Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skammer meg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Vader View Post

Hvor har du det fra at jeg ikke vil ha blussing i det hele tatt?
    Fordi du ser ut til å dømme alle for det 3-4 stykker gjør. "Alle" er enig i at det de gjorde var idiotisk.

Comment

Kjenner det er vanskelig å skamme seg over oppførselen til mennesker jeg ikke assosierer meg med. Så kampen på TV og for første gang på lenge satt jeg oppreist i sofaen. Dette var det mest interessante oppgjøret i norsk fotball på mange år.

Ja, bluss skal ikke på banen og raketter er for bønder, men vi lever i en tid for de krenka. Simen Rafn (hvem faen er han?) kunne fortelle til Eurosport at han var redd men så vidt jeg har fått med meg var han den eneste som fryktet for eget liv.

At journalister og andre som lever av det tafatte produktet norsk fotball skal fordømme dette blir som å [fyll inn metafor]. Endelig skjer det litt. Ta en titt på oppgjørene som spilles kl. 18 i dag. Tror ikke det bruser i blodet til de som skal på kampen engang.

Hold blussene på tribunen og vent med rakettene til nyttårsaften så er dette helt innafor. En skandalekamp var det absolutt ikke. Eurosport, TV2, VG med flere kommer nok til å bruke bilder fra kampen til å promotere norsk fotball når noe skal selges.

Også er det selvfølgelig helt jævlig dritt at klubben blir skadelidende økonomisk.

Comment

Originally posted by DuncanMackenzie View Post

Synes du beviser det jeg sier. Har ikke hørt mye klaging over blussingen til LSK, verken her eller ellers. Ifølge deg må jo alle vurderes likt og som like farlige. Med andre ord vil du ikke ha blussing i det hele tatt og betrakter det generelt som livsfarlig. Mange mener noe annet om det.
        3-4 tullinger gjør ikke alle til tullinger.
        Man hat ikke hørt noe fordi de klarte å holde seg i skinnet, og ikke kaste dem ut på banen, og opp på verandaen til folk . Dem skjøt ikke raketter horisontalt etter gressmatta (Han fyren der fortjener fengsel) Så er det noe med "Å feie for egen dør først"
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Jeg har noen kilder som er litt tettere på Vålerenga og supportermiljøet generelt, som fortalte meg

Når det kommer til blussingen, fyrverkeriet og maskeringen ble jeg fortalt at det ikke var noen fra Klanen, men 13 stk Isko boys fra Stockholm som gjorde dette.

Når det gjelder kastingen på terrassen, var det pga provokasjon fra de som sto der og at de kastet gjenstander på enga fans. Blomsterpotter osv

Og til dere som mener vi var verst, LSK fyrte opp dobbelt så mye, men ble feiet under teppet fordi det ikke ble kastet på banen.

Til slutt vil jeg si at blussing absolutt hører hjemme på tribunen, men ikke inn på banen. Da går det utover hele kampen på en negativ måte.

Men jeg skjønner det ble gjort som en hevn på flaggplantingen i våres....

Comment

Fordi du ser ut til å dømme alle for det 3-4 stykker gjør. "Alle" er enig i at det de gjorde var idiotisk.
            Nettopp. Der har du det. Det ser ut til er din tolkning av hva jeg mener. Jeg har aldri hevdet det du sier. Ja hvis alternativet er å ha idiottilstander som i går så er jeg mot bluss. Jeg er for bluss hvis det skjer i kontrollerte former. Jeg kan til og med strekke meg til at jeg er for hvis de som utfører det tar hensyn og dekker alt av egen lomme uten at det rammer klubb eller uskyldige. Episoder som kan skade klubb er jeg motstander av. Da har du fått min mening. Men at du sier at ingen ble drept og at folk er lettskremte tyder på at dine holdninger til dette ikke er helt bra i mine øyne. Hva hadde du sagt hvis noen faktisk ble drept?

Comment

Originally posted by Vader View Post

Nettopp. Der har du det. Det ser ut til er din tolkning av hva jeg mener. Jeg har aldri hevdet det du sier. Ja hvis alternativet er å ha idiottilstander som i går så er jeg mot bluss. Jeg er for bluss hvis det skjer i kontrollerte former. Jeg kan til og med strekke meg til at jeg er for hvis de som utfører det tar hensyn og dekker alt av egen lomme uten at det rammer klubb eller uskyldige. Episoder som kan skade klubb er jeg motstander av. Da har du fått min mening. Men at du sier at ingen ble drept og at folk er lettskremte tyder på at dine holdninger til dette ikke er helt bra i mine øyne. Hva hadde du sagt hvis noen faktisk ble drept?
              Ikke mye mer å si enn at du er for bluss, aldri? Skjønner ikke helt hva du mener. Det med dreping er jeg ikke tilhenger av men mener det er helt usannsynlig. De fleste ulykker skjer i hjemmet som kjent. Så min mening er oppsummert, god stemning men tre-fire helt unødvendige episoder jeg tar avstand fra.

Comment

Ikke ofte det kommer alt for intelligente utsagn fra Lillestrøm-spillere generelt, men dette er bra oppsummert av Thorstein Helstad: https://www.vg.no/sport/fotball/i/na..._content=row-1

Comment

Originally posted by arvegods View Post

Til gjengjeld fikk vi oppi kroken både kaffe, is og kjeks av han som bor der. Det samme fikk vi i fjor av han og han ønsket oss tilbake neste år!
                  Det er kul type det!
                  Skulle gjerne sett en journalist som satte litt fokus på dette. Jeg ble glad av dette! Mer sånn!
                  Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by Madaxe View Post
                    Vi som bruker forumet hver dag har veldig tjukke engabriller på. Mange her vil forsvare bruken av pyro og mene at trøkk på tribuner og supporterhat er naturlig på kamp.
                    Men det er helt sikkert folk som følger klubben som sitter hjemne og rister på hodet. Som tenker at " dette vil ikke jeg være med på".
                    Skal vi bare la det være sånn? Eksludere hundrevis eller kanskje noen tusen folk som lar vær å møte opp på kamper fordi vi har dårlig tribunekultur?
                    Jeg bare spør.
                    Jeg er helt sikker på at det er flere som kommer på kamp når det er liv, enn de som sitter hjemme og ikke vil være med på det. Dette er ikke dårlig tribunekultur men et sjelden syn av det motsatte og slik det burde være oftere. Dessverre kjemper NFF med nebb og klør mot at det skal være stemning, bare se på den rabiate utsendte som stormet banen i går. Heldigvis var det en sjelden bra dommer som bestemt at her skulle det spilles fotball, som for øvrig både trenere og spillere var enig i. Det som skjedde i går er en reaksjon på NFF sine rigide bestemmelser mot bluss, og deres arroganse ovenfor supporterklubbene.

Comment

Torstein Helstad sier til VG at sånn det var på lørdag, burde det være hele tiden. :-D
                      Han trakk også fram kampen på Ullevål for en del år siden, da kampen ble utsatt i 20 minutter. Spillerne ble gira av stemningen!

Comment

Uff. Som verden ellers blir det meste gjort svarthvitt. Torstein Helstad blir for eksempel ikke spurt hva han mener finlandshetter har med stemning å gjøre. Politiet blir ikke spurt hvorfor dette ikke blir forhindret før det utarter og politiet tøffer seg med stort antall og hjelmer. NFF kan bli spurt om mye, men slipper unna med å vise til regler og være firkanthoder.

Var selv på mange bortekamper en stund. Det var gøy. Har vært ute en vinterdag. Men så kom noen kamper hvor vi ble utsatt for trusler av egne kongeblå mange ganger. Helt umotivert. I bortesvingen. Både politiet og andre kongeblå ga blaffen. Vi følte oss truet og sluttet. Håper vi ikke skal dit igjen.

Jeg har ingen fasit på hva som er tøft og hvor grensa går, men jeg vil alltid holde meg borte fra folk som er så hjernedøde at de føler behov for å maskere seg når de skal ut og vise sin kjærlighet til Vålerenga. Det er for meg disse gutta som er veike drittunger.

Comment

Ikke mye mer å si enn at du er for bluss, aldri? Skjønner ikke helt hva du mener. Det med dreping er jeg ikke tilhenger av men mener det er helt usannsynlig. De fleste ulykker skjer i hjemmet som kjent. Så min mening er oppsummert, god stemning men tre-fire helt unødvendige episoder jeg tar avstand fra.
                          Uff vanskelig dette gitt.
                          Jeg er for bluss i kontrollerte former uten at det medfører bøter eller andre former for sanksjoner. Jeg er fullstendig imot det som skjedde på lørdag med ukontrollert blussing, men skal man for all del blusse så gjør det på ett egnet sted på tribunen hvor det ikke kan være til fare for andre på den ene eller andre måten og betal alle bøtene selv. Men når det er sagt så vil jeg aldri kjempe en innbitt kamp for bluss, så viktig er ikke den blussingen for meg da det er kampen som foregår på banen som er viktigst og jeg er aller mest for at man lager stemningen verbalt og også uten trommer (ja jeg vet det er en annen diskusjon så la den ligge), så hvis det ikke hadde vært noe mer blussing, så tror jeg at jeg fint kunne levd med det også selv om det er kult når det foregår under kontrollerte former. Hvis du fortsatt ikke forstår hva jeg mener så klarer jeg ikke å forklare meg bedre, så da får det være.

Å trekke inn at de fleste ulykker skjer i hjemmet er meningsløst. Vi snakker ikke om en ulykke hvis noe hadde skjedd på lørdag hvis raketten hadde truffet noen eller det hadde begynt å brenne pga blussingen. Ja noen kunne vært uheldig å skada seg pga noen idioter som ikke klarer å oppføre seg, men da ville det vært ett uhell som rammer uskyldige som en konsekvens av en idiotisk og ukontrollert handling. Det er aldri snakk om å definere ett slikt type uhell for en ulykke. Faller du i trappa hjemme ved at du tråkker feil f. eks og knekker ett bein eller verre ting, ja da snakker vi om en ulykke, men det har ingenting med dette å gjøre.

Comment

Få av dere finlandshettene og oppfør dere, dette er ødeleggende for ALLE oss andre, som har gått på kamp i mer enn 30 år.

Comment

Jeg nekter å la en gjeng hette-amøber - (Svenske ???) bestemme og avgjøre hva slags opplevelse jeg skal ha på en fotball-kamp! Pyro er flott - men hold det utenfor matta - og av med maskene!
                              Hadde med meg 2 barnebarn som gråtende ville hjem igjen p.g.a det skremmende, bl.a. med truende svartkledde maskerte pøbler som også var ute etter bråk med politiet!
                              Hvis det er hold i ryktene om at brorparten av disse var svenske (!!) blir det enda mer alvorlig! Har ikke til hensikt å la være å gå på neste kamp , men barnebarna tør jeg ikke å ta med !

Comment

Jeg tar aldri med junior på noen kamper mot LSK eller Brann, brent meg på de før.
                                For de som kan styre sitt eget lag:
                                vif.managerleague.com

Comment

Working...
                                X