Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• enga
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    Italia er sjeldent et godt karrierevalg for unge spillere, det ender som regel opp med utlån på utlån. Bare se på Rafik Zekhnini sin utvikling. Om Dønnum drar til Italia tipper jeg han er tilbake i VIF om noen år etter at han har blitt lånt ut til halve Europa først.
    Dønnum er ikke noe unggutt lenger, han er 22 år. Rafik dro mye tidligere og til en større klubb, så sammenligne dem to er ikke det samme. Nå spiller også denne klubben i serie b, ja dem ønsker å rykke opp, og jeg tipper Dønnum kan gjøre det bra på det nivået der.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Italia er sjeldent et godt karrierevalg for unge spillere, det ender som regel opp med utlån på utlån. Bare se på Rafik Zekhnini sin utvikling. Om Dønnum drar til Italia tipper jeg han er tilbake i VIF om noen år etter at han har blitt lånt ut til halve Europa først.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Nå melder også Nettavisen at budet er godtatt
    https://www.nettavisen.no/sport/vif-...424014084.html

Leave a comment:

• Mariusb
    replied
    Også fra Nettavisen om Dønnum:

Torsdag ettermiddag skriver Vålerengas sportdirektør Jørgen Ingebrigtsen i en SMS til Nettavisen at de har mottatt bud, men at det gjenstår noen viktige punkter før det er enighet mellom klubbene.

Dermed kan det se ut til at det er noe forvirring mellom Dønnum selv og Vålerengas ledelse om hva som faktisk er status i saken.

Leave a comment:

• Termii
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post

Dønnum var fantastisk i starten, men jeg synes det har butta litt for han etter at forrige bud ble avvist. Min plan er at han skal blomstre igjen med ørnen på banen siden han da trolig får mer plass og flere assist. Tror Dønnum med Rafik Z. (om han kommer) og ørnen kunne blitt en skremmende trio for alle forsvar. Og at det er spillere som gjør hverandre bedre. Jeg så for meg et salg av Dønnum for en god slant etter sesongen, men det er klart om det alt ligger en del penger der så må vi jo selge. Når det er sagt trenger vi nye inn særlig om både Finne og Dønnum forsvinner.

Er det forresten noen som vet noe om når nye Bjørdal og Rafik Z. eventuelt signeres? Har vi flere debutanter mot Brann?
    Ja. Vi har nok det.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Daniel View Post
    Budet på Dønnum er godtatt. Opp til han selv nå om han ønsker Serie B eller Enga
    Som det står met om her. Han testa for øvrig negativt på covid-19.
    https://www.nettavisen.no/sport/aron...424014041.html

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Daniel View Post
    Budet på Dønnum er godtatt. Opp til han selv nå om han ønsker Serie B eller Enga
    Såpass ja, vet du noe om størrelsen på det?

Leave a comment:

• Daniel
    replied

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post

Endelig er tråden tilbake (selv om det var et rykte med litt bismak)
    Dønnum var fantastisk i starten, men jeg synes det har butta litt for han etter at forrige bud ble avvist. Min plan er at han skal blomstre igjen med ørnen på banen siden han da trolig får mer plass og flere assist. Tror Dønnum med Rafik Z. (om han kommer) og ørnen kunne blitt en skremmende trio for alle forsvar. Og at det er spillere som gjør hverandre bedre. Jeg så for meg et salg av Dønnum for en god slant etter sesongen, men det er klart om det alt ligger en del penger der så må vi jo selge. Når det er sagt trenger vi nye inn særlig om både Finne og Dønnum forsvinner.

Er det forresten noen som vet noe om når nye Bjørdal og Rafik Z. eventuelt signeres? Har vi flere debutanter mot Brann?

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Mariusb View Post
    Går tilbake til rykter jeg: Eurosport melder om bud på Dønnum fra Italienske Lecce.
    Artikkel: https://www.eurosport.no/fotball/eli...28/story.shtml
    Endelig er tråden tilbake (selv om det var et rykte med litt bismak) Ønsker å beholde Dønnum, da han er godt innspill i troppen. Bedre å selge etter sessong.

Leave a comment:

• Mariusb
    replied
    Går tilbake til rykter jeg: Eurosport melder om bud på Dønnum fra Italienske Lecce.
    Artikkel: https://www.eurosport.no/fotball/eli...28/story.shtml

Leave a comment:

• Buss
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Jeg synes kantspillet har blitt mer definert, men synes indreløperne ofte blir for statisk. Spesiell på kontringer, både for og imot. At de er treige opp i angrep når vingen setter fart, gjør at vingen må stoppe opp og sende ballen bakover (med mindre de gjør alt selv, evt hvis spissen har kommet seg fri).

Har lagt spesielt merke til dette i de siste kampene. Det virker som alt skal skje fra kanten, mens indreløperne skal være backup når de går seg fast.
    At indreløperne virker statiske kan være fordi Fagermo ønsker at de skal stå så høyt som mulig, de har ikke lov til å møte ballfører. En indreløper i mine øyne skal jo gjøre nettopp det. Komme og møte, skape ubalanse. Derfor kreves det også at indreløperne skal ha veldig stor kapasitet for de skal også være med hjem igjen ved brudd. Dette tror jeg er en av grunnene til at Matti har vært så mye brukt som indreløper. Utover det så synes jeg Matti har endel mangler som indreløper. Jeg tror ikke han har spilt EN gjennombruddspasning enda.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Termii View Post

Ser du noen fellestrekk mellom klubber som Odd og KBK som skulle tilsi at det kan være en grunn til at de ligger foran?
    For mitt vedkommende handler det om kontinuitet/arbeid over tid. En spillestil satt i system, med spillere som har relasjoner.
    Krydrer du dette med et par spillere som virkelig har spisset formen (Pellegrino feks), så er ikke forskjellen større på de fleste lagene i Eliteserien enn at de kan komme seg foran.

Jeg er helt enig med deg (FrankO) i forhold til det som blir nevnt angående indreløperne til Vålerenga. Jeg sier ikke med dette at indreløperne vi har brukt så langt i år er dårlige fotballspillere, men de har ikke de kvalitetene en indreløper i 4-3-3 bør ha.
    For at man skal få det til så bør man ha gjennombruddskraft, forflytningsevne, være god på små flater (ball i beina), samtidig som kreativitet og være målfarlig selv er en del av totalen. Er Lekven i den kategorien? Horn Myhre? Kan Thiago Holm bli det?
    Shala kan være det, men har ikke helt lyktes enda - noe grunnet skadeproblematikk.
    Det er jo først nå jeg leser (er ikke her daglig vel og merke) den virkelig utfordringen Vålerenga har rent sportslig.
    Det er å fornye stallen på riktig måte med begrensede ressurser, som tar vare på filosofien og forsterker laget. Etter signeringen av Kjartansson, så bør det absolutt gjøres noe på indreløper og venstrekant.
    Dette vet jo klubben også, og vi vet alle at det jobbes med.

De to beste indreløperne i 4-3-3 etter mitt skjønn, i Eliteserien, er Zachariassen og Saltnes. Kaasa i Odd har virkelig tatt steg, Kitolano med potensial. Osame kan bli det for oss, men har mye å hente på det defensive ansvaret.

Det virker som om vi ikke er veldig uenige. Det jeg er bekymret for er at Fagermo og klubben ikke er bevisste nok på problemene med midtbanen. Hvis de ikke er det blir det heller ikke den kontinuiteten som trengs. Kontinuitet er IKKE å ha samme trener lenge, men det å jobbe målrettet og konstruktivt over tid. Å ha samme trener kan jo øke sjansene for det, men er ingen garanti

KBK er ikke dårlige teknisk, men kjennetegnes med flere høye spillere, tøft duellspill og så vinner de mange nøkkeldueller i boksene.

Odd i år virker dynamiske. Spillere løper raskt fremover med ballen i beina. Kaasa har jeg lenge sett på som lovende på dette. Også Kitolano virker brukbar. Men har ikke også Vebjørn Hoff vist noe av dette? Jeg har ikke sett Odd nok.

Gegenpress er greit nok, det er bra. Men jeg er også opptatt av at spillere kan sette fart med ballen, bruke den være litt fleksible, ikke gjøre alt så enkelt hele tiden. Motstanderne må utfordres og settes på prøve. Det plager meg at spillere som prøver å gjøre noe med ballen så fort får mye kritikk, tid for benken osv, mens de som ikke prøver på noe går fri.

Leave a comment:

• Termii
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    Til siste avsnitt: Helt enig, se til Bodø! Hvorfor er de så fryktelig gode? Selvsagt har de noen gode spillere, men de er fremdeles bare Glimt! De de kan få til bør vi kunne få til

En viktig grunn til deres suksess tror jeg er det fremoverrettede, hissige spillet deres. Dvs de hviler litt noen ganger, men i perioder kjører de veldig hardt fremover med løp med og uten ball fra stopper, backer, kanter og midtbane. De er hissige der mange andre er forsiktige og snur seg hjemover

En Glimtfyr på et forum fortalte at de hadde øvd masse og feilet masse gjennom flere sesonger på å være så hissig fremoverrettet
    Se der ja! Nå begynner vi å bli enige!
    Selvfølgelig kan dette også skje hos oss, det er jo mange av oss som har troa på at det kan være i ferd med å skje på litt sikt.

Fagermo er kjempefan av gegenpress, men du må ha spillertypene. Det går ikke fort nok med beina på den sentrale midtbanen til at vi per idag evner det høye presset like godt.
    Det her øver gutta kjempemasse på, og har masse samtaler om - det tørr jeg garantere uten å ha sett en eneste trening.
    Men det her kommer ikke av seg selv gjennom en coronaoppkjøring altså.

Du sier selv at det tok tid i Glimt. Ja, det finnes nok ingen snarveier til suksess.. med mindre Trøim sin flaks i aksjemarkeder snur.
    Last edited by Termii; 02.09.2020, 22:23.

Leave a comment:

• Termii
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    Termii, det var et langt innlegg. Til det første avsnittet: VIF har vel ikke bare hatt problemer med effektiviteten? De skaper også for få sjanser.

Om VIF skulle lande Zeknini, en med skikkelig fart, ville det endre bildet en del, ja. Men hvis ikke består mye av de samme problemene.

Vålerenga er ikke bare utenfor topp tre, de er også bak KBK. VIF skal ikke være bak KBK hver bidige sesong. Det er et veldig sterkt bevis på at mye gjøres veldig feil i klubben. Ja, Fagermo har begynt bra, men så spørs det om han greier å snu hver stein som trengs. Vi håper jo det, men det skader ikke å minne ham litt på problemstillingene
    Ser du noen fellestrekk mellom klubber som Odd og KBK som skulle tilsi at det kan være en grunn til at de ligger foran?
    For mitt vedkommende handler det om kontinuitet/arbeid over tid. En spillestil satt i system, med spillere som har relasjoner.
    Krydrer du dette med et par spillere som virkelig har spisset formen (Pellegrino feks), så er ikke forskjellen større på de fleste lagene i Eliteserien enn at de kan komme seg foran.

Jeg er helt enig med deg (FrankO) i forhold til det som blir nevnt angående indreløperne til Vålerenga. Jeg sier ikke med dette at indreløperne vi har brukt så langt i år er dårlige fotballspillere, men de har ikke de kvalitetene en indreløper i 4-3-3 bør ha.
    For at man skal få det til så bør man ha gjennombruddskraft, forflytningsevne, være god på små flater (ball i beina), samtidig som kreativitet og være målfarlig selv er en del av totalen. Er Lekven i den kategorien? Horn Myhre? Kan Thiago Holm bli det?
    Shala kan være det, men har ikke helt lyktes enda - noe grunnet skadeproblematikk.
    Det er jo først nå jeg leser (er ikke her daglig vel og merke) den virkelig utfordringen Vålerenga har rent sportslig.
    Det er å fornye stallen på riktig måte med begrensede ressurser, som tar vare på filosofien og forsterker laget. Etter signeringen av Kjartansson, så bør det absolutt gjøres noe på indreløper og venstrekant.
    Dette vet jo klubben også, og vi vet alle at det jobbes med.

De to beste indreløperne i 4-3-3 etter mitt skjønn, i Eliteserien, er Zachariassen og Saltnes. Kaasa i Odd har virkelig tatt steg, Kitolano med potensial. Osame kan bli det for oss, men har mye å hente på det defensive ansvaret.

Leave a comment:

Working...
X