Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Alkoholservering vs pyro på kamper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alkoholservering vs pyro på kamper

Mens det debatteres kraftig om pyro i disse dager så velger jeg å kaste inn synspunkter og synes det kan være greit å høre litt hva folket synes. Det kan godt hende det blir åpnet for mer pyro på norske stadioner og det ville vært ett skritt i riktig retning, men da tror jeg at hvis det blir myka opp på pyro, så tror jeg vi kan vinke takk og farvel til alt som heter alkoholservering på norske stadioner. Vi vet at det kom ett forbud mot pinnestyrte raketter på nyttårsaften for en del år siden pga flere ulykker, med sannsynlighet for at det kan ha vært alkohol inne i bildet og prøver man seg på å få alkohol inn så kommer det enda ett motargument, nemlig dette med pyro og at det er åpnet for dette og det vil jeg faktisk støtte. Ingen ønsker ulykker og skal man bruke pyro SKAL man være 100% edru. Det håper jeg at alle her inne kan være enige i, ellers har vi ett jævlig dårlig utgangspunkt å starte med.

Vi kommer nok aldri til å få i både pose og sekk så hva mener man er viktigst? Alkohol eller pyro? Synes det er greit å ta denne debatten også selv om det er to vidt forskjellige ting så har dem likevel indirekte sammenheng med hverandre. Ja pyro er nok kanskje lettere og mer sannsynlig å få ja til enn alkohol, men hvis jeg kunne velge vil jeg heller ha alkoholservering enn pyro på norske stadioner, rett og slett fordi jeg savner virkelig muligheten til å kunne ta en øl eller to i pausen/under kampen og synes den "kosen" med ølen er viktigere for meg enn blussing. Regner med at noen er uenige med meg og velger bluss, men kom gjerne med litt argumenter også om hvorfor man velger det ene framfor det andre.

Og hvis noen lurer, så vil jeg gjerne ha begge deler hvis jeg kunne bestemme

Hadde pyro vært lovlig, så kunne vi helt fint organisert oss slik at de som skal fyre den dagen ikke drikker før kamp, om det hadde vært en del av reglementet. Desto bedre hvis man så kan gå og ta seg en pils eller 3 etter pyringa, og fortsatt være inne på stadion.

Comment

Nå har DSB akkurat idag gått ut med at pyro er ulovlig, så tror vi kan legge den delen av diskusjonen død en stund.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
        Hadde pyro vært lovlig, så kunne vi helt fint organisert oss slik at de som skal fyre den dagen ikke drikker før kamp, om det hadde vært en del av reglementet. Desto bedre hvis man så kan gå og ta seg en pils eller 3 etter pyringa, og fortsatt være inne på stadion.
        Selvfølgelig er dette det beste med å fyre opp før kamp og så ta øl i pausen. Blir det kontrollerte former så mener jeg at de som skal fyre også må godta å blåse for å sjekke, Ikke nødvendigvis hver gang, men at det kan foretas uanmeldte stikkprøver. Ett bittelite overtramp er alt som skal til og alkohol og pyro hører absolutt ikke sammen og får man åpnet opp for pyro så bør man absolutt ikke tråkke i salaten pga at noen er alkoholpåvirket i hvertfall. Da setter hvertfall NFF seg på bakbeina.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
          Nå har DSB akkurat idag gått ut med at pyro er ulovlig, så tror vi kan legge den delen av diskusjonen død en stund.
          Var det ikke et lite smutthull der? Man kan leie inn profesjonelle pyroteknikere. KPT - Klanens Pyroteknikk.

Ganske så drøyt av han Fisketjønn i går, når det dagen derpå kommer et totalforbud. Fy faen for noen rasshøl. Null respekt.

Comment

Da takker jeg for meg på bortekamper en stund, ikke faen om jeg skal bidra til gode TV bilder for NFF.
            "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Klubben støtter supporterne angående ønske om lovlig pyro:

http://www.vif-fotball.no/nyheter/vi...vlig-pyro-2020

Står også at vi har søknadskarantene resten av sesongen, noen som kan forklare hva som har skjedd? Har vi fått noen reaksjoner etter Åråsen? Eller hvorfor har vi forbud?
              Last edited by christer1913; 08.11.2019, 20:43.

Comment

Originally posted by Vader View Post
                Mens det debatteres kraftig om pyro i disse dager så velger jeg å kaste inn synspunkter og synes det kan være greit å høre litt hva folket synes. Det kan godt hende det blir åpnet for mer pyro på norske stadioner og det ville vært ett skritt i riktig retning, men da tror jeg at hvis det blir myka opp på pyro, så tror jeg vi kan vinke takk og farvel til alt som heter alkoholservering på norske stadioner. Vi vet at det kom ett forbud mot pinnestyrte raketter på nyttårsaften for en del år siden pga flere ulykker, med sannsynlighet for at det kan ha vært alkohol inne i bildet og prøver man seg på å få alkohol inn så kommer det enda ett motargument, nemlig dette med pyro og at det er åpnet for dette og det vil jeg faktisk støtte. Ingen ønsker ulykker og skal man bruke pyro SKAL man være 100% edru. Det håper jeg at alle her inne kan være enige i, ellers har vi ett jævlig dårlig utgangspunkt å starte med.

Vi kommer nok aldri til å få i både pose og sekk så hva mener man er viktigst? Alkohol eller pyro? Synes det er greit å ta denne debatten også selv om det er to vidt forskjellige ting så har dem likevel indirekte sammenheng med hverandre. Ja pyro er nok kanskje lettere og mer sannsynlig å få ja til enn alkohol, men hvis jeg kunne velge vil jeg heller ha alkoholservering enn pyro på norske stadioner, rett og slett fordi jeg savner virkelig muligheten til å kunne ta en øl eller to i pausen/under kampen og synes den "kosen" med ølen er viktigere for meg enn blussing. Regner med at noen er uenige med meg og velger bluss, men kom gjerne med litt argumenter også om hvorfor man velger det ene framfor det andre.

Og hvis noen lurer, så vil jeg gjerne ha begge deler hvis jeg kunne bestemme
                Det burde ikke være noe problem å få til begge deler. Lovlig blussing blir godt planlagt på forhånd og de som skal holde blussene må enkelt og greit holde seg edru. Det betyr ikke at de flere tusen andre som er på stadion ikke kan ta seg en øl eller to. Nå skjer gjerne blussing før kampen også, så da kan man vel ta seg en øl etter at man har blusset ferdig

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                  Klubben støtter supporterne angående ønske om lovlig pyro:

http://www.vif-fotball.no/nyheter/vi...vlig-pyro-2020

Står også at vi har søknadskarantene resten av sesongen, noen som kan forklare hva som har skjedd? Har vi fått noen reaksjoner etter Åråsen? Eller hvorfor har vi forbud?
                  I praksis betyr det vel bare denne runden, hvor vi uansett ikke kunne søkt fordi vi ikke har hjemmekamp. I de to siste rundene gis det aldri tillatelse til blussing.

Comment

Working...
                  X