Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga-Stabæk Intility Arena lørdag 19/10 kl 20.30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fy pokker as... Deila kan vel ikke være så dum eller styret kan vel ikke være så dumme at de ikke skjønner at det er på tide med en forandring nå... Leder han kampen mot fugla så er det slutt for min del helt til han er ute av klubben...

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post

Og hvem ansetter ledelsen? Styret, med eier i front.
      Og poenget er?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Og poenget er?
        Poenget er at hvis noe skal gjøres så er det styret i klubben som må ta grep, det er vel ikke så vanskelig å forstå. Hjelper ikke mye å kaste dritt på daglig leder.

Comment

• Originally posted by bengt View Post

Dermed må styre og eier ta til vettet før de ødelegger klubben totalt.
          Hvordan ødelegger de klubben egentlig?
          Denne klubben har jo nesten klart ødelegge segselv flere ganger. Dundrende underskudd og middelmådige sesonger er jo ikke noe nytt her i gården?!

Comment

• Vålerenga Fotball Herrer A-lag er ikke bra for helsa mi - for tida.
            Så jeg orka ikke å se kampen i dag
            Ikke engang på tv.
            Så bare siste 5 minuttene
            ...
            Dønnum utvist. Tap 0-2 mot noen bønder
            Javel.

Tross alt - Hyggelig og se Fellah og Nouri tilbake
            Gidder ikke å gnåle om trenern nå.

Får komme meg på en av de siste hjemmekampene
            og gjøre mitt for å STØTTE laget
            De trenger det nå....

'Vi ska få en dag i mårå' !
            Det er liv og det er håp !
            Yess !

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Jeg skal ikke svare for Vader, men slik jeg ser det, har disse 3 gutta ansatt hverandre - ordentlig gutteklubben Grei. De hadde nok et håp om å gjenskape suksessen de hadde i Godset etter noen år.
              Alle de 3 må bort tror jeg, en ordentlig opprydding.
              Så kan man jo nevne spillerlogistikken, markedsføringa (helt dødt), framtoning i media og kroppsspråk som oser av likegyldighet.
              Kan være jeg tar feil og at det bare har ballet på seg, men jeg ser aldri for meg at Deila går og de 2 andre blir igjen.
              Nei, de har ikke ansatt hverandre. Det er som i alle andre bedrifter, styret som ansetter ledelsen. Så kan man selvfølgelig være uenig i valgene styret gjør, men er du medlem av klubben, så møt opp på årsmøtet og frem dine synspunkter. Litt mer effektivt enn å hyle på et forum.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Ja, med speidernettverket på plass og Engaland, så vil jeg påstå at de prøver å lære av egne feil
                Fint det, men dette speidernettverket bør vel først og fremst være retta mot A-laget. Talenter ned i bleiealder har man full kontroll på.

Vi er Vål'enga!!

Comment

Poenget er at hvis noe skal gjøres så er det styret i klubben som må ta grep, det er vel ikke så vanskelig å forstå. Hjelper ikke mye å kaste dritt på daglig leder.
                  Ja, og da må styret skjønne at de må ta grep.

Varene er levert, som sa det. Det er ikke folk igjen og vi har 11 på rad uten seier. Det er Deilas ansvar. Folk identifiserer seg i mindre og mindre grad med klubben. Det er Espeseths ansvar. Der ansvaret følger den rollen han har.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                    Fint det, men dette speidernettverket bør vel først og fremst være retta mot A-laget. Talenter ned i bleiealder har man full kontroll på.
                    Ja, jeg trodde det var retta mot a-laget, men så klart er det noen spesielle talenter så er det greit å følge utviklingen mener jeg.

Comment

Hvem snakker om å hylle? Daglig leder blir gitt et mandat og jobber etter dette. Om vedkommende ikke klarer å oppnå det, så får det konsekvenser. Ikke vanskelig å forstå.
                      Sorry for feil ordbruk. "Hylle" ble feil ord fra min side så forsvare skulle vært mer riktig selv om jeg skrev nesten hylle og ikke hylle direkte. Du tar Espeseth i forsvar fordi han innfridde budsjettet med 30 mill i minus i 2018. Greit nok det. Jeg ser ikke helt for meg at tallene for 2019 skal bli så mye bedre. Ikke kommer det folk på kampene og sportslig er vi på ett katastrofalt dårlig nivå. Hvis ikke Espeseth og Deila har stor del av skylda for dette så skjønner ikke jeg noe selv om ett styre har overordnet makt.
                      Last edited by Vader; 20.10.2019, 01:15.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Ja, jeg trodde det var retta mot a-laget, men så klart er det noen spesielle talenter så er det greit å følge utviklingen mener jeg.
                        Det er smart å følge utviklingen fra tidlig alder siden prisen alltid vil stige med antall år. Men det er grunn til en stor bekymring og det er ryktet til VIF som klubb for yngre som vil nå opp/ spille for a-laget. Jeg har fulgt Oslo fotballen i flere klubber over år og det var en gjengs oppfatning at du ikke kunne gå til VIF i ung alder siden du «aldri» ville få sjansen på a-laget. Dette skulle endres med Deila men nå begynner det å murre kraftig igjen. Flere unge som signaliserer sterkt ønske om å komme seg bort og flere som vurderer mulighetene. Vi har et bra akademi hvor mange ønsker seg men så vil de vekk.

Og det er egentlig ikke så vanskelig å skjønne siden spiller logistikk går mot å hente eldre, skadete spillere (som vi har råd til). Det er ingen yngre spillere i år som har fått sjansen før de eldre er skadet eller satt ut med karantene. De er ikke dummere enn at dette er klare signaler fra «ungdomsutvikler» Deila. Det store paradoks er det når de yngre har fått sjansen så leverer du stort sett varene. Og de vil bli bedre med erfaring, ref alle som har fått sjansen i alle ES klubber i år. Vi har et godt akademi men det er ikke positiv omtale av klubben som utviklet av spillere til eget a-lag.

Jeg gruer meg litt til neste overgangsvindu dersom Deila fremdeles er trener. Da forsvinner mange (de som har muligheten). Fått klare signaler om dette fra flere av de som betraktes som klubbens kommende potensielle «stjerner» og det er verste er at vi ikke kommer til å få særlig betalt heller.

Så får alle mene hva de vil men dette er i mine øyne en elendig situasjon og kommer i tillegg til prestasjonene på a-laget. Deilas spiller logistikk må være ES desidert dårligste og alle eldre på korttidskontrakter har vist seg å være total skivebom - med fasit i hånd. Men med det «beste» speidernettverket burde mange av disse signeringene vært unngått. Igjen, elendig håndtverk.

Fortsetter Deila må klubben enten få mer midler til å hente bedre spillere eller begynne å ta bedre vare på de yngre. Det siste er det ingen som tror på lenger så da spørs det om pengene kommer ... Jeg er ikke stor optimist.

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Hold det sivilt, a.. Forstår ikke denne trangen til å hamre løs på mennesket Ronny Deila? Mange er nå i begrunnet tvil, og mange åpenbart uten håp, om at Ronny Deila vil kunne lykkes, men personlig kjenner jeg ikke et sekunds sinne eller bitterhet mot han for forsøket. Noen som tviler på at han har gått helhjertet inn i denne jobben?

Han har stått i stormen, og er definitivt ingen "idiot" fotballfaglig og hva er det som skulle tilsi at fylla har skylda? Bare stopp..
                          Jævla godt poeng!! Jeg er definitivt ikke fornøyd med hvordan laget gjør det men å omtale folk som fyllik (meget mulig det er rett, og det er mange her på forumet inklusivt meg selv som er det) er lavmål. Om vi kjører den stilen bør Rekdal heretter bli omtalt som spilleavhengig også hver gang han nevnes
                          ​​​​​​
                          "Tøffe gutter trenger også hudpleieprodukter"

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Det er smart å følge utviklingen fra tidlig alder siden prisen alltid vil stige med antall år. Men det er grunn til en stor bekymring og det er ryktet til VIF som klubb for yngre som vil nå opp/ spille for a-laget. Jeg har fulgt Oslo fotballen i flere klubber over år og det var en gjengs oppfatning at du ikke kunne gå til VIF i ung alder siden du «aldri» ville få sjansen på a-laget. Dette skulle endres med Deila men nå begynner det å murre kraftig igjen. Flere unge som signaliserer sterkt ønske om å komme seg bort og flere som vurderer mulighetene. Vi har et bra akademi hvor mange ønsker seg men så vil de vekk.

Og det er egentlig ikke så vanskelig å skjønne siden spiller logistikk går mot å hente eldre, skadete spillere (som vi har råd til). Det er ingen yngre spillere i år som har fått sjansen før de eldre er skadet eller satt ut med karantene. De er ikke dummere enn at dette er klare signaler fra «ungdomsutvikler» Deila. Det store paradoks er det når de yngre har fått sjansen så leverer du stort sett varene. Og de vil bli bedre med erfaring, ref alle som har fått sjansen i alle ES klubber i år. Vi har et godt akademi men det er ikke positiv omtale av klubben som utviklet av spillere til eget a-lag.

Jeg gruer meg litt til neste overgangsvindu dersom Deila fremdeles er trener. Da forsvinner mange (de som har muligheten). Fått klare signaler om dette fra flere av de som betraktes som klubbens kommende potensielle «stjerner» og det er verste er at vi ikke kommer til å få særlig betalt heller.

Så får alle mene hva de vil men dette er i mine øyne en elendig situasjon og kommer i tillegg til prestasjonene på a-laget. Deilas spiller logistikk må være ES desidert dårligste og alle eldre på korttidskontrakter har vist seg å være total skivebom - med fasit i hånd. Men med det «beste» speidernettverket burde mange av disse signeringene vært unngått. Igjen, elendig håndtverk.

Fortsetter Deila må klubben enten få mer midler til å hente bedre spillere eller begynne å ta bedre vare på de yngre. Det siste er det ingen som tror på lenger så da spørs det om pengene kommer ... Jeg er ikke stor optimist.
                            Ta f.eks Brede Sandmoen. Kaptein på årets rekruttlag som rykka opp til PostNord, og en av de beste spillerne i divisjonen. Ikke fått ny kontrakt (ennå). Tipper han herjer i Eliteserien om 3 år, da for Stabæk eller andre, mens vi stiller med has-beens fra dansk fotball.
                            Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post

Ta f.eks Brede Sandmoen. Kaptein på årets rekruttlag som rykka opp til PostNord, og en av de beste spillerne i divisjonen. Ikke fått ny kontrakt (ennå). Tipper han herjer i Eliteserien om 3 år, da for Stabæk eller andre, mens vi stiller med has-beens fra dansk fotball.
                              Problemet er jo at vi er en klubb som ikke har tålmodighet til å gi de unge tid. Vi er ikke en klubb hvor man kan bygge opp et ungt lag over la oss si 4-5 år. Det murrer med en gang resultatene ikke kommer og jeg tror dette påvirker Deila også. Han føler seg presset til å levere umiddelbart, og derfor hentes det inn middelmådige( i beste fall) 30 åringer i stedet for å gi de unge sjansen.

Jeg er helt for at vi burde utnytte alle talentene vi har på en bedre måte, men det er ikke realistisk i en klubb som helst skulle vært best i går.

For min del kunne vi godt kjørt på med bare unge spillere og et par etablerte sånn som Stabæk. Da hadde jeg godtatt middelmådige resultater og til og med et nedrykk, men det er dessverre ikke realistisk at vi kan bygge opp noe over tid som de mindre klubbene pga trykk fra omgivelsene og ikke minst kravstore supportere.

En liten forskjell er jo også at Stabæk faktisk treffer på de signeringene de gjør av etablerte spillere, så en ny sportsdirektør er også noe vi sårt trenger. Helst en med erfaring og litt tyngde, og ikke en fysioterapeut..

Comment

• Så akkurat per nå tror jeg den strategien til klubben om at 2-3 skal opp på A-laget om gangen er fornuftig og riktig ut i fra ambisjonene til klubben. Det er ikke realistisk med noe mer, og da må man også godta at noen unggutter og talenter forsvinner til andre klubber..

Noe annet vil kreve en endring av strategi, men kanskje det er det som skjer den dagen Trøim trekker seg ut og vi ikke har råd til noe annet. Jeg tror klubben hadde hatt godt av det for å være ærlig. Nå har klubben kjørt seg helt fast i et middelshavsfarer blindspor.. Vil driste meg til å si at et nedrykk også kunne ha gjort godt fordi da blir man tvunget til å gjøre drastiske endringer.
                                Last edited by tordvif; 20.10.2019, 14:24.

Comment

Working...
                                X