Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Enga - Molde søndag 24. nov - sesongens siste hjemmekamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Enga - Molde søndag 24. nov - sesongens siste hjemmekamp

Novemberregnet og -mørket har senket seg over byen foran årets siste hjemmekamp. Vaselinen er funnet frem og varmet opp til kropstempereatur. Her er det bare å foreberede seg på å ta i mot...
    Eller har to uker med grøftefyll fått de blekblå ut av form?
    Hva håper vi på? En hederlig 9. plass?

Litt off topic, men likevel et aktuelt problem: Når det gjelder tilskuertall og interesse for Enga - og norsk fotball - hadde det vært deilig om noen av "journalistene" turte å stille NØFF til veggs og spørre hvor lenge de skal få ture frem for å drepe den - altså interessen for fotball. Hvorfor skal man lide seg på kamp langt når vi nesten snakker desember og de fleste lagene ikke har noe å spille for. Tipper at det over det ganske land er heller labert oppmøte de to siste rundene.

Ikke godt å si hva Molde kommer med til dette pliktløpet av en kamp. Ettersom vi er ute av nedrykksstriden kan det hende de kommer med et litt "lett" lag uten å bli beskyldt av andre klubber i sumpa om å legge seg ettersom Molde selv ikke har noe og spille for (legge seg, er forøvrig noe man ikke bør gjøre i nærheten av Molde...).
    Og hva med oss? Håper å se endel av det som skal være framtida til klubben. Håper også dette er siste gang Deila leder laget på hjemmebane. Og i det jeg skriver dette tikker det inn en mail fra klubben der de minner om kampen. Håper den går ut til mange, for det kan bli alvorlig glissent og stusselig på søndag. Vet ikke hva værgudene har på lager for søndag, men om det er i nærheten av hvordan Oslo dusjes i dag, kommer det maks 2500 på stadion.

Beklager om dette ble negativt, men p.d.d. er det alt jeg klarer å mønstre.
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Blir nok glissent ja. Mitt eneste ønske for kampen er at vi ikke står "æresvakt" for Molde. Vet ikke helt hvorvidt det er tradisjon i Norge, men står vi æresvakt for den søppelklubben går jeg hjem

Comment

Er det slik at Vålerenga må stå "æresvakt" for Molde på søndagen?

Med tanke på hvor mange bøffler det laget har, så blir jeg direkte kvalm av tanken.
        Stå æresvakt for Gabrielsen på Intility er noe jeg håper vi slipper å se.

Comment

Originally posted by Septiktank View Post
          Blir nok glissent ja. Mitt eneste ønske for kampen er at vi ikke står "æresvakt" for Molde. Vet ikke helt hvorvidt det er tradisjon i Norge, men står vi æresvakt for den søppelklubben går jeg hjem
          Du kom meg i forskjøpet på det.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
            Er det slik at Vålerenga må stå "æresvakt" for Molde på søndagen?

Med tanke på hvor mange bøffler det laget har, så blir jeg direkte kvalm av tanken.
            Stå æresvakt for Gabrielsen på Intility er noe jeg håper vi slipper å se.
            Vi kan jo slippe å se på. Bare å snu ryggen til

Comment

Jeg droppa Ranheim-kampen i fjor og har utfordringer med motivasjonen til kampen på søndag også.
              Sverige var ferdig for flere uker siden; det burde vi vært også.
              Evt burde NøFF og Eurosport i det minste evna å sette opp kampene seinest klokka 15:00 så man kunne hatt et visst håp om litt sol i trynet.
              Nok negativitet:
              håper også på et lag det lukter mer fremtid enn fortid av. Det bør sendes noen signaler nå om hvem som er i planen for neste år og hvem som ikke er det.
              Håper også vi dropper det æresvakt-tullet; de kan evt. få et gavekort i Sjappa hvis vi må absolutt må gjøre noe :P

Comment

Originally posted by Doktor I View Post
                Litt off topic, men likevel et aktuelt problem: Når det gjelder tilskuertall og interesse for Enga - og norsk fotball - hadde det vært deilig om noen av "journalistene" turte å stille NØFF til veggs og spørre hvor lenge de skal få ture frem for å drepe den - altså interessen for fotball. Hvorfor skal man lide seg på kamp langt når vi nesten snakker desember og de fleste lagene ikke har noe å spille for. Tipper at det over det ganske land er heller labert oppmøte de to siste rundene.
                Siste sessong med dette oppsettet. Cupfinalen skal spilles før siste serierunde (Det synest jeg er galt) og ligaen slutter i jeg av nov. (Som jeg har forstått)
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post

Siste sessong med dette oppsettet. Cupfinalen skal spilles før siste serierunde (Det synest jeg er galt) og ligaen slutter i jeg av nov. (Som jeg har forstått)
                  Vi skal spille ut november i 2020 også.
                  Sverige var i år ferdig første helga i november i år. Den siste serierunden starta kampene 13:00.
                  Det er bare å kopiere svenskene...

Comment

Innspurten her nå engasjerer omtrent like mye som å se på maling tørke. Nei, takk for i år. Regner med gnisten og forventningene er tilbake til oppkjøringen på nyåret.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                      Innspurten her nå engasjerer omtrent like mye som å se på maling tørke. Nei, takk for i år. Regner med gnisten og forventningene er tilbake til oppkjøringen på nyåret.
                      Kanskje, klubben har en jobb å gjøre med både lag og trener kabal frem mot neste sesong. Og skal de få noen særlig respons bør de begynne med veldig mye og tydelig/motiverende meldinger allerede i desember. Skal bli spennende å se.

Comment

Vi drar å støtter laget. Så enkelt er det. Ses på tribunen.

Comment

Det er noen spennende poenger med denne kampen. Omleggingen til fire tre tre er interessant og nå blir den testet mot sterk motstand. Jeg må si at Dønnum og Shala virker gode for tiden. Det er viktig å få frem slike spillere som kan skape entusiasme. Men nå må ikke laget bli helt avhengig av dem slik at de faller som en våt sekk ved et par forfall. Få opp grunnmuren!

Comment

Originally posted by zeta View Post
                            Det er noen spennende poenger med denne kampen. Omleggingen til fire tre tre er interessant og nå blir den testet mot sterk motstand. Jeg må si at Dønnum og Shala virker gode for tiden. Det er viktig å få frem slike spillere som kan skape entusiasme. Men nå må ikke laget bli helt avhengig av dem slik at de faller som en våt sekk ved et par forfall. Få opp grunnmuren!
                            Vel, Shala er skadet og spiller ikke i morgen. Og han spilte heller ikke mot Tromsø. Systemet funka bra det men vi mangler noen som kan score.

Comment

Originally posted by Pete View Post

Systemet funka bra det men vi mangler noen som kan score.
                              Nettopp, Shala spilte ikke!

Comment

Working...
                              X