Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Enga - Molde søndag 24. nov - sesongens siste hjemmekamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fra midt åsyn litt oppe på supportertribunen så syns jeg dette tidvis var en veldig godt utført kamp av oss. Det er selvfølgelig en haug av individuelle feil som preger kampen og måla imot, men generelt så syns jeg vi spiller bra i dag. Molde er et lag som passer oss bra fordi de også vil spille fotball. Ikke som drittlag som for eksempel Mjøndalen, Ranheim og Kristiansund som kynisk legger seg bakpå for å drøye inn 0-0 fra første spark på ballen. Jeg vil påstå at Molde i dag er det beste laget vi har møtt på Intility denne sesongen. Så får det heller være at de har klart å prestere kunststykket å samle omtrent samtlige av mest usympatiske og største drittsekkene i Norge på samme lag. Jim Solbakkens har vært flink til å få rejectene fra Oslo til å kle disse rollene godt. Det skal han ha.

Når det er sagt så er jeg veldig frustrert over at vi ikke plasserer Molde fra start. Eller ethvert annet lag for den sak skyld. Vi er alt for pene og pyntelige i midtbane og forsvar. Sett for faen inn en oransje takling på Gabrielsen eller Ohi før kaverte har gått for å vise hvem som styrer skuta. Korta vi har fått i år er stort sett frustrasjonskort hvor vi sparker bort ballen eller mann i sinne etter å ha havna under. Kort for taklinger skal vi ha FØR vi ligger under mot lag som Molde!

No guts – No glory!

Neste år håper jeg vi er laget med mest gule og røde kort før sommeren.

Comment

Originally posted by way_ View Post
      Neste år håper jeg vi er laget med mest gule og røde kort før sommeren.
      Ja, det er nitrist å ikke engang havne på pallplass som råeste lag. Vi lå fint plassert en bra stund i år, men så feiga gutta ut og dermed havna vi på en sørgelig fjerdeplass. Men ingen slo oss på røde kort, det er jo noe.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
        Ja, det er nitrist å ikke engang havne på pallplass som råeste lag. Vi lå fint plassert en bra stund i år, men så feiga gutta ut og dermed havna vi på en sørgelig fjerdeplass. Men ingen slo oss på røde kort, det er jo noe.
        Ingen slår oss på antall treff i metallet heller, hørte jeg i går.

Stolpe-ut sesong.

Comment

Synes også som flere andre her at kampen i går var ganske bra i forhold til innsats og spill, og vi møtte Norges beste lag, som har en helt annen ro med ballen og som greier å treffe hverandre på pasninger gang på gang. Det er noe de trener bedre på der oppe enn det vi gjør? Det andre er Molde-midtbanens og -spissenes teft for å være på hugget og kraft i skudd, vist med Hestads første mål + en haug med harde skudd fra distanse (+/- 20 m). Jeg synes vi savner både kraft i skudd, mangler (harde) skudd på mål fra distanse og - med et par unntak - mangler vi spisser som VIL (og evner ) å få ballen i mål. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette handler om (riktig) trening, evt. kombinert med å motivere spillerne til å yte (og om det er nødvendig, er det noe alvorlig galt med trenerapparatet).

Jeg hadde stor tro på Deila da han begynte, men har dessverre mistet troa, men har ikke noe gått forslag til hvem som skal ta over Enga (ikke Reka - han evner heller ikke å løfte spillere og lag over tid, mener jeg).

Ja, ja, neste år tar vi alt - tilfeldigvis...

Comment

Jeg synes vi gjør en god kamp mot seriemesteren.
            vi er absolutt på høyde med de spillemessig, men de er farlig på kontring.

Det vi faller igjennom på er personlig feil. Feks på 1-1 målet osv. Hadde vi jobbet med det, hadde vi hatt 15 poeng mer denne høsten. Og det andre er at vi ikke setter sjanser dessverre.

Jeg regner med at neste år har vi alle tilbake og har en stall uten masse lånespillere. Med håp om å kjøpe noe som er holdbart.
            Husk vi lå vel topp fire i juli, men et desperat overgangsvinduet og kampen i går stilte uten 5-6 stk som startet i våres.

Neste år tar vi alt dere!

Comment

Flere enn meg som stusset litt over at Shala satt på benken for Kosovo i landslagspausen, men ikke er aktuell for tropp for klubblaget resten av sesongen? Kan jo hende at Kosovo sin trener er litt som Lagerback og vil ha med "stammen" av laget selv om spilleren også er skadet.. Eventuelt at vi rett og slett ikke gidder å ta noen sjanse med Shala slik at han kan få en full oppkjøring og ikke drar på seg noe på slutten hvis han er småskadet..

Comment

Originally posted by Doktor I View Post
                Synes også som flere andre her at kampen i går var ganske bra i forhold til innsats og spill, og vi møtte Norges beste lag, som har en helt annen ro med ballen og som greier å treffe hverandre på pasninger gang på gang. Det er noe de trener bedre på der oppe enn det vi gjør? Det andre er Molde-midtbanens og -spissenes teft for å være på hugget og kraft i skudd, vist med Hestads første mål + en haug med harde skudd fra distanse (+/- 20 m). Jeg synes vi savner både kraft i skudd, mangler (harde) skudd på mål fra distanse og - med et par unntak - mangler vi spisser som VIL (og evner ) å få ballen i mål. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette handler om (riktig) trening, evt. kombinert med å motivere spillerne til å yte (og om det er nødvendig, er det noe alvorlig galt med trenerapparatet).

Jeg hadde stor tro på Deila da han begynte, men har dessverre mistet troa, men har ikke noe gått forslag til hvem som skal ta over Enga (ikke Reka - han evner heller ikke å løfte spillere og lag over tid, mener jeg).

Ja, ja, neste år tar vi alt - tilfeldigvis...
                Jeg synes du er presis i noe her. VIF mangler KRAFT bl a på skudd. Shala har en god del styrke og har minst 9 målpoeng selv om han har stått over veldig mange kamper. De faste spillerne Abu og Lekven har 1 målpoeng hver! Dette har ikke noe med riktig trening eller motivasjon å gjøre, men spillertyper. Abu og lekven mangler styrke i kropp og bein, Abu var kjent for ikke å gjøre mål da han ble seriemester for Godset. Dette betyr at en stor del av midtbanen ikke produserer noen ting. Alt offensivt ansvar blir skjøvet over på andre. VIF kan bare ikke ha midtbane på denne måten.

Molde var allerede blitt mester og hadde ikke spenningsnivået på topp. Likevel vinner de komfortabelt på Intility. Sammenligner man fysisk nivå og fart er Molde langt over VIF. VIF er helt useriøse når det gjelder fysikk, kraft, atletiske egenskaper, nærkampstyrke. Folk rundt klubben sier slikt som at fotballklokskap hos spillerne trumfer alt. Det er alltid de klokeste som vinner! Sånn tankegang er helt drepen for klubben. Det fører til at man neglisjerer vesentlige sider ved fotballen

Se på alle lette spillerne: Abu, Finne, Lekven, Vega, Dønnum, Juarez, Fellah mfl. Disse er heller ikke raske på sprint. Det finnes ikke balanse på spillertypene. VIF innretter seg for fiveaside på liten bane. Kombinasjonen av manglende styrke og manglende fart er helt drepen. Ja de kan spille småfint til tider, men i lengden blir de kriget i senk. Hvis VIF tar ledelsen kommer motstanderen opp med sitt press og VIF mangler kraft til å stå i mot. En knepen seier på en hel høst er kjempeskandale og viser hvor total fiasko opplegget til Deila er. Sykdomstegnene har vært der lenge, men ledelsen og mange med dem har valgt å stikke hodet i sanden, skylde på marginer, mentale problemer, overtrening, feil tidspunkt, feil motstander og alt mulig irrelevant

Comment

Originally posted by donny View Post
                  Ingen slår oss på antall treff i metallet heller, hørte jeg i går.
                  Stolpe-ut sesong.
                  Ikke bare er det ingen som slår oss, men vi har så til de grader flest også.
                  19 skudd i metallet, helt sjukt. Der ligger det ca 6-10 poeng alene.

For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

Et utdrag av sesongstatistikken her:

Top scorers list

Page 1
                    Total Name Team Open play Set-piece
                    21 Torgeir Børven (NOR) Odds BK 14 7
                    15 Ohi Omoijuanfo (NOR) Molde FK 12 3
                    15 Leke James (NGR) Molde FK 11 4
                    13 Håkon Evjen (NOR) FK Bodø/Glimt 13 0
                    10 Amahl William Pellegrino (NOR) Kristiansund BK, Strømsgodset IF 10 0
                    10 Amor Layouni (TUN) FK Bodø/Glimt 8 2
                    10 Magnus Wolff Eikrem (NOR) Molde FK 8 2
                    9 Lars-Jørgen Salvesen (NOR) Sarpsborg 08, Strømsgodset IF 9 0
                    8 Kristian Thorstvedt (NOR) Viking FK 7 1
                    8 Alexander Søderlund (NOR) Rosenborg BK 5 3
                    8 Bård Finne (NOR) Vålerenga Fotball 5 3
                    8 Ulrik Saltnes (NOR) FK Bodø/Glimt 5 3
                    8 Thomas Lehne Olsen (NOR) Lillestrøm SK 4 4
                    8 Tommy Høiland (NOR) Viking FK 3 5
                    8 Tonny Brochmann (DEN) Mjøndalen IF 3 5
                    Most assists
                    Total Name Team
                    10 Eirik Hestad (NOR) Molde FK
                    9 Ylldren Ibrahimaj (NOR) Viking FK
                    8 Joackim Olsen Solberg (NOR) Mjøndalen IF
                    8 Magnus Wolff Eikrem (NOR) Molde FK
                    7 Morten Gamst Pedersen (NOR) Tromsø IL
                    7 Philip Zinckernagel (DEN) FK Bodø/Glimt
                    6 Elbasan Rashani (KOS) Odds BK
                    6 Espen Ruud (NOR) Odds BK
                    6 Liridon Kalludra (SWE) Kristiansund BK
                    6 Vegar Eggen Hedenstad (NOR) Rosenborg BK

Goalscorer - Assist combination

Most valuable player

Page 2
                    Total Goalscorer Assist Team
                    4 Amahl William Pellegrino (NOR) Liridon Kalludra (SWE) Kristiansund BK
                    3 Kristian Thorstvedt (NOR) Zlatko Tripic (NOR) Viking FK
                    3 Ohi Omoijuanfo (NOR) Eirik Hestad (NOR) Molde FK
                    3 Sondre Johansen (NOR) Joackim Olsen Solberg (NOR) Mjøndalen IF
                    3 Torgeir Børven (NOR) Espen Ruud (NOR) Odds BK
                    Total Name Team Goals Assists
                    25 Torgeir Børven (NOR) Odds BK 21 4
                    20 Ohi Omoijuanfo (NOR) Molde FK 15 5
                    18 Magnus Wolff Eikrem (NOR) Molde FK 10 8
                    17 Leke James (NGR) Molde FK 15 2
                    17 Håkon Evjen (NOR) FK Bodø/Glimt 13 4
                    15 Amor Layouni (TUN) FK Bodø/Glimt 10 5
                    14 Eirik Hestad (NOR) Molde FK 4 10
                    13 Alexander Søderlund (NOR) Rosenborg BK 8 5
                    13 Philip Zinckernagel (DEN) FK Bodø/Glimt 6 7
                    12 Tommy Høiland (NOR) Viking FK 8 4
                    12 Ulrik Saltnes (NOR) FK Bodø/Glimt 8 4
                    12 Bård Finne (NOR) Vålerenga Fotball 8 4
                    12 Ylldren Ibrahimaj (NOR) Viking FK 3 9
                    11 Amahl William Pellegrino (NOR) Kristiansund BK, Strømsgodset IF 10 1
                    11 Tonny Brochmann (DEN) Mjøndalen IF 8 3
                    11 Thomas Lehne Olsen (NOR) Lillestrøm SK 8 3
                    Most scoring opportunities by player
                    Total Name Team
                    29 Ohi Omoijuanfo (NOR) Molde FK
                    26 Torgeir Børven (NOR) Odds BK
                    24 Leke James (NGR) Molde FK
                    15 Amahl William Pellegrino (NOR) Kristiansund BK, Strømsgodset IF
                    15 Matthias Vilhjalmsson (ISL) Vålerenga Fotball
                    15 Mustafa Abdellaoue (NOR) Sarpsborg 08, Strømsgodset IF
                    15 Tommy Høiland (NOR) Viking FK
                    14 Jens Petter Hauge (NOR) FK Bodø/Glimt
                    13 Ibrahima Wadji (SEN) FK Haugesund
                    13 Thomas Lehne Olsen (NOR) Lillestrøm SK

Most hit woodwork by player

Page 11
                    Post/bar Name Team
                    5 Bård Finne (NOR) Vålerenga Fotball
                    4 Matthias Vilhjalmsson (ISL) Vålerenga Fotball
                    4 Philip Zinckernagel (DEN) FK Bodø/Glimt
                    3 Herolind Shala (KOS) Vålerenga Fotball
                    3 Mustafa Abdellaoue (NOR) Sarpsborg 08, Strømsgodset IF

Comment

Originally posted by zeta View Post

Dette har ikke noe med riktig trening eller motivasjon å gjøre, men spillertyper. Abu og lekven mangler styrke i kropp og bein, ...
                      Der er jeg uenig. Nå har jeg ikke vært i nærkontakt med verken Abu, Lekven (som jeg synes får for mye tyn her inne) eller Hestad, men alle tre ser kroppslige nokså like ut. Styrke og tilslag mener jeg kan og MÅ trenes (det samme kan og MÅ spenst og hurtighet). Så gjennom høydepunktene fra kampen og på 2-3 setter Mayron seg på rompa og setter ballen i stanga. Kontrasten til tilslaget Hestad er slående. For meg handler dette om trening.
                      Det er sikker en del logistikk og surr ++ nå, men det er nå grunnlaget til neste år begynner og man burde kjørt ballehardt frem til jul, så juleferie, så ballehardt i 3 mnd, for så å hente seg inn med lavere inntensitet frem mot serieåpning, for å ha lyst og motivasjon, kjempeform og overskudd til å starte serien med et pang.

Akkja, følger enga uansett, men hadde for høye forventninger til årets sesong, dessverre.

Comment

Der er jeg uenig. Nå har jeg ikke vært i nærkontakt med verken Abu, Lekven (som jeg synes får for mye tyn her inne) eller Hestad, men alle tre ser kroppslige nokså like ut. Styrke og tilslag mener jeg kan og MÅ trenes (det samme kan og MÅ spenst og hurtighet). Så gjennom høydepunktene fra kampen og på 2-3 setter Mayron seg på rompa og setter ballen i stanga. Kontrasten til tilslaget Hestad er slående. For meg handler dette om trening.
                        Det er sikker en del logistikk og surr ++ nå, men det er nå grunnlaget til neste år begynner og man burde kjørt ballehardt frem til jul, så juleferie, så ballehardt i 3 mnd, for så å hente seg inn med lavere inntensitet frem mot serieåpning, for å ha lyst og motivasjon, kjempeform og overskudd til å starte serien med et pang.

Akkja, følger enga uansett, men hadde for høye forventninger til årets sesong, dessverre.
                        De har fri fra neste uke med kun frivillig trening til etter jul. Så noen stor styrketreningsperiode blir det neppe. Men er ellers enig med deg, mye styrke kan trenes og bedres betraktelig. Spørsmålet er nok om hvor mange av de eldre spillerne som vil/kan/ønsker å legge ned den innsatsen nå i karrieren. De yngre tror jeg nok kjører på. Men hard styrketrening sammen med hard oppkjøring med ball er kanskje ikke den beste kombo?

Comment

Greit å være uenig

Men Lekven og Abu er ikke utviklingsspillere. De er i høy grad ferdige produkter og skal egentlig bære laget. 1 skarve målpoeng på hver er et stort problem for laget. husk også at Lekven har startet alle i år. Han har vært mer eller mindre fast i 3.5 år. Hvor lenge skal han være fast? I alle fall må han analyseres grundig. En spiller kan ikke være fast i årevis bare på et tja, han er vel grei nok. I hvert fall ikke når ikke laget fungerer!

Jeg kjenner ikke Hestad speselt, men regner med at han løper fra Abu og lekven. Hestad er en gjennombruddsspiller som går på løp og som fører ball i fart

Skal man ha skuddstyrke må man gjerne ha fysisk styrke. Dette er ikke absolutt, men jeg nevner som eks Helland, Thorstvedt, Trondsen, Taylor med vekt mer eller mindre 80 kg og tunge skudd

For å ta en litt positiv ting. Når Fellah får en hel oppkjøring og vega kan være skadefri, sammen med Shala og Dønnum, så kan det bli endel kvalitet til neste år likevel. kanskje det ikke er så mørkt som man føler det nå?

Forresten, hva med Lene Olsen, hvis han settes i karantene og dusjes mot radioaktivitet? Han er en atletisk spiller.

Comment

Enig med flere her ang mitdbanen vår. Abu, Lekven, Camara, Fellah, Felix, Finne og Dønnum er altfor små. Dessuten har dem ikke det beste tempo eller fart. Vi taper stort sett alt av dueller med de der utpå der. Ser det gang på gang. Lag som kjemper tar ut disse altfor lett.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
                              Enig med flere her ang mitdbanen vår. Abu, Lekven, Camara, Fellah, Felix, Finne og Dønnum er altfor små. Dessuten har dem ikke det beste tempo eller fart. Vi taper stort sett alt av dueller med de der utpå der. Ser det gang på gang. Lag som kjemper tar ut disse altfor lett.
                              Vel, det er jo strengt tatt kun Lekven og Abu av disse som har spilt der i år. Og Dønnum taper ikke så mange dueller, verken som kant eller 10er, Felix er heller ingen «liten» spiller og ikke så lett å dytte på. De øvrige er vel tiltenkt en kant rolle hvor hurtighet er et større kriterie, som feks Camara og Finne. Fellah skjønner jeg null av, han var en ok spiller men den veien er nok lang.

Så la oss vurdere ut fra de som har spilt så langt. DFH var ikke spesielt kjapp men selvfølgelig tøffere i duellene og det fungerte bra som makker for Abu. Så kan vi lære opp Shala (eller gjerne Felix) i den rollen kan det bli veldig bra. Men paret Lekven Abu er dessverre ikke noen fremtid for meg.

Comment

Paret Abu/Lekven er katastrofekombinasjon. At ikke Deila innser dette viser hvor fotballblind og sta han kan være. Når ble det smart at to tredeler av midtbanen ikke skaper noen farligheter fremover? Samtidig har de samme defensive svakheter.

Dønnum og Shala er ikke fysisk tungvektere på dødballer eller raske sprintere. Men de er tøffe i hodet, sterke i kroppen og kjappe med ballen. Så de klarer seg fint i mange duellsituasjoner. Men det blir problemer når de suppleres med Finne, Vega, Abu og Lekven mer eller mindre samtidig. Da blir Midtbane/kant skuldret i senk og sprintet i senk. Samlet sett blir det ikke nok kraft og råhet til å presse ballen over streken eller stå imot motstandernes desperate press.( Felix er ok i dueller) Noen som så hvordan Helland på godt over 80kg skuldret vekk en Godsetforsvarer som ble liggende og sprelle på bakken og så ble det mål?

Det er også merkelig at ikke Deila ser slike ting. Se på landslagssjefen, han sier rett ut at han ser etter forskjellige typer. Han sier også at det laget som vinner duellene vinner kampen. Her i norsk fotball har vi problemer med å skjønne dette.

Comment

Working...
                                X