Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Vil ha en god norsk stamme som vet hva det betyr å spille for Vålerenga. Så kan vi krydre med utlendinger som er klare førstevalg/poengspillere. Heller 4 skikkelige gode utenlandske spillere som dominerer ligaen enn 9 som ikke gjør den store forskjellen. Nakkim før Kanstrup. Sandmoen før Israelsson for eksempel. Denne sommerens overgangsvindu var under enhver kritikk og kan ikke gjentas. Har store forventninger til at vi skal forsterke oss kraftig i vinter, men da må vi gjøre grep og ha en tydelig plan på hva vi skal være.

Hvem skal ut og hvem skal inn?
    Kjør debatt.
    Last edited by Oslo-ess; 27.11.2019, 11:54.
    EVIG VIF

George, Kanstrup og Juarez kan ta sin hatt og gå, takk for lite.
    Bygge opp laget rundt de unge, fremadstormende spillerne vi har fra egen stall.

Prioritere spilletid og eventuelt nye kontrakter til spillere som Peter Michael, Sander Werni, Sandmoen, Sahrahoui, Borchgrevink osv.

Hvis vi henter noe utenfra skal det være spillere som virkelig leverer på øverste hylle, gjennom hele sesongen, ellers vil jeg heller se en ny sesong midt på treet med egne talenter på banen i alle kamper.

Beholde Dønnum, og ikke selge bare fordi en klubb i Danmark legger 5 millioner på bordet i vinter f.eks.

Hadde også vært artig med en type som Christian Gauseth eller Pål André Helland, som kan sette klubben litt på kartet i media og skape blest, helst samtidig som han leverer på banen.

Håper også vi enten gir Israelsson mer spilletid, eller takker ham for å være 100% profesjonell og dedikert og kjøper ham ut av kontrakten. Han virker som en type som er hel ved, og har vært totalt lojal mot klubben selv om han nesten ikke har fått spille for A-laget, så han fortjener å være et sted han får spille fast.

Comment

Ryktene sier Klaesson nekter å skrive ny kontrakt. Derfor spiller han de to siste kampene for å vises frem for salg i vinter. Faren og VIF er enige om å selge.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
        Ryktene sier Klaesson nekter å skrive ny kontrakt. Derfor spiller han de to siste kampene for å vises frem for salg i vinter. Faren og VIF er enige om å selge.
        De har vel innsett at så lenge Deila og Kwarasey er i klubben så blir ikke Klaesson førstevalg. Utrolig synd for oss om han forsvinner, men der kan Deila takke seg selv.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
          Hvis dette stemmer er det i så fall totalt krise, og fantastisk elendig spillerlogistikk av klubben.
          Får ikke mye penger for et 19 år gammelt keepertalent fra Norge uansett hvor god han er, men verdien av Klaesson sportslig i mange år fremover/et salg etter noen år som etablert førstekeeper er høy.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post

Hvis dette stemmer er det i så fall totalt krise, og fantastisk elendig spillerlogistikk av klubben.
            Får ikke mye penger for et 19 år gammelt keepertalent fra Norge uansett hvor god han er, men verdien av Klaesson sportslig i mange år fremover/et salg etter noen år som etablert førstekeeper er høy.
            Tror VIF var tilbudt ok penger i sommer men satte prisen hinsides. Og da ble det ingen ny kontrakt der i gården. Det er noen signaler som går ut på at eldre «kompiser» prioriteres og det er ikke heldig. Ikke sikkert Klaesson er den eneste som vi burde beholdt som kan forsvinne i dette vinduet.

Comment

Fy faen for en jævla tulleklubb vi er om vi går for Adam en sesong til og selger Klaesson. Klubben dør på rot med den sportslige ledelsen som sitter der nå. Vi burde kvitte oss med alt daukjøttet (og det er det mye av...) og satse på unggutta et par år. Tar glatt noen sesonger uten svada om topp 4 hvis vi legger oss på en annen linje enn dagens vissvass.
              Vi er Vål'enga!!

Comment

Miste en ung lovende landslagskeeper fordi man skal satse på en avdanka keeper med ryggproblemer. God jul! Håper virkelig ikke det stemmer.

Comment

Verken Adam og Klaesson er nok interessert i å være 2.keeper. Klaesson er på U21-landslaget og må spille fast for å holde den plassen.
                  På sitt beste er jo Adam også for god for å spille på et 2.lag. Og da vil han jo også ta opp en plass for overårige.
                  Er enig med resten over; sats på Klaesson i 2020. Et sånt talent blir det lenge til vi ser igjen i klubben.

Comment

Originally posted by Pete View Post

Tror VIF var tilbudt ok penger i sommer men satte prisen hinsides. Og da ble det ingen ny kontrakt der i gården. Det er noen signaler som går ut på at eldre «kompiser» prioriteres og det er ikke heldig. Ikke sikkert Klaesson er den eneste som vi burde beholdt som kan forsvinne i dette vinduet.
                    Om VIF har bedt om hinsides mye penger tenker jeg dette er et sunt tegn i forhold til tidligere overganger. Om dette er grunnen til at han ønsker seg vekk er det like greit.

Hvis det er signaler om at Adam fremdeles skal være førstekeeper som er grunnen er det dårlig sportslig ledelse.

Uansett er det veldig lite håndfast knyttet til dette foreløpig. Klaesson er en ung keeper som har fått ganske mye spilletid for alderen ettersom han er keeper. Han utvikler seg bra og er forhåpentligvis førstevalg i 2020.

Comment

Jeg ville gjerne se Felix få 5-10 strake kamper så man kan gjøre en evaluering. Hvis han skal fortsette å være bak Lekven må han bort umiddelbart. Israelsson har ingen tillit og må også bort. Jeg frykter da at erstatteren blir Kari som kommer inn som benkefyll

Juárez drar nok, og George. Jeg er litt mer usikker på Kanstrup. Rensker ikke han bra opp i feltet? Jeg vet ikke riktig. Nakkim er frustrert over spilletid og drar kanskje. Borch tar vel hb. Nouri og Carvalho er i det blå.

Jeg ser ikke bort fra at Vega og Fellah kan utvikle gode ferdigheter i løpet av en lang oppkjøring. Men ærlig talt vi trenger litt mer fysisk tyngde også. Jeg foreslår Diop og Thrandarsson som begge er Bosman. Jeg ville blitt kjempeglad hvis disse kom. Shala og Dønnum er skikkelig gode for tiden

Kanskje det kjøpes spiss. Hva med Lehne Olsen?

Comment

Og så er det virkelig på tide at Berge blir solgt! The Sun linker ham til Chelsea og Liverpool! Uansett det hadde vært godt med noen kronasjer til Enga

Comment

Intervju med Nakkim i Dagsavisen. Selv med positiv innstilling som leser høres det neppe ut som han spiller i VIF neste sesong...

Comment

Originally posted by Pete View Post
                            Intervju med Nakkim i Dagsavisen. Selv med positiv innstilling som leser høres det neppe ut som han spiller i VIF neste sesong...
                            Det er vel ikke så rart heller. Han er 24 år, blir 25 neste år og må spille fast nå.

Synd det, fin fyr og Vålerenga supporter. Det er kanskje sånne spillere vi burde bygge laget rundt i stedet for gamle middelmådigheter eller leiesoldater som Kanstrup. Bare en tanke, jeg skjønner at vi ikke kan beholde alle fra eget akademi, men nå er det heller ikke så veldig mange vi velger å satse på heller.

Se på Viking, og hvordan de har prestert med unge lokale denne sesongen, kronet med en cupfinale. Det er ekstra gøy for fansen når det er med unge og lokale. Heller det enn gamle middelmådigheter og leiesoldater spør du meg.

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Det er vel ikke så rart heller. Han er 24 år, blir 25 neste år og må spille fast nå.

Synd det, fin fyr og Vålerenga supporter. Det er kanskje sånne spillere vi burde bygge laget rundt i stedet for gamle middelmådigheter eller leiesoldater som Kanstrup. Bare en tanke, jeg skjønner at vi ikke kan beholde alle fra eget akademi, men nå er det heller ikke så veldig mange vi velger å satse på heller.

Se på Viking, og hvordan de har prestert med unge lokale denne sesongen, kronet med en cupfinale. Det er ekstra gøy for fansen når det er med unge og lokale. Heller det enn gamle middelmådigheter og leiesoldater spør du meg.
                              Du har vel lagt på et år på han (er 23, blir 24) men såpass «gammel» at han må spille fast nå. Men i tillegg til Viking kan du ta med B/G i år og kanskje flere klubber også. Vi har vel de siste årene vist ganske dårlig vurdering av egne akademi spillere (Olden Larsen, Castro osv) eller kanskje for å oppsummere, det er vel svært få yngre spillere som kommer opp til tross for et brukbart akademi over lang tid. Dønnum og delvis Borch i år men kun pga skader.

Men det vil ikke skje noen endring med Deila så vi får leve med Deilas oppskrift - god eller dårlig - til han er borte. Så må jo klubb/styre legge noen føringer for hvordan dette skal gjøres videre. For meg er det svaret veldig enkelt, enten må vi satse på egne yngre eller få masse penger til å kjøpe riktige spillere. Det å håpe på at vårt speidernettverk er tydeligvis er risiko business. De er ikke så mye bedre enn resten av verden.

Comment

Working...
                              X