Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vår sjuke, sjuke fotball-boble ( Hva får man ellers for ca. 865 millioner ? )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vår sjuke, sjuke fotball-boble ( Hva får man ellers for ca. 865 millioner ? )

Fotball er gøy - det er veldig gøy å se Vålerenga spille bra og score mål. Det er fryktelig kjipt å se dem spille dårlig.
    Livet er kjedeligere uten fotball. Ja
    Og fotballen i dag koster en del penger - mye penger om et lag skal 'være i toppen'.

Og i dag ble det kjent at Manchester United har kjøpt en spiller for cirka … 865.000.000 - ÅTTE HUNDRE OG SEKSTI FEM MILLIONER - kroner.

Og fotball-kunnskapsrike ( og ellers vettuge ) Kasper Wikestad i TV2 sporten kommenterer :
    - De har trengt en midtstopper, og sagt at de ønsker Maguire. Da føler jeg det er riktig å bruke så mye penger på ham.'

Seff er det et problem å trekke ei grense, for hvilke klubber som stinker mest. + å vurdere hvor mye. Historiene til klubber er forskjellige -
    til dels veldig forskjelliige… Og er ikke Vålerenga også en 100-millionerklubb ? ( årsbudsjettet )

Mulig jeg har fulgt altfor dårlig med, men jeg savner mer enn på lenge å lese artikler som setter proff-fotballen i perspektiv - som er kritiske til
    de semi-fascistiske diktatoriske sjeikene i de Arabiske Emiratene, til EIERNE til ManU og PSG, - sponsorene til Real Madrid og Barcelona m.fl. som gjør
    fotballspillere til levende reklameplakater,
    Og i Norge; har det fx. blitt skrevet noe ( foruten i biografien hans - 'Åge'. ) om da Åge Aleksandersen boikotta å gå på RBK-kamper fordi de var sponsa av Shell
    - Og Shell skal samarbeidet "greit" med Apartheid-styret i Sør-Afrika... Aleksandersen sa noe om at det føltes godt å ha gjort det, da han var med og spilte
    for Nelson Mandela ifbm. med Nobelpris-utdelinga i Norge... ( Aleksandersen har visst gått på mange RBK-kamper etterpå )

Jeg bodde et par uker i en barnelandsby for foreldreløse unger i Bolivia i sommer. Ei 'mama di casa' som har ansvar for 8-10 unger og som jamnt over
    gjør en kjempejobb, hun tjener mindre i løpet av ei uke enn Messi tjener mens han sitter på dass. Blæh !

Vi har ei bra blekke som heter 'Josimar', en som heter 'Offside' Sverige. Mulig det er altfor lenge siden jeg leste i noen av dem ? Men h
    vor politisk og sosialt ur-sløv skal fotballen og den "vanlige" fotball-jounalistikken være ?
    Jeg har ikke noe spesilet imot ManU, ikke Liverpool heller, som brukte 830 millioner på Virgil van Dijk i fjor. Men om jeg ser en
    drakt ( uten et menneske inni ) fra de svindyre draktene til ett av disse lagene - eller Manchester City, Barcelona, Real Madrid, Chelsea, PSG, Bayern Munchen
    eller andre av 'the most stinking rich' av toppklubbene, vil jeg være happy om jeg klarer å spy på den.

Takk for oppmerksomheta !

Paul Erik Norton

PS: Og om dette er feil forum, så får mod flytte innlegget...
Working...
X