Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sarpsborg 08-Vålerenga,mandag 16/9 kl 19

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Spinner View Post

Gode rådyr
    - Erstatt Abu med Felix resten av sesongen. Han kan da være på benken som backup om Lekven eller Felix blir skada. (men det finnes et annet valg, se under Spinn(er)vilt )
    - Klaesson får en maksgrense på 3 lange utspill per kamp. Vi SKAL spille oss ut bakfra.
    - Matti er spiss. Ingenting annet. Har aldri vært noe annet.
    - Fiks armen til Shala. Fort.

Det ble en lang en, gitt! Natta!
    Liker ideene dine, Felix inn, Matti opp og klaesson enkle utspill
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post

Liker ideene dine, Felix inn, Matti opp og klaesson enkle utspill
      Vi SKAL spille oss ut bakfra er muligens den ideelle fotball filosofien, men det fungerer ikke for Enga. Vi innehar hverken kvalitetene eller fremdriften til dette.
      Så jeg synes det er helt greit av Klaesson og ha lange utspill, kan sikkert variere mer på dette, men heller balltap på motstanders banehalvdel enn egen.
      De lagene som presser oss høyt får ofte godt betalt for dette.
      Men med lange utspill er det og forvente at disse ikke slås på en ensom spiss, men at resten av laget også har greid og komme seg over midtbanen.

Comment

• Topp arbeid, Spinner. Fortsett med det hvis du har tid.

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post
          Topp arbeid, Spinner. Fortsett med det hvis du har tid.
          Haha, skal prøve. Men å se denne førsteomgangen 3 ganger unner jeg nesten ingen.....ZZZzzz
          For de som kan styre sitt eget lag:
          vif.managerleague.com

Comment

Spinn(er)vilt
            Jeg mener oppriktig at vi bør vurdere 4-3-3 igjen (strengt tatt 4-1-2-3). De utskiftningene vi har gjort, og de spillerene vi har per idag, passer kanskje bedre i en 4-3-3 enn de vi hadde i fjor.
            Jeg sier ikke at det er riktig å gjøre endringen, men jeg håper det vurderes nå som alle steiner snus uansett.
            I an 4-3-3 vil jeg ha
            Finne - Matti - Dønnum (George som backup for Matti)
            Camara - Lekven - Felix (med Lekven litt lenger bak enn de to andre) (Shala kan være backup)
            Sam - Dansken - Lædre - Borch (Ivan er backup for Sam og Dansken, Juarez er backup på andre siden)
            Klaesson

Det ble en lang en, gitt! Natta!
            Hei, her er jeg helt enig - vi burde spille 4-3-3
            Men litt usikker på hvorfor du ønsker en uprøvd Camara i uvant rolle vs Israelsson som er en boks-til-boks spiller som jeg tror kunne gjort det godt.
            Skjønner heller ikke hvorfor du tviholder på Lekven vs Shala som er en mye bedre spiller enn Lekven.

Ellers enig med de 9 andre

Comment

• Er det noen her som husker kampene mot Godset borte og Sarp hjemme i fjor høst? Det er noe av det seigeste og verste VIF har prestert, de kom seg ikke fremover. Da spilte Felix, Erik og Lekven på midten. Det virker rart å gjenta dette. Det mangler for mye kroppstempo sammenlagt.

Spinner påpeker korrekt at Dønnum ikke er sprintrask. Dette er ett av problemene til VIF. I tillegg til Dønnum så er Lekven, Abu, Finne, Matti, Israelsson og Felix trege på sprint. Dette viser noe av det vi mistet med Ejuke

Comment

• Ellers tenker og analyserer Spinner akkurat som Ronny og teamet hans. Han peker stadig på spillernes valg som da må bli bedre. Spinner tolker forskjellen på første og andre omgang som en forskjell på spillernes valg. Slik tenker Ronny også, har gjort det hele sesongen: hvis vi fortsetter som i andre omgang så blir det bra..

Jeg mener jo dette er grunnleggende feil. I andre omgang trakk Sarp seg noe tilbake for å sikre ledelsen og ga Vif mer komfotable forhold til å trille ball. Men så fort motstanderen presser hardt så rakner VIF fordi de taper altfor mange dueller, både sprint- og fysiske dueller. Da nytter det ikke å gjøre gode valg, ikke sjans i havet. Man blir bare overkjørt

Dette er den fundamentale forskjellen mellom mine meninger og meningene til svært mange i og rundt klubben. Jeg mener at de har altfor stor tiltro til klokskap og valg på banen. Det er liksom ikke grenser for hva man kan gjøre bare med forståelse. Jeg mener jo at denne naiviteten er det som hindrer VIF i å bli en toppklubb

Comment

• Originally posted by donny View Post
                  Hei, her er jeg helt enig - vi burde spille 4-3-3
                  Men litt usikker på hvorfor du ønsker en uprøvd Camara i uvant rolle vs Israelsson som er en boks-til-boks spiller som jeg tror kunne gjort det godt.
                  Skjønner heller ikke hvorfor du tviholder på Lekven vs Shala som er en mye bedre spiller enn Lekven.
                  Ellers enig med de 9 andre
                  La Shala bli frisk først, så kan jeg nok være enig
                  Er ikke fan av Israelsson, ser ikke helt at han har vist noe som helst. Men ikke det viktigste i en slik massiv endring.
                  vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by zeta View Post
                    Ellers tenker og analyserer Spinner akkurat som Ronny og teamet hans. Han peker stadig på spillernes valg som da må bli bedre. Spinner tolker forskjellen på første og andre omgang som en forskjell på spillernes valg. Slik tenker Ronny også, har gjort det hele sesongen: hvis vi fortsetter som i andre omgang så blir det bra..
                    Jeg mener jo dette er grunnleggende feil. I andre omgang trakk Sarp seg noe tilbake for å sikre ledelsen og ga Vif mer komfotable forhold til å trille ball.
                    Jeg tror ikke du skal si for mye om hva jeg tenker og hvordan jeg tolker, der kommer du fort til kort. Noe som blir svært tydelig her.

1: Ingen av oss VET om det er spillerenes VALG eller Ronnys INSTRUKSJONER vi ser når det gjelder igangsetting bakfra. Helt umulig med mindre de involverte ønsker å si noe om dette.
                    2: Det er ikke snakk om noens VALG at Matti er en mer bevegelig spiss enn George.
                    3: Det er ikke snakk om noens VALG når Abu slår feilpasninger. Jeg tror faktisk ikke han velger det.
                    4: Det KAN være snakk om valg når Dønnum kløner bort ballen 3 ganger på de første 15. Eller marginer. Eller manglende bevegelser foran.
                    5: S08 presset vel ikke akkurat høyt i utgangspunktet heller da, begge lag presset faktisk lavt, det var jo derfor første omgang ble så latterlig kjedelig.

Men JA, SELVSAGT er hvilke valg gutta tar utpå banen helt AVGJØRENDE for en kamp. De gjør sikkert hundre i løpet av en omgang og det er trenerens jobb å hjelpe de til å lære å ta de riktige valgene basert på ferdigheter og situasjon.
                    Dersom en spiller alltid tar de riktige valgene får man utnyttet den spillerens potensiale i svært stor grad. Å ta riktige valg, og det å ta de fort nok, kan absolutt kompensere for svakere ferdigheter.
                    Trodde alle visste det.
                    vif.managerleague.com

Comment

Jeg tror ikke du skal si for mye om hva jeg tenker og hvordan jeg tolker, der kommer du fort til kort. Noe som blir svært tydelig her.

1: Ingen av oss VET om det er spillerenes VALG eller Ronnys INSTRUKSJONER vi ser når det gjelder igangsetting bakfra. Helt umulig med mindre de involverte ønsker å si noe om dette.
                      2: Det er ikke snakk om noens VALG at Matti er en mer bevegelig spiss enn George.
                      3: Det er ikke snakk om noens VALG når Abu slår feilpasninger. Jeg tror faktisk ikke han velger det.
                      4: Det KAN være snakk om valg når Dønnum kløner bort ballen 3 ganger på de første 15. Eller marginer. Eller manglende bevegelser foran.
                      5: S08 presset vel ikke akkurat høyt i utgangspunktet heller da, begge lag presset faktisk lavt, det var jo derfor første omgang ble så latterlig kjedelig.

Men JA, SELVSAGT er hvilke valg gutta tar utpå banen helt AVGJØRENDE for en kamp. De gjør sikkert hundre i løpet av en omgang og det er trenerens jobb å hjelpe de til å lære å ta de riktige valgene basert på ferdigheter og situasjon.
                      Dersom en spiller alltid tar de riktige valgene får man utnyttet den spillerens potensiale i svært stor grad. Å ta riktige valg, og det å ta de fort nok, kan absolutt kompensere for svakere ferdigheter.
                      Trodde alle visste det.
                      Dont feed the troll Spinner, han vil ikke endre mening. Indirekte handler alle hans poster om det samme - Lekven er svulsten på laget.

Nok en god analyse av deg Spinner, jeg tar av meg hatten (da tenker jeg ikke på dette innlegget, med analysen av laget).
                      "Uenig" i en ting dog, Klaesson spiller ikke ballen mer ut av banen eller til motstander enn Larsen. Det var ganske mange som reagerte på hvor mange balltap vi hadde med Larsen i mål, selvom dette ble framhevet som en av hans sterke sider.
                      Mitt hårtap skjedde lenge får Klaesson kom i buret for å si det sånn.
                      Uavhengig av det, du som sitter på analyse-"bordet", kan du dra ut noe som kan fortelle oss i hvilke sammenheng Klaesson spiller ut ballen? Mulig jeg har gullfiskhukommelse, men jeg sitter med en følelse av at våre forsvarere stadig spiller Klaesson i pissedårlige situasjoner med dårlige og unødvendige tilbakespill.

Våre bakerste velger alt for ofte å spille bakover, og med en offensiv motstander, blir det jo fort trykk mot keeper og dårlige arbeidsforhold for bakerste mann.
                      Dårlig pass bakover uten at andre involverer seg blir jo pælming av ballen framover, og da er fort hele laget på mellomdistanse.
                      Last edited by Flem; 21.09.2019, 12:38.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Keyser View Post

Vi SKAL spille oss ut bakfra er muligens den ideelle fotball filosofien, men det fungerer ikke for Enga. Vi innehar hverken kvalitetene eller fremdriften til dette.
                        Så jeg synes det er helt greit av Klaesson og ha lange utspill, kan sikkert variere mer på dette, men heller balltap på motstanders banehalvdel enn egen.
                        De lagene som presser oss høyt får ofte godt betalt for dette.
                        Men med lange utspill er det og forvente at disse ikke slås på en ensom spiss, men at resten av laget også har greid og komme seg over midtbanen.
                        Dette er jo akkurat slik NFF og Grøttland ønsker at fotball skal spilles. Lange baller mot cornerflaggene, Jeg er uenig i dette. Det er lite spillerutviklende og du sier samtidig til spillerne dine at de ikke er gode nok. Om du likevel ønsker å kun spille lange baller må du i det minste ha spillerne med fysikk som vinner duellene som kommer.

Comment

• Spinner, jeg mener ikke at du bare tenker valg, men at du overvurderer og overfokuserer på det i forhold til andre ting, spesielt da evner i en mot en situasjoner.

Du sier at om vi bare kunne slutte med de unødvendige balltapene så er vi et helt annet fotballag. Altså, at laget egentlig er meget bra, men det er noen småting som er i veien. Slik har jo Deila argumentert hele tiden. Han har pekt på det positive i hver kamp og sier at bare vi fortsetter sånn så går det mye bedre, fremgangen er rett rundt hjørnet.

realiteten er at til neste kamp er alle de positive tingene blåst bort. Laget har ikke fremdrift og de tåler ikke det aggressive presset fra motstanderne. De mister ballen for lett i duellene og dette gjør spillerne nervøse og de slår ballen for fort eller for enkelt fra seg. Og rytmen og fremdriften blir borte, da kommer slurv og balltap. Denne grunnleggende svakheten er der uansett hvilken lupe man bruker for å finne positive tegn.

Jeg synes at både du og Deila hele tiden kommer tilbake til oppstillinger og løsninger som er demonstrert mislykket gang på gang på gang.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

1: Dont feed the troll Spinner, han vil ikke endre mening. Indirekte handler alle hans poster om det samme - Lekven er svulsten på laget.

2; Uavhengig av det, du som sitter på analyse-"bordet", kan du dra ut noe som kan fortelle oss i hvilke sammenheng Klaesson spiller ut ballen? Mulig jeg har gullfiskhukommelse, men jeg sitter med en følelse av at våre forsvarere stadig spiller Klaesson i pissedårlige situasjoner med dårlige og unødvendige tilbakespill.
                            1: Enig. Jeg gir opp, ble bare desverre provosert av at han legger ord i munnen min.

2: Her må jeg være tydeligere. Det er IKKE slik at Klaesson spiller ballen ut over sidelinja oftere enn Adam når han klinker den ut langt. Tvert imot, sjeldnere. Ikke helt merkelig akkurat dette, da Adam oftere klinket ballen opp mot en av kantene, mens Klaesson klinker opp på midten. Jeg vet ikke om denne forskjellen skyldes valg, instruksjoner eller dårligere bevegelser hos kantene.

De situasjonene jeg har omtalt hanlder ikke om tilbakespill eller en keeper under press. Snakker kun om utspill fra 5 eller 16 meter. "All tid i verden" og begrenset press. I begge de siste 2 kampene har Klaesson, av en eller annen grunn, spillt ut langt nesten hver gang i en hel omgang, før han gjør det motsatte i den neste. Og i begge disse kampene, og forsåvidt i de kampene før, ender de lange ballene, nesten uten unntak, opp hos en motstander såpass kontrollert at det blir ikke engang en duell utav det.

Jeg har allerede påpekt at dette tapper oss for krefter, for da må vi løpe, presse og prøve å gjenvinne ballen. Istedenfor å bygge opp spill mens vi lar de andre løpe og bruke krefter, og vi kan strekke laget.

Bare så det er oppklart
                            Veldig spent på å se hvordan disse tingene utarter seg i morgen. Noen analyse fra meg kommer ikke før uti uka uansett. Busy med deadline på jobben som skal levers søndag kveld 23:00...hurrah....
                            vif.managerleague.com

Comment

1: Enig. Jeg gir opp, ble bare desverre provosert av at han legger ord i munnen min.

2: Her må jeg være tydeligere. Det er IKKE slik at Klaesson spiller ballen ut over sidelinja oftere enn Adam når han klinker den ut langt. Tvert imot, sjeldnere. Ikke helt merkelig akkurat dette, da Adam oftere klinket ballen opp mot en av kantene, mens Klaesson klinker opp på midten. Jeg vet ikke om denne forskjellen skyldes valg, instruksjoner eller dårligere bevegelser hos kantene.

De situasjonene jeg har omtalt hanlder ikke om tilbakespill eller en keeper under press. Snakker kun om utspill fra 5 eller 16 meter. "All tid i verden" og begrenset press. I begge de siste 2 kampene har Klaesson, av en eller annen grunn, spillt ut langt nesten hver gang i en hel omgang, før han gjør det motsatte i den neste. Og i begge disse kampene, og forsåvidt i de kampene før, ender de lange ballene, nesten uten unntak, opp hos en motstander såpass kontrollert at det blir ikke engang en duell utav det.

Jeg har allerede påpekt at dette tapper oss for krefter, for da må vi løpe, presse og prøve å gjenvinne ballen. Istedenfor å bygge opp spill mens vi lar de andre løpe og bruke krefter, og vi kan strekke laget.

Bare så det er oppklart
                              Veldig spent på å se hvordan disse tingene utarter seg i morgen. Noen analyse fra meg kommer ikke før uti uka uansett. Busy med deadline på jobben som skal levers søndag kveld 23:00...hurrah....
                              Takk for svar, da skjønte jeg hva du mente
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                              X