Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stabæk - Vålerenga, onsdag 14. august kl. 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kroken6
    replied
    Håpet og trodde vi skulle håndtere den lange pausa, langt bedre enn vi har gjort...

Samtidig har vi solgt Ejuke (jada, vi må leve med det), men vi har med det, også mistet mye tempo og kreativitet. Virker som om mye var drillet rundt Éjuke og da vil man merke at han er borte. Synes vi er litt for mye tilbake til balltrilling på tvers og bakover, og at mye av fremdriften i det offensivé, har blitt borte.

Ikke godt å si hva som er årsaken til at det går litt tråere nå og det får vi jo aldri svar på heller. Sånn er fotballen.
    Last edited by Kroken6; 16.08.2019, 15:38.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Det er lov å være skuffa over resultatet igår, men både gutta og Ronny gjorde jobben sin og vel så det.
    Vi smeller til i dueller, vi har possession, vi vinner sjansestatistikken 5-1, vi vinner avslutningsstatistikken 10-3, vi får mål annullert for offside og har en i stanga...I en bortekamp....Med en helt ny spiss på banen og vår midtstopperkaptain ute med skade, samt at vi blir tvunget til å bytte en back før det har gått et kvarter.

Vi gjør en god kamp, holder motstanderne under kontroll i stort sett hele kampen, innsatsen er det ingenting å si på (regner med gnålet om lavkarbo er over for denne gangen), men vi har ikke marginene med oss nok til å ta alle 3 poengene.

De som hyler og skriker om at Ronny ikke hadde gjort jobben sin før denne kampen er på bærtur. Han kan tross alt ikke putte ballen i mål for gutta, det må de klare sjæl.

Ære være!

Leave a comment:

• Besetter
    replied
    Det er totalen som nå er for dårlig, uavhengig av stolpe ut, dommer og enkeltspillere. 9 poeng siste 8 kamper er langsiktig nivå rett over kvalik. En ferie el Ejuke bør ikke være nok til at vi er så svake.

Veldig synd så mye gøy det har vært innimellom i år. Shala, Finne, Ejuke i fyll fyr var gøy. Jeg har tenkt «nå er vi der» 87 ganger. Men nei. Kjipt.

Når E-cupen snart blir urealistisk håper jeg Deila tar tilbake ungdomslinja og lar Borchr, Nakkim, Ivan, Felix, Grødem osv, osv, spille mye.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by enga View Post

Da hadde mange dømt feil. Det var offside.
    Mange dommere dømmer feil i Eliteserien hver runde. Jeg har ikke sett situasjonen så alt for mange ganger, men synes den så hårfin ut. Garantert mange som hadde latt den gå

Leave a comment:

• enga
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Om du tenker på Boli når du skriver Stabæk sin beste spiller så kan jeg kontre med at vi manglet vår beste spiller Ejuke. Ellers enig at det ikke er noen unnskyldning, men marginer er viktig i fotball, og vi manglet marginene på vår side denne kampen.. Det er mange linjedommere i Eliteserien som ikke hadde dømt offside på den scoringen, og vipps vi hadde hatt 3 poeng...
    Da hadde mange dømt feil. Det var offside.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post

Synest ikke vi kan/bør bortforklare dette. Stabek uten sin beste spiller holder oss til uavgjort. Vi hadde 1 i stolpen, og et offside mål, som jeg er temmelig sikker på var korrekt. Dette var tynn suppe.
    Om du tenker på Boli når du skriver Stabæk sin beste spiller så kan jeg kontre med at vi manglet vår beste spiller Ejuke. Ellers enig at det ikke er noen unnskyldning, men marginer er viktig i fotball, og vi manglet marginene på vår side denne kampen.. Det er mange linjedommere i Eliteserien som ikke hadde dømt offside på den scoringen, og vipps vi hadde hatt 3 poeng...
    Last edited by tordvif; 15.08.2019, 03:07.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Var det offside på det målet som ble annullert forresten?

EDIT: Så gjennom sammendraget nå. Jeg så kampen live på Nadderud og der er det ikke akkurat storskjermer til å se reprisene. Litt marginer som gjør at vi ikke vinner denne ass. Annuleringen av målet til Matti er i beste fall hårfin, og Dønnum hadde et skudd i stolpen..
    Synest ikke vi kan/bør bortforklare dette. Stabek uten sin beste spiller holder oss til uavgjort. Vi hadde 1 i stolpen, og et offside mål, som jeg er temmelig sikker på var korrekt. Dette var tynn suppe.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Flem View Post

Så Abu gjorde sine saker til stående applaus mener du? Gi deg da, Lekven var den beste av de to og det må være surt når helten din ikke får det til.
    Det er så mange som synes Lekven var god. Jeg skjønner det ikke! Hva er det han gjør bra? Alt dette med usynlig arbeid og sånt er bare prat, det er ikke noe substans i det. Felix hadde vært klart bedre. Vålerenga må være eneste klubb som anser en midtbane så viktig og god uten at han faktisk gjør noe bra. Folk lurer seg selv. Prøv bare en eneste seriekamp uten Lekven. Jeg ber bare om en seriekamp uten Lekven og Finne. Hvis ikke det blir meget tydelig bedre så skal jeg være stille.

Lekven slår bare kjappe støttepasninger, ingen løp, ingen fremdrift, ingen trusler mot motstanderne. De kan bare glemme han og konsentrere seg om de andre. Sammen med Abu og Matti foran dem blir midtbanen fryktelig statisk, ingen går på løp, spillet blir urtreigt. De tre der framme får alt offensivt ansvar, de gjør noen gode prestasjoner, men det blir for lite, de får ikke skikkelig støtte.

Defensivt så blir Abu og Lekven sammen så lett. Og begge mangler helt fart, det er så dårlig kombinasjon. I boksen på dødball blir selvsagt Dønnum og Lekven lagt i bakken og knust i duellene. Det skjer hver kamp det. Det kommer også til å bli et stort problem de neste kampene. De får motstanderne til å se helt rå ut

VIF har såpass mange bra spillere at resultatene er merkelig dårlige. Gjør de rette justeringene og det vil merkes kraftig

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Flem View Post

Enig, han var god idag synes jeg.
    Unødvendig å bruke Juarez når det virker som Borchgrevink er en oppgradering.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Enig med folk angående Borchgrevink også. Positivt innhopp fra han. Spilte jo nesten hele kampen. Han ser lovende ut, og den innleggsfoten hans ser bra ut
    Enig, han var god idag synes jeg.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by zeta View Post

Åssen kan folk mene at Lekven spiller bra? Bidrar med ingenting fremover, bare kjappe støttepasninger. Så får han oppgaver på defensiv dødball, men taper selvfølgelig disse på fysikken.

Hva slags midtbanespill er det han driver med? Ingen ballføring, ikke noe temposkifte, ingen sugende taklinger. Spillet går så treigt. VIF skal ha medalje med den midtbanen? Ja, jeg skjønner at jeg er i utakt med de fleste. Hvordan er det egentlig folk rundt klubben ser på midtbanespill?

Dessuten er det kritikk mot Deila dette. Lekven gjør bare sitt beste
    Så Abu gjorde sine saker til stående applaus mener du? Gi deg da, Lekven var den beste av de to og det må være surt når helten din ikke får det til.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Var det offside på det målet som ble annullert forresten?

EDIT: Så gjennom sammendraget nå. Jeg så kampen live på Nadderud og der er det ikke akkurat storskjermer til å se reprisene. Litt marginer som gjør at vi ikke vinner denne ass. Annuleringen av målet til Matti er i beste fall hårfin, og Dønnum hadde et skudd i stolpen..
    Last edited by tordvif; 15.08.2019, 00:08.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Enig med folk angående Borchgrevink også. Positivt innhopp fra han. Spilte jo nesten hele kampen. Han ser lovende ut, og den innleggsfoten hans ser bra ut

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Jeg synes heller ikke at det var så helsvart som mange skal ha det til. Nye spissen så bra ut, Horn-Myhre er borte fra kant. Det er klart det er skuffende med 1 poeng mot to bunnlag, men husk at de lagene her er i poengnød, og da er de også vanskelig å møte. Godset hadde hentet et helt nytt lag, så å sammenligne de med laget som tapte alt i vår blir heller ikke riktig. Nå er vi heller ikke best mot de dårligste lagene, så at motstanden tar seg opp trenger ikke å være feil på motivasjonen til gutta. Jeg tror for eksempel det er lettere å møte Haugesund enn Stabæk/Godset som er i poengnød per nå.

Få inn en rask dribleving nå så kan dette bli en spennende høst likevel

Leave a comment:

• StenzEnga
    replied
    Og forresten Zeta, det var Matti’s mann som putta

Leave a comment:

Working...
X