Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Tror Nation hadde fremstått som en mye bedre stopper i dag med en bedre partner. Det er Ivan som trekker kvaliteten på midtforsvaret ned, ikke Nation.
    Jeg er heller ikke for å selge han, men stresser heller det at han ikke er "svaret" der bak. Jeg gir egentlig beng i hvem som spiller i par med en ny midtstopper, så lenge den nye er bedre enn dem vi har. Det er pr. dags dato den dårligste lagdelen, etter forsterkningene offensivt. Men som sagt, det haster ikke. Men bør være i boks til sommeren, før e.kvalikk.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post

Nei, deg vil jeg ikke si, men man må alltid måle det i hvor gode ønsker vi å være. Jeg kunne tenke meg en midstopper inn, som var bedre en både Ivan og Tollås, så kunne dem kjempe om den plassen ved siden av. Begge dem to gjør for mange feil, og Tollås er litt for lett og "vende av" rundt 16 m.

Men jeg tror vi har nok av tid til å bestemme oss. Euro kvalikk er først om 1 år. Da MÅ vi være bedre i forsvar!
    Enig i at VIF må begynne å tenke Europa. Der gjelder det å ha tempoet og balansen i orden. Det er enkelte spillere på laget som bare ikke holder i Europa. Bla annet trengs en kvalitetsstopper. Nation har en tendens til å bli vendt av og lager farlige frispark. Nå har N og N vært bra i es i år, men i Europa trengs høyere krav og økt konkurranse om plassene på laget. Både N og N trenger en enda bedre stopper ved siden av seg. Også Klaesson må ta steg til neste år.

Det trengs også en rask og sterk kant inn. Ellers har stallen dekning på midtbane og spiss nå.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Men om vi ikke gir Nation ny kontrakt så kan han heller ikke kjempe om en plass i midtforsvaret bak han nye du ønsker å hente inn. Poenget er at jeg ønsker han med videre. Vi kan gjerne hente inn en som er enda bedre også, men han burde få en ny kontrakt.
    Enig. Det er vanskelig å finne noen som vi på forhånd vet er vesentlig bedre enn Nation, som er villig til å komme hit og som også aksepterer den lønna vi tilbyr.

Dessuten er stoppere vanskelig. De er jo en duo og det hjelper ikke om bare en er veldig god. Begge må være gode og i tillegg må de komplettere hverandre. Tror Nation hadde fremstått som en mye bedre stopper i dag med en bedre partner. Det er Ivan som trekker kvaliteten på midtforsvaret ned, ikke Nation.

Leave a comment:

• tordvif
    replied

Nei, deg vil jeg ikke si, men man må alltid måle det i hvor gode ønsker vi å være. Jeg kunne tenke meg en midstopper inn, som var bedre en både Ivan og Tollås, så kunne dem kjempe om den plassen ved siden av. Begge dem to gjør for mange feil, og Tollås er litt for lett og "vende av" rundt 16 m.

Men jeg tror vi har nok av tid til å bestemme oss. Euro kvalikk er først om 1 år. Da MÅ vi være bedre i forsvar!
    Men om vi ikke gir Nation ny kontrakt så kan han heller ikke kjempe om en plass i midtforsvaret bak han nye du ønsker å hente inn. Poenget er at jeg ønsker han med videre. Vi kan gjerne hente inn en som er enda bedre også, men han burde få en ny kontrakt.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by anderan View Post

Men hvis vi må ha bedre midtforsvar er vel ikke Nation det svakeste leddet?

Leave a comment:

• anderan
    replied

Han er ikke så god som alle skal ha det til. Han er helt ålreit, men ikke mer. Skal vi opp på topp 2 MÅ vi ha bedre midtforsvar.
    Men hvis vi må ha bedre midtforsvar er vel ikke Nation det svakeste leddet?

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    Ønsker meg gjerne Nation med videre også. Blitt en general for oss. Men vanskelig å si med kneet hans. Plutselig ryker det.
    Han er ikke så god som alle skal ha det til. Han er helt ålreit, men ikke mer. Skal vi opp på topp 2 MÅ vi ha bedre midtforsvar.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Belhaven View Post
    Det var ikke meningen fra min side. Men hvis avtalen med Lecce gikk i vasken blir han jo værende litt lenger. Resten er ren ønsketenking.
    Nei, det var ikke ment fra min side å torpedere innlegget ditt. Ble bare så glad, og håpet at du visste mer enn oss andre. Nå har Eurosport en sak på at det ser ut som Lecce ikke er interessert lenger. Synd for Dønnum, men bra for oss fans.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Det var ikke meningen fra min side. Men hvis avtalen med Lecce gikk i vasken blir han jo værende litt lenger. Resten er ren ønsketenking.
    Egentlig så er det jo best for han å bli også da. Han har potensial, men vil jo ikke si at Dønnum på noen som helst måte preger Eliteserien. Det handler jo sikkert også om størrelsen på lønningsposen og å leve ut drømmen om spill utenlands. Men tviler på at Lecce er et godt karrierevalg. Burde heller sikte seg inn på Nederland, Belgia, Sveits eller Østerrike.

Leave a comment:

• Belhaven
    replied

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Nei. Han har bare ikke blitt enige med italienerne. For alt vi vet kan de tilby mer lønn og han spilte sin siste kamp for oss mot Brann.

Håper han blir men ikke sikkert
    Det var det jeg også trodde, men Bellhaven kommentar tydet på noe annet.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied

Kuult. Har han/klubben bekreftet det?
    Nei. Han har bare ikke blitt enige med italienerne. For alt vi vet kan de tilby mer lønn og han spilte sin siste kamp for oss mot Brann.

Håper han blir men ikke sikkert

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Strålende at Dønnum blir. Håper vi får beholde ham ut neste sesong. Da har vi en fantastisk angrepsrekke fremover..
    Kuult. Har han/klubben bekreftet det?

Leave a comment:

• Belhaven
    replied
    Strålende at Dønnum blir. Håper vi får beholde ham ut neste sesong. Da har vi en fantastisk angrepsrekke fremover..

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Ønsker meg gjerne Nation med videre også. Blitt en general for oss. Men vanskelig å si med kneet hans. Plutselig ryker det.

Leave a comment:

Working...
X