Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stabæk - Vålerenga, onsdag 14. august kl. 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• g-maZta
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

Raske defensive midtbanespillere er sjeldent å se, til og med i de beste ligaene.
    Ellers enig med deg at man burde ha et balansert lag med litt ulike typer som utfyller hverandre.
    Makelele, Busquets, Gatusso, de Rossi, Cocu, Pirlo, Pep, Vieira, Davids, Deschamps, Dunga, Keane, Matthäus..
    lista over fantastiske defensive midtbanespillere er eviglang, men ingen av dem huskes for farta. Det er heeeelt andre egenskaper som kreves av en god DM. Fart er rein bonus.

Leave a comment:

• Farmor
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Står det noe om vår nye spiss?
    Nei _ Ti tegn.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    I et intervju i Dagsavisen sies det at det er stor sannsynlighet for vår nye danske stopper er i start11 mot Stabæk. Spørsmålet er om Ivan eller Lædre Bjørdal må vike plassen. Er ikke helt sikker på hvem jeg ønsker skal være der.
    Står det noe om vår nye spiss?

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by zeta View Post

En midtbanespiller må selvsagt være skolert. Men jo høyere opp i nivå jo mer kreves av forskjellige egenskaper. En rask spiller kommer fortere opp i situasjoner som kan være avgjørende. Så gjelder det å dekke rom og følge gjennomløpninger. Her sliter VIF, de blir fraløpt.

Etter min mening bør en av tre på midten være rask og sterk, en skikkelig duellvinner. Så må det selvsagt være gode ferdigheter også på midtbanen. Jeg tåler bare ikke når det eneste de er gode på er å gjøre seg usynlig, rene superkraften!
    Raske defensive midtbanespillere er sjeldent å se, til og med i de beste ligaene.
    Ellers enig med deg at man burde ha et balansert lag med litt ulike typer som utfyller hverandre.

Leave a comment:

• Pete
    replied
    I et intervju i Dagsavisen sies det at det er stor sannsynlighet for vår nye danske stopper er i start11 mot Stabæk. Spørsmålet er om Ivan eller Lædre Bjørdal må vike plassen. Er ikke helt sikker på hvem jeg ønsker skal være der.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Spinner View Post

Hele problemet med midtbanen vår begynte jo med at Abu plutselig ikke virket mer. I fjor var han jo kongen på laget. Så da ramla alt litt sammen, og rokkeringen begynte.
    Da hadde vi plutselig behov for Shala bak der, og han var jo tiltenkt en langt mer offensiv rolle. Med Shala bakpå og Ejuke solgt har vi mistet MYE offensiv kraft.
    Når vi samtidig Tollås ute i lang tid med skade, og et tydelig spissproblem så er det ikke enkelt å sette sammen en veldig bra 11er.

* Abu MÅ komme seg tilbake til den formen han hadde ifjor (ønsketenkning)
    * Dansken MÅ matche Tollås i kvalitet og spill (ønsketenkning)
    * Lædre Bjørdal må ta mindre risiko
    * Shala kan da, og MÅ brukes høyere i banen
    * Vår nye spiss må inn og fungere umiddelbart (ønsketenkning)

Da har vi plutselig et veldig fungerende lag igjen.
    Men kan disse ønsketenkningene gå i oppfyllelse?
    Og hvorfor scorer ALDRI Finne i 2.omgang? Alle målene hans er kommet før spilte 35 minutter, what's up with that? Tilfeldig?
    Da Abu kom var Lekven ute med skade og DFH var defensiv midtbane. DFH var rask uten ball, han kunne faktisk sprinte opp en motstander, og han var mye tyngre enn Lekven i kilo, kunne rense unna på dødball, vinne dueller. En helt annen type makker for Abu. Abu er begrenset på fysikk og avhengig av at ting fungerer rundt ham. Gi ham Shala som makker eller kanskje en omskolert Grødem.

Finne er helt avhengig av å bli spilt god, han scorer ikke eller får ikke til noe når laget sliter.

Det som blir spennende fremover er utviklingen til Vega og hvordan de nye spillerne er. Så får vi se om noe klikker på plass

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

Det skader selvfølgelig ikke å være rask, uansett hvor du er på banen, men den defensive midtbaneposisjonen er den posisjonen blant utespillerne som er minst avhengig av å være rask. Plasseringsevne og evnen til å lese spillet og bryte er mye viktigere mener jeg.
    En midtbanespiller må selvsagt være skolert. Men jo høyere opp i nivå jo mer kreves av forskjellige egenskaper. En rask spiller kommer fortere opp i situasjoner som kan være avgjørende. Så gjelder det å dekke rom og følge gjennomløpninger. Her sliter VIF, de blir fraløpt.

Etter min mening bør en av tre på midten være rask og sterk, en skikkelig duellvinner. Så må det selvsagt være gode ferdigheter også på midtbanen. Jeg tåler bare ikke når det eneste de er gode på er å gjøre seg usynlig, rene superkraften!

Leave a comment:

• tordvif
    replied

Hele problemet med midtbanen vår begynte jo med at Abu plutselig ikke virket mer. I fjor var han jo kongen på laget. Så da ramla alt litt sammen, og rokkeringen begynte.
    Da hadde vi plutselig behov for Shala bak der, og han var jo tiltenkt en langt mer offensiv rolle. Med Shala bakpå og Ejuke solgt har vi mistet MYE offensiv kraft.
    Når vi samtidig Tollås ute i lang tid med skade, og et tydelig spissproblem så er det ikke enkelt å sette sammen en veldig bra 11er.

Og hvorfor scorer ALDRI Finne i 2.omgang? Alle målene hans er kommet før spilte 35 minutter, what's up with that? Tilfeldig?
    Et annet problem er at Lekven og Abu blir for like som spillertyper. Derfor vil man nok gjerne ha Shala bak der. Synes uansett ikke det er noe problem, Shala har da flere ganger kommet fra dypet å scoret.

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Husker i alle fall et mål i nyere tid han hadde i 2. Omgang, attpåtil på overtid...

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    At laget ble svekket defensivt kan ha noe å gjøre med at Shala ble flyttet opp. Altså, både Felix og Lekven mangler spurt, da får man problemer med rom uansett hvor god man er til å lese spillet. Så de to må ikke spille sammen. En annen ting er at hele laget virker under es-snittet på 40m sprint, Adekugbe kanskje litt over snittet. Så da må Felix evt spille med den minst trege makkeren

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Han har vært ivrig på lavkarbo tidligere, bl.a. i Godset, Celtic og her. Akkurat hva de har spist i sommer vet de bare selv, men det er ikke usannsynlig at det har vært lavkarbo.
    Bare å google Deila og lavkarbo, så finner du mye om dette.

Jeg anbefaler ingen å følge mine kostholdsråd, men jeg vet såpass at dette med lavkarbo og toppidrett er ganske kontroversielt. Bl.a. Olympiatoppen mener at lavkarbo og toppidrett ikke hører sammen. Men hvor knallhardt han kjører på det nå vet vi jo ikke.

Det som er sikkert er at både Godset og Celtic kuttet ut Deila-dietten det øyeblikk han var ute av døra. Men det kan jo hende han har roet seg på dette og gutta virket slappe av andre grunner.
    Det var ingen som maste om lavkarbo etter grusingen av Bodø Glimt eller FKH....Tror vi skal legge denne dø

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Trasskuken View Post
    Er det seriøst at Deila kjører gutta på lavkarbo??
    Han har vært ivrig på lavkarbo tidligere, bl.a. i Godset, Celtic og her. Akkurat hva de har spist i sommer vet de bare selv, men det er ikke usannsynlig at det har vært lavkarbo.
    Bare å google Deila og lavkarbo, så finner du mye om dette.

Jeg anbefaler ingen å følge mine kostholdsråd, men jeg vet såpass at dette med lavkarbo og toppidrett er ganske kontroversielt. Bl.a. Olympiatoppen mener at lavkarbo og toppidrett ikke hører sammen. Men hvor knallhardt han kjører på det nå vet vi jo ikke.

Det som er sikkert er at både Godset og Celtic kuttet ut Deila-dietten det øyeblikk han var ute av døra. Men det kan jo hende han har roet seg på dette og gutta virket slappe av andre grunner.

Leave a comment:

• Trasskuken
    replied
    Originally posted by Gluecoma View Post

"Undersøkelser og erf#229er viser at personer som trener utholdenhet med lite karbohydrat tilgjengelig, både akutt og over tid, blir raskere sliten. De har problemer med å ta seg ut under trening og å holde intensiteten oppe- sammenlignet med de som har nok karbohydrat tilgjengelig. I tillegg antyder forskere at det å presse seg ofte på høy intensitet med lav karbohydrattilgjengelighet, kan påvirke immunforsvaret negativt over tid"skriver Hollekim i et blogginnlegg på NTNUs sider.

Blogginnlegg fra en på NTNU, men kunne like gjerne vært en stilstudie fra vålerengas kamper
    Er det seriøst at Deila kjører gutta på lavkarbo??
    Jeg er langt unna en toppidrettsutøver, men jeg trener en del. Og bare for min del, så er det stor forskjell i hva jeg orker å prestere med mye og lite karbo. I perioder, så spiser jeg lite karbo, og da er det rett og slett grusomt å trene. Alt er tungt, og prestasjonene føles rævva. Men, fett raser av. Uten jeg kan så mye om det, så virker det veldig merkelig å kjøre et sånt opplegg i toppidrett. Gutta er jo ikke akkurat feite. Siste dobbelthaka dro vel med Grindheim.
    Nå skal ikke dette bli en treningsblogg, men lavkarbo virker for meg som en veldig rar ide.

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Nå tenkte jeg på vår nye spiss, og ikke midtstopper. George er vel ikke dansk?
    Brainfart fra min side. Jeg er litt usikker på hva jeg leste.

Leave a comment:

• donny
    replied
    I medgang og motgang til døden skiller oss ad.
    Ikke en gang kona kan gjøre meg så frustrert den ene dagen, og lykkelig den andre, som denne klubben. Allikevel er det usannsynlig vi noen gang blir skilt.
    (... klubben asså, ikke kona!)

På tide å brette opp erma og servere oss nyslakta smurfebiff!

Leave a comment:

Working...
X