Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• donny
    replied
    Originally posted by Flem View Post

Rett pris på spiller er hva markedet ønsker å betale. Vi snakker ikke om FIFA spillet her. Sånn har det alltid vært.
    Dermed kan man si at vi fikk rett pris for Ejuke der og da, men om vi hadde hatt is i magan, og venta ut sesongen, kunne vi fått mer og sikra en bedre plassering. Han var jo halve laget dessverre.
    Vi kan ikke tenk på om en spiller eventuelt blir skada, livet er for kort til det. Hvis en spiller blir skada, kan det også hende det signeres en lenger kontrakt med oss, og at vi får enda mer når de kommer tilbake og presterer. I ytterst få tilfeller blir spillere invalidisert og kommer aldri tilbake til normalt nivå, men der finnes det også muligheter å forsikre til galemattias priser.

Resten av innlegget ditt blir bare tåpelig, og går på konto for idioti.
    Vi har endt opp med å få 30 Mill for Ejuke. Synes det er ganske godt jobba jeg. Og enda bedre jobbet av Herenveen enn av oss som faktisk fikk 120 m for han. Vi rir bare videre på deres bølge. Til eksempel mener Transfermarkt han er verdt halve den summen, selv etter overgangen til CSKA.

Kanskje vi kunne fått 30 m i januar, da hadde Nils vært fornøyd, du og kanskje. Men hva hvis han da gikk til en klubb hvor han ikke fikk det til i samme grad, og ikke ble videresolgt for store penger. Da hadde vi netto sittet igjen med det samme beløpet som vi gjør nå. Spekulasjoner selvsagt. Men det er også påstanden din om at vi selger for billig hver bidige gang. Det er så mye mellom himmel og jord som vi ikke kjenner til. Derfor velger jeg å tro at de som driver med dette på daglig basis faktisk har en del mer peil enn forumheltene her inne.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by donny View Post

Hva var korrekt markedsverdi for Ejuke i fjor sommer?
    du påstår vi selger for billig. Da antar jeg du kjenner til hva denne burde vært.

Hører gjerne også hva du mener Dønnum er verdt.

Liker nå folk sitter på kompetanse utenom det vanlige, så hyggelig om du deler.
    Rett pris på spiller er hva markedet ønsker å betale. Vi snakker ikke om FIFA spillet her. Sånn har det alltid vært.
    Dermed kan man si at vi fikk rett pris for Ejuke der og da, men om vi hadde hatt is i magan, og venta ut sesongen, kunne vi fått mer og sikra en bedre plassering. Han var jo halve laget dessverre.
    Vi kan ikke tenk på om en spiller eventuelt blir skada, livet er for kort til det. Hvis en spiller blir skada, kan det også hende det signeres en lenger kontrakt med oss, og at vi får enda mer når de kommer tilbake og presterer. I ytterst få tilfeller blir spillere invalidisert og kommer aldri tilbake til normalt nivå, men der finnes det også muligheter å forsikre til galemattias priser.

Resten av innlegget ditt blir bare tåpelig, og går på konto for idioti.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

De er som oftest på 5%. 10% er mye!
    Hvor får du det tallet fra? Det er i så fall feil.
    Du kan jo google litt rundt på overganger i Europa, så får du oftest tall mellom 15 og 25%.
    5% er alt for lavt som jeg har sagt, det gir ikke mening.

Så kommer det an på om kjøpssummen trekkes fra før man gjør opp videresalgsprosenten. Enkelte ganger gjøres det, andre ganger er det prosent av hele videresalget.
    Andre klausuler som gjerne brukes, er for å sikre begge klubber, om antall spilte kamper, fremtidige landskamper osv. Alle klausuler er der for å sikre at utviklingsklubb får mest mulig igjen for innsats og utvikling, og at kjøpende klubb sikrer at de ikke betaler for mye i forhold til hvor mye en kjøpt spiller bidrar (suksess/flopp).

Er ganske omfattende klausuler når man kommer ned i Europa, og jeg mener vi bør inngå avtaler som sikrer oss best mulig, og det ser vi helt klart at vi ikke har gjort pr idag.

Så får andre mene noe annet, men sånn vi driver idag (fram til Deila forsvant iallefall), er vi en utviklingsklubb, ikke en klubb med ambisjoner om å ta neste steg.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Fasit fra Jørgen...
    Henrik er en kjempegod spiller. Hele Eliteserien, vil jeg anta, ville vært interessert i å få Henrik på laget hvis de hadde mulighet til det. Ung, norsk, landslagsspiller som har spilt masse kamper i Belgia de siste årene, sa Ingebrigtsen til Eurosport forrige uke.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Nils du svarer jo ikke på det opprinnelige spørsmålet, knyttet til at vi selger for billig.
    Hva mener du vi burde fått for Ejuke? Kan jo ikke være så vanskelig å svare på hvis du også mener vi solgte for billig.
    Eller synes du prisen i seg selv var grei, bare at timingen var feil? Tror du da vi ville tatt medalje med Ejuke i fjor (høyst spekulativt)?

Vi burde nok ha forlangt en million euro mer for en overgang midt i sesongen tenker jeg. Hadde vi latt han gå til jul så hadde vi hatt god tid på oss til å finne en erstatter.
    At vi selger for billig er jo både et generelt problem og konkret for Ejuke. Jeg synes generelt vi selger for billig, men hvis vår nye standardpris skal øke så er det kanskje vanskelig å ta det på et salg. Så €3,5 millioner kanskje?

FCK selger jo spillere for €10 millioner. Jeg skjønner at vi ikke helt er på det nivået, men tenker at de dyreste vi selger på noe sikt burde kunne greie å ligge på ca 50% av det de selger for.

Nei, jeg tror ikke vi hadde tatt medalje med Ejuke. Men jeg mener vi nok hadde vært med i medaljekampen. Vi hadde måttet ha 19 poeng ekstra for å ta medalje i fjor hvis alt annet var likt. 6-0 mot Glimt var vel siste kampen han spilte for oss. Så tok vi 10 poeng på de siste 16 kampene. Hadde vi beholdt poengsnittet fra vårsesongen så hadde det holdt til 3.plass. Men tror vel egentlig at det kanskje hadde blitt 4-5 plass. Men det blir jo bare spekulasjoner da.

Når det gjelder spillerlogistikk sånn helt generelt så enker jeg det er mange måter å løse det på. Men det aller viktigste er at klubben klarer å gå rundt økonomisk uten spillersalg. Da kunne vi brukt 80% av det vi fikk for Ejuke på en erstatter. Men i stedet ender det, som det så ofte gjør, med at vi gjør et hastekjøp av Camara. Han kostet 2-3 millioner og skal sikkert ha lønn også. Foreløpig så virker det rimelig bortkasta.

Det er sånn vi ofte gjør ting. Og i realiteten så bruker vi gjerne minst et år på erstatte en spiller. Sam Johnson erstatter vi jo egentlig først nå. Ejuke erstatter vi kanskje med Zekhnini. Osv. Så er vi gjerne innom noen dyre mellomløsninger før vi klarer å finne en fullverdig erstatter. Lars Iver Strand for Grindheim, Konè for Moa, Deshorn Brown for Kjartansson, Israelsson for Berge, Camara for Ejuke. Og så videre...

Vi bruker mye penger på spillere som er feil. Azemi, Berntsen, Abdi, Camara, Stokke, Godly, Meira, etc. Det må vi gjøre fordi vi trenger erstatter, men fordi vi ikke kan bruke salgssummen på en skikkelig erstatter. Så vi ender gjerne opp med to spillere, der det burde vært nok å kjøpe en. Når vi selger Sam J, hva tjener vi egentlig på det? Jo vi henter inn Matti som ikke scorer og må bruke enda mer på å låne Mayron George som var helt sinnsykt dårlig. Alt dette mens en annen spiss vi hadde feilkjøpt, Azemi, spilte på utlån i Tromsø.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    https://www.eurosport.no/fotball/lec...22/story.shtml

virker som det nærmer seg for dønnum og. Bjørdal inn og dønnum ut før mandag vil jeg tro.

Leave a comment:

• SanktHallvard
    replied
    Midtstopper Bjørdal som er i troppen nå spilte der før han kom til oss.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied

VG melder han er midtstopper??
    Det er i så fall feil.....

edit: det er retta nå

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Xg...erenga-spiller

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Det står midtstopper der flere ganger, men det er han vel ikke?! Hvis ikke han er ekstremt fleksibel.

edit. Der retta de det. Kantspilleren står det nå.

Leave a comment:

• donny
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    VG melder han er midtstopper??

Leave a comment:

• donny
    replied
    Nils du svarer jo ikke på det opprinnelige spørsmålet, knyttet til at vi selger for billig.
    Hva mener du vi burde fått for Ejuke? Kan jo ikke være så vanskelig å svare på hvis du også mener vi solgte for billig.
    Eller synes du prisen i seg selv var grei, bare at timingen var feil? Tror du da vi ville tatt medalje med Ejuke i fjor (høyst spekulativt)?

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Og endelig et rykte

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Xg...erenga-spiller

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Vi spiller i en kokosliga. Vi vinner ikke titler. Vi spiller ikke i Europa. Spillerne vi eksporterer har aldri bevist noe på høyere nivå. Selvfølgelig kan vi ikke forvente så mye mer enn vi får, på generell basis.
    Ingen er helt uenig i det. Poenget er jo at hvis vi hele tiden selger de beste spillerne våre, så kommer vi ikke til å vinne titler og spille i Europa heller.

Stabiliserer vi oss i toppen, er vi regelmessig i kvalik til Europa, får vi opp A-landslagsspillere. Da først har vi bedre kort på hånda.
    Ja, mulig det. Men det skjer jo aldri når vi selger spillerne våre hele tiden.

Når vi i tillegg sliter med dårlig økonomi, synes jeg vi får ganske greit med penger, alt tatt i betraktning.
    Mye av grunnen til at vi sliter med økonomien er at vi hele tiden selger spillerne våre. Altså får vi aldri noe suksess som kan gi oss inntekter på andre måter.
    Den eneste måten å bryte ut av den sirkelen på er å ikke selge de beste spillerne. Alternativt å selge de så dyrt at vi har råd til å forsterke to posisjoner i laget med de pengene vi får for en spiller vi selger.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Hva var korrekt markedsverdi for Ejuke i fjor sommer?
    du påstår vi selger for billig. Da antar jeg du kjenner til hva denne burde vært.
    Markedsverdi betyr jo bare hva noen er villige til å betale for dem.

Markedsverdien på bilen min er beregnet ut fra statistikk. Ikke dermed sagt at jeg må selge hvis noen byr markedsverdi på den.Jeg må ta med mange faktorer i betraktning, som ulempen med å være uten bil til jeg får kjøpt en ny, risikoen for at den nye bilen ikke lever opp til forventning, om jeg har råd til å oppgradere fra den bilen jeg selger og sånne ting. Så jeg er kanskje villig til å selge til markedspris hvis jeg ønsker å bytte bil, men ikke at jeg er villig til å selge til markedspris hvis noen ringer på døra og byr meg den summen.

Fotballspillere har ikke den samme statistikken som f.eks. biler. Det er ikke noe objektiv skala som kan være med på å sette en fair pris. Og om det var, så er det jo heller ikke sånn at vi trenger å selge. Det er helt subjektivt hva en fotballspiller er verdt. Som kort og godt bestemmes av hvor mye noen er villige til å betale.

Det eneste man med rimelig sikkerhet kan si om markedsverdien på Vålerengaspillere er at den til alle tider er under tre millioner euro. For den summen selger vi alle spillere. Og derfor setter vi egentlig markedsverdien selv.

Det er ikke før vi sier nei og mener nei til et bud på tre millioner euro for en av våre spillere vi finner om om markedsverdien er høyere. Dvs om noen er villige til å betale mer.
    Last edited by Nils_de-Noia; 04.09.2020, 14:58.

Leave a comment:

• donny
    replied
    Vi spiller i en kokosliga. Vi vinner ikke titler. Vi spiller ikke i Europa. Spillerne vi eksporterer har aldri bevist noe på høyere nivå. Selvfølgelig kan vi ikke forvente så mye mer enn vi får, på generell basis.

Stabiliserer vi oss i toppen, er vi regelmessig i kvalik til Europa, får vi opp A-landslagsspillere. Da først har vi bedre kort på hånda.

Når vi i tillegg sliter med dårlig økonomi, synes jeg vi får ganske greit med penger, alt tatt i betraktning.

Og hvis noen mener spillere som Nielsen, Shelton, Brown, Johnson ble solgt for billig, da er dere jaggu kravstore.

Leave a comment:

Working...
X