Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Pete View Post

Nei takk. Det er lenge siden han faktisk har prestert. Var på lån i Rosenborg uten å lykkes spesielt godt. Sikkert et stort talent men det sitter mye mellom øra på den gutten. Som noen sier over her, skal vi bruke ressurser på få han tilbake i form og salgbar ut videre? Liker prinsipielt ikke sånne avtaler. Fagermo og Odd har vel hatt litt motsatt effekt for spillere enn VIF har pleid, hvor de spiller bra i Odd men klarer ikke å ta steget videre når de drar. Det kan kanskje være både en kortsiktig fordel for oss men også en ulempe etterhvert ? Jeg synes ikke vi skal bruke penger på å restarte en karriere hvis ikke han er villig til en lengre avtale. Avtale ut sesongen blir kun dyrt for oss. Så god er han ikke.
    Enig !
    Dersom Dønnum blir solgt i dette vinduet, så skifter jeg mening umiddelbart.

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

Enig !
      Dersom Dønnum blir solgt i dette vinduet, så skifter jeg mening umiddelbart.
      Han er jo ingen konkurrent til Dønnum, men til Finne og Camara.

Comment

• Alle er vel kantspillere? Uavhengig om dem er høyre eller venstrebeint. Kantspillere kan vel både trekke innover og utover, eller?

Comment

• Joda, men Zekhnini er venstrekant og Dønnum er høyrekant. Men hvis han kan spille høyrekant i tillegg, er vel det bonus?
          Fagermo kjenner han godt, og hvis Fagermo mener det er en forsterkning, så vet han sikkert best.
          Er ikke den verste spilleren vi kan få innpå de siste femten med farta og dribleferdighetene hans.
          Jeg vil se Sahraoui, men da helst som indreløper.
          Finne gjør mye bra, men ønsker er ren ving som gjør oss enda farligere en mot en.
          Camara, tror han blir mest på VIF2 i år. Sitter med inntrykket at han har en liten vei å gå.

Men rent økonomisk, så skjønner jeg ikke helt hvordan VIF skal få det til.

Comment

• Vi har vist bedre økonomi enn jeg trodde. Fått inn 20mill for Berge, og snart kommer pengene fra Ejuke

https://www.dagbladet.no/sport/milli...renga/72721661

Comment

• Originally posted by Janoski View Post
              Vi har vist bedre økonomi enn jeg trodde. Fått inn 20mill for Berge, og snart kommer pengene fra Ejuke

Jeg synes det er på tide at Erik Espeseth får kred for mye av den gode adninistrative jobben han gjør for klubben. Alt for mye negativt om ham her på forumet. Er overbevist at Espeseth er en av grunnpilarene for fortsatt sunn økonomisk drift i Vif. Selv om MP i Dagbladet ikke liker det er det helt ok å ikke dele alt i media så lenge klubben benyttter seg av dyktige forretningsfolk og forvalter ressursene for å sikre bærekraftig drift. Bra jobba, Espeseth & co!

Comment

• Originally posted by Paulinho View Post

Jeg synes det er på tide at Erik Espeseth får kred for mye av den gode adninistrative jobben han gjør for klubben. Alt for mye negativt om ham her på forumet. Er overbevist at Espeseth er en av grunnpilarene for fortsatt sunn økonomisk drift i Vif. Selv om MP i Dagbladet ikke liker det er det helt ok å ikke dele alt i media så lenge klubben benyttter seg av dyktige forretningsfolk og forvalter ressursene for å sikre bærekraftig drift. Bra jobba, Espeseth & co!
                Enig! Espeseth virker som en stødig fyr med enorm kompetanse.

Artikkelen inneholder for det meste positive nyheter, bortsett fra forfatter av artikkelen. Vanligvis kan man ta hans skriblerier og endre til det motsatte for å finne sannheten. Håper det ikke er slik denne gangen.

At Morten P ikke forstår hvorfor slik kontantstrøm hemmeligholdes forteller ganske mye om kompetansen i det mediehuset.
                - Av åpenbare årsaker er det dumt at selgende klubber vet vi har penger
                - Det er (muligens) fremdeles permitterte ansatte i klubben som skal tilbakeføres på riktig måte og bør få slike (eventuelle) nyheter direkte fra klubben og ikke fra media
                - Innholdet i overganger mellom klubber vil alltid inneholde en klausul om konfidensialitet

Comment

Vi har vist bedre økonomi enn jeg trodde. Fått inn 20mill for Berge, og snart kommer pengene fra Ejuke

Gjorde godt å lese denne. Betryggende. Kanskje også forklaringa på at Dønnum fortsatt er i klubben og ikke gikk på billigsalg.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Gjorde godt å lese denne. Betryggende. Kanskje også forklaringa på at Dønnum fortsatt er i klubben og ikke gikk på billigsalg.
                    Nettopp, og det er godt å vite at de her inne som har "ment klubben sliter mer enn folk tror", og gjerne ment de vet dette skråsikkert - kan ta seg en banan og holde kjeft.
                    Har aldri tvilt på at det har vært tøft, men det gjelder jo alle klubber i denne perioden. Enkelte har jo ment at vi MÅTTE selge unna fordi økonomien var så skral, uten rot i virkeligheten.
                    Godt å vite at Espeseth har mer kontroll en forumtroll
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                      Godt å vite at Espeseth har mer kontroll en forumtroll
                      Amen, og takke faen for det

Comment

Det er fantastiske nyheter! Faktisk de beste nyhetene jeg har lest på lang tid!
                        Espeseth har kommet med en kommentar:
                        https://www.vif-fotball.no/nyheter/k...erenga-familie

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

... Hvor han mer eller mindre avskriver saken til MortenP...

Pussig hvordan MortenP blir avskrevet og latterliggjort helt til han plutselig skriver en sak som er positiv. Da blir han plutselig sannhetsvitne.

* Talla til MortenP stemmer ikke, de er alt for høye
                          * Noen av disse talla er regna med i årets budsjett, et budsjett som selv med dette går i minus.
                          * Store tap med korona
                          * Ungdomsavdelinga kom først tilbake fra permisjon 1/7 og administrasjonen 1/8. At MP gir klubben ros for dette burde alene vært nok til å avskrive fyren.

Økonomien i klubben er ikke bra. Den er bedre, men ikke bra. Ikke forvent kjøpsfest når vinduet åpner.
                          ​​​

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Ere bare meg eller er dette det mest creepy bildet vi har sett av en Enga leder ever!?

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

Ere bare meg eller er dette det mest creepy bildet vi har sett av en Enga leder ever!?
                              Kommer helt an på hva som vekker «the chills» i deg, men skal ikke jobbe lenge på Google for å finne andre kandidater som i det minste kunne vært nominert...

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

... Hvor han mer eller mindre avskriver saken til MortenP...

Pussig hvordan MortenP blir avskrevet og latterliggjort helt til han plutselig skriver en sak som er positiv. Da blir han plutselig sannhetsvitne.

* Talla til MortenP stemmer ikke, de er alt for høye
                                * Noen av disse talla er regna med i årets budsjett, et budsjett som selv med dette går i minus.
                                * Store tap med korona
                                * Ungdomsavdelinga kom først tilbake fra permisjon 1/7 og administrasjonen 1/8. At MP gir klubben ros for dette burde alene vært nok til å avskrive fyren.

Økonomien i klubben er ikke bra. Den er bedre, men ikke bra. Ikke forvent kjøpsfest når vinduet åpner.
                                ​​​

Selvfølgelig skal klubben ha ros for at de permitterte spillere og administrasjon. Hvorfor skal de ikke ha det? Du motsier jo deg selv med neste setning om at økonomien ikke er bra, men de skulle altså holdt det gående uten permitteringer og gått på dunken, eller hva?
                                De grepene som ble gjort var helt nødvendig for å komme seg gjennom dette.

Ingen forventer en kjøpsfest, og selvom vi hadde hatt økonomi til det, skal vi jo satse på yngre krefter. Hvorfor du i det hele tatt nevner dette synes jeg er merkelig.
                                Det eneste vi supportere er ute etter, er at klubben kommer seg helskinna gjennom dette.

Edit: ziggy kommer med et positivt innlegg rundt vår økonomi, hvor det kun har vært negativitet siste 4-5 måneder. Dagbladet sin artikkel var veldig positiv for oss supportere, og selvom Morten får mye tyn her, har han vist gjennom mange år at han vet mer enn de fleste.
                                Når da Espeseth korrigerer deler av innslaget, eller moderer noe, men allikevel er positiv, klarer du å vri deg til bare negativitet. Spesielt.

Helt ærlig FrankO, virker du en smule bitter på klubben etter at du måtte ut, og det synes jeg du bør være for god til.
                                Last edited by Flem; 09.08.2020, 10:01.
                                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X