Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pete
    replied
    Spørsmålet i dette vinduet (og det neste) blir kanskje mer hvem som forlater oss enn hvem som kommer inn. Akkurat nå er troppen rimelig balansert men det er ikke mange ut før vi må erstatte. Det er tross alt endel spillere på utgående kontrakt i nær fremtid.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by Goliat View Post

Ivan tredje best? Det høres veldig feil ut i mine ører. Lædre Bjørdal har ikke akkurat imponert meg, heller det motsatte. DEF gjør nok rett i å bruke de to midtstopperne han bruker, de er de to beste i stallen nå.
    Enig. Sånn som sesongen har utviklet deg med uventede muligheter så ville ikke Ivan spilt fast om han var tredje best. Her gjør Fagermo rett

Leave a comment:

• Goliat
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Litt usikker på hvilken av de to setningene du tenkte på

Men ja, lov å være uenig. Minner meg om diskusjonene som har gått rundt keepere her inne tidligere. F.eks. Kongshavn. Det ser imponerende ut når han ligger flat gjennom lufta og bokser unna en ball, mens andre ikke lar seg imponere og heller peker på at han i utgangspunkt er feilplassert.

Det er helt umulig, gjennom statistikk, å telle de sjansene som aldri oppstår fordi noen gjør et riktig valg lang tid i forkant.

Tollås har rundt 250 kamper som midtstopper i Eliteserien. Ivan har, vet ikke, kanskje 25? Resten har han vel vært back. I øyeblikket mener jeg han er vår tredje beste midtstopper, bak Nation og bak Lædre Bjørdal. Om noen har ideen om at Ivan skal styre forsvarsrekka kanskje alt neste år så mener jeg det er en veldig dårlig ide.
    Ivan tredje best? Det høres veldig feil ut i mine ører. Lædre Bjørdal har ikke akkurat imponert meg, heller det motsatte. DEF gjør nok rett i å bruke de to midtstopperne han bruker, de er de to beste i stallen nå.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by TTItalia View Post
    Nå må det ikke tas helt av her, vi skal satse på unge egne spillere og supplere med noen innkjøpte kvalitets spillere og det skal og bør vi fortsette med! Jeg venter heller 1 eller 2 år med Europa enn Europa og bøsse løsningen igjen......
    Tror det nok var litt situasjonsavhengig med det med unge egne spillere. Å gi de unge spillerne sjansen skal vi nok gjøre. Men hvor tålmodige vi kommer til å være med dem avhenger nok av hvor mange kroner det er på konto. Nå kom det inn penger både fra Ejuke og Berge. Og da tok de den muligheten og hentet inn Kjartansson og Bjørdal. Og det var ikke oss det sto på når det gjaldt Zekhnini heller. Det samme kommer til å skje i forsvarsrekka hvis det er penger til det.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Haha, you telling me?
    Litt usikker på hvilken av de to setningene du tenkte på

Men ja, lov å være uenig. Minner meg om diskusjonene som har gått rundt keepere her inne tidligere. F.eks. Kongshavn. Det ser imponerende ut når han ligger flat gjennom lufta og bokser unna en ball, mens andre ikke lar seg imponere og heller peker på at han i utgangspunkt er feilplassert.

Det er helt umulig, gjennom statistikk, å telle de sjansene som aldri oppstår fordi noen gjør et riktig valg lang tid i forkant.

Tollås har rundt 250 kamper som midtstopper i Eliteserien. Ivan har, vet ikke, kanskje 25? Resten har han vel vært back. I øyeblikket mener jeg han er vår tredje beste midtstopper, bak Nation og bak Lædre Bjørdal. Om noen har ideen om at Ivan skal styre forsvarsrekka kanskje alt neste år så mener jeg det er en veldig dårlig ide.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Haha, you telling me?
    Fra Twitter:

98,48 % - @jonatannation
    (@ValerengaOslo
    Tollås Nation hadde høyest andel vellykkede pasnininger (traff på 65 av 66 pasningsforsøk)

Dette er fra forrige runde i Eliteserien, hvor Nation hadde flest vellykede pasninger av alle Men selvsagt, det kommer an på hvor stor risiko man tar også når man slår en pasning. Det er lettere å treffe på en kort pasning kontra en lang crosser osv.

Lenke til tweet: https://twitter.com/heborres/status/1305539947676528640

Leave a comment:

• Spinner
    replied

Lov å være uenig. Det er ikke alt man ser i statistikkene.
    Haha, you telling me?

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by ForesttGump View Post

En ting er stats, men jeg tror nok mye av grunnen til at Ivan har prestert så godt i år er nettopp at han har hatt Tollås ved sin side.
    Det har du nok veldig rett i. Tollås gjør de andre rundt seg tryggere, og dermed ofte bedre.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Originally posted by TTItalia View Post
    Nå må det ikke tas helt av her, vi skal satse på unge egne spillere og supplere med noen innkjøpte kvalitets spillere og det skal og bør vi fortsette med! Jeg venter heller 1 eller 2 år med Europa enn Europa og bøsse løsningen igjen......
    helt riktig TT
    du snakker altså

Leave a comment:

• TTItalia
    replied

Vi så jo at Tollås ble foretrukket foran eksporten til Drammen og det var en ung VIF spiller så håper og tror Ivan blir foretrukket foran Tollås dersom det blir et spørsmål! Men da bør mann få inn en solid stopper før dette spørsmålet kommer. Men DEF bør ha radaren ute etter noen i forsvar generelt, selv om det kommer opp noen etterhvert og et spørsmålet som Myhre må svare på er om han ønsker denne back plassen og regner med det alt har vært kommunikasjon om dette der allerede!

Keeper plassen syns jeg vi skal gi dem to vi har nå et år til men blir Haug eller Klaesson solgt bør det hentes inne en eldre med rutine som presser godt mot å være første keeper da tror jeg vi får se Klaesson/Haug opp nivå eller to!

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Jeg tror de fleste ser at forsvaret er der vi "sliter" mest, og at det er der vi helst skal ha inn forsterkninger før 2021.
    Vi har jo tross alt brukt Shala og Horn Myhre på back-plass i stedet for de andre vi har i stallen som faktisk er forsvarsspillere.

Som andre påpeker, så koster rutinerte midtstoppere mye penger.
    Nation er også kaptein og fortsatt bare 30 år så jeg synes det er en no-brainer å forlenge kontrakten hans.
    Skal vi da få inn en til for å gi Nation og Ivan konkurranse så tror jeg dette avhenger av at Cavalho forsvinner for godt og at Lædre Bjørdal også går et annet sted i vintervinduet.
    3 stykker på et ålreit eliteserie-nivå og så unggutter bak der høres fornuftig ut.

Noen som får med seg hvordan Sandmoen gjør det i Strømmen?

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Denne sesongen må både jeg, VG og Sofastats si oss uenige med deg. Jeg mener at Ivan har passert Tollås denne sesongen , og det er første gang.

Ivan er en langt mer "moderne" stopper, som i MYE større grad bidrar offensivt også, ved hjelp av presise crossere opp på kantene.
    I tillegg er Ivan en mann for fremtiden, som fremdeles er i utvikling og ser ut til å bli bedre år for år..
    Lov å være uenig. Det er ikke alt man ser i statistikkene.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Denne sesongen må både jeg, VG og Sofastats si oss uenige med deg. Jeg mener at Ivan har passert Tollås denne sesongen , og det er første gang.

Ivan er en langt mer "moderne" stopper, som i MYE større grad bidrar offensivt også, ved hjelp av presise crossere opp på kantene.
    I tillegg er Ivan en mann for fremtiden, som fremdeles er i utvikling og ser ut til å bli bedre år for år..
    En ting er stats, men jeg tror nok mye av grunnen til at Ivan har prestert så godt i år er nettopp at han har hatt Tollås ved sin side. Tollås er en garantist for defensiv trygghet der bak, både med det han bidrar med i spill og ikke minst ledelse. Han er fotball smart. Jeg vet ikke status på kneet hans og det er sjeldent at noen blir bedre av kneskader, men en midtstopper som rocker han i norsk målestokk, det koster mye penger. Hvis kneet holder, så tar jeg gjerne flere år med General Tollås! (Sorry Grindheim, nå mista du den tittelen) I ihvertfall til vi har midler til en bedre stopper. Ivan har guts, men har fortsatt enormt å gå på i klokskap. Jeg håper dette kommer som følge av rutine, men er usikker i dette spesifikke tilfellet.
    Last edited by ForesttGump; 17.09.2020, 02:00.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Det er Ivan som trekker kvaliteten på midtforsvaret ned, ikke Nation.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Tror Nation hadde fremstått som en mye bedre stopper i dag med en bedre partner. Det er Ivan som trekker kvaliteten på midtforsvaret ned, ikke Nation.
    Jeg er heller ikke for å selge han, men stresser heller det at han ikke er "svaret" der bak. Jeg gir egentlig beng i hvem som spiller i par med en ny midtstopper, så lenge den nye er bedre enn dem vi har. Det er pr. dags dato den dårligste lagdelen, etter forsterkningene offensivt. Men som sagt, det haster ikke. Men bør være i boks til sommeren, før e.kvalikk.

Leave a comment:

Working...
X