Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga-Stabæk Intility Arena lørdag 19/10 kl 20.30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flem
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Ikke overraskende er Abu og Kanstrup våre svakeste, så det er jo status quo. Vi har ingen bedre enn Kanstrup å sette inn som stopper per dags dato, så det er som det er.
    Har ikke tenkt å si så mye om Abu..eller jo, litt ihvertfall.
    Jeg mener jo vi burde bruke Ivan istedenfor Kanstrup, og Adekugbe på backen. Da får vi mer fart framover og mer tyngde i angrep også.
    Nakkim som Mikkel nevner, kan ikke være dårligere valg enn Kanstrup, men Deila som har hentet han inn, ønsker vel ikke å vise at det var en bom.
    Shala inn i midten er en selvfølge, så får man se hvordan vingene løses.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Mikkell View Post
    Korter ned innlegget ditt, for har bare noen korte kommentarer, men anbefaler alle å lese alt.
    Nouri var eneste alternativ på høyreback på lørdag. Borch hadde karantene, og Juarez var skadet. Borch bør selvsagt spille resten av kampene i år, han er fremtiden.
    Oouff, dette visste jeg jo, pinlig

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Korter ned innlegget ditt, for har bare noen korte kommentarer, men anbefaler alle å lese alt.
    Vi har ingen bedre enn Kanstrup å sette inn som stopper per dags dato, så det er som det er.
    Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke Markus Nakkim får flere muligheter. Riktignok var han skadet på lørdag i følge klubben, selv om dette kun ble meldt på Twitter via VPN og ikke via artikkelen om tropp som ble lagt ut på nettsiden, men han har vært påfallende mye ute i kulda i år. Nakkim har vært knallgod på 2. laget, og han er en spiller som blør for drakta og vet hva det betyr å spille for Vålerenga, i motsetning til en leiesoldat som bare er her frem til jul. Synes det er synd at ikke flere spillere med sjel som elsker laget slipper til.

Trenger ikke si så mye om Dønnum, men synd han ødelegger for laget med tanke på LSK-kampen.
    Dønnum måtte uansett sone karantene for gule kort etter det første han fikk i kampen. At han responderer på "blø for drakta" med å meie ned en smurf er helt innafor. Var vel Panzer-Hagen som i sin tid sa noe sånt som "Når det går skikkelig dårlig tar jeg en beinhard sklitakling på en motstander bare for å vise at de ikke kan kødde med oss" (parafrasering).
    Dønnum var vel kanskje den eneste, i tillegg til Ivan, som så ut som han ville noe på lørdag. Synd å mangle ham mot LSK, men respekt for at han bryr seg.

Det er vanskelig å skjønne hvorfor Nouri foretrekkes også, men noen vet kanskje noe jeg ikke vet.
    Nouri var eneste alternativ på høyreback på lørdag. Borch hadde karantene, og Juarez var skadet. Borch bør selvsagt spille resten av kampene i år, han er fremtiden.

Shala kom inn og fikk dratt med seg resten. Han spilte bra selv også.
    At han ikke startet når han kunne spille en full landskamp uken før er et mysterium for meg, spesielt når Vega må ut etter en halvtime. Men Shala må spille dypt på midten og ikke på kant. Som du også nevner må Abu ut av laget.

Klaesson inn for Adam igjen, takk.
    Borch inn for Nouri, ingen diskusjon.
    Felix inn for Abu, klippekortet til Abu har gått ut på dato.
    Shala i 10ern (ettersom Dønnum er ute)
    Du får selv velge hvem som skal spille kant, om du vil bruke Vega eller Camara. Så mange andre har vi vel ikke som er aktuelle. Tror farta til Camara KAN bli en faktor.

NÅ SKAL VI FAEN MEG VINNE!
    Skulle gjerne sett både spillere som Sahraoui i 10-ern, Sander Werni på kant og Brede Sandmoen på midten, men tviler på at Deila har noen god kontroll over 2. laget, og så lenge vi ligger der vi ligger tenker vel trenerapparatet er det er for mye "gambling" å slippe til de unge lovende (dessverre). Selv om det kan være litt ufint å slippe til spillere med ingen ES-erfaring på Åråsen, så kan det slå positivt ut også.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Tok meg bryet med en god gammeldags pluss / minus analyse av spillerene, i ren Drillo-ånd.
    Lystig lesning for noen, ikke så hyggelig for andre
    Spiller Pluss Minus Sum
    Adam 3 3 0
    Ivan 8 3 5
    Kanstrup 3 6 -3
    Lædre 3 3 0
    Nouri 6 6 0
    Lekven 6 2 4
    Abu 4 10 -6
    Finne 10 2 8
    Dønnum 12 7 5
    Vega 2 3 -1
    Matti 4 0 4
    Shala 7 2 5
    Sam 2 0 2
    Fellah 2 2 0
    Ikke overraskende er Abu og Kanstrup våre svakeste, så det er jo status quo. Vi har ingen bedre enn Kanstrup å sette inn som stopper per dags dato, så det er som det er.
    Har ikke tenkt å si så mye om Abu..eller jo, litt ihvertfall. Vi kan FORTSATT ikke leve med at det gjøres så mange feil i den posisjonen. Altså, bare se kampen en gang til, legg merke til han på begge måla imot. Driver med ballwatching og står stille på 0-1, joggende etter, ser ikke intressert ut engang, og følger jo ikke med for fem øre når han får ballen fra Kanstrup og det ender med 0-2. Nei, har sagt det hundre ganger, han kan ikke spille på dette laget. Og hjelpe meg så dårlig Felix må være som ikke har erstattet han for lenge siden, helt merkelig.
    Trenger ikke si så mye om Dønnum, men synd han ødelegger for laget med tanke på LSK-kampen.
    Finne jobber fantastisk både offensivt og i press, og det er et lite under at han ikke putter ett eller to. Men når ting har satt seg såpass i huet, ja, har man ikke selvtillit så har man ikke selvtillit.
    Vega er fremdeles ikke god nok, men jeg antar det er medisinske grunner til at han starter på banen mens Shala starter på benk.
    Det er vanskelig å skjønne hvorfor Nouri foretrekkes også, men noen vet kanskje noe jeg ikke vet.
    Shala kom inn og fikk dratt med seg resten. Han spilte bra selv også.

Som sagt før, vi spiller bra, vi burde ha vunnet enkelt, men ingen har tro på seg selv, og alle har høye skuldre.

Jeg har en liten bønn til Ronny før LSK....Jeg kunne tenke meg å be om en formasjonsendring, men jeg skjønner at dette ikke er tidspunktet. Så da nøyer jeg meg med:
    Klaesson inn for Adam igjen, takk.
    Borch inn for Nouri, ingen diskusjon.
    Felix inn for Abu, klippekortet til Abu har gått ut på dato.
    Shala i 10ern (ettersom Dønnum er ute)
    Du får selv velge hvem som skal spille kant, om du vil bruke Vega eller Camara. Så mange andre har vi vel ikke som er aktuelle. Tror farta til Camara KAN bli en faktor.

NÅ SKAL VI FAEN MEG VINNE!

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

Hvor god er han Mawa? Det virker som om vi har gått glipp av det helt store, så mye fokus som han har fått på forumet. Hittils har han scora hele to mål for bunnlaget!
    ​​​​
    Mayron Antonio George Clayton - Født 23. oktober 1993 - Kamper spilt: 7 - Mål:1 - Såvidt jeg vet kontrakt ut året.

Moses Mawa - Født 4. august 1996 - Kamper spilt:10 - Mål: 3. - Greide vi ikke å matche tilbudet til Godset?

Hva skjer med Ousmane Camara og hvorfor stiller man med Shala på benken?

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Har ikke hatt ork til å gi kaste meg over en full analyse, men det trengs egentlig ikke heller.

Trippeltabbe på førstemålet og juniorfeil på #2, resten av kampen eide vi men klarer ikke sette sjansene.

Det som er så utrolig synd å se på er at spiralen ser ikke ut til å ville snu. Den ene ulykken avløser den andre, og mer kritikk avler bare mer usikkerhet som igjen avler flere feil og høyere skuldre.

Vi har ikke vunnet på 11 kamper. Men det tragiske er at vi ikke har spilt dårlig. Vi har spilt bra siden RBK-kampen egentlig, totalt sett, med unntak av mot Viking. Vi skaper mest, vi avslutter mest, vi dominerer og presser mest, men vi vinner ikke. Personlige feil vil det alltd være på nivået i tippeligaen, det er bare en del av pakka, og det er ikke spesielt for oss. Om man ikke vil tro meg på dette, sjekk tilgjengelig statistikk og analyse for alle disse kampene, vi spiller så utrolig mye bedre enn resultatene tilsier.

Hadde vi hatt marginene med oss i halvparten av disse 11 siste kampene, hadde vi hatt 4 seire og 40 poeng. Da hadde flere av de unge fått prøve seg, man hadde sluppet de høye skuldrene og ingen hadde mast om taktikk, den fortapte sjela, unge som kanskje forlater oss, Ronny som trener og hele pakka. Vi hadde sett flere folk på kampene og vi hadde sikta oppover på tabellen.

Men desperasjonen har fått sette seg skikkelig fast. Selvtilliten i laget er på bånn, så lav at de ikke evner å følge enkle planer og instruksjoner. Som Adam selv sa, man begynner å tvile på om man er god nok.
    Jeg har ALDRI sett maken i norsk tippeliga hva gjelder elendig uttelling, og jeg har vitterlig noen år på baken.

Det finnes ingen kaniner man kan dra opp av hatten, og for å gjøre meg ekstra lite populær her; Det er ikke annet å gjøre for laget enn å jobbe steinhardt. Det er ikke noe annet Ronny kan si eller gjøre heller, steiner er blitt snudd, kortsiktige valg er gjort med de beste intensjoner, det har bare ikke gitt uttelling. Ronny kan ikke score for gutta, det må de gjøre selv.

Det eneste VI kan gjøre er å støtte, synge og rope frem gutta, det nytter ihvertfall ikke å boikotte kampene "inntill Ronny har dratt", da kan man like gjerne heie på de andre.
    Ja, det ER tøft å være Enga-mann om dagen. Men tenk deg hvor tøft der er å være Enga-spiller. De trenger alt vi kan gi dem.
    Så får styret, klubben og ledelsen gjøre det de mener de bør gjøre. Tror ikke det lett å være der heller om dagen.

Jeg er kanskje ikke noen stor Ronny-fan, men jeg vet hvor hjertet ligger.

I Enga. Alltid.
    Det eneste mulige forslaget må være å få inn en mental coach fort. Hvis dette sitter i topplokket på spillerne så hjelper verken kjeft eller klapp på skulderen. Mental trening drives av alle topp idrettsutøvere.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Har ikke hatt ork til å gi kaste meg over en full analyse, men det trengs egentlig ikke heller.

Trippeltabbe på førstemålet og juniorfeil på #2, resten av kampen eide vi men klarer ikke sette sjansene.

Det som er så utrolig synd å se på er at spiralen ser ikke ut til å ville snu. Den ene ulykken avløser den andre, og mer kritikk avler bare mer usikkerhet som igjen avler flere feil og høyere skuldre.

Vi har ikke vunnet på 11 kamper. Men det tragiske er at vi ikke har spilt dårlig. Vi har spilt bra siden RBK-kampen egentlig, totalt sett, med unntak av mot Viking. Vi skaper mest, vi avslutter mest, vi dominerer og presser mest, men vi vinner ikke. Personlige feil vil det alltd være på nivået i tippeligaen, det er bare en del av pakka, og det er ikke spesielt for oss. Om man ikke vil tro meg på dette, sjekk tilgjengelig statistikk og analyse for alle disse kampene, vi spiller så utrolig mye bedre enn resultatene tilsier.

Hadde vi hatt marginene med oss i halvparten av disse 11 siste kampene, hadde vi hatt 4 seire og 40 poeng. Da hadde flere av de unge fått prøve seg, man hadde sluppet de høye skuldrene og ingen hadde mast om taktikk, den fortapte sjela, unge som kanskje forlater oss, Ronny som trener og hele pakka. Vi hadde sett flere folk på kampene og vi hadde sikta oppover på tabellen.

Men desperasjonen har fått sette seg skikkelig fast. Selvtilliten i laget er på bånn, så lav at de ikke evner å følge enkle planer og instruksjoner. Som Adam selv sa, man begynner å tvile på om man er god nok.
    Jeg har ALDRI sett maken i norsk tippeliga hva gjelder elendig uttelling, og jeg har vitterlig noen år på baken.

Det finnes ingen kaniner man kan dra opp av hatten, og for å gjøre meg ekstra lite populær her; Det er ikke annet å gjøre for laget enn å jobbe steinhardt. Det er ikke noe annet Ronny kan si eller gjøre heller, steiner er blitt snudd, kortsiktige valg er gjort med de beste intensjoner, det har bare ikke gitt uttelling. Ronny kan ikke score for gutta, det må de gjøre selv.

Det eneste VI kan gjøre er å støtte, synge og rope frem gutta, det nytter ihvertfall ikke å boikotte kampene "inntill Ronny har dratt", da kan man like gjerne heie på de andre.
    Ja, det ER tøft å være Enga-mann om dagen. Men tenk deg hvor tøft der er å være Enga-spiller. De trenger alt vi kan gi dem.
    Så får styret, klubben og ledelsen gjøre det de mener de bør gjøre. Tror ikke det lett å være der heller om dagen.

Jeg er kanskje ikke noen stor Ronny-fan, men jeg vet hvor hjertet ligger.

I Enga. Alltid.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    så en ny sportsdirektør er også noe vi sårt trenger. Helst en med erfaring og litt tyngde, og ikke en fysioterapeut..
    Der er jeg 110% enig! Hjelper ikke å bare sparke Deila. Sportsdirektør må også gå. Han derre "Pallesen" bak der er jo sjokkerende dårlig, og han andre .... ubenyttet reserve. Hva skulle vi med de to? Takk Jørgensen

Leave a comment:

• bengt
    replied
    I en klubb som Vålerenga så har vi ingen i mediaavdelingen. Og noen spør hva som er galt...

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Nå må Tina Wulf i medieavdelingen snart komme tilbake med sitt smil og spre litt glede blant gutta De har jo ikke vunnet siden hun ble sykemeldt.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Så akkurat per nå tror jeg den strategien til klubben om at 2-3 skal opp på A-laget om gangen er fornuftig og riktig ut i fra ambisjonene til klubben. Det er ikke realistisk med noe mer, og da må man også godta at noen unggutter og talenter forsvinner til andre klubber..

Noe annet vil kreve en endring av strategi, men kanskje det er det som skjer den dagen Trøim trekker seg ut og vi ikke har råd til noe annet. Jeg tror klubben hadde hatt godt av det for å være ærlig. Nå har klubben kjørt seg helt fast i et middelshavsfarer blindspor.. Vil driste meg til å si at et nedrykk også kunne ha gjort godt fordi da blir man tvunget til å gjøre drastiske endringer.
    Last edited by tordvif; 20.10.2019, 14:24.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by maestro View Post

Ta f.eks Brede Sandmoen. Kaptein på årets rekruttlag som rykka opp til PostNord, og en av de beste spillerne i divisjonen. Ikke fått ny kontrakt (ennå). Tipper han herjer i Eliteserien om 3 år, da for Stabæk eller andre, mens vi stiller med has-beens fra dansk fotball.
    Problemet er jo at vi er en klubb som ikke har tålmodighet til å gi de unge tid. Vi er ikke en klubb hvor man kan bygge opp et ungt lag over la oss si 4-5 år. Det murrer med en gang resultatene ikke kommer og jeg tror dette påvirker Deila også. Han føler seg presset til å levere umiddelbart, og derfor hentes det inn middelmådige( i beste fall) 30 åringer i stedet for å gi de unge sjansen.

Jeg er helt for at vi burde utnytte alle talentene vi har på en bedre måte, men det er ikke realistisk i en klubb som helst skulle vært best i går.

For min del kunne vi godt kjørt på med bare unge spillere og et par etablerte sånn som Stabæk. Da hadde jeg godtatt middelmådige resultater og til og med et nedrykk, men det er dessverre ikke realistisk at vi kan bygge opp noe over tid som de mindre klubbene pga trykk fra omgivelsene og ikke minst kravstore supportere.

En liten forskjell er jo også at Stabæk faktisk treffer på de signeringene de gjør av etablerte spillere, så en ny sportsdirektør er også noe vi sårt trenger. Helst en med erfaring og litt tyngde, og ikke en fysioterapeut..

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by Pete View Post

Det er smart å følge utviklingen fra tidlig alder siden prisen alltid vil stige med antall år. Men det er grunn til en stor bekymring og det er ryktet til VIF som klubb for yngre som vil nå opp/ spille for a-laget. Jeg har fulgt Oslo fotballen i flere klubber over år og det var en gjengs oppfatning at du ikke kunne gå til VIF i ung alder siden du «aldri» ville få sjansen på a-laget. Dette skulle endres med Deila men nå begynner det å murre kraftig igjen. Flere unge som signaliserer sterkt ønske om å komme seg bort og flere som vurderer mulighetene. Vi har et bra akademi hvor mange ønsker seg men så vil de vekk.

Og det er egentlig ikke så vanskelig å skjønne siden spiller logistikk går mot å hente eldre, skadete spillere (som vi har råd til). Det er ingen yngre spillere i år som har fått sjansen før de eldre er skadet eller satt ut med karantene. De er ikke dummere enn at dette er klare signaler fra «ungdomsutvikler» Deila. Det store paradoks er det når de yngre har fått sjansen så leverer du stort sett varene. Og de vil bli bedre med erfaring, ref alle som har fått sjansen i alle ES klubber i år. Vi har et godt akademi men det er ikke positiv omtale av klubben som utviklet av spillere til eget a-lag.

Jeg gruer meg litt til neste overgangsvindu dersom Deila fremdeles er trener. Da forsvinner mange (de som har muligheten). Fått klare signaler om dette fra flere av de som betraktes som klubbens kommende potensielle «stjerner» og det er verste er at vi ikke kommer til å få særlig betalt heller.

Så får alle mene hva de vil men dette er i mine øyne en elendig situasjon og kommer i tillegg til prestasjonene på a-laget. Deilas spiller logistikk må være ES desidert dårligste og alle eldre på korttidskontrakter har vist seg å være total skivebom - med fasit i hånd. Men med det «beste» speidernettverket burde mange av disse signeringene vært unngått. Igjen, elendig håndtverk.

Fortsetter Deila må klubben enten få mer midler til å hente bedre spillere eller begynne å ta bedre vare på de yngre. Det siste er det ingen som tror på lenger så da spørs det om pengene kommer ... Jeg er ikke stor optimist.
    Ta f.eks Brede Sandmoen. Kaptein på årets rekruttlag som rykka opp til PostNord, og en av de beste spillerne i divisjonen. Ikke fått ny kontrakt (ennå). Tipper han herjer i Eliteserien om 3 år, da for Stabæk eller andre, mens vi stiller med has-beens fra dansk fotball.

Leave a comment:

• Kenneth
    replied
    Originally posted by jocke View Post

Hold det sivilt, a.. Forstår ikke denne trangen til å hamre løs på mennesket Ronny Deila? Mange er nå i begrunnet tvil, og mange åpenbart uten håp, om at Ronny Deila vil kunne lykkes, men personlig kjenner jeg ikke et sekunds sinne eller bitterhet mot han for forsøket. Noen som tviler på at han har gått helhjertet inn i denne jobben?

Han har stått i stormen, og er definitivt ingen "idiot" fotballfaglig og hva er det som skulle tilsi at fylla har skylda? Bare stopp..
    Jævla godt poeng!! Jeg er definitivt ikke fornøyd med hvordan laget gjør det men å omtale folk som fyllik (meget mulig det er rett, og det er mange her på forumet inklusivt meg selv som er det) er lavmål. Om vi kjører den stilen bør Rekdal heretter bli omtalt som spilleavhengig også hver gang han nevnes
    ​​​​​​

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

Ja, jeg trodde det var retta mot a-laget, men så klart er det noen spesielle talenter så er det greit å følge utviklingen mener jeg.
    Det er smart å følge utviklingen fra tidlig alder siden prisen alltid vil stige med antall år. Men det er grunn til en stor bekymring og det er ryktet til VIF som klubb for yngre som vil nå opp/ spille for a-laget. Jeg har fulgt Oslo fotballen i flere klubber over år og det var en gjengs oppfatning at du ikke kunne gå til VIF i ung alder siden du «aldri» ville få sjansen på a-laget. Dette skulle endres med Deila men nå begynner det å murre kraftig igjen. Flere unge som signaliserer sterkt ønske om å komme seg bort og flere som vurderer mulighetene. Vi har et bra akademi hvor mange ønsker seg men så vil de vekk.

Og det er egentlig ikke så vanskelig å skjønne siden spiller logistikk går mot å hente eldre, skadete spillere (som vi har råd til). Det er ingen yngre spillere i år som har fått sjansen før de eldre er skadet eller satt ut med karantene. De er ikke dummere enn at dette er klare signaler fra «ungdomsutvikler» Deila. Det store paradoks er det når de yngre har fått sjansen så leverer du stort sett varene. Og de vil bli bedre med erfaring, ref alle som har fått sjansen i alle ES klubber i år. Vi har et godt akademi men det er ikke positiv omtale av klubben som utviklet av spillere til eget a-lag.

Jeg gruer meg litt til neste overgangsvindu dersom Deila fremdeles er trener. Da forsvinner mange (de som har muligheten). Fått klare signaler om dette fra flere av de som betraktes som klubbens kommende potensielle «stjerner» og det er verste er at vi ikke kommer til å få særlig betalt heller.

Så får alle mene hva de vil men dette er i mine øyne en elendig situasjon og kommer i tillegg til prestasjonene på a-laget. Deilas spiller logistikk må være ES desidert dårligste og alle eldre på korttidskontrakter har vist seg å være total skivebom - med fasit i hånd. Men med det «beste» speidernettverket burde mange av disse signeringene vært unngått. Igjen, elendig håndtverk.

Fortsetter Deila må klubben enten få mer midler til å hente bedre spillere eller begynne å ta bedre vare på de yngre. Det siste er det ingen som tror på lenger så da spørs det om pengene kommer ... Jeg er ikke stor optimist.

Leave a comment:

Working...
X