Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå er vi på skuddhold før høsten. Vet det er lite trolig gitt den økonomiske situasjonen, men tenk om vi fikk en eller to virkelige forsterkninger slik som i sommervinduet 2004 (Iversen og Arason).

Dette laget hadde fortjent en stor målscorer. Det er dessverre også det dyreste i fotballverdenen.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
      Edit: ziggy kommer med et positivt innlegg rundt vår økonomi, hvor det kun har vært negativitet siste 4-5 måneder. Dagbladet sin artikkel var veldig positiv for oss supportere, og selvom Morten får mye tyn her, har han vist gjennom mange år at han vet mer enn de fleste.
      Når da Espeseth korrigerer deler av innslaget, eller moderer noe, men allikevel er positiv, klarer du å vri deg til bare negativitet. Spesielt.

Helt ærlig FrankO, virker du en smule bitter på klubben etter at du måtte ut, og det synes jeg du bør være for god til.
      Mitt svar var ikke retta til Ziggy, men mer generelt til alle som tok MortenPs sak som sannhet.

Som jeg skriver er økonomien bedre, men den er ikke bra. Den er god nok til at man ikke lenger frykter konkurs, men ikke god nok til å begynne å kjøpe spillere. Den er god nok til å hente de ansatte tilbake fra permisjon, men ikke god nok til å utvide staben osv.

Leser man MortenP skulle man tro vi hadde millioner på bok, men som Espeseth også skriver, det stemmer ikke.

Om jeg er bitter? Har jeg ikke alltid vært det da?

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Mitt svar var ikke retta til Ziggy, men mer generelt til alle som tok MortenPs sak som sannhet.

Som jeg skriver er økonomien bedre, men den er ikke bra. Den er god nok til at man ikke lenger frykter konkurs, men ikke god nok til å begynne å kjøpe spillere. Den er god nok til å hente de ansatte tilbake fra permisjon, men ikke god nok til å utvide staben osv.

Leser man MortenP skulle man tro vi hadde millioner på bok, men som Espeseth også skriver, det stemmer ikke.

Om jeg er bitter? Har jeg ikke alltid vært det da?
        Tok ikke det som "kritikk" til meg heller, men ønsket en debatt videre med svaret til Espeseth.
        MP traff godt med Fagermo når det var trenerjakt, og håpa på at det kunne være mest sannhet i det han skreiv om økonomien i klubben også, men kom litt ned på jorda igjen med svaret til Espeseth. Det viktigste nå tenker jeg at vi får et pusterom økonomisk og kommer oss gjennom corona-året.
        Sånn vi ser ut på banen nå ihvertfall, så ser vi mer solide ut enn på lang tid.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Tok ikke det som "kritikk" til meg heller, men ønsket en debatt videre med svaret til Espeseth.
          MP traff godt med Fagermo når det var trenerjakt, og håpa på at det kunne være mest sannhet i det han skreiv om økonomien i klubben også, men kom litt ned på jorda igjen med svaret til Espeseth. Det viktigste nå tenker jeg at vi får et pusterom økonomisk og kommer oss gjennom corona-året.
          Sånn vi ser ut på banen nå ihvertfall, så ser vi mer solide ut enn på lang tid.
          Hvordan gikk treningskampen mot United? Joda, han treffer innimellom, men når Espeseth føler han må gå ut med tilsvar så traff han enten særdeles godt - eller bomma grovt. Jeg tror på sistnevnte.

Jeg så alle kampa til rekrutta i fjor, og er egentlig ikke overraska over at flere av unggutta har satt sitt preg på laget i Eliteserien. Det skuffa meg stort at treningsteamet i fjor ikke brukte dem, men gleder meg ditto stort at de får muligheten nå.

Når man er skuffa over uavgjort i en kamp mot den ubeseira serielederen viser det at vi gjør mye riktig. Det er bare så synd vi ikke får oppleve det fra tribunen...

Comment

• Tror ikke MP tar detaljer ut av løse lufta. Hva kildene hans vet og ikke vet er jo litt mer usikkert.

At klubben har interesse av å underdrive hvor mye penger vi har er jo sant. Det er permitterte ansatte, sponsorer som kanskje kunne tenke seg å beholde litt mer selv, mulige selgende klubber om vi skal hente noen. Og fotballens behov for best mulige støtteordninger.

Sånn som jeg leser Morten P så er vel det eneste nye at vi har fått alle Bergepengene med en gang mot å si fra oss en million.

Det er jo først og fremst en forbedring av likviditeten og ikke noe mer.

Comment

• Tror mye av det Morten P og Espeseth skrev er helt riktig. Vi har fått inn penger fra Berge og Ejuke i år og det gjør situasjonen mindre kritisk enn mann trodde da korona slo til. Samtidig har vi ikke tilskuere på kampene og gått glipp av mange inntekter. Hvor mye vi får av myndighetene som erstatning for at vi maks kan ha 200 tilskuere er vanskelig å vite, men det er i hvert fall ikke noe overskuddsprosjekt. Klubben (som alle andre klubber) lever litt på nåde av både supportere, sponsorer, investorer og myndigheter. Om mye sponsormidler faller bort fordi bedriftene sliter økonomisk, om de fleste supportere krever penga tilbake for sesongkort og om Trøim sier at "nå får dere stå på egne bein og jeg vil ha litt eller mye av penga fra Ejuke og Bere", så blir det svært vanskelig. Av disse tre er Trøims bidrag størst og supporternes minst. I en sånn situasjon ville det vært veldig rart om klubben gikk ut og skrøt av at vi aldri har hatt mer penger. Og ikke er det sant heller. Dessuten har Espeseth åpenbart rett i at vi har fått mindre penger for Berge enn avisene har spekulert i, men hvor mye mindre er vanskelig å si.

Vi er i en situasjon der vi nylig har måttet permittere egne ansatte og spillere. Selv om vi har fått noen kroner inn nå så er den økonomiske situasjonen vanskelig. Men vi har trolig fått noen positive signaler fra Trøim kombinert med at vi har fått inn noen kroner fra gamle salg og redusert lønnsutgiftene betraktelig (tenker da mest på slankere spillerstall) gjør det at vi ikke er halvveis til skifteretten.

Jeg er ganske sikker på at klubben har kontroll og at tre ting ikke ville skjedd om vi var helt raka fant: signeringen av Stokke, at Dønnum i første omgang ikke ble solgt tross bud, at vi flørter med
              Zekhnini.

Samtidig har Fagermo ikke fått en kr til spillerkjøp etter han starta, kun signert Oldrup og Stokke gratis, det tyder på at vi ikke velter i penger heller.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Kommer helt an på hva som vekker «the chills» i deg, men skal ikke jobbe lenge på Google for å finne andre kandidater som i det minste kunne vært nominert...

Kudos for bildematerialet, men det som kanskje gir meg ekstra chills av bukkeskjegget er lønna hans: Det som vi kunne ha brukt på sport. Så hvis jeg ser på alle bildene, så ser jeg samtidig på hans forgjengere som ikke har hatt like mye i lønn.. Så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke liker trynet på bukkeskjegget etter det lille jeg har sett av ham på vif-fotball.no. Skulle ønske at jeg og blei lønna 3 mill for syting og redda av DEF!'
                Bukkeskjegget når ikke opp til knæra til Siem, han må strekke seg for å nå opp til Sandnes!

In Trøim; I and DEF we trust.
                F!F!
                Last edited by ForesttGump; 10.08.2020, 02:50.

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
                  Bukkeskjegget når ikke opp til knæra til Siem, han må strekke seg for å nå opp til Sandnes!

F!F!
                  Jeg blir matt! Jeg er stolt av at vi har et sosialdemokrati som fungerer bra i Norge, men når folk blir angrepet for lønna di har fått, da blir jeg flau!
                  Og når det blir så komisk at vi begynner med nedsettende beskrivelser av hvordan man ser ut i tillegg. Beklager, du har mange bra innlegg, men dette blir lavmål.

Han har bra cv både fra rbk og godset,

Comment

Jeg blir matt! Jeg er stolt av at vi har et sosialdemokrati som fungerer bra i Norge, men når folk blir angrepet for lønna di har fått, da blir jeg flau!
                    Og når det blir så komisk at vi begynner med nedsettende beskrivelser av hvordan man ser ut i tillegg. Beklager, du har mange bra innlegg, men dette blir lavmål.

Han har bra cv både fra rbk og godset,
                    Det er greit med en bra CV fra RÆVBK, men vi har ikke Champions League midler. Jeg skjønner ikke at en administrator skal fortjene to ganger statsministerlønn. Har vi hatt sportslige resultater i tidligere år som kan rettferdgjøre slike lønninger? De penga som blir brukt på administrasjon, er penger som ikke kan bli brukt på sport, i klubben vår.
                    Så enkelt er det.

Blir jo ingen rykter eller nye spillere når administrasjonen bruker alle penga på seg selv.

Nå skjønner jeg at du kanskje har litt tungt for det Ziggy, men hva er det du egentlig vil ha fram?
                    Jeg skjønner det ikke, er du fornøyd med en overbetalt administrasjon?
                    Pre-Corona har vi sett kjemperesultater av å være en hovedstads klubb under nåværende administrasjon?
                    Det var nesten ikke før Tina kom tilbake at vi var synlige på nett!

Dessuten blir du fort matt Ziggy, jobb litt med staminan der
                    Last edited by ForesttGump; 10.08.2020, 03:19.

Comment

Det er greit med en bra CV fra RÆVBK, men vi har ikke Champions League midler. Jeg skjønner ikke at en administrator skal fortjene to ganger statsministerlønn. Har vi hatt sportslige resultater i tidligere år som kan rettferdgjøre slike lønninger? De penga som blir brukt på administrasjon, er penger som ikke kan bli brukt på sport, i klubben vår.
                      Så enkelt er det.

Blir jo ingen rykter eller nye spillere når administrasjonen bruker alle penga på seg selv.

Nå skjønner jeg at du kanskje har litt tungt for det Ziggy, men hva er det du egentlig vil ha fram?
                      Jeg skjønner det ikke, er du fornøyd med en overbetalt administrasjon?
                      Pre-Corona har vi sett kjemperesultater av å være en hovedstads klubb under nåværende administrasjon?
                      Det var nesten ikke før Tina kom tilbake at vi var synlige på nett!

Dessuten blir du fort matt Ziggy, jobb litt med staminan der
                      Dette er fotball, ikke folkevalgte. Det er en ganske enorm forskjell her bare det, og hvis du tror at statsministeren er i nærheten av å være best betalt i Norge da bommer du. Ingen vits å sammenligne hva folk i fotballbransjen tjener, sammenlignet med norske politikere.
                      Det koster å hente de antatt beste, ikke bare spillere og trenere.

Comment

Dette er fotball, ikke folkevalgte. Det er en ganske enorm forskjell her bare det, og hvis du tror at statsministeren er i nærheten av å være best betalt i Norge da bommer du. Ingen vits å sammenligne hva folk i fotballbransjen tjener, sammenlignet med norske politikere.
                        Det koster å hente de antatt beste, ikke bare spillere og trenere.
                        Da antar jeg at du mener vi har den beste?
                        Den mest karismatiske, skarpeste Enga lederen vi noensinne har hatt?

Aleksandr Lukasjenko vant valget for sjette gang i Hviterussland. Hadde det ikke vært for at Tina kom tilbake, så hadde jeg trodd at jeg holdt med Dynamo Minsk !

Comment

• Hvor blir det av penga?

møte mellom Trøim SPZ og Deila hvor det ble signert kontrakter med gaffel
                          skulle vi helst ha unngått

vi har en administrasjon som er grande
                          hørte Hasselgren si at i Vålerenga hadde de 3x så stor administrasjon som BP

Comment

Kudos for bildematerialet, men det som kanskje gir meg ekstra chills av bukkeskjegget er lønna hans: Det som vi kunne ha brukt på sport. Så hvis jeg ser på alle bildene, så ser jeg samtidig på hans forgjengere som ikke har hatt like mye i lønn.. Så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke liker trynet på bukkeskjegget etter det lille jeg har sett av ham på vif-fotball.no. Skulle ønske at jeg og blei lønna 3 mill for syting og redda av DEF!'

F!F!
                            Du skryter av Trøim, men kritiserer lønnen til Espeseth? (Med forbehold om at jeg tolker kallenavnene dine riktig. Du kunne fint klart å få frem misnøyen din uten dette)

Hvem ansetter og bestemmer lønnen til Espeseth?

Og du trekker frem Kjetil Rekdal, hvorfor? Hva annet har han bidratt med de siste årene bortsett fra offentlig drittslenging og en ekstrem bitterhet? Hvor lenge kan man gjøre sånn basert på gamle meritter? Hvor lang tid tar det før han lanserer Team Skien eller tilsvarende oppgulp?

Igjen går ryktetråden over til å handle om Espeseth. Det er kanskje på tide med en egen tråd.

Comment

Da antar jeg at du mener vi har den beste?
                              Den mest karismatiske, skarpeste Enga lederen vi noensinne har hatt?

Aleksandr Lukasjenko vant valget for sjette gang i Hviterussland. Hadde det ikke vært for at Tina kom tilbake, så hadde jeg trodd at jeg holdt med Dynamo Minsk !
                              Aner ikke om han er den beste, men man vurderes vel utifra hvordan cv ser ut, hva slags resultater man har oppnådd, hvor ettertraktet man er etc.

Altså, si hva du vil du, og når du benytter deg av ytringsfriheten din, så har jeg ytringsfrihet til å kritisere det du skriver.

Comment

F!F!
                                Kallenavn som bukkeskjegget er lavmål ForrestGump, og innleggene din her inne er lavmål. Kan du ikke finne deg en facebook-gruppe eller et kommentarfelt hvor du kan spy ut gallen din? Så slipper vi andre å lese det.

Comment

Working...
                                X