Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skammer meg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Robban65 View Post

Typisk hersketeknikk. Hvor setter jeg alle som blusser i samme bås? Jeg snakker om idiotene som ifører seg Finlandshetter og påfører klubben økonomiske belastninger. Men det er klart, sånne som deg driter i det, dere er jo så tøffe ikledd svarte klær og Finlandshetter. Du snakker om hypermoral, hva med litt moral og folkeskikk i det hele tatt?
    Fyren beskyldte også meg for å være fullstendig imot bluss uten at jeg på noe som helst tidspunkt hadde kommet med den ytringen så intet nytt at han fortsetter i den banen mot andre også.

Comment

Finlandshettene er frastøtende for alle, har supportervenner som sier de mister lysta til å gå på kamp hvis dette er trenden. Blir uvel selv.
      Det jeg lurer på er om "hette-idiotene" var disse svenskene som visst nok skal ha kommet for "å støtte" VIF i denne kampen? Eller var det folk fra Ikaros? Jeg har et veldig godt inntrykk av Ikaros på Intility og i bortekamper, strålende stemningsbidrag derfra i med- og motgang, så håper ikke det er tilfelle. Men det burde vel noen her inne vite? Hvis Ikaros har begynt med hetter, blir jeg svært skuffa. Det må jeg si.

Comment

På klubbens hjemmesider stod det før matchen, under "Info til deg som skal til Åråsen":
        Dersom man blir tatt med ulovlige gjenstander som for eksempel pyro eller Balaklava (maskering) medfører dette direkte bortvisning av politiet.
        Så, da er mine spørsmål;
        Var dette fri diktining fra klubbens side, eller info de hadde fått fra arrangøren, LSK?
        Om det kom fra LSK, var det fri diktining fra LSKs side, eller var det avtalt med politiet på forhånd?
        Om det var avtalt med politiet, var det noen som så noe som likna på forsøk på å be noen om å forlate stadion?
        Jeg er tilhenger av at trusler om konsekvenser følges opp...

Og, oppfatta jeg rett (så kampen på TV) når jeg synes det så ut som om store deler av VIF supporterne pekte på denne gjengen med tøffinger og sang "ut med pakket"?

Comment

Originally posted by finn View Post
          Finlandshettene er frastøtende for alle, har supportervenner som sier de mister lysta til å gå på kamp hvis dette er trenden. Blir uvel selv.
          Det jeg lurer på er om "hette-idiotene" var disse svenskene som visst nok skal ha kommet for "å støtte" VIF i denne kampen? Eller var det folk fra Ikaros? Jeg har et veldig godt inntrykk av Ikaros på Intility og i bortekamper, strålende stemningsbidrag derfra i med- og motgang, så håper ikke det er tilfelle. Men det burde vel noen her inne vite? Hvis Ikaros har begynt med hetter, blir jeg svært skuffa. Det må jeg si.
          "Svenskesaken" er vistnok et rykte satt ut av noen i miljøet, som en avledningsmanøver.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
            På klubbens hjemmesider stod det før matchen, under "Info til deg som skal til Åråsen":
            Dersom man blir tatt med ulovlige gjenstander som for eksempel pyro eller Balaklava (maskering) medfører dette direkte bortvisning av politiet.
            Så, da er mine spørsmål;
            Var dette fri diktining fra klubbens side, eller info de hadde fått fra arrangøren, LSK?
            Om det kom fra LSK, var det fri diktining fra LSKs side, eller var det avtalt med politiet på forhånd?
            Om det var avtalt med politiet, var det noen som så noe som likna på forsøk på å be noen om å forlate stadion?
            Jeg er tilhenger av at trusler om konsekvenser følges opp...

Og, oppfatta jeg rett (så kampen på TV) når jeg synes det så ut som om store deler av VIF supporterne pekte på denne gjengen med tøffinger og sang "ut med pakket"?
            Politiet var for få til å gå inn og ta ut de mest utagerende. De hadde bedt om forsterkninger fra Oslo og tre biler var på vei og planen var da å hente ut endel. Men grunnet sammenstøtene mellom tyrkere og kurdere i Oslo ble disse tilbakekalt og politiets rolle endret seg til å ta navn og nummer for så å reagere senere.
            Og ja, jeg oppfattet det likt som deg.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post

Jo, vi sang dette men i motsetning til semi'n mot Tromsø i 1996(han som kastet ølflaske på banen) ble ikke vedkommende hentet ut.
              Ble også sunget "for en gjeng med bønder" men da hang de seg på i den tro at vi sang til politiet

Comment

Originally posted by Kjellett View Post

"Svenskesaken" er vistnok et rykte satt ut av noen i miljøet, som en avledningsmanøver.
                Ingen svenske idioter. Fint nok. Men hvem var det da? Håper fortsatt ikke Ikaros var sentrale her da jeg som sagt digger deres engasjement hjemme som borte.

Comment

Originally posted by finn View Post

Ingen svenske idioter. Fint nok. Men hvem var det da? Håper fortsatt ikke Ikaros var sentrale her da jeg som sagt digger deres engasjement hjemme som borte.
                  Det var ingen svensker. Hvem det var er vel rimelig opplagt.

Comment

Blir det balaklava eller finlandshetter på supportertribune på Intility så slutter jeg å stå på suportertribunen, enkelt og greit. Tror mange hadde satt pris på en uttalelse fra Ikaros her inne, hvor man kanskje forteller litt om tankene fremover angående blussing, maskering osv, og kanskje om det som skjedde på åråsen.

som Finn sier, så slenger jeg meg på at generetl så har jeg bra intrykk av folka fra Ikaros/ultras og synes de i stor grad drar lasset (i posetiv retning) både hjemme og borte). Eneste negative før maskeringen på åråsen var den litt lite kreative "herman stengel er en horesønn" sangen man sang et par ganger....

Comment

NFF straffer klubbene med skyhøye bøter for blussing på tribunen. På Åråsen tar supporterne selv støyten når pengekravene kommer.

" Privatpersoner betaler

Enkeltpersoner tilknyttet Lillestrøms supportergruppering, Kanari-Fansen, har betalt store summer til fotballforbundet siden 2015.

- Det er 700.000 kroner som har blitt betalt siden 2015, forteller styreleder Tony Johansen i Kanari-Fansen til Nettavisen.
                      Johansen avslører at det er privatpersoner som betaler bøtene, og at disse blant annet finansieres gjennom innsamlinger.

- De som ønsker å ha pyro på tribunen er med på å dekke bøtene. Enkeltpersoner blant Lillestrøms supportere betaler bøtene, forteller Johansen."

Man kan si mye dritt om LSK og supportere, men dette burde vært til etterfølgelse for alle.
                      Jeg aner ikke om våre "supportere" gjør opp for seg, men det overrasker meg ikke om klubben tar mesteparten - om ikke alt av bøter.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                        NFF straffer klubbene med skyhøye bøter for blussing på tribunen. På Åråsen tar supporterne selv støyten når pengekravene kommer.

" Privatpersoner betaler

Enkeltpersoner tilknyttet Lillestrøms supportergruppering, Kanari-Fansen, har betalt store summer til fotballforbundet siden 2015.

- Det er 700.000 kroner som har blitt betalt siden 2015, forteller styreleder Tony Johansen i Kanari-Fansen til Nettavisen.
                        Johansen avslører at det er privatpersoner som betaler bøtene, og at disse blant annet finansieres gjennom innsamlinger.

- De som ønsker å ha pyro på tribunen er med på å dekke bøtene. Enkeltpersoner blant Lillestrøms supportere betaler bøtene, forteller Johansen."

Man kan si mye dritt om LSK og supportere, men dette burde vært til etterfølgelse for alle.
                        Jeg aner ikke om våre "supportere" gjør opp for seg, men det overrasker meg ikke om klubben tar mesteparten - om ikke alt av bøter.
                        Det har da vært utallige innsamlingsaksjoner av de du kaller "supportere" de siste årene for å betale for pyrobøter. Klanen også har betalt hvis de har vært med på planleggingen.

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Det har da vært utallige innsamlingsaksjoner av de du kaller "supportere" de siste årene for å betale for pyrobøter. Klanen også har betalt hvis de har vært med på planleggingen.
                          Klubben har vel også "bidratt" med sitt.Håper folk er stolte,når vi ender opp med å hente B-vare,som er benkevarmere,p g a manglende økonomi.

https://www.nettavisen.no/sport/fotb...423213186.html

Comment

Originally posted by Ingar View Post

Klubben har vel også "bidratt" med sitt.Håper folk er stolte,når vi ender opp med å hente B-vare,som er benkevarmere,p g a manglende økonomi.

https://www.nettavisen.no/sport/fotb...423213186.html
                            En artikkel fra 2016 har vel liten relevans med tanke på dagens innbytterbenk?

LD.
                            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post

En artikkel fra 2016 har vel liten relevans med tanke på dagens innbytterbenk?

LD.
                              Tja....men å kaste penger som det var brukte pølsepapir er unødvendig uansett årstall.Garantert klubben som ender opp med denne regninga å.Digger pyro jeg,men rakketter og finlandshette er bare mongoloid!

300.000 her og 300.000 der blir fort en del penger når åra ruller på.

Comment

Originally posted by SideLinjeKjeksen View Post
                                Tror mange hadde satt pris på en uttalelse fra Ikaros her inne, hvor man kanskje forteller litt om tankene fremover angående blussing, maskering osv, og kanskje om det som skjedde på åråsen.
                                Helt generelt kan jeg si at Ikaros alltid har vært forkjempere for pyroteknikk på våre tribuner, og alltid har brukt en eller annen form for maskering ifm "ulovlige" shows. Det er fordi pyroteknikk dessverre utløser utestengelser fra klubbens side mot alle som blir identifisert. Dersom man hadde gjennomført pyroshows uten maskering ville man fort fått mer enn halve grupperinga utestengt i et antall måneder. Det er kjipt fordi vi synes det er moro å dra på Vålerenga-matcher, og fordi det vil redusere vår evne til å være det tribunelokomotivet som vi ønsker å være. Det kan igjen gå utover stemninga på Vålerengas kamper. Noen utestengelser tåler vi, men ikke på majoriteten av gruppa.

Vi brukte også maskering ifm showet borte mot Brann i vår. Forskjellen er at vi da tok av oss maskeringen etter showet. Denne gangen, siden det var derby, ønsket vi å også kunne fyre på mål og stemningstopper. Dermed måtte noen beholde maskeringen på også utover i kampen. Ja, balaklava er sånn passe harry, men det funker til sitt formål.

Når det gjelder kasting av bluss, knallskudd og raketter, så ble det kommunisert ut før kamp at dette ikke skulle forekomme. Etter å ha evaluert showet i ettertid er vi ganske trygge på at våre medlemmer ikke deltok i dette.

Vår holdning til lovlige vs "ulovlige" pyroshows er at dagens ordning ikke fungerer. Forbundet har det siste året/halvannet blitt langt mer konservative i sin tolkning av regelverket. Søknader blir som regel avslått eller redusert i omfang. Avslag på søknadene blir gjerne gitt helt opp mot kampdag slik at tifoarbeidet som er lagt ned på forhånd er forgjeves. Regelverket, slik det ble tolket da det var på sitt mest liberale, har heller aldri gitt rom for å få godkjent shows på bortebane, eller seinere enn innmarsj. Pyroteknikk på scoring eller under kamp er helt utelukket, og ikke engang ved innmarsj i andre omgang gis det anledning til å fyre. Med et slikt regelverk kan vi aldri håpe på å skape de rammene vi skapte på Åråsen (og da sikter jeg ikke til det som gikk over streken).

Arbeidet med legalisering av pyroteknikk har foregått i 10-15 år nå, og de av oss som har vært involvert i det arbeidet har mer eller mindre mistet all tro på at en legalisering vil være mulig. NFF er klokkeklare på at de ikke ønsker en liberalisering av pyroreglementet, og ei heller ønsker de å ha noen dialog om dette med supporterne. Vi tror at veien videre er å få klubbene til å legge trykk på NFF for å endre sanksjonsreglementet. At klubbene blir bøtelagt for pyroteknikk på tribunene er helt høl i huet etter vår mening. Uansett, lovlig eller ei, vi mener at pyroteknikk har kommet for å bli. Det er en grunn til at disse derbyene trekker flere folk enn vanlige kamper, og vi mener bestemt at pyroteknikk er en sterk bidragsyter til det.

Comment

Working...
                                X