spillere med kvaliteter på gode dager, men de er ikke krigere på dårlige dager. Altså, det er for få atleter på laget i stallen. Det kreves lårmuskler, andre muskler, sprintfart og jernvilje når det skal kriges. Men i VIF er Lekven og Finne de mest populære spillerne, de to som mangler mest på fart og fysikk. I tillegg til at andre også er svake på akkurat dette selv om de er gode på andre ting

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by enga View Post

Nå skal jeg ikke unskylde tape idag. Med Godset er mye bedre nå enn det dem var for 3 kamper siden. Dem har hentet inn en god del nye spillere, og jeg tror dem kommer til å ta en god del poeng resten av sesongen.
    Godset hentet inn et nytt lag i sommer, spilte forrige kamp med 0 tid sammen. En uke tok det før de hadde relasjoner nok til å slå VIF!! Deila har jobbet med relasjoner i 3 år. Ha, ha, ha, ha,ha...sukk, galgenhumor

Leave a comment:

• Jepp
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Det er prosentvist enda mer lønnsomt i Norge, selv om summene er mindre.

Å vinne Champions League er kanskje 15-20% av budsjettet til Manchester United. Å delta i gruppespillet i Europa League vil kanskje være 40-50% av våre inntekter.

Vi trenger ikke å vinne ligaen en gang. Vi trenger å bli topp 3. Så vi trenger bare å sørge for at vi ikke blir slått av andre enn RBK eller Molde på tabellen.
    Jeg er helt enig. Så la oss teoretisk si at man fikk inn 500 mill. 300 til spillerkjøp og 200 til drift/lønn. Fra sponsorer/investorer. Hvor mye skal til for å tjene inn pengene? spillere til 20-30 mill inn kan bli så gode at de går til de store ligaene for 60- 100 mill f.eks. Pengepremier i serie, europacup deltakelse samt seire, publikumsinntekter i taket, alle vil sponse med den økte interessen osv osv osv...
    Er dette så veldig fjern tanke/ide?

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Skrives mye høyt og lavt om trener, det er forståelig etter en skuffende match.

Men i utgangspunktet må jeg si at selv i fravær av Ejuke så bør vi ha nok slagkraft fremover på banen, vi scora 2 mål og slapp inn 3.
    1. Greier vi å score 2 mål per kamp er det store sjanser å vinne
    2. Kan vi unngå latterlige baklengsmål så er det enda større sjanser for å vinne.

Synes ikke midtbanen og angrep er det største problemet. Det er de 4 bakerste det murrer. Kanskje spesielt midtstopperne.

Synes vålerenga må ta en beslutning på noen åpenbare greier snart.
    • Nakkim - Gi han 100 tillit eller slipp han fri. Vi lot han ikke sluttføre låneoppholdet sitt fordi vi trengte han, men tillit og spilletid fikk han ikke. bare kansellert låneopphold.
    • Näsberg - Er han back eller midtstopper. Ung vålerenga mann vi alle ønsker skal lykkes, ikke talent bare vanvittig ståpåvilje. Midtstopper er så fryktelig langt unna back. Han er udyrket innen begge roller og bekler begge dårlig. La han lykkes på EN rolle før man roterer han enda en gang
    • Ny midtstopper i Pierre Kanstrup kommer som fri transfer for 1 år. Tung senior. Når hans kontrakt er omme må de gutta på valle få til en permanent løsning som fungerer.
    Per idag er forsvaret elendig og ustabilt. Det er ikke gutta på gølvet sin skyld, trener apparatet som roterer som villmenn må ta sin del av skylden der. Stor Deila fan, men her er det mye rart.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Jepp View Post
    Vi trenger en plan for å vinne ligaen og forbli i toppen. Jeg vet ikke hvor pengene skal komme fra, skulle ønske jeg hadde svaret.
    Jeg kan ihvertfall si at hvis man driver klubben godt så er det verdt satsningen. De har jo tatt ut 10 milliarder av manu
    Det er prosentvist enda mer lønnsomt i Norge, selv om summene er mindre.

Å vinne Champions League er kanskje 15-20% av budsjettet til Manchester United. Å delta i gruppespillet i Europa League vil kanskje være 40-50% av våre inntekter.

Vi trenger ikke å vinne ligaen en gang. Vi trenger å bli topp 3. Så vi trenger bare å sørge for at vi ikke blir slått av andre enn RBK eller Molde på tabellen.

Leave a comment:

• Jepp
    replied
    Vi trenger en plan for å vinne ligaen og forbli i toppen. Jeg vet ikke hvor pengene skal komme fra, skulle ønske jeg hadde svaret.
    Jeg kan ihvertfall si at hvis man driver klubben godt så er det verdt satsningen. De har jo tatt ut 10 milliarder av manu

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied

Det er ikke pussig. Hvert år er det et av bondelagene som har flaks med innkjøp og folk som kommer opp fra junior og sammensetningen akkurat det året tar de høyt opp for å nesten rykke ned året etter da alle har gått videre til andre klubber.
    Stabilt i toppen krever penger, spenn og cash først og fremst. Dette sørger for en topp stall og at spillerne ihvertfall stammen blir.
    Så hva foreslår du? Jeg er ikke uenig med deg, men vi selger jo de beste spillerne våre.

Skal vi være stabilt i toppen så er det jo i hvert fall en start at vi er i er i toppen en gang. Og så må vi gjenta det.

Mener vi er mer eller mindre akkurat der vi var når Deila tok over. Kanskje litt bak. Spillertroppen er eldre og ingen har noe særlig salgsverdi. Vi har spillere som Azemi, Fridjon og Carvalho lånt ut og vi har sannsynligvis dyre spillere som Israelsson, Larsen etc som vi ikke engang bruker.

Mulig det blir suksess i 2020 med Deila. Men i øyeblikket tyder lite på det. En god del begynner å bli rimelig lei og hvis det skulle bli suksess så er det mer tilfeldig. Ikke som et resultat av en grundig prosess der vi har bygget stein for stein.

Leave a comment:

• Vader
    replied
    Originally posted by Trasskuken View Post

Hvis dette er logikken, så burde heller ikke godset hatt mål. De ble forært 3 mål av et VIf uten forsvar!
    Tenkte samme tanken selv litt også men svikta Godset framover? Nei mener jeg. Ok så er det svake prestasjoner i vår bakre rekke på hvertfall Keitas mål og jeg forsvarer hverken Näsberg eller Bjørdals prestasjoner som må ta på seg stor del av skylda for målene men likevel så skapte Godset mye mer enn vi var i stand til kampen sett under ett og vant fullt fortjent. Hva skapte vi egentlig? Defor er jeg ikke enig med deg selv om jeg skjønner godt hva du mener.

Leave a comment:

• Trasskuken
    replied
    Originally posted by Vader View Post

2 mål på bortebane er isolert sett OK selv mot Godset, men hvis man ser bak dette burde det vært 0. Vi blir forært 2 mål av en svak keeper. Du sier selv at det svikter framover. Det ikke bare sviktet. Det var helt bekmørkt.
    Hvis dette er logikken, så burde heller ikke godset hatt mål. De ble forært 3 mål av et VIf uten forsvar!

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    Vi trenger først og fremst en stopper med hurtighet. Så kan vi alltids få inn bedre spillere foran men det er faktisk ikke den største mangelen pr idag.
    Vi trenger vel en eller to spillere der også. Når vi jaget mål igår satte vi inn Borchgrevink, det sier vel det meste.

Leave a comment:

• Vader
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    Etter samtlige pauser med Deila som trener har det blitt dårlige prestasjoner. Ett eller annet er galt underveis i disse periodene. Virker nesten som jo tettere kamp program jo bedre blir laget.

Sett kampen i reprise i går og rent teknisk sett så klarer faktisk de 4 foran seg ganske bra. Det er bakre firer og delvis den defensive midtbanen som svikter ved begge Keitas mål. Feil plassering og manglende hurtighet hos stopperne gjør det vanskelig for oss. De faller også av mer slik at laget ikke henger sammen for å kompensere for manglende hurtighet. Da svikter det fremover i tillegg. 2 mål på bortebane er egentlig ok. Men når vi lar de løpe oss i stykker på kontringer går det dårlig.

Vi trenger først og fremst en stopper med hurtighet. Så kan vi alltids få inn bedre spillere foran men det er faktisk ikke den største mangelen pr idag.
    2 mål på bortebane er isolert sett OK selv mot Godset, men hvis man ser bak dette burde det vært 0. Vi blir forært 2 mål av en svak keeper. Du sier selv at det svikter framover. Det ikke bare sviktet. Det var helt bekmørkt.

Leave a comment:

• Jepp
    replied
    Originally posted by Vader View Post

Pussig. Ett lag som Bodø/Glimt med en totalt ukjent bergenser til trener + mange lokale spillere på laget har på 1 1/2 sesong kommet MYE lengre enn det vi har klart på 2 1/2 sesong med Deila og sikkert brukt mindre penger enn oss også. De vil lede serien hvis de vinner sin hengekamp. Kan du forklare meg den? Og ta gjerne med Odd også hvordan de får det til bedre enn oss?
    Det er ikke pussig. Hvert år er det et av bondelagene som har flaks med innkjøp og folk som kommer opp fra junior og sammensetningen akkurat det året tar de høyt opp for å nesten rykke ned året etter da alle har gått videre til andre klubber.
    Stabilt i toppen krever penger, spenn og cash først og fremst. Dette sørger for en topp stall og at spillerne ihvertfall stammen blir.

Leave a comment:

• Vader
    replied

Poenget er at det kunne vi like gjerne ha gjort. Det blir ikke bedre uten en skikkelig satsning med innkjøp av mye bedre spillere. T.o.m Martin Andresen som fersk trener klarte 2.plass når vi hadde den nest beste stallen i norge. Do the math, det er ikke rakettforskning det her.
    Pussig. Ett lag som Bodø/Glimt med en totalt ukjent bergenser til trener + mange lokale spillere på laget har på 1 1/2 sesong kommet MYE lengre enn det vi har klart på 2 1/2 sesong med Deila og sikkert brukt mindre penger enn oss også. De vil lede serien hvis de vinner sin hengekamp. Kan du forklare meg den? Og ta gjerne med Odd også hvordan de får det til bedre enn oss?

Leave a comment:

Working...
X