Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Noen tanker om Vålerengas klubbstruktur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Besetter View Post
    Jeg er veldig for rekrutteringsarbeidet, og det ville vært interessant å få «regnskapet» på spillere som går før de har verdi for A-laget, som Mathias Kjølø(16), og så var det en annen like ung.
    Er dette god butikk og i tråd med en strategi?
    Vet ikke hva du mener med «regnskapet»
    Men Mathias Kjølø - Fredrik Oppegård- Oscar Bobb har gått til utlandet, ingen av de hadde proff kontrakt, så derfor har vi ikke krav på mer enn dette:
    • Utdanningskompensasjon
      - beregnes fra perioden hvor spilleren er 12-21 år og skal kun utbetales om spilleren skriver proffkontrakt med sin nye klubb.
      Sum for kompensasjon varierer.
    • Solidaritetsmidler
      - utløses ved overganger hvor det er en overgangssum.
      5% av overgangssummen skal tilfalle klubbene spilleren var i da spilleren var 12-23 år etter en gitt %-vis fordelingsnøkkel.
    Når det gjelder utviklings-teamets jobb så er det aller viktigste å identifisere talentene og utvikle de til gode spennende spillere.
    Det er mange unge spillere har fått A-lags kontrakt de siste årene, så det har vært god jobbing og identifisering av talent.
    For å nevne noen: Ghayas Zahid ,Nicolai Næss, Håvard Nilsen, Sander Berge, Markus Nakkim, Aron Dønnum, Christian Borchgrevink, Leo Cornic mm
    Tror ikke det har skjedd før at Vålerenga i en begrenset periode har fått frem så mange gode unge spillere som ender opp med A-lags kontrakt.

Disse spillerne ble stort sett plukket opp av utviklingssjef Andrea Loberto og hans team, men det er tilbake noen år. ca 2011-2014
    Guttelaget vant NM med Ivan og Markus på laget - juniorlaget vant 3 ganger på rad den prestisjetunge Elitecupen for G19 på Hamar.
    Interkrets ble vunnet mange ganger + mange andre gode prestasjoner. 98 laget var i NM finale G19 osv.

Thomas Hasselgren og dagens utviklings-team virker ikke å være helt i samme divisjon.

Comment

• Noe av problemet med forsangere på supportertribunen er at mange slenger seg på ukritisk.
      Jeg har bitt tenna kraftig sammen mens folk rundt meg blindt har fulgt forsangerne og hylla Stengel - mens han satt på tribunen. Fordi har ikke var god nok til å sitte på benken en gang. Om man ønsker å lage en jævla konspirasjonsteori om hvordan Stengel ble behandla, så kjør på - men Stengel var ræva. Han traff på et og annet frispark, men var ellers en helt middels (i beste fall) spiller. Jeg savner'n ikke. Og, hver gang noen piper om at "han var elsket av supporterne" så har jeg lyst til å kle meg naken, stille meg på taket av Intility med en forsterker det virkelig svinger av (vi snakker en mengde med megawatt) og brøle så høyt og tydelig som jeg kan: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIII - jeg har aldri elsket Stengel, og jeg vet at jeg ikke er alene. At NOEN lagde en slags helgenfigur ut av denne mediokre spilleren fra provinsen kan jeg ikke fatte og begripe. Gi dere!! Han var jovial og kjekk og sånt, og kunne sikkert blitt like pop i sosiale medier (og vanlige medier) som Gauseth og Hansen - men både som medietryne og som fotballspiller blir han et nummer eller to mindre enn disse to - så nei, jeg har ikke bruk for fyren, jeg savnern ikke og har aldri elska han. Slutt å mase om publikumsfavoritt.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
        Noe av problemet med forsangere på supportertribunen er at mange slenger seg på ukritisk.
        Jeg har bitt tenna kraftig sammen mens folk rundt meg blindt har fulgt forsangerne og hylla Stengel - mens han satt på tribunen. Fordi har ikke var god nok til å sitte på benken en gang. Om man ønsker å lage en jævla konspirasjonsteori om hvordan Stengel ble behandla, så kjør på - men Stengel var ræva. Han traff på et og annet frispark, men var ellers en helt middels (i beste fall) spiller. Jeg savner'n ikke. Og, hver gang noen piper om at "han var elsket av supporterne" så har jeg lyst til å kle meg naken, stille meg på taket av Intility med en forsterker det virkelig svinger av (vi snakker en mengde med megawatt) og brøle så høyt og tydelig som jeg kan: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIII - jeg har aldri elsket Stengel, og jeg vet at jeg ikke er alene. At NOEN lagde en slags helgenfigur ut av denne mediokre spilleren fra provinsen kan jeg ikke fatte og begripe. Gi dere!! Han var jovial og kjekk og sånt, og kunne sikkert blitt like pop i sosiale medier (og vanlige medier) som Gauseth og Hansen - men både som medietryne og som fotballspiller blir han et nummer eller to mindre enn disse to - så nei, jeg har ikke bruk for fyren, jeg savnern ikke og har aldri elska han. Slutt å mase om publikumsfavoritt.
        Enig i at vi ikke trenger å prate om han. Resten er smak og behag. Uten forhistorien så hadde han bare vært en av de spillerne som kom og gikk og som fort ble glemt.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
          Noe av problemet med forsangere på supportertribunen er at mange slenger seg på ukritisk.
          Klink enig med deg. Han er ræva. Hylekoret når han dro skjønte jeg heller ingenting av.

Comment

• Selv om det er sagt noe slikt som at Freddy dos Santos ville redusere arbeidstiden eller noe lignende, så sluttet han samtidig som Vålerenga gikk ut med at klubben hadde underskudd og lite penger. Så alle grunner ser jeg på som vikarierende argumenter og bortforklaringer, det bakenforliggende eller egentlige grunnen er dårlig råd. Men det er jo litt snodig at man kutter der hvor behovet er størst, skape blest og interesse rundt klubben.

Comment

• Originally posted by bengt View Post
              Selv om det er sagt noe slikt som at Freddy dos Santos ville redusere arbeidstiden eller noe lignende, så sluttet han samtidig som Vålerenga gikk ut med at klubben hadde underskudd og lite penger. Så alle grunner ser jeg på som vikarierende argumenter og bortforklaringer, det bakenforliggende eller egentlige grunnen er dårlig råd. Men det er jo litt snodig at man kutter der hvor behovet er størst, skape blest og interesse rundt klubben.
              Det kommer selvsagt også litt an på om han egentlig fikk til noe da. Men det kan være vanskelig å måle konkret verdien av jobben som ble gjort / resultatene. Det ga verdi for MEG personlig, men om han fikk folk på kamp, om han fikk skaffet oss "blest og interesse", det vet jeg ikke. Men han representerte ihvertfall ekte Vålerenga-sjel hele veien!
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post
                Thomas Hasselgren og dagens utviklings-team virker ikke å være helt i samme divisjon.
                Thomas Hasselgren kom til Vålerenga før 2012-sesongen for å bli utviklingssjef. Kristoffer Klaesson, Christian Borchgrevink, Aron Dønnum og Leo Cornic har alle kommi til klubben under Hasselgrens styre. Den første sesongen med Hasselgren var altså sesongen da Vålerenga sist vant NM (G16), noe Loberto aldri klarte med sine lag sjøl om de var nære i 2007, da gutta tok sølv hvilket blei gjentatt i 2016 under Hasselgrens styre.
                Nicolai Næss, Chuma Anene og etter hvert Håvard Nielsen blei alle henta av Johannes Moesgaard som kom til klubben i 2006 og fulgte 93-årgangen hele veien fra G13 til rekruttlaget og nå er han assistenttrener på a-laget etter å først ha blitt flytta opp som spillerutvikler av Kjetil Rekdal før 2015-sesongen.
                Andrea Loberto var veldig involvert i Mohammed Fellah, men før 2008-sesongen flytta han seg vekk fra utviklingsavdelinga til å bli spillerutvikler på a-laget under Martin Andresens ledelse. Det vil altså si at at han ga seg før utvelgelsesprosessen starta med 96-generasjonen med Markus Nakkim, Ivan Näsberg, Niklas Castro, Rino Falk Larsen og Simen Olafsen (som alle fikk a-kamper i eliteserien) og blant annet han som sendte Kringsjå ned i tredjedivisjon Tega George (nå i Ålesund).
                in Absinthia

Comment

• Originally posted by Hjesus View Post

Thomas Hasselgren kom til Vålerenga før 2012-sesongen for å bli utviklingssjef.
                  Her var det nesten bare faktafeil Hjesus.

Googler tak i et par feil.
                  Hasselgren kom i 2012 og ble ansatt som sportslig ansvarlig for barnefotballen.
                  Som Google sier: Thomas Hasselgren, som er sportslig ansvarlig for barnefotballen i Vålerenga 2012-14

(VG Nett) Barnepsykolog Tore Aune tror barn vil ha vanskelig for å akseptere den foreslåtte «firemålsregelen».

Comment

Working...
                  X